Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 9H din 7 decembrie 2024  privind interpretarea prevederilor art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 şi ale art. 15^1 şi 15^2 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 9H din 7 decembrie 2024 privind interpretarea prevederilor art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 şi ale art. 15^1 şi 15^2 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1234 din 9 decembrie 2024
    Având în vedere dispoziţiile art. 15^1 şi 15^2 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, precum şi ale art. 109^1 alin. (2) şi art. 120 alin. (1) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,
    în scopul clarificării unor elemente subsumate statutului de oficial electoral, respectiv de membru, de personal tehnic auxiliar şi de statistician al unui birou electoral organizat la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, în contextul organizării la aceleaşi date cu cele două tururi de scrutin ale alegerilor de referinţă şi a unor referendumuri locale,
    întrucât arhitectura legislativă a sistemului electoral instituie soluţii similare pentru toate ipotezele aflate în legătură cu drepturile şi obligaţiile categoriilor de oficiali electorali enumerate mai sus, aspect consolidat prin dispoziţiile art. 120 alin. (1) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare că, astfel cum reiese din art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, art. 5 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, precum şi art. 109^1 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, primirea unor diurne, indemnizaţii, alte drepturi băneşti de orice natură pentru activitatea depusă în calitate de oficial electoral nu afectează dreptul de a primi alte diurne, indemnizaţii, pensii sau alte drepturi băneşti de orice natură,
    având în vedere inaplicabilitatea directă a tezelor art. 15^2 alin. (4) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare, privind restituirea către Ministerul Afacerilor Interne, prin instituţia prefectului, din bugetul propriu, a unui procent din valoarea totală a indemnizaţiilor achitate unor categorii de persoane care şi-au desfăşurat activitatea în circumscripţia electorală în care a avut loc referendumul local, ca urmare a stabilirii altor surse de finanţare pentru indemnizaţiile oficialilor electorali la art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024,
    interpretând gramatical că sintagma „valoarea totală a indemnizaţiilor“ utilizată la art. 15^2 alin. (4) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare, nu distinge privind limitarea indemnizaţiilor la cuantumul stabilit prin alt act normativ,
    interpretând teleologic prevederile art. 15^2 alin. (4) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la art. 15^1 alin. (1) şi (6) din aceeaşi lege, în sensul că efortul suplimentar generat de organizarea unui referendum local la aceeaşi dată cu un tur de scrutin al alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 atrage majorarea indemnizaţiei cuvenite persoanelor implicate în pregătirea, desfăşurarea şi validarea referendumului local,
    luând act de cele aprobate de Consiliul General al Municipiul Bucureşti prin Hotărârea nr. 350 din 19.11.2024 privind acordarea unei indemnizaţii în cuantum de 50%, suplimentar celor stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, membrilor şi personalului tehnic auxiliar al birourilor electorale organizate la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, care sunt implicate în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea referendumului local din municipiul Bucureşti, la data de 24 noiembrie 2024, respectiv „acordarea unei indemnizaţii în cuantum de 50%, suplimentar celor stabilite prin O.U.G. nr. 98/2024, membrilor şi personalului tehnic auxiliar al birourilor electorale organizate la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, care sunt implicate şi în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea referendumului local din municipiul Bucureşti“, urmând ca sumele aferente indemnizaţiilor să fie „alocate din bugetul local al Municipiului Bucureşti, prin transfer către instituţiile implicate în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea referendumului local din municipiul Bucureşti“,
    văzând că temeiurile legale pe care s-a fundamentat respectiva hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sunt dispoziţiile art. 61 lit. b) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, dispoziţiile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, precum şi prevederile art. 129 alin. (14) şi ale art. 139 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    considerând că, suplimentar activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, celelalte organisme electorale constituite la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024 în competenţa cărora intră şi obligaţia de a veghea la buna organizare şi desfăşurare a unui referendum local au desfăşurat activităţi subsumate derulării referendumului local ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 273/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2019 privind modificarea şi completarea unor acte normative în materie electorală, precum şi pentru unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi a referendumului naţional din 26 mai 2019,
    ţinând cont de faptul că, potrivit art. 15^1 alin. (6) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul organizării unui referendum local în aceeaşi dată cu un tur de scrutin al alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, operaţiunile necesare organizării şi desfăşurării referendumului local au fost îndeplinite de organismele electorale constituite la alegerile pentru Preşedintele României, fapt ce a condus la creşterea volumului şi a complexităţii activităţii organismelor electorale, în condiţiile utilizării şi angrenării în această activitate a aceloraşi resurse umane,
    observând că se impune clarificarea reglementărilor în ceea ce priveşte acordarea unor diurne, indemnizaţii, a altor drepturi băneşti de orice natură pentru activitatea depusă în calitate de membru, de personal tehnic auxiliar sau de statistician al unui birou electoral în scopul organizării şi desfăşurării alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi/sau a referendumurilor locale organizate la aceeaşi dată cu un tur de scrutin al alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, în temeiul art. 15^1 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 3/2000, cu modificările şi completările ulterioare,
    raportat la faptul că membrii birourilor electorale exercită o funcţie ce implică autoritatea de stat, conform prevederilor art. 13 alin. (3) din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere că pentru sprijinirea activităţii birourilor electorale, Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, Institutul Naţional de Statistică şi orice altă autoritate publică desemnată, asigură personalul tehnic auxiliar necesar conform dispoziţiilor art. 16 alin. (7), precum şi ale art. 67 alin. (12) din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care este considerat detaşat de la locul de muncă, conform prevederilor art. 67 alin. (3) din aceeaşi lege,
    concluzionând, din interpretarea prevederilor enunţate anterior, că dispoziţiile art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, precum şi ale art. 109^1 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, sunt incidente şi în cazul altor diurne, indemnizaţii, altor drepturi băneşti de orice natură obţinute pentru activitatea depusă în calitate de membru sau de personal tehnic auxiliar al unui birou electoral în scopul organizării şi desfăşurării alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi/sau a referendumurilor locale organizate la aceeaşi dată cu un tur de scrutin al alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, suplimentar celor deja prevăzute la art. 5 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024,
    în temeiul dispoziţiilor art. 17 alin. (1) lit. a), alin. (2) şi (4) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Biroul Electoral Central hotărăşte:
    ART. 1
    În interpretarea prevederilor art. 67 alin. (5) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 şi ale art. 15^1 şi 15^2 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, drepturile băneşti primite în temeiul Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 350 din 19.11.2024 au aceeaşi natură cu drepturile băneşti acordate conform art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024.

    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Ioana Bogdan

    Bucureşti, 7 decembrie 2024.
    Nr. 9H.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016