Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 912 din 19 august 2021  privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente programului de înzestrare Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 912 din 19 august 2021 privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente programului de înzestrare "Sistem UAS tactic-operativ clasa II"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 825 din 27 august 2021
    În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă circumstanţele şi procedura specifică aferente programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“ (UAS-TO), prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în vederea achiziţiei de sisteme UAS-TO, precum şi a suportului logistic iniţial aferent.

    ART. 2
    Fondurile necesare realizării programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“ se asigură, în condiţiile legii, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Apărării Naţionale.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Nicolae-Ionel Ciucă
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Claudiu-Iulius-Gavril Năsui
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Liviu Bostan

    Bucureşti, 19 august 2021.
    Nr. 912.
    ANEXA 1

    CIRCUMSTANŢELE ŞI PROCEDURA SPECIFICĂ
    aferente programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“
    A. Circumstanţele realizării programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“
    1. Pentru Armata României este fundamental ca pentru dezvoltarea capacităţii de apărare a României să se introducă în înzestrare sisteme de aeronave fără pilot - Unmanned Aircraft Systems/UAS tactic-operative clasa II, denumite în continuare UAS-TO, cu performanţe ridicate pentru care producţia de componente să se realizeze pe teritoriul României, iar integrarea, testarea şi mentenanţa UAS-TO pe durata ciclului de viaţă să se realizeze la operatori economici din industria naţională de apărare, care să fie în măsură, în situaţii de criză sau război, să realizeze integrarea/fabricarea de sisteme similare pentru Armata României.
    2. Interesul esenţial de securitate pentru statul român îl constituie consolidarea/realizarea pe teritoriul naţional a unei capacităţi de producţie, integrare, testare şi mentenanţă în domeniul militar pentru UAS-TO, pentru asigurarea securităţii aprovizionării, pe timp de pace, dar mai ales pe timp de criză şi război, în vederea producerii sistemelor electrice, mecanice şi hidraulice din compunerea UAS-TO, structurii platformei aeriene şi a structurii containerului destinat staţiei terestre de comandă-control aferente UAS-TO, integrării finale şi testării sistemelor UAS-TO, precum şi realizării mentenanţei de nivel complex pe durata ciclului de viaţă al UAS-TO.
    3. Consolidarea/Realizarea pe teritoriul naţional a unei capacităţi de producţie, integrare, testare şi mentenanţă în domeniul militar pentru UAS-TO, pentru asigurarea securităţii aprovizionării, precum şi protecţia informaţiilor clasificate presupun cel puţin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    3.1. Începând cu UAS-TO nr. 1, producţia structurii platformei aeriene şi a structurii containerului destinat staţiei terestre de comandă-control aferente UAS-TO se va realiza pe teritoriul României, la operatori economici din industria naţională de apărare.
    3.2. Începând cu UAS-TO nr. 1, producţia de componente şi sisteme electrice, mecanice şi hidraulice din compunerea UAS-TO se va realiza pe teritoriul României, la operatori economici din industria naţională de apărare.
    3.3. Începând cu UAS-TO nr. 1, integrarea finală şi testarea sistemelor UAS-TO se vor realiza la operatori economici din industria naţională de apărare.
    3.4. În funcţie de alocarea fondurilor bugetare pentru achiziţia sistemelor, începând cu UAS-TO nr. 3, producţia tuturor sistemelor electrice, mecanice şi hidraulice din compunerea UAS-TO se va realiza pe teritoriul României, la operatori economici din industria naţională de apărare.
    3.5. Operaţiunile de mentenanţă de nivel complex pe durata ciclului de viaţă al UAS-TO vor fi realizate de către operatori economici din industria naţională de apărare, astfel încât în situaţii de criză şi război să nu fie necesară executarea acestor operaţiuni în afara teritoriului naţional.
    3.6. La procedura specifică aferentă programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“ pot participa doar operatori economici care au acces la informaţii clasificate NATO Restricted.
    3.7. Pentru sistemul de identificare amic-inamic IFF - Identification Friend or Foe şi echipamentele criptografice aferente pentru realizarea capabilităţii IFF mod 5, vor fi îndeplinite cumulativ următoarele:
    a) platforma aeriană trebuie să fie dotată standard cu un transponder IFF mod 5 - IFF Mark XII A, conform standardului NATO STANAG 4193, compatibil cu modurile 1, 2, 3/A, 4, S şi C;
    b) oferta trebuie să includă date referitoare la tipul, codul criptocomputerului necesar funcţionării transponderului IFF în modul 5, precum şi producătorul acestuia;
    c) furnizorul sistemului UAS este obligat să realizeze integrarea criptocomputerului cu transponderul IFF;
    d) criptocomputerul va fi achiziţionat de autoritatea contractantă şi utilizat, cu respectarea prevederilor legale, pentru verificarea funcţionării transponderului IFF în modul 5. În situaţia în care autoritatea contractantă nu va putea să achiziţioneze criptocomputerul, furnizorul UAS are obligaţia de a demonstra funcţionarea transponderului IFF în modul 5.


