Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂREA nr. 10 din 7 octombrie 2024  privind contestarea înregistrării candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile  pentru Preşedintele României din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂREA nr. 10 din 7 octombrie 2024 privind contestarea înregistrării candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024

EMITENT: Curtea Constituţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1015 din 10 octombrie 2024

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Marian Enache │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mihaela Ciochină │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Dimitrie-Bogdan │- judecător │
│Licu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Laura-Iuliana │- judecător │
│Scântei │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniela Ramona │- │
│Mariţiu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘

    Cu participarea reprezentantei Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.
    1. Pe rol se află soluţionarea contestaţiei formulate de domnul Petria Eugeniu Dragoş privind înregistrarea candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    2. Contestaţia a fost înregistrată la Curtea Constituţională la data de 6 octombrie 2024 şi formează obiectul Dosarului nr. 3.051F/2024, la care au fost ataşate propunerea de candidatură a domnului Ion-Marcel Ciolacu şi Decizia nr. 28D din 6 octombrie 2024 privind înregistrarea candidaturii şi a semnului electoral ale domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, transmise de Biroul Electoral Central cu Adresa nr. 175C/BEC/P.R./2024 din 7 octombrie 2024, înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 9.284 din 7 octombrie 2024.
    3. În temeiul dispoziţiilor art. 52 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, contestaţiile se soluţionează fără înştiinţarea părţilor, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării şi a celorlalte documente aflate la dosar.
    4. În motivarea contestaţiei, domnul Petria Eugeniu Dragoş susţine că Biroul Electoral Central trebuie să respingă înregistrarea candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu, în condiţiile în care acesta s-a solidarizat campaniilor revizioniste antiromâneşti, iar prin comportamentul său a ignorat toate dovezile „de acţiuni genocidare“ de care erau acuzaţi anumiţi miniştri. De asemenea, contestatorul arată că domnul Ion-Marcel Ciolacu a interzis cele mai eficiente medicamente antivirale, a publicat protocoale terapeutice obligatorii greşite, cu consecinţa că foarte mulţi români au decedat. Ataşează adresa pe care a depus-o la Serviciul Român de Informaţii, în care face referire la diverse organe judiciare, plângeri penale şi dosare de urmărire penală. În data de 7 octombrie 2024, domnul Petria Eugeniu Dragoş a depus o completare a contestaţiei formulate, reiterând, în esenţă, aceleaşi susţineri. Totodată, contestatorul face referire la diverse situaţii de fapt din timpul pandemiei, la presupuse acţiuni şi fapte ale candidatului şi ale altor miniştri, precum şi la diverse conjuncturi cu aspecte medicale în care acesta a fost implicat.
    5. Reprezentanta Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 68 alin. (1) din Legea nr. 370/2004, solicită, în esenţă, respingerea contestaţiei.
    CURTEA,
    examinând contestaţia în raport cu prevederile Constituţiei, ale Legii nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale şi ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea preşedintelui României, văzând concluziile reprezentantei Ministerului Public, precum şi documentele aflate la dosar, reţine următoarele:
    6. Potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. f) din Constituţie, ale art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 3 decembrie 2010, precum şi celor ale art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 12 septembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, Curtea Constituţională este competentă să soluţioneze contestaţia privind candidatura domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    7. Examinând contestaţia formulată, Curtea constată că aceasta a fost înregistrată la Curtea Constituţională în data de 6 octombrie 2024, aşadar după înregistrarea propunerii de candidatură a domnului Ion-Marcel Ciolacu, dar înaintea înregistrării candidaturii acestuia la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, prin Decizia Biroului Electoral Central nr. 28D din 6 octombrie 2024. Ca urmare, contestaţia înregistrată la Curtea Constituţională vizează o etapă prealabilă înregistrării candidaturii, corespunzătoare verificării de către Biroul Electoral Central a condiţiilor de fond şi de formă prevăzute de Legea nr. 370/2004 pentru candidaturi.
    8. Dat fiind însă faptul că, după emiterea Deciziei Biroului Electoral Central prin care s-a înregistrat candidatura domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, autorul contestaţiei a depus o completare a motivelor susţinute şi a menţinut contestaţia formulată, încadrându-se şi în termenul prevăzut de art. 31 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru contestarea înregistrării candidaturii, Curtea va proceda la examinarea motivelor formulate, apreciind că vizează, deopotrivă, propunerea de candidatură şi înregistrarea acesteia de către Biroul Electoral Central (a se vedea în acelaşi sens Hotărârea nr. 3 din 22 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774 din 24 septembrie 2019, paragrafele 9 şi 10).
    9. Curtea reţine că atât condiţiile de eligibilitate, cât şi impedimentele constituţionale pentru a fi ales în funcţia de Preşedinte al României sunt prevăzute în Constituţie şi în Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    10. Potrivit art. 37 din Constituţie, coroborat cu art. 16 alin. (3), art. 36 şi art. 40 alin. (3) din Constituţie, au dreptul de a fi aleşi în funcţia de Preşedinte al României cetăţenii cu drept de vot care, până în ziua alegerilor inclusiv, au împlinit 35 de ani, au domiciliul în ţară şi cărora nu le este interzisă asocierea în partide politice. Totodată, conform art. 27 alin. (2) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
    "(2) Propunerile se fac în scris şi vor fi primite numai dacă:
    a) sunt semnate de conducerea partidului sau a alianţei politice ori de conducerile acestora, care au propus candidatul sau, după caz, de candidatul independent;
    b) cuprind prenumele şi numele, locul şi data naşterii, starea civilă, domiciliul, studiile, ocupaţia şi profesia candidatului şi precizarea că îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a candida;
    c) sunt însoţite de declaraţia de acceptare a candidaturii, scrisă, semnată şi datată de candidat, de declaraţia de avere, declaraţia de interese, de o declaraţie pe propria răspundere a candidatului în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securităţii sau de colaborator al acesteia, precum şi de lista susţinătorilor, al căror număr nu poate fi mai mic de 200.000 de alegători."

    11. Curtea reţine că autorul contestaţiei nu formulează critici cu privire la condiţiile de eligibilitate şi impedimentele constituţionale pentru a fi ales în funcţia de Preşedinte al României, ci exprimă aprecieri şi opinii personale cu privire la candidat (a se vedea şi Hotărârea nr. 4 din 1 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.022 din 5 noiembrie 2004, Hotărârea nr. 46 din 30 septembrie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 30 septembrie 2014, şi Hotărârea nr. 47 din 30 septembrie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 30 septembrie 2014).
    12. Astfel fiind, întrucât în prezenta cauză nu au fost prezentate motive de natură să demonstreze nelegalitatea verificărilor efectuate şi, respectiv, a înregistrării de către Biroul Electoral Central a candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu, Curtea urmează să respingă contestaţia formulată.
    13. Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constituţie, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 37 şi 38 din Legea nr. 47/1992, precum şi al art. 31 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 370/2004, cu unanimitate de voturi,
    CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
    În numele legii
    HOTĂRĂŞTE:
    Respinge contestaţia formulată de domnul Petria Eugeniu Dragoş privind înregistrarea candidaturii domnului Ion-Marcel Ciolacu la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024.
    Hotărârea este definitivă, se comunică Biroului Electoral Central şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Pronunţată în şedinţa din data de 7 octombrie 2024.


                    PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE
                    Marian Enache
                    Magistrat-asistent,
                    Daniela Ramona Mariţiu


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016