Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 993 din 18 noiembrie 2020  privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 993 din 18 noiembrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1205 din 10 decembrie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă conţinutul minimal al fişei-tip, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Se aprobă Atestatul nivelului de calitate a educaţiei furnizate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Unităţile de învăţământ preuniversitar aflate în proceduri de evaluare externă în vederea autorizării, acreditării şi evaluării externe periodice a calităţii finalizează procedura potrivit legislaţiei în vigoare la data începerii acesteia.

    ART. 5
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 25 ianuarie 2007, şi Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.517/2012 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 8 ianuarie 2013, se abrogă.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Cristina Monica Anisie
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Victoria Violeta Alexandru
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu

    Bucureşti, 18 noiembrie 2020.
    Nr. 993.
    ANEXA 1

    METODOLOGIE

    ANEXA 2

    Informaţii minimale pe care le va conţine fişa-tip
    a) Persoana juridică iniţiatoare - denumirea, subsistem - public/privat, CIF/CUI, sediul social, datele de contact, reprezentantul legal, persoana de contact
    b) Unitatea de învăţământ - denumirea existentă şi/sau propusă a fi înfiinţată, după caz, sediul existent şi/sau propus, după caz, datele de contact, reprezentantul legal, incluzând apartenenţa la Corpul Naţional al Experţilor în Management Educaţional, persoana de contact
    c) Capacitatea maximă de şcolarizare, pentru unitatea de învăţământ şi toate structurile arondate
    d) Nivelurile şi/sau specializările şi/sau calificările profesionale şcolarizate, respectiv intenţionat a fi şcolarizate, după caz
    e) Existenţa şi adecvarea bazei materiale necesare desfăşurării în condiţii optime a procesului educaţional, raportat la tipul de învăţământ, nivelul de învăţământ şi numărul de elevi, respectiv: spaţii şcolare - săli de clasă, spaţii specializate, spaţii administrative şi auxiliare, după caz, dotate adecvat; echipamente, inclusiv TIC şi multimedia; mijloace de învăţământ/auxiliare curriculare, inclusiv digitale şi fondul de carte/de documentare, în format clasic şi/sau electronic
    f) Asigurarea managementului resurselor umane şi al carierei pentru desfăşurarea în condiţii optime a procesului educaţional, respectiv: respectarea legislaţiei naţionale şi specifice privind recrutarea, selecţia, angajarea, normarea, evaluarea, stimularea, sancţionarea şi disponibilizarea personalului de conducere, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic; existenţa şi implementarea unor programe de dezvoltare managerială pentru personalul de conducere şi profesională pentru personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, în acord cu nevoi organizaţionale şi/sau profesionale analizate şi clar identificate
    g) Respectarea cerinţelor legale privind sănătatea şi securitatea în unităţile de învăţământ, în conformitate cu normele specifice
    h) Asigurarea serviciilor de asistenţă psihopedagogică, orientare şi consiliere şcolară
    i) Existenţa sistemului de înregistrare, gestionare, arhivare şi actualizare a datelor - inclusiv accesarea platformelor şi completarea bazelor electronice de date, cu asigurarea securităţii datelor personale, conform legislaţiei în vigoare
    j) Colectarea sistematică, de la nivelul comunităţii şi al şcolii, a datelor necesare pentru îmbunătăţirea participării şcolare şi pentru eliminarea violenţei şi hărţuirii/bullying şi segregării şcolare
    k) Completarea corectă, conform prevederilor legale, a cataloagelor, registrelor matricole şi, după caz, a celorlalte documente de evidenţă a participării şcolare şi a rezultatelor învăţării
    l) Programul de funcţionare al unităţii de învăţământ, stabilirea orarului şi planificarea activităţilor curriculare şi extracurriculare, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare
    m) Constituirea structurilor de conducere, consultative şi funcţionale, inclusiv a consiliului elevilor şi a consiliului consultativ/asociaţiei părinţilor, după caz
    n) Întocmirea proiectului de buget şi derularea activităţii financiare a unităţii de învăţământ, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
    o) Înregistrarea şi rezolvarea în termen legal a plângerilor şi reclamaţiilor beneficiarilor, personalului unităţii de învăţământ şi terţilor, referitoare la activitatea unităţii de învăţământ
    p) Utilizarea curriculumului naţional sau alternativ aprobat
    q) Proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii/în dezvoltare locală în concordanţă cu prevederile legale şi opţiunile exprimate de elevi şi/sau părinţi/operatori economici, după caz
    r) Consemnarea şi evaluarea sistematică a participării şcolare - prezenţa la şcoală şi participarea la ore şi la activităţile şcolare - inclusiv extracurriculare, precum şi a rezultatelor învăţării, pentru fiecare antepreşcolar/preşcolar/elev şi la nivelul fiecărei activităţi de învăţare

    ANEXA 3

    - Model -
    ATESTAT
    privind nivelul calităţii educaţiei oferite de către unitatea de învăţământ
    ......................................................................................,
    cu sediul în .....................................................................................,
    nivelul ...................................................,
    raportat la indicatorii de performanţă din standardele de referinţă evaluate (standarde de calitate)
    Se confirmă îndeplinirea nivelului minim de calitate stabilit prin standardul de acreditare, prevăzut în legislaţia în vigoare.
    Se atestă nivelul de calitate prin obţinerea calificativelor ............, cu un punctaj de .............., la ..... indicatori de performanţă prevăzuţi de legislaţia în vigoare.
    Activitatea de evaluare externă periodică s-a desfăşurat în anul şcolar .......................................... .
    Activitatea de evaluare externă periodică a fost realizată în conformitate cu prevederile art. 33 şi 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    Raportul de evaluare externă este public şi poate fi consultat pe website-ul ARACIP ..................... .
    Prezentul atestat are o valabilitate de 5 ani, respectiv din anul şcolar ........................... până în anul şcolar .............. inclusiv.
    Unitatea de învăţământ are obligaţia de a solicita următoarea activitate de evaluare externă periodică până la sfârşitul anului şcolar .................., cu derularea activităţii de evaluare în anul şcolar .................. .
    Preşedinte ARACIP,
    ................................................
    Indice de eficienţă: .......................................... Punctaj final obţinut: .............................
    REZULTATE ALE EVALUĂRII PERIODICE
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016