    4. Prin asigurarea securităţii aprovizionării se urmăreşte realizarea următoarelor elemente:
    4.1. Reducerea/Eliminarea riscului, prin realizarea activităţilor prevăzute la pct. 3.1, 3.2, 3.4 şi 3.5, ca, în cazul unei situaţii de criză internaţională sau chiar regională, realizarea UAS-TO să fie întreruptă/perturbată sau chiar sistemele finalizate să fie blocate într-un stat străin ori să nu se permită tranzitarea unor căi rutiere, feroviare sau maritime, din motive diplomatice, politice, militare sau de orice altă natură.
    4.2. Reducerea/Eliminarea riscurilor aferente integrării UAS-TO, conform activităţilor prevăzute la pct. 3.3, prin supravegherea/controlul îndeaproape a/al activităţilor specifice desfăşurate pe teritoriul naţional.

    5. Iniţierea şi derularea prezentei proceduri specifice sunt necesare şi proporţionale pentru atingerea obiectivelor de apărare şi satisfacerii interesului esenţial de securitate, astfel cum este prevăzut în art. 346 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, întrucât permit susţinerea pe termen lung a capacităţii de apărare a statului, iar absenţa sau pierderea acesteia ar aduce prejudicii semnificative capacităţii acţionale a forţelor sistemului naţional de apărare şi posibilităţilor de susţinere logistică a structurilor Armatei României.
    6. Aplicarea uneia dintre procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională dispoziţiile comunitare specifice materiei achiziţiilor publice în domeniul apărării şi securităţii, conduce la neprotejarea şi afectarea interesului esenţial de securitate în cauză, deoarece nu se pot impune doar prin documentaţia de atribuire cerinţe pentru îndeplinirea cumulativă a condiţiilor prevăzute la pct. 3.
    7. Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, defineşte capacităţile de producţie şi realizare a mentenanţei pentru tehnică militară, precum şi capacităţile de realizare şi integrare a sistemelor de comandă-control ca fiind capacităţi şi domenii de activitate ale industriei de apărare de importanţă strategică la nivel naţional şi care reprezintă interese fundamentale de securitate ale ţării.
    8. În ceea ce priveşte stabilirea eventualului impact asupra concurenţei pe piaţa internă a produselor nemilitare, plecând de la faptul că achiziţia prevăzută de programul de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“ are ca obiect numai produse militare, produse sensibile şi servicii legate de acestea şi luând în considerare că interesul esenţial de securitate menţionat priveşte exclusiv aspecte militare, nu se poate identifica un asemenea impact.

    B. Procedura specifică aferentă programului de înzestrare „Sistem UAS tactic-operativ clasa II“
    I. Organizarea procedurii specifice
    1. Procedura de atribuire se iniţiază în condiţiile prevăzute de art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Procedura specifică are scopul de a atribui un acord-cadru de furnizare având ca obiect minimum 2 UAS-TO şi, în funcţie de posibilitatea alocării fondurilor bugetare, maximum 7 sisteme UAS-TO necesare înzestrării structurilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, cu îndeplinirea cumulativă a condiţiilor prevăzute la cap. A pct. 3.
    3. Durata acordului-cadru este de 5 ani.
    4. Autoritatea contractantă care va organiza şi derula procedura specifică este Ministerul Apărării Naţionale - Direcţia generală pentru armamente, prin Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A.
    5. În scopul protejării autorităţii contractante faţă de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului pe întreaga perioadă derulată până la încheierea acordului-cadru, acesta va constitui o garanţie de participare, în cuantum de 2% din valoarea estimată a primului contract subsecvent. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei.
    6. Autoritatea contractantă are obligaţia de a reţine garanţia de participare atunci când ofertantul se află în oricare dintre următoarele situaţii:
    a) îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
    b) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, refuză să semneze acordul-cadru în perioada de valabilitate a ofertei.

    7. În scopul asigurării autorităţii contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului subsecvent se constituie garanţia de bună execuţie a contractului de către contractant în cuantum de 10% din preţul contractului subsecvent, fără TVA.
    8. Autoritatea contractantă are obligaţia de a desemna, pentru atribuirea acordului-cadru, o comisie de evaluare a candidaturilor. Autoritatea contractantă are dreptul de a nominaliza membri de rezervă pentru membrii comisiei de evaluare.
    9. (1) Comisia de evaluare are, în ansamblu, următoarele atribuţii:
    a) deschiderea candidaturilor;
    b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către candidaţi;
    c) evaluarea candidaturilor;
    d) realizarea selecţiei candidaţilor;
    e) deschiderea ofertelor;
    f) verificarea conformităţii propunerilor tehnice ale ofertanţilor cu prevederile caietului de sarcini;
    g) evaluarea propunerilor tehnice ale ofertanţilor în conformitate cu criteriul de atribuire;
    h) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi, inclusiv verificarea conformităţii cu propunerile tehnice, verificarea aritmetică, verificarea încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului subsecvent;
    i) elaborarea solicitărilor de clarificări şi/sau completări necesare în vederea evaluării candidaturilor şi/sau ofertelor;
    j) stabilirea candidaturilor neadecvate, a ofertelor inacceptabile şi/sau neconforme, precum şi a motivelor care stau la baza încadrării acestora în fiecare din aceste categorii;
    k) stabilirea ofertelor admisibile;
    l) aplicarea criteriului de atribuire şi a factorilor de evaluare, aşa cum a fost prevăzut în anunţul de participare;
    m) stabilirea ofertei câştigătoare sau, după caz, formularea propunerii de anulare a procedurii;
    n) elaborarea proceselor-verbale aferente fiecărei şedinţe, a rapoartelor intermediare aferente fiecărei etape şi a raportului procedurii de atribuire.

