Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂREA nr. 7 din 5 octombrie 2024  privind contestarea înregistrării candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile  pentru Preşedintele României din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂREA nr. 7 din 5 octombrie 2024 privind contestarea înregistrării candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024

EMITENT: Curtea Constituţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1015 din 10 octombrie 2024

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Marian Enache │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mihaela Ciochină │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Dimitrie-Bogdan │- judecător │
│Licu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Laura-Iuliana │- judecător │
│Scântei │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Irina-Loredana │- │
│Gulie │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘

    1. Pe rol se află soluţionarea contestaţiei formulate de domnul Talpoş Ioan împotriva înregistrării candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    2. Contestaţia a fost înregistrată la Curtea Constituţională la data de 4 octombrie 2024 şi formează obiectul Dosarului nr. 3.036F/2024, la care au fost ataşate propunerea de candidatură a domnului Geoană Mircea-Dan şi Decizia nr. 17D din 3 octombrie 2024 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Geoană Mircea-Dan pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 103D/BEC/P.R.2024 din 4 octombrie 2024, înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 9.219 din 4 octombrie 2024.
    3. În temeiul dispoziţiilor art. 52 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, contestaţiile se soluţionează fără înştiinţarea părţilor, cu participarea obligatorie a reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.
    4. În motivarea contestaţiei, domnul Talpoş Ioan susţine, în esenţă, că din decizia de înregistrare a candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan nu rezultă în mod concret, nici din preambul şi nici din dispozitiv, care condiţii de fond şi de formă au fost constatate ca fiind îndeplinite pentru înregistrarea candidaturii independente, ci doar se prezumă îndeplinirea condiţiilor legale, neexistând menţiuni exprese cu privire la verificarea acestora de către Biroul Electoral Central. În acest sens se susţine că din decizia de înregistrare nu rezultă dacă depunerea candidaturii s-a făcut în termenul legal, dacă propunerea de candidatură a fost semnată de către candidatul independent sau dacă a fost însoţită de declaraţia de acceptare a candidaturii, de declaraţia de avere şi de interese şi, respectiv, de o declaraţie pe propria răspundere a candidatului în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securităţii sau de colaborator al acesteia, astfel cum prevede art. 27 lit. c) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României. De asemenea, se mai susţine că din decizia de înregistrare a candidaturii lipseşte precizarea că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege pentru a candida, în sensul art. 27 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 370/2004, respectiv precizarea funcţiei şi a profesiei candidatului.
    5. Autorul contestaţiei critică decizia de înregistrare a candidaturii pe motiv că aceasta nu cuprinde menţiuni exprese privind respectarea numărului minim de 200.000 de susţinători pentru înregistrarea unei candidaturi, îndeplinirea condiţiilor legale referitoare la vârsta minimă de 18 ani de către persoanele care au semnat listele de susţinători, la data semnării, precum şi a condiţiilor legale de către persoanele care au întocmit listele de susţinători. În acest sens se mai susţine că decizia de înregistrare a candidaturii este nelegală şi viciată, pe fond şi formă, existând suspiciunea că personalul Biroului Electoral Central nu a avut timpul fizic de verificare „a câteva milioane de liste de semnături“ şi se solicită Curţii Constituţionale verificarea listelor de susţinători.
    6. Se mai susţine că toată campania de strângere de semnături pentru candidatul independent Geoană Mircea-Dan a fost realizată cu nerespectarea legilor în vigoare şi a Constituţiei, dat fiind faptul că Asociaţia „Mişcarea Ţara Renaşte!“ nu a avut calitatea de operator de date cu caracter personal, în sensul Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. În acest sens se arată că există o suspiciune cu privire la colectarea şi deţinerea nelegală a datelor cu caracter personal ale susţinătorilor în baza cărora s-a înregistrat candidatura.
    7. Ca mijloace de probă, în vederea soluţionării contestaţiei, domnul Talpoş Ioan anexează, în copie, Decizia nr. 17D din 3 octombrie 2024, emisă de Biroul Electoral Central, a cărei anulare o solicită, precum şi înscrisuri cuprinzând extrase din articole de presă referitoare la anunţul candidaturii independente a domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    8. Prin Adresa nr. 9.237 din 4 octombrie 2024, Curtea Constituţională a solicitat Biroului Electoral Central, în copie certificată, procesul-verbal care atestă verificarea listelor de susţinători depuse în susţinerea candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, precum şi întrunirea numărului de cel puţin 200.000 de alegători prevăzut de art. 4 alin. (2) din Legea nr. 370/2004.
