Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 904 din 29 noiembrie 2016  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013 şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 1.183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 904 din 29 noiembrie 2016 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013 şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 1.183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1007 din 15 decembrie 2016
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 3 iulie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, literele p) şi u) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "p) Comitetul de management pentru coordonarea fondurilor ESI reprezintă structura interinstituţională de analiză şi identificare a soluţiilor pentru problemele operaţionale cu relevanţă orizontală ce rezultă din implementarea fondurilor ESI, care reuneşte şefii structurilor prevăzute la art. 6, 9, 11 şi 20 şi care se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie;
    ...............................................................................................
u) Sistemul unic de management al informaţiei privind instrumentele structurale 2007-2013 din cadrul obiectivului convergenţă, denumit în continuare SMIS-CSNR, reprezintă sistemul informatic centralizat care are rolul de a asigura colectarea informaţiilor referitoare la implementare, necesare managementului financiar, monitorizării, verificărilor, auditului şi evaluării programelor din cadrul obiectivului convergenţă, în conformitate cu prevederile art. 60 lit. c) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, precum şi de a facilita utilizarea SMIS2014+;"

    2. La articolul 2, după litera aa) se introduce o nouă literă, litera ab), cu următorul cuprins:
    "ab) programe de cooperare teritorială europeană - programe de cooperare transfrontalieră, transnaţională şi interregională finanţate în cadrul politicilor de coeziune, de extindere şi de vecinătate ale Uniunii Europene."

    3. La articolul 3, litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k) Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, prin direcţia specializată şi Ministerul Fondurilor Europene, prin cele 8 structuri subordonate acestuia, cu personalitate juridică, organizate la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 315/2004, cu modificările şi completările ulterioare, drept organisme intermediare pentru Programul operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane."

    4. La articolul 4, literele d), j), m), n) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, ca autoritate de management pentru Programul operaţional regional, Programul operaţional «Capacitate administrativă», Programul operaţional «Iniţiativa pentru IMM-uri», Programul Interreg V-A România-Bulgaria, Programul Interreg V-A România-Ungaria, Programul INTERREG IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia, Programul operaţional comun România-Ucraina 2014-2020, Programul operaţional comun România-Republica Moldova 2014-2020 şi Programul operaţional comun Bazinul Mării Negre 2014-2020;
    ...................................................................
j) Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, ca organisme intermediare pentru Programul operaţional «Capital uman»;
    ...............................................................................................
m) Ministerul Transporturilor ca organism intermediar pentru Programul operaţional «Infrastructură mare»;
n) Ministerul Finanţelor Publice ca autoritate de certificare pentru Programul operaţional «Infrastructură mare», Programul operaţional «Capital uman», Programul operaţional «Competitivitate», Programul operaţional «Asistenţă tehnică», Programul operaţional regional, Programul operaţional «Capacitate administrativă», Programul operaţional «Pescuit şi afaceri maritime» şi Programul operaţional «Iniţiativa pentru IMM-uri».
    ..............................................................................................
p) Ministerul Finanţelor Publice, ca organism responsabil cu primirea fondurilor de la Comisia Europeană pentru Programul operaţional «Infrastructură mare», Programul operaţional «Capital uman», Programul operaţional «Competitivitate», Programul operaţional «Asistenţă tehnică», Programul operaţional regional, Programul operaţional «Capacitate administrativă» şi Programul operaţional «Iniţiativa pentru IMMuri», conform art. 96 alin. (5) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013;"

    5. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 4^1
    Instituţiile prevăzute la art. 4 sunt nominalizate în condiţiile art. 123 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, ale art. 21 din Regulamentul (UE) nr. 1.299/2013, ale art. 20 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 897/2014 şi ale art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013."