    (2) Rapoartele intermediare şi raportul procedurii de atribuire se înaintează de către preşedintele comisiei de evaluare conducătorului autorităţii contractante spre aprobare.
    (3) În cazul în care nu aprobă raportul procedurii, conducătorul autorităţii contractante va motiva în scris decizia sa şi poate, după caz:
    a) returna raportul, o singură dată, comisiei de evaluare spre corectare sau reevaluare parţială;
    b) solicita o reevaluare completă, caz în care o nouă comisie de evaluare va fi numită.


    10. Procedura specifică de atribuire va avea două etape, respectiv:
    a) etapa I - etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor;
    b) etapa a II-a - etapa de depunere şi evaluare a ofertelor.

    11. În sensul prezentei proceduri specifice, prin termenul UAS-TO se înţeleg următoarele variante de realizare:
    a) Sistem UAS tactic-operativ clasa II în varianta terestră;
    b) Sistem UAS tactic-operativ clasa II în varianta navală.

    12. Limba de derulare a procedurii specifice este limba română. Se admit numai părţi ale propunerii tehnice redactate în limba engleză, cum ar fi fişe, prospecte, buletine de măsurători, rapoarte de testare şi altele asemenea.
    13. Autoritatea contractantă atribuie acordul-cadru/ contractele subsecvente de furnizare UAS-TO operatorului economic a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare.
    14. Criteriul de atribuire a acordului-cadru este „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“.
    15. Perioada de derulare a procedurii specifice nu poate depăşi, în principiu, 180 de zile de la publicarea anunţului de participare.
    16. Autoritatea contractantă are obligaţia, în principiu, de a lua decizia privind atribuirea acordului-cadru în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data întocmirii raportului procedurii de atribuire de către comisia de evaluare.
    17. Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura specifică, fără obligaţia de a suporta daune, în următoarele cazuri:
    a) niciun candidat nu îndeplineşte cerinţele de calificare şi selecţie;
    b) niciun candidat selectat nu depune ofertă în termenul stabilit;
    c) toate ofertele depuse sunt declarate neconforme;
    d) toate ofertele sunt declarate inacceptabile;
    e) dacă au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare.

    18. În măsura în care prezenta procedură specifică nu prevede altfel, sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare.

    II. Derularea procedurii specifice
    a) Etapa I - etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor
    1. Iniţierea procedurii specifice se face prin publicarea unui anunţ de participare şi a documentaţiei de atribuire aferentă etapei I pe site-ul Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A. (www.romtehnica.com.ro).
    2. Anunţul de participare va conţine, cel puţin, următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale autorităţii contractante;
    b) nivelul de acces la informaţii clasificate şi tipul de aviz necesar participării la procedura specifică;
    c) criteriile de calificare şi selecţie care vor fi aplicate în etapa I a procedurii specifice de atribuire;
    d) data-limită, ora şi locul depunerii candidaturilor;
    e) o scurtă descriere a fiecărei configuraţii de sistem, obiect al contractului;
    f) etapele şi calendarul estimat de aplicare a procedurii specifice;
    g) limba în care trebuie redactate documentele şi în care se desfăşoară procedura specifică;
    h) termenul de răspuns la solicitările de clarificări formulate de autoritatea contractantă, care va fi de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea acestora.

    3. Pe parcursul evaluării îndeplinirii criteriilor de calificare pentru etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor, comisia de evaluare are dreptul de a solicita clarificări în legătură cu documentele depuse, precum şi depunerea unor documente suplimentare pentru verificarea informaţiilor prezentate de operatorul economic în candidatură.
    4. Criteriile de calificare se referă la:
    4.1. Situaţia personală a candidatului:
    4.1.1. În ultimii 5 ani nu a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru unul sau mai multe dintre motivele următoare: participare la activităţi ale unei organizaţii criminale, corupţie, fraudă, pentru infracţiuni teroriste sau infracţiuni legate de activităţile teroriste ori instigare, complicitate sau tentativă de a comite aceste acţiuni, spălare de bani şi/sau finanţarea terorismului; nu este intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic; nu a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională; în ultimii 2 ani şi-a îndeplinit corespunzător obligaţiile contractuale, îndeosebi pe cele referitoare la securitatea informaţiei şi securitatea aprovizionării; să fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit.
    Îndeplinirea criteriului de calificare se justifică prin depunerea de către candidaţi de documente considerate edificatoare din acest punct de vedere în ţara de origine sau în ţara în care candidatul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autorităţi competente din ţara respectivă.
    În cazul în care în ţara de origine sau în ţara în care este stabilit candidatul nu se emit astfel de documente ori respectivele documente nu vizează toate situaţiile prevăzute la punctul 4.1.1, îndeplinirea criteriului de calificare se justifică printr-o declaraţie autentică dată în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens.