    9. Prin Adresa nr. 118C/BEC/P.R.2024 din 4 octombrie 2024, înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 9.238 din 4 octombrie 2024, Biroul Electoral Central a înaintat, în copie certificată, Procesul-verbal privind depunerea listelor de susţinători ai candidatului independent Geoană Mircea-Dan, înregistrat cu nr. 95C/BEC/P.R.2024 din 3 octombrie 2024.
    10. Dezbaterile au avut loc în şedinţa din data de 5 octombrie 2024, ora 17.00, în prezenţa reprezentantului Ministerului Public, doamna procuror Loredana Brezeanu, fiind consemnate în Încheierea din 5 octombrie, ora 17.00, când Curtea, având nevoie de timp pentru continuarea dezbaterilor, în temeiul art. 393 din Codul de procedură civilă coroborat cu art. 14 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a dispus continuarea dezbaterilor pentru aceeaşi zi, ora 21.00, dată la care a pronunţat prezenta hotărâre.
    CURTEA,
    examinând contestaţia în raport cu prevederile Constituţiei, ale Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, văzând concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum şi documentele aflate la dosar, reţine următoarele:
    11. Potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. f) din Constituţie, ale art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 3 decembrie 2010, precum şi celor ale art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 12 septembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, Curtea Constituţională este competentă să soluţioneze contestaţia privind înregistrarea candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan, candidat independent la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    12. Curtea reţine că atât condiţiile de eligibilitate, cât şi impedimentele constituţionale pentru a fi ales în funcţia de Preşedinte al României au fost calificate, în jurisprudenţa anterioară a Curţii Constituţionale, ca fiind prevăzute expres şi limitativ în Constituţie şi în Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    13. Potrivit art. 37 din Constituţie, coroborat cu art. 16 alin. (3), art. 36 şi art. 40 alin. (3) din Constituţie, au dreptul de a fi aleşi pentru funcţia de Preşedinte al României cetăţenii cu drept de vot care, până în ziua alegerilor inclusiv, au împlinit vârsta de cel puţin 35 de ani, au cetăţenia română şi domiciliul în ţară şi cărora nu le este interzisă asocierea în partide politice. Totodată, conform art. 28 din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 37 din Constituţie pentru a fi alese, cele care au fost alese anterior, de două ori, ca Preşedinte al României, precum şi persoanele care, la data depunerii candidaturii, au fost condamnate definitiv la pedepse privative de libertate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie, dacă nu a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea. Condiţiile legale pe care trebuie să le îndeplinească propunerile de candidaţi (candidaturile) la alegerile pentru Preşedintele României sunt prevăzute la art. 27 alin. (2) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
    "(2) Propunerile se fac în scris şi vor fi primite numai dacă:
    a) sunt semnate de conducerea partidului sau a alianţei politice ori de conducerile acestora, care au propus candidatul sau, după caz, de candidatul independent;
    b) cuprind prenumele şi numele, locul şi data naşterii, starea civilă, domiciliul, studiile, ocupaţia şi profesia candidatului şi precizarea că îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a candida;
    c) sunt însoţite de declaraţia de acceptare a candidaturii, scrisă, semnată şi datată de candidat, de declaraţia de avere, declaraţia de interese, de o declaraţie pe propria răspundere a candidatului în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securităţii sau de colaborator al acesteia, precum şi de lista susţinătorilor, al căror număr nu poate fi mai mic de 200.000 de alegători."

    14. Contestatorul critică faptul că din decizia de înregistrare a candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan nu rezultă în mod concret care condiţii de fond şi de formă au fost verificate şi constatate ca fiind îndeplinite pentru înregistrarea candidaturii independente, ci doar se prezumă îndeplinirea condiţiilor legale pentru înregistrarea candidaturii, neexistând menţiuni exprese cu privire la verificarea acestora de către Biroul Electoral Central.
    15. În legătură cu aceste susţineri, analizând Decizia nr. 17D din 3 octombrie 2024, emisă de Biroul Electoral Central, Curtea reţine că aceasta conţine în mod expres precizarea faptului că înregistrarea candidaturii independente a domnului Geoană Mircea-Dan la funcţia de Preşedinte al României, precum şi a semnului electoral s-a făcut în urma analizei semnului electoral şi a dosarelor de candidatură depuse, cu respectarea tuturor condiţiilor prevăzute de art. 4 şi 27-30 din Legea nr. 370/2004, şi că Biroul Electoral Central a avut în vedere pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor legale inclusiv dispoziţiile constituţionale ale art. 16 alin. (3) şi ale art. 37, precum şi pe cele ale art. 28 din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Prin urmare, Curtea reţine că decizia Biroului Electoral Central a fost emisă în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) lit. b) teza întâi şi ale art. 29 alin. (1) din legea precitată, care circumstanţiază competenţa Biroului Electoral Central de a verifica şi constata îndeplinirea condiţiilor de fond şi de formă prevăzute de Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru candidaturi.
