Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 92 din 11 decembrie 2024  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Asigurarea unui echilibru privind migraţia: o abordare justă  şi totodată fermă - COM (2024) 126    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 92 din 11 decembrie 2024 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Asigurarea unui echilibru privind migraţia: o abordare justă şi totodată fermă - COM (2024) 126

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1253 din 12 decembrie 2024
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 165-190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/504, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 17 septembrie 2024, Camera Deputaţilor:
    1. salută încheierea lucrărilor legislative privind iniţiativele aferente Pactului privind migraţia şi azilul şi evidenţiază rolul esenţial care revine autorităţilor legislative şi executive naţionale în punerea în aplicare a acestor noi acte ale Uniunii;
    2. susţine păstrarea problematicii gestionării migraţiei în toate aspectele sale, interne şi externe, drept prioritate majoră a Uniunii Europene în următorul său ciclu instituţional;
    3. subliniază că funcţionarea instituţiilor democratice, ordinea publică, coeziunea economică şi socială în statele gazdă şi competitivitatea economică depind de modul în care este gestionată migraţia către Uniune;
    4. atrage atenţia asupra importanţei fundamentale a echilibrului just care trebuie atins între responsabilitate şi solidaritate în executarea noilor acte legislative ale Uniunii. În acelaşi timp, recomandă luarea în considerare în mod corespunzător a intereselor statelor membre în planul comun de punere în aplicare a dispoziţiilor legislative care sunt parte a Pactului privind migraţia şi azilul şi în acţiunile sale subsecvente;
    5. ia act de obiectivul dotării Uniunii şi statelor sale membre, prin cadrul legislativ recent adoptat, cu instrumente menite să asigure gestionarea strategică a azilului şi migraţiei;
    6. evidenţiază importanţa evaluării constante a cadrului juridic în domeniul migraţiei şi azilului în scopul monitorizării rezultatelor şi dificultăţilor. Aşteaptă cu interes analizele efectuate de Comisia Europeană, în cooperare cu statele membre, ca parte a planului comun de punere în aplicare a noilor acte legislative ale Uniunii, precum şi evaluări privind resursele umane, materiale şi financiare necesare pentru executarea lor;
    7. consideră că, pentru reuşita reformării sistemului de azil al Uniunii, se impune intensificarea acţiunilor de prevenire a plecărilor ilegale către Uniune şi a pierderilor de vieţi omeneşti pe mare, de reducere a presiunii asupra frontierelor externe ale Uniunii, de luptă împotriva traficului de migranţi ilegali, precum şi sporirea numărului de returnări;
    8. în contextul priorităţii pe care autorităţile române o acordă punerii în practică a Planului de acţiune privind ruta Balcanilor de Vest, sprijină acţiunile de combatere a traficului de migranţi şi continuarea eforturilor de aliniere a politicii de vize a partenerilor din Balcani la cea a Uniunii, în scopul limitării atractivităţii rutelor de migraţie ilegală către Uniune;
    9. evidenţiază rolul esenţial al agenţiilor competente ale Uniunii în sprijinirea tehnică şi operaţională a statelor membre în gestionarea migraţiei şi azilului, care să le permită adaptarea la realităţile în evoluţie;
    10. reaminteşte că de succesul politicii de returnare depinde credibilitatea politicii Uniunii în domeniul migraţiei şi azilului, împrejurare ce reclamă sporirea cooperării cu ţările terţe partenere, de tranzit şi de origine;
    11. subliniază că orice politică europeană în domeniul migraţiei trebuie să fie integrată pe deplin în politica externă a statelor membre, iar buna sa funcţionare interesează ţările partenere, refugiaţii şi migranţii, precum şi Uniunea în ansamblul său;
    12. sprijină consolidarea unei abordări cuprinzătoare cu principalele ţări terţe de origine şi tranzit aflate de-a lungul rutelor de migraţie către Uniunea Europeană, pe baza unor parteneriate reciproc avantajoase şi care să urmeze o abordare specifică fiecărei ţări, care să se adapteze noilor circumstanţe - în special de securitate - şi să consolideze răspunsul ţărilor terţe la fenomenul traficului de migranţi, al criminalităţii organizate şi al terorismului;
    13. aminteşte importanţa cooperării globale şi regionale în domeniu pentru asigurarea migraţiei legale a forţei de muncă, care trebuie să consolideze disponibilitatea şi flexibilitatea căilor de migraţie legală. Recomandă abordarea cu precădere a cauzelor profunde generatoare ale migraţiei în ţările de origine, inclusiv în scopul limitării pierderilor de vieţi omeneşti pe mare;
    14. consideră că promovarea căilor legale de migraţie se poate constitui într-o alternativă viabilă la migraţia ilegală şi susţine măsurile de integrare a migranţilor în ţările gazdă, în scopul valorificării întregului potenţial pe piaţa forţei de muncă.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 11 decembrie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VASILE-DANIEL SUCIU

    Bucureşti, 11 decembrie 2024.
    Nr. 92.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016