    4.1.2. Deţinerea avizului de securitate pentru accesul la informaţii clasificate nivel „Secret de serviciu“ de către operatorii economici din România, respectiv deţinerea documentelor de securitate industrială pentru acces la informaţii clasificate de nivel minim „NATO Restricted“ de către operatorii economici străini, documente eliberate/recunoscute de către structura specializată a Ministerului Apărării Naţionale
    4.1.3. Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică, privind efectuarea operaţiunilor compensatorii prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, aferente acordului-cadru în cauză, care se circumscriu, dar fără a se limita, la activităţile menţionate la punctul 4.2.1.

    4.2. Satisfacerea şi protejarea interesului esenţial de securitate de către candidat:
    4.2.1. (1) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică, de a realiza UAS-TO pe teritoriul naţional al României în capacităţi de producţie, integrare, testare şi mentenanţă ale operatorilor economici din cadrul industriei naţionale de apărare, în care să se execute, cumulativ, următoarele activităţi:
    a) începând cu UAS-TO nr. 1, producţia următoarelor:
    (i) structura platformei aeriene şi structura containerului destinat staţiei terestre de comandă-control;
    (ii) componente şi sisteme electrice, mecanice şi hidraulice din compunerea UAS-TO. Acestea vor fi prezentate detaliat în conţinutul angajamentului;

    b) începând cu UAS-TO nr. 1, integrarea finală a sistemului UAS-TO, care presupune asamblarea componentelor/pieselor platformei aeriene şi staţiei terestre de comandă-control în vederea aducerii acestora în configuraţia finală aferentă UAS-TO;
    c) începând cu UAS-TO nr. 3, producţia tuturor sistemelor electrice, mecanice şi hidraulice din compunerea UAS-TO se va realiza pe teritoriul României, la operatori economici din industria naţională de apărare;
    d) operaţiunile de mentenanţă de nivel complex pe ciclul de viaţă al UAS-TO se vor realiza pe teritoriul României, la operatori economici din industria naţională de apărare, astfel încât în situaţii de criză şi război să nu fie necesară executarea acestor operaţiuni în afara teritoriului naţional.

    (2) Autoritatea contractantă acceptă la livrare numai produse pentru care au fost îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c).
    (3) Neîndeplinirea de către contractant a obligaţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d) în termenul asumat prin contractul subsecvent conferă autorităţii contractante dreptul de a pretinde şi incumbă furnizorului obligaţia de a plăti penalităţi de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi din valoarea contractului subsecvent până la atingerea valorii totale a contractului subsecvent.

    4.2.2. Acordul/Acordurile de principiu încheiat/încheiate în formă autentică cu operatorii economici din industria naţională de apărare, în facilităţile cărora vor fi realizate activităţile menţionate la punctul 4.2.1, care va/vor include şi detalierea activităţilor

    4.3. Capacitatea tehnică şi profesională a candidatului
    4.3.1. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative care să demonstreze că a livrat în ultimii 5 ani anterior datei iniţierii procedurii specifice către armate din state membre NATO, cel puţin două sisteme UAS din clasa II conform clasificării NATO care includ în configuraţie sistem IFF mod 5. Raza de acţiune a sistemelor livrate este de minimum 200 km prin legături directe de date - Line of Sight fără utilizarea legăturilor satelitare. Pentru candidaţii din state membre NATO sunt luate în considerare şi livrările către propriile forţe armate.
    4.3.2. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative care să demonstreze că a livrat în ultimii 5 ani anterior datei iniţierii procedurii specifice cel puţin două sisteme UAS din clasa II conform clasificării NATO, care includ în configuraţie sistem de armament. Raza de acţiune a sistemelor livrate este de minimum 200 km prin legături directe de date - Line of Sight fără utilizarea legăturilor satelitare.
    4.3.3. Candidatul trebuie să depună o declaraţie pe propria răspundere, încheiată în formă autentică, în care să se specifice că sistemul UAS-TO ofertat nu a fost şi nu este subiectul unei interdicţii privind livrarea de criptocomputere care asigură funcţionarea sistemului IFF în modul 5.
    4.3.4. Pentru UAS-TO care nu sunt produse în state membre NATO, candidatul va prezenta, prin declaraţie scrisă, două alternative de criptocomputere care asigură funcţionarea sistemului IFF în modul 5.