    16. Totodată, analizând documentele de candidatură ale domnului Geoană Mircea-Dan, înaintate, în copie, de către Biroul Electoral Central, rezultă că acestea conţin propunerea de candidatură, semnată olograf de către candidatul independent Geoană Mircea-Dan, declaraţia de acceptare a candidaturii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese, precum şi declaraţie pe propria răspundere în sensul că acesta nu a avut calitatea de lucrător al Securităţii sau de colaborator al acesteia, astfel încât susţinerile contestatorului sunt neîntemeiate.
    17. Contestatorul critică şi faptul că listele de susţinători au fost întocmite cu nerespectarea condiţiilor legale referitoare la data semnării, numărul minim de susţinători, vârsta minimă a acestora, precum şi la persoanele care au întocmit listele de susţinători.
    18. Cu privire la contestarea veridicităţii semnăturilor susţinătorilor, Curtea constată că o asemenea susţinere este neîntemeiată.
    19. Analizând documentaţia aflată la dosarul cauzei, inclusiv „Procesul-verbal privind depunerea listelor de susţinători ai candidatului independent Geoană Mircea-Dan, pentru alegerea Preşedintelui României din data de 24 noiembrie 2024“, înregistrat cu nr. 95C/BEC/P.R.2024 din 3 octombrie 2024, rezultă că, odată cu depunerea candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan pentru funcţia de Preşedinte al României, s-au ataşat şi listele cuprinzând semnăturile susţinătorilor în număr de 481.500, iar Biroul Electoral Central, prin personalul tehnic auxiliar, a verificat şi a constatat îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 27 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu privire la numărul minim de susţinători. Astfel fiind, nu există vreun motiv care să infirme rezultatul verificărilor efectuate de Biroul Electoral Central privind veridicitatea semnăturilor. De altfel, răspunderea juridică pentru nerespectarea legii în legătură cu întocmirea listelor de susţinători revine celor care au întocmit aceste liste, conform art. 27 alin. (3) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit căruia: „Lista susţinătorilor este un act public, sub sancţiunea prevăzută de art. 292 din Codul penal. Lista sau listele susţinătorilor trebuie să cuprindă data alegerilor, prenumele şi numele candidatului, precum şi prenumele şi numele, data naşterii, adresa, denumirea, seria şi numărul actului de identitate şi semnătura alegătorilor care susţin candidatura. În finalul listei persoana care a întocmit-o este obligată să facă o declaraţie pe propria răspundere prin care să ateste veridicitatea semnăturilor susţinătorilor. Modelul listei susţinătorilor şi al declaraţiei pe propria răspundere sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege“ (a se vedea în acest sens şi hotărârile Curţii Constituţionale nr. 31 din 6 noiembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 583 din 20 noiembrie 2000, nr. 39 din 6 noiembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 din 24 noiembrie 2000, nr. 5 din 1 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1028 din 8 noiembrie 2004, sau nr. 6 din 22 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774 din 24 septembrie 2019, paragraful 12). Curtea mai reţine că nu are atribuţia ca ea însăşi să verifice listele de semnături. Potrivit art. 27 alin. (3^1) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „Lista susţinătorilor prevăzută la alin. (3) se depune într-un singur exemplar original la Biroul Electoral Central“. De asemenea, potrivit art. 29 alin. (1) şi (2) din aceeaşi lege, „(1) Biroul Electoral Central verifică îndeplinirea condiţiilor de fond şi de formă prevăzute de prezenta lege pentru candidaturi, înregistrează candidaturile care îndeplinesc aceste condiţii şi respinge înregistrarea candidaturilor care nu îndeplinesc condiţiile legale. (2) Înregistrarea şi respingerea înregistrării candidaturilor de către Biroul Electoral Central se fac prin decizie, în termen de cel mult 48 de ore de la depunerea acestora“. Întrucât în prezenta cauză nu au fost prezentate motive de natură să demonstreze nelegalitatea verificărilor efectuate şi, respectiv, a înregistrării candidaturii contestate, Curtea urmează să respingă criticile formulate.
