Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 95 din 2 martie 2017  privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 95 din 2 martie 2017 privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «Perseus» - 6.600 CP"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 7 martie 2017

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «Perseus» - 6.600 CP", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.
    ART. 3
    Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.


               PRIM-MINISTRU
           SORIN MIHAI GRINDEANU

                 Contrasemnează:
                ----------------
          p. Ministrul transporturilor,
               Dragoş Titea,
             secretar de stat

          Ministrul finanţelor publice,
               Viorel Ştefan


    Bucureşti, 2 martie 2017.
    Nr. 95.


    ANEXĂ

                        NOTĂ DE FUNDAMENTARE
      referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor
       aferente proiectului de investiţii "Modernizarea şi retehnologizarea
         remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă
                      «Perseus» - 6.600 CP"

    Regia Autonomă "Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galaţi, denumită în continuare AFDJ RA Galaţi, a fost înfiinţată pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 3, 20, 23 şi 31 din Convenţia despre regimul navigaţiei pe Dunăre, semnată la Belgrad la 18 august 1948, ratificată de România prin Decretul nr. 298/1948. AFDJ RA Galaţi funcţionează în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 492/2003 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galaţi, cu modificările ulterioare, ca regie autonomă, sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
    AFDJ RA Galaţi îndeplineşte funcţia de autoritate de căi navigabile pe sectorul românesc al Dunării de la intrarea în ţară la km 1.075 până la ieşirea în Marea Neagră, pe braţul Sulina, în rada Sulina, pe braţele navigabile ale Dunării, Borcea, Bala, Măcin, Vâlciu, Caleia, pe braţul Chilia cu braţele secundare, pe braţul Sfântul Gheorghe cu canalele de rectificare şi pe braţele secundare ale Canalului Sulina, denumite Dunărea Veche.
    AFDJ RA Galaţi are ca obiect de activitate asigurarea adâncimilor minime de navigaţie prin dragaje de întreţinere, asigurarea semnalizării costiere şi plutitoare, efectuarea de măsurători topohidrografice, efectuarea de lucrări de construcţii şi reparaţii construcţii hidrotehnice pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie, asigurarea efectuării pilotajului navelor maritime pe sectorul Dunării cuprins între rada Sulina şi Brăila şi în porturile situate pe acest sector, punerea la dispoziţia tuturor utilizatorilor a infrastructurii de transport naval, precum şi ducerea la îndeplinire a unor obligaţii ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor.
    În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, AFDJ RA Galaţi dispune de un parc de nave specializate pentru lucrări de dragaj, lucrări de întreţinere şi reparaţii construcţii hidrotehnice, măsurători topohidrografice, lucrări de semnalizare şi remorchere care pot participa la toate tipurile de lucrări şi intervenţii specifice AFDJ RA Galaţi. Printre aceste nave se află remorcherul maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă "Perseus" - 6.600 CP.
    Remorcherul a fost construit în anul 1989 la Şantierul Naval Brăila, după un proiect elaborat în anul 1984, pentru a naviga în zonă de navigaţie nelimitată, urmând a fi folosit la:
    a) salvarea şi remorcarea navelor maritime avariate sau eşuate;
    b) spargerea gheţii pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila, km 175, nava având clasă de gheaţă G60;
    c) manevra navelor maritime în radă şi port;
    d) participarea la activităţi de stingere a incendiilor care se produc la bordul navelor sau pe cheu;
    e) manevra şi remorcarea platformelor de foraj marin;
    f) aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitaţie al mării;
    g) remorcaje maritime de linie.
    Motoarele din dotarea navei sunt executate după tehnologia anilor 1980, având consumuri de combustibil mari în comparaţie cu consumurile motoarelor de ultimă generaţie, iar emisiile de gaze de ardere depăşesc limitele actuale impuse de normele internaţionale de protecţie a mediului. De asemenea, în timpul activităţii de spargere a gheţii pe Dunăre, nava a întâmpinat dificultăţi de natură tehnică din cauza vechimii instalaţiilor, apărând foarte multe defecţiuni care au condus la imobilizarea navei la cheu, în vederea efectuării reparaţiilor, cu costuri foarte mari.
    În vederea menţinerii capacităţii de intervenţie a statului român în situaţii de urgenţă care pot apărea pe Dunăre, dar şi pentru reducerea costurilor de funcţionare ale AFDJ RA Galaţi sunt necesare şi oportune modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă "Perseus" - 6.600 CP. Modernizarea constă în principal în înlocuirea sistemului de propulsie, a diesel generatoarelor de marş şi de avarie/staţionare şi a instalaţiei de remorcare.
    Nava se va dota în conformitate cu ultimele reguli şi regulamente aplicabile, în vederea reclasificării acesteia de către o societate de clasificare membră IACS, cu filiale în România, şi atribuirii unui nou simbol de clasă. Simbolul de clasă descrie în rezumat funcţiile şi dotarea navei, iar cel propus şi urmărit în cadrul modernizării este: I ● HULL ● MACH.
    Principalii indicatori tehnico-economici ai proiectului de investiţii "Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «Perseus» - 6.600 CP" sunt următorii:


                      INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
       pentru modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim
         multifuncţional cu clasă de gheaţă PERSEUS - 6.600 CP

    Titular: Ministerul Transporturilor
    Beneficiar: Regia Autonomă "Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galaţi
    Amplasament: port Galaţi

    Indicatori tehnico-economici:

    - Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA mii lei 44.862
      (în preţuri 2015; 1 euro = 4,45 lei)
    - Eşalonarea investiţiei
    - Anul I INV mii lei 1.320
    - Anul II INV mii lei 21.939
    - Anul III INV mii lei 21.603
    - Capacităţi
    a) instalaţia de propulsie - două propulsoare cu
       puterea nominală de 3.300 CP
    b) centrala electrică compusă din:
    - două diesel generatoare de marş cu putere nominală
      minimă de 630 KVA;
    - un diesel generator de avarie/staţionare cu putere
      nominală minimă de 165 KVA;
    c) Instalaţie de remorcare cu o forţă de tracţiune de
       minimum 100 tf.
    - Durata de realizare a investiţiei luni 36


    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.

                           ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016