    4.4. Capacitatea economică şi financiară a candidatului:
    4.4.1. Candidatul trebuie să depună declaraţii sau bilanţuri contabile din care să rezulte că cifra de afaceri globală realizată de acesta în ultimii 3 ani, calculaţi până la data depunerii candidaturilor, să fie de minimum valoarea primului contract subsecvent care se estimează a fi atribuit pe durata acordului-cadru. Cifra de afaceri globală în cazul unei asocieri a mai multor operatori economici se va calcula prin luarea în considerare a rezultatelor financiare anuale ale tuturor membrilor asocierii.


    5. Candidaţii care îndeplinesc criteriile prevăzute la pct. 4.1, 4.2, 4.3 şi 4.4 vor fi calificaţi şi selectaţi pentru etapa a II-a.
    6. Candidaturile care nu îndeplinesc oricare dintre criteriile de calificare prevăzute la pct. 4.1, 4.2, 4.3 şi 4.4 vor fi respinse de comisia de evaluare.
    7. Autoritatea contractantă continuă procedura specifică de achiziţie în cazul în care a calificat şi selectat pentru etapa a II-a cel puţin un candidat.
    8. Etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor se finalizează la data transmiterii către candidaţi a comunicărilor privind rezultatul acestei etape.
    9. Autoritatea contractantă comunică fiecărui candidat a cărui candidatură a fost respinsă motivele de respingere a acesteia.

    b) Etapa a II-a - etapa de depunere şi evaluare a ofertelor
    1. Autoritatea contractantă transmite fiecărui candidat calificat şi selectat în etapa I o invitaţie de a participa la etapa a II-a. Invitaţia va conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) data-limită, ora şi locul depunerii ofertelor;
    b) documentaţia de atribuire aferentă etapei a II-a, inclusiv caietul de sarcini şi specificaţiile tehnice de achiziţie ale sistemelor, informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare;
    c) modelul de acord-cadru/contract subsecvent, cu menţionarea clauzelor nenegociabile;
    d) factorii de evaluare cu ponderile acestora care vor fi aplicaţi în etapa a II-a a procedurii specifice de atribuire;
    e) metodologia de calcul al punctajului la evaluarea ofertei;
    f) termenul de răspuns la solicitările de clarificări formulate de autoritatea contractantă, care va fi de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    g) termenul de răspuns la solicitările de clarificări formulate de ofertant, care va fi de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    h) limba în care vor fi elaborate documentele ofertei;
    i) numărul de zile până la care ofertantul poate solicita clarificări cu privire la documentaţia etapei a II-a: maximum 10 zile înainte de termenul-limită de depunere a ofertelor.

    2. Oferta trebuie să includă propunerea tehnică şi propunerea financiară.
    3. Propunerea tehnică trebuie să fie susţinută de mijloace probante care să ateste îndeplinirea cerinţelor din specificaţiile tehnice de achiziţie ale sistemelor, cum ar fi fişe, prospecte, buletine de măsurători, rapoarte de testare şi altele asemenea.
    4. Evaluarea propunerilor tehnice depuse constă în verificarea de către comisia de evaluare a corespondenţei propunerilor tehnice cu cerinţele caietului de sarcini şi ale specificaţiei tehnice pentru achiziţie.
    5. Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări şi precizări referitoare la ofertele depuse.
    6. Oferta este considerată inacceptabilă în următoarele situaţii:
    a) nu îndeplineşte condiţiile de formă aferente elaborării şi prezentării acesteia;
    b) constituie alternativă la prevederile caietului de sarcini, având în vedere că autoritatea contractantă nu acceptă depunerea de oferte alternative;
    c) preţul unitar, fără TVA, pentru oricare din variantele prevăzute la cap. B pct. I.11, inclus în propunerea financiară, depăşeşte preţul unitar estimat prevăzut în documentaţia de atribuire pentru respectiva variantă şi nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare;
    d) preţul unitar, fără TVA, pentru oricare din variantele prevăzute la cap. B pct. I.11, inclus în propunerea financiară, depăşeşte preţul unitar estimat prevăzut în documentaţia de atribuire pentru respectiva variantă şi, deşi există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea acordului-cadru de achiziţie publică respectiv, se constată că acceptarea unei astfel de oferte ar conduce la depăşirea cu peste 10% a respectivului preţ unitar prevăzut în documentaţia de atribuire.

    7. Oferta este considerată neconformă în următoarele situaţii:
    a) nu satisface în mod corespunzător cerinţele caietului de sarcini;
    b) conţine propuneri de modificare a clauzelor contractuale pe care le-a stabilit autoritatea contractantă în cadrul documentaţiei de atribuire, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru aceasta din urmă, iar ofertantul, deşi a fost informat cu privire la respectiva situaţie, nu acceptă renunţarea la clauzele respective;
    c) propunerea financiară nu este corelată cu elementele propunerii tehnice, ceea ce ar putea conduce la executarea defectuoasă a contractului, sau constituie o abatere de la legislaţia incidentă, alta decât cea din domeniul achiziţiilor publice;
    d) se constată că oferta depusă are un preţ neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, iar ofertantul nu poate justifica preţul neobişnuit de scăzut ofertat prin documente justificative care să demonstreze modul de formare a preţului. O ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 85% din preţul unitar estimat prevăzut în documentaţia de atribuire sau, în cazul în care în procedura de atribuire au fost depuse cel puţin 5 oferte care nu sunt considerate inacceptabile şi/sau neconforme, atunci când preţul unitar ofertat reprezintă mai puţin de 85% din media aritmetică a preţurilor unitare ale ofertelor, calculată fără a se avea în vedere propunerea financiară cea mai mică şi propunerea financiară cea mai mare.