    20. În legătură cu susţinerea potrivit căreia campania de strângere de semnături pentru candidatul independent Geoană Mircea-Dan a fost nelegală, dat fiind faptul că Asociaţia „Mişcarea Ţara Renaşte!“ nu a avut calitatea de operator de date cu caracter personal, în sensul Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 19 iunie 2018, Curtea reţine că reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal se regăsea în Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 12 decembrie 2001, act normativ abrogat prin Legea nr. 129/2018, care, potrivit art. VIII, creează cadrul instituţional necesar aplicării în România în principal a prevederilor art. 51-55, art. 57-59, art. 62, 68, 77, 79, 80 şi ale art. 82-84 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.
    21. Or, Curtea reţine că în faza contestării înregistrării sau neînregistrării candidaturilor, după caz, competenţa sa vizează îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de fond şi formă pentru a fi aleşi în funcţia de Preşedinte al României. Regulamentul antereferit nu vizează condiţiile de fond şi formă privind înregistrarea candidaturii, astfel încât, sub acest aspect, contestaţia formulată este neîntemeiată [a se vedea în acest sens Hotărârea Curţii Constituţionale nr. 6 din 22 septembrie 2019, paragraful 11, precitată, Hotărârea nr. 17 din 24 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 780 din 25 septembrie 2019, paragrafele 13-15, Hotărârea nr. 18 din 24 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 780 din 25 septembrie 2019, paragrafele 14 şi 15, Hotărârea nr. 19 din 24 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 782 din 26 septembrie 2019, paragrafele 12-14, Hotărârea nr. 20 din 24 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 782 din 26 septembrie 2019, paragrafele 13 şi 14, Hotărârea nr. 22 din 25 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 26 septembrie 2019, paragrafele 12 şi 13, sau Hotărârea nr. 25 din 25 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 26 septembrie 2019, paragrafele 11-13).
    22. În legătură cu susţinerile referitoare la faptul că personalul Biroului Electoral Central nu a avut timpul fizic de verificare „a câteva milioane de liste de semnături“, Curtea constată că acestea reprezintă simple afirmaţii de natură subiectivă ale contestatorului, fără a fi prezentate argumente de natură să susţină pretinsa încălcare a textelor legale invocate, fiind exprimate doar suspiciuni cu privire la modalitatea concretă de verificare a listelor de susţinători. Or, asemenea afirmaţii nu sunt de natură să probeze nelegalitatea înregistrării candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, prevalând constatările cuprinse în „Procesul-verbal privind depunerea listelor de susţinători ai candidatului independent Geoană Mircea-Dan, pentru alegerea Preşedintelui României din data de 24 noiembrie 2024“, înregistrat cu nr. 95C/BEC/P.R.2024 din 3 octombrie 2024. De altfel, o critică referitoare la organizarea modului de lucru al Biroului Electoral Central nu poate fi reţinută, fiind de competenţa Biroului Electoral Central să îşi stabilească modul concret în care îşi desfăşoară activitatea de verificare a semnăturilor, aspect ce nu intră în competenţa Curţii Constituţionale (a se vedea în acest sens Hotărârea nr. 20 din 24 septembrie 2019, antereferită, paragraful 18).
    23. Cât priveşte solicitarea autorului contestaţiei, de verificare a listelor de semnături, aceasta nu intră în competenţa Curţii Constituţionale. Potrivit art. 27 alin. (3^1) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „Lista susţinătorilor prevăzută la alin. (3) se depune într-un singur exemplar original la Biroul Electoral Central.“ De asemenea, potrivit art. 29 alin. (1) şi (2) din aceeaşi lege, „(1) Biroul Electoral Central verifică îndeplinirea condiţiilor de fond şi de formă prevăzute de prezenta lege pentru candidaturi, înregistrează candidaturile care îndeplinesc aceste condiţii şi respinge înregistrarea candidaturilor care nu îndeplinesc condiţiile legale. (2) Înregistrarea şi respingerea înregistrării candidaturilor de către Biroul Electoral Central se fac prin decizie, în termen de cel mult 48 de ore de la depunerea acestora.“ (a se vedea în acest sens Hotărârea nr. 5 din 22 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774 din 24 septembrie 2019, paragraful 9).
    24. Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constituţie, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, precum şi al art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004, cu unanimitate de voturi,
    CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
    În numele legii
    HOTĂRĂŞTE:
    Respinge contestaţia formulată de domnul Talpoş Ioan privind înregistrarea candidaturii domnului Geoană Mircea-Dan, candidat independent la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    Hotărârea este definitivă, se comunică Biroului Electoral Central şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Pronunţată în şedinţa din 5 octombrie 2024.


                    PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
                    MARIAN ENACHE
                    Magistrat-asistent,
                    Irina-Loredana Gulie


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016