Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 91 din 11 decembrie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European  şi Comitetul Regiunilor: Intensificarea supravegherii integrate pentru a consolida uniunea pieţelor de capital şi integrarea financiară într-un mediu aflat în schimbare - COM (2017)542    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 91 din 11 decembrie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor: Intensificarea supravegherii integrate pentru a consolida uniunea pieţelor de capital şi integrarea financiară într-un mediu aflat în schimbare - COM (2017)542

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 990 din 13 decembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/486, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 21 noiembrie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Îşi exprimă reţinerea cu privire la impactul propunerii asupra organizării supravegherii în domeniu la nivelul statelor membre ale UE, având în vedere insuficienţa informaţiilor cu privire la premisele îmbunătăţirii practicilor în domeniu.
    2. Consideră necesară clarificarea aspectelor care pot contribui la o creştere a convergenţei în supravegherea la nivelul Uniunii, fără a conduce la prevederi contraproductive.
    3. Îşi manifestă preocuparea cu privire la modalitatea de alocare de către participanţii la piaţa de capital a resurselor financiare pentru bugetul autorităţii europene de reglementare a pieţei de capital, respectiv Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe (AEVP), având în vedere dimensiunea şi anvergura mai reduse ale entităţilor comerciale din piaţa de capital din România comparativ cu cele similare din alte state membre mai avansate în acest sector financiar complex.
    4. Semnalează riscul de suprapunere a supravegherii directe de către AEVP cu atribuţiile de supraveghere exercitate de autorităţile competente din statele membre ale UE.
    5. Subliniază necesitatea unor eforturi de consultare a factorilor interesaţi şi a dezbaterii amănunţite a măsurilor de integrare a supravegherii, având în vedere complexitatea şi obiectivele ambiţioase ale măsurilor legislative prevăzute şi creşterea rolului autorităţilor europene în supravegherea convergentă.
    6. Semnalează că prerogativele adiţionale alocate autorităţilor europene de supraveghere în domeniu, şi anume: rezolvarea conflictelor juridice, planificarea supravegherii, accesul direct la date şi alte aspecte conexe, prezintă riscul unor dezbateri sensibile în privinţa implicaţiilor juridice, protecţia datelor şi rolul supraveghetorilor naţionali.
    7. Remarcă revizuirea considerabilă a rolului viitor pentru AEVP, în detrimentul prerogativelor actuale ale supraveghetorilor la nivel naţional în statele membre ale UE.
    8. Atrage atenţia asupra diminuării influenţei supraveghetorilor naţionali în urma modificărilor preconizate în guvernanţa autorităţilor europene de supraveghere (AES), şi anume înfiinţarea Consiliului Executiv, prevăzută de Comisia Europeană.
    9. Atrage atenţia asupra necesităţii unei evaluări cuprinzătoare a eventualelor amendamente referitoare la procedura de vot, cu scopul de a respecta caracteristicile specifice statelor membre ale Uniunii ce nu se află în zona euro.
    10. Semnalează că transpunerea directivei propuse de Comisia Europeană în dreptul naţional necesită un proces de legiferare extins pentru a cuprinde toate normele relevante, ceea ce va necesita un timp îndelungat.
    11. Consideră că negocierile referitoare la convergenţa autorităţilor de supraveghere de la nivelul Uniunii trebuie să integreze şi aspectele referitoare la guvernanţa acestora.
    12. Recomandă ca procedurile de supraveghere integrată a companiilor financiare să se refere în mod distinct şi detaliat la relaţiile acestora cu clienţii de tip IMM şi persoanele fizice, în vederea asigurării unui nivel cât mai ridicat al protecţiei microîntreprinderilor şi a cetăţenilor europeni.
    13. Recomandă elaborarea de norme de supraveghere integrată aplicabile conglomeratelor financiare ce acţionează la nivelul Uniunii, astfel încât să fie diminuat riscul unor practici de tipul contabilizării duble.
    14. Atrage atenţia asupra necesităţii de a se realiza un echilibru cât mai eficient între necesitatea profitabilităţii instituţiilor financiare comerciale şi interesul clienţilor acestora în stabilirea mecanismelor de guvernanţă ale supravegherii integrate.
    15. Recomandă stabilirea unui mecanism de schimb de experienţă între statele membre, cu participarea instituţiilor de supraveghere de la nivelul Uniunii, privind impactul noilor tehnologii, în special din domeniul colectării şi al procesării datelor, asupra serviciilor financiare, pentru a contribui la promovarea unei abordări coerente a beneficiilor şi a riscurilor, precum şi pentru a promova concurenţa sănătoasă.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 11 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRU-GABRIEL VLASE

    Bucureşti, 11 decembrie 2017.
    Nr. 91.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016