    8. Ofertele care nu au fost respinse de comisia de evaluare în urma verificării şi evaluării reprezintă oferte admisibile.
    9. După finalizarea evaluării ofertelor depuse, comisia de evaluare va proceda la întocmirea unui clasament al punctajelor obţinute de ofertele declarate acceptabile şi conforme, utilizând următoarea metodologie:
    a) Stabilirea punctajului total obţinut de ofertant pentru cele două variante: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    P_Ti varianta terestră = punctaj total oferta i pentru varianta terestră;
    P_Ti varianta navală = punctaj total oferta i pentru varianta navală;
    oferta i = oferta depusă de ofertant cu numărul curent i, unde i are o valoare cuprinsă între 1 şi numărul total al ofertanţilor care au depus ofertă.


    b) Stabilirea punctajului total obţinut de oferta i pentru fiecare variantă: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    P_Ti = punctaj total oferta i;
    P_OTi = punctaj propunere tehnică corespunzător ofertei i;
    P_OFi= punctaj propunere financiară corespunzător ofertei i;
    p_OT = coeficientul de ponderare pentru propunerea tehnică este 60;
    p_OF = coeficientul de ponderare pentru propunerea financiară este 40.


    c) Stabilirea punctajului aferent propunerii tehnice din oferta i
    1. În cazul factorilor de evaluare pentru care valoarea cea mai avantajoasă este valoarea maximă, se va aplica următoarea formulă: (a se vedea imaginea asociată)
    j = indicele factorului de evaluare;
    n = numărul de factori de evaluare;
    pondere _factor j = ponderea factorului de evaluare;
    valoare factor _j = valoarea factorului j;
    valoare maximă factor _j = valoarea cea mai mare a factorului evaluat din toate propunerile tehnice.

    2. În cazul factorilor de evaluare pentru care valoarea cea mai avantajoasă este valoarea minimă, se va aplica următoarea formulă: (a se vedea imaginea asociată) j = indicele factorului de evaluare;
    n = numărul de factori de evaluare;
    pondere _factor j = ponderea factorului de evaluare;
    valoare factor _j = valoarea factorului j;
    valoare minimă factor _j = valoarea cea mai mică a factorului evaluat din toate propunerile tehnice.



    d) Stabilirea punctajului aferent propunerii financiare din oferta i (a se vedea imaginea asociată)
    k = indicele factorului de evaluare;
    m = numărul de factori de evaluare;
    pondere _factor k = ponderea factorului de evaluare;
    valoare factor _k = valoarea factorului k;
    valoare minimă factor _k = valoarea cea mai mică a factorului evaluat din toate propunerile financiare.

    e) Factorii de evaluare pentru varianta terestră

┌──────────┬────────┬──────────────────┬──────────┐
│Domeniul │ │ │Pondere │
│din care │Pondere │ │factori de│
│se │domeniu │Factori de │evaluare │
│stabilesc │de │evaluare │din │
│factorii │evaluare│ │ponderea │
│de │ │ │domeniului│
│evaluare │ │ │(100%) │
├──────────┼────────┼──────────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Raza de │ │
│ │ │acţiune (LOS) în │ │
│ │ │toate │ │
│ │ │configuraţiile de │5% │
│ │ │echipare, inclusiv│ │
│ │ │cu sistem de │ │
│ │ │armament │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Autonomia de │ │
│ │ │zbor (anduranţa) a│15% │
│ │ │PA │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F3: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NATO │ │
│ │ │Imagery │ │
│ │ │Interpretability │ │
│ │ │Rating Scale - │ │
│ │ │NIIRS 7 de │15% │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │ │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii în │ │
│ │ │spectrul vizibil │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F4: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 6 de│ │
│ │ │interpretabilitate│15% │
│ │ │al rezoluţiei │ │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii în │ │
│ │ │infraroşu conform │ │
│ │ │STANAG 7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│Propunerea│ │F5: Plafonul maxim│ │
│tehnică │60% │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 3 de│ │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │15% │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii activi│ │
│ │ │de tip radar (SAR)│ │
│ │ │în modul „strip“ │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F6: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 6 de│ │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │15% │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii activi│ │
│ │ │de tip radar (SAR)│ │
│ │ │înmodul „spot“ │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F7: Bătaia maximă │ │
│ │ │eficace a muniţiei│ │
│ │ │(distanţa │ │
│ │ │operaţională) când│ │
│ │ │muniţia aer-sol │ │
│ │ │este lansată de la│10% │
│ │ │o altitudine de │ │
│ │ │4.572 m (15.000 │ │
│ │ │ft.) faţă de │ │
│ │ │nivelul solului la│ │
│ │ │care se află ţinta│ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F8: Precizia/CEP │ │
│ │ │(eroarea circulară│10% │
│ │ │probabilă) a │ │
│ │ │muniţiei │ │
├──────────┼────────┼──────────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Preţul unitar │ │
│ │ │ofertat al │60% │
│ │ │sistemului UAS │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Costul de │ │
│ │ │operare şi │ │
│ │ │mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă al│ │
│ │ │sistemului │ │
│ │ │NOTĂ: │ │
│ │ │Costul de operare │ │
│ │ │şi mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă se│ │
│ │ │va calcula pentru │ │
│ │ │un sistem UAS-TO │ │
│Propunerea│ │pe o perioadă de │ │
│financiară│40% │15 ani de operare │ │
│ │ │de la livrarea │ │
│ │ │acestuia. │40% │
│ │ │Se va utiliza │ │
│ │ │următoarea formulă│ │
│ │ │de calcul al │ │
│ │ │costului, pe baza │ │
│ │ │datelor prezentate│ │
│ │ │de ofertant: │ │
│ │ │Costul de operare │ │
│ │ │şi mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă al│ │
│ │ │sistemului (15 │ │
│ │ │ani) = Cost │ │
│ │ │operare sistem + │ │
│ │ │Cost mentenanţă │ │
│ │ │preventivă. │ │
└──────────┴────────┴──────────────────┴──────────┘



    f) Factorii de evaluare pentru varianta navală

┌──────────┬────────┬──────────────────┬──────────┐
│Domeniul │ │ │Pondere │
│din care │Pondere │ │factori de│
│se │domeniu │Factori de │evaluare │
│stabilesc │de │evaluare │din │
│factorii │evaluare│ │ponderea │
│de │ │ │domeniului│
│evaluare │ │ │(100%) │
├──────────┼────────┼──────────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Raza de │ │
│ │ │acţiune (LOS) în │ │
│ │ │toate │5% │
│ │ │configuraţiile de │ │
│ │ │echipare │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Autonomia de │ │
│ │ │zbor (anduranţa) a│15% │
│ │ │PA │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F3: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NATO │ │
│ │ │Imagery │ │
│ │ │Interpretability │ │
│ │ │Rating Scale - │ │
│ │ │NIIRS 7 de │15% │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │ │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii în │ │
│ │ │spectrul vizibil │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F4: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 6 de│ │
│ │ │interpretabilitate│15% │
│ │ │al rezoluţiei │ │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii în │ │
│ │ │infraroşu conform │ │
│ │ │STANAG 7194 │ │
│Propunerea│60% ├──────────────────┼──────────┤
│tehnică │ │F5: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 3 de│ │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │15% │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii activi│ │
│ │ │de tip radar (SAR)│ │
│ │ │în modul „strip“ │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F6: Plafonul maxim│ │
│ │ │la care se │ │
│ │ │îndeplineşte │ │
│ │ │nivelul NIIRS 6 de│ │
│ │ │interpretabilitate│ │
│ │ │al rezoluţiei │15% │
│ │ │imaginilor culese │ │
│ │ │de senzorii activi│ │
│ │ │de tip radar (SAR)│ │
│ │ │în modul „spot“ │ │
│ │ │conform STANAG │ │
│ │ │7194 │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F7: Numărul de │ │
│ │ │emiţătoare │10% │
│ │ │urmărite simultan │ │
│ │ │de ESM comunicaţii│ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F8: Numărul de │ │
│ │ │emiţătoare │ │
│ │ │urmărite simultan,│10% │
│ │ │în mod automat, de│ │
│ │ │ESM │ │
│ │ │non-comunicaţii │ │
├──────────┼────────┼──────────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Preţul unitar │ │
│ │ │ofertat al │60% │
│ │ │sistemului UAS │ │
│ │ ├──────────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Costul de │ │
│ │ │operare şi │ │
│ │ │mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă al│ │
│ │ │sistemului │ │
│ │ │NOTĂ: │ │
│ │ │Costul de operare │ │
│ │ │şi mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă se│ │
│ │ │va calcula pentru │ │
│ │ │un sistem UAS-TO │ │
│Propunerea│ │pe o perioadă de │ │
│financiară│40% │15 ani de operare │ │
│ │ │de la livrarea │ │
│ │ │acestuia. │40% │
│ │ │Se va utiliza │ │
│ │ │următoarea formulă│ │
│ │ │de calcul al │ │
│ │ │costului, pe baza │ │
│ │ │datelor prezentate│ │
│ │ │de ofertant: │ │
│ │ │Costul de operare │ │
│ │ │şi mentenanţă pe │ │
│ │ │ciclul de viaţă al│ │
│ │ │sistemului (15 │ │
│ │ │ani) = Cost │ │
│ │ │operare sistem + │ │
│ │ │Cost mentenanţă │ │
│ │ │preventivă. │ │
└──────────┴────────┴──────────────────┴──────────┘




    10. Calculele se execută cu trei zecimale.
    11. Ofertele sunt ierarhizate în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obţinute, oferta câştigătoare fiind cea care a obţinut cel mai mare punctaj.
    12. În caz de egalitate între punctajele totale obţinute de ofertanţi, ierarhizarea acestora se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea propunerii tehnice.
    13. Comisia de evaluare întocmeşte raportul procedurii specifice de achiziţie, care se auditează de structura specializată a Ministerului Apărării Naţionale şi se aprobă ulterior de către şeful Direcţiei generale pentru armamente.
    14. După aprobarea raportului procedurii, autoritatea contractantă transmite ofertanţilor o comunicare scrisă cu privire la rezultatul procedurii specifice.
    15. Litigiile izvorâte sau în legătură cu prezenta procedură specifică, precum şi cele referitoare la acordul-cadru/contractele subsecvente atribuite în baza acesteia se soluţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
    16. Operatorul economic a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare, invitat de autoritatea contractantă pentru semnarea acordului-cadru, are obligaţia de a semna acordul-cadru în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea invitaţiei, sub sancţiunea excluderii acestuia din procedura specifică.
    17. În situaţia în care operatorul economic declarat câştigător nu îşi menţine oferta, oferta de pe locul următor va fi declarată câştigătoare.
    18. Ofertantul a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare este obligat ca până la data semnării acordului-cadru să transmită autorităţii contractante, în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, toate contractele încheiate cu subcontractanţii, acestea devenind anexe la acordul-cadru.
    19. Efectuarea plăţilor se va face în lei. Ajustarea preţului contractului se va face doar pentru contractul/contractele subsecvent/subsecvente pentru care promitentul achizitor transmite invitaţia de semnare după 6 luni de la data încheierii acordului-cadru.
    Formula de ajustare a preţului unitar este următoarea:
    PuAJ = PuAC x K, în care:
    PuAJ = preţul unitar ajustat, în lei, al produsului ce face obiectul contractului subsecvent;
    PuAC = preţul unitar, în lei, ofertat în cadrul procedurii de licitaţie şi înscris în acordul-cadru;
    K = coeficientul de ajustare a preţului şi reprezintă indicele preţurilor de consum pentru mărfurile nealimentare comunicat de către Institutul Naţional de Statistică pe site-ul oficial http//www.insse.ro, pentru intervalul dintre luna anterioară semnării acordului-cadru şi luna anterioară celei în care autoritatea contractantă îi transmite operatorului economic, semnatar al acordului-cadru, solicitarea pentru încheierea contractului subsecvent. În cazul în care indicele preţurilor de consum pentru mărfurile nealimentare nu este disponibil pentru luna anterioară transmiterii solicitării privind încheierea contractului subsecvent, se va lua în considerare intervalul dintre luna anterioară semnării acordului-cadru şi luna precedentă lunii anterioare transmiterii solicitării privind încheierea contractului subsecvent.





    III. Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare
    1. Comisia de evaluare este formată din reprezentanţi ai autorităţii contractante, structurilor beneficiare din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A.
    2. Nominalizarea membrilor din cadrul comisiei de evaluare se va efectua de către fiecare structură din cadrul Ministerului Apărării Naţionale reprezentată în comisie şi de către Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A.
    3. Structura comisiei de evaluare se aprobă de către şeful Direcţiei generale pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    4. Comisia îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu prevederile prezentei proceduri specifice.
    5. De regulă, comisia îşi desfăşoară activitatea în plen. Orice decizie a comisiei trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi. În cazul în care nu se întruneşte votul a cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei din cauza unor divergenţe de păreri între aceştia, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea punctelor de vedere, în scopul finalizării în timp util a evaluării propunerii/ofertei. În cazul în care comisia nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor săi. Membrii comisiei care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la minuta şedinţei/raportul procedurii specifice.
    6. În situaţii justificate în care comisia nu se poate întruni în plen sau unii membri nu pot participa la şedinţe, acestea se vor desfăşura dacă este asigurată participarea a 2/3 din membri titulari, iar documentele care se întocmesc vor fi prezentate fiecărui membru absent la şedinţă pentru a fi însuşite pe bază de semnătură sau pentru a-şi exprima în scris opinia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data prezentării documentelor.
    7. Pe lângă comisie pot fi cooptaţi experţi din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A., pentru probleme specifice. Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi va include atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi va justifica necesitatea participării lor la procesul de evaluare. Experţii cooptaţi nu au drept de vot, dar au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele tehnice, operaţionale, financiare, comerciale sau juridice, asupra cărora, pe baza expertizei pe care o deţin, îşi exprimă punctul de vedere.
    8. Modificarea componenţei comisiei se face cu aprobarea şefului Direcţiei generale pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    9. Comisia de evaluare îşi încetează activitatea la momentul semnării acordului-cadru de către părţi.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016