    6. La articolul 6 alineatul (2), punctele 8, 23, 28, 39 şi 45 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "8 elaborează legislaţia privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate din instrumentele structurale 2007-2013, precum şi din instrumentele structurale 2014-2020, cu excepţia programelor de cooperare teritorială europeană 2014-2020 şi a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală, şi propune modificări ale legislaţiei privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate din instrumentele structurale 2007-2013, respectiv din fondurile ESI, şi totodată avizează orice propunere de reglementare;
    ...............................................................................................
23. coordonează elaborarea rapoartelor anuale/finale de implementare solicitate prin regulamentele Uniunii Europene, din punctul de vedere al îndeplinirii regulilor europene şi naţionale aplicabile, al coerenţei informaţiilor introduse şi al respectării recomandărilor Comisiei Europene;
    ................................................................................................
28. asigură realizarea, dezvoltarea şi funcţionarea sistemelor SMIS-CSNR, SMIS2014+, MySMIS şi MySMIS2014, cu contribuţia instituţiilor utilizatoare, precum şi gestionarea drepturilor de acces în aceste sisteme informatice, deţinând, în condiţiile legii, toate drepturile de proprietate asupra acestor sisteme, inclusiv codul-sursă;
    .................................................................................................
39. gestionează procesul de dezvoltare şi funcţionare a Centrului de informare privind instrumentele structurale şi fondurile ESI, asigurând, în colaborare cu autorităţile de management, accesul potenţialilor beneficiari de finanţare şi al publicului larg la informaţii actualizate specifice;
    ...............................................................................................
45. cu excepţia programelor de cooperare teritorială europeană, elaborează, în colaborare cu autoritatea de certificare, previziunile cererilor de plată aferente perioadei de programare 2014-2020, pentru exerciţiul financiar în curs şi pentru cel următor, întocmite în baza informaţiilor menţionate la art. 9 pct. 42, şi propune Guvernului aprobarea acestora prin memorandum;"

    7. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) În calitate de coordonator responsabil cu desemnarea şi monitorizarea desemnării autorităţilor şi organismelor cu rol în gestionarea instrumentelor structurale 2014-2020, FEPAM, IPA II şi ENI, Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte atribuţiile ce decurg din prevederile art. 124 alin. (1) şi (4)-(6) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, inclusiv prin prisma prevederilor art. 36 alin. (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 447/2014, precum şi din prevederile art. 20 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 897/2014.
    (2) În vederea monitorizării desemnării, autoritatea desemnată are obligaţia transmiterii către Ministerul Fondurilor Europene a rapoartelor finale de audit elaborate de autoritatea de audit, a proiectelor de raport de audit şi a rapoartelor finale de audit elaborate de Comisia Europeană şi de Curtea de Conturi Europeană, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora, precum şi a rapoartelor/actelor de control care ar putea avea impact asupra desemnării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora."

    8. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de coordonare pentru fondurile ESI şi instrumentele structurale 2007-2013, inclusiv de desemnare şi de monitorizare a desemnării, prin structuri distincte de cele care îndeplinesc funcţia de autoritate de management."

    9. La articolul 9, punctele 22 şi 36 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "22. transmite autorităţii de certificare rapoartele cazurilor de nereguli constatate la nivelul programului pe care îl gestionează, elaborate conform prevederilor din partea a IV-a a Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, şi transmite DLAF, prin sistemul AFIS-IMS, rapoartele cazurilor de nereguli elaborate în baza art. 122 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, a actelor de punere în aplicare şi a actelor delegate;
    ..............................................................................................
36. utilizează aplicaţia informatică MySMIS2014 pentru realizarea schimbului de informaţii cu potenţialii beneficiari şi beneficiarii, corespunzător funcţionalităţilor acesteia, şi asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS-CSNR/MIS-CTE/SMIS2014+/Sisteme de management al informaţiei CTE2014+/Sisteme de management al informaţiei pentru FEPAM, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor aferente activităţii sale;"

    10. La articolul 9, după punctul 41 se introduce un nou punct, punctul 41^1, cu următorul cuprins:
    "41^1. în cazul operaţiunilor generatoare de venituri nete ulterior finalizării lor, aşa cum sunt acestea definite la art. 61 alin. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, pentru care nu a fost posibilă estimarea veniturilor în avans, asigură recuperarea veniturilor obţinute din proiecte, conform dispoziţiilor art. 61 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013;"

    11. La articolul 11, punctele 3, 4,14,15 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3. cu excepţia programelor de cooperare teritorială europeană, elaborează, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene, previziunile cererilor de plată aferente perioadei de programare 2014-2020 pentru exerciţiul financiar în curs şi pentru cel următor, întocmite în baza informaţiilor menţionate la art. 9 pct. 42, şi propune Guvernului aprobarea acestora prin memorandum;
4. în cazul proiectelor generatoare de venit în care nu a fost posibilă estimarea veniturilor în avans, asigură, în conformitate cu dispoziţiile art. 61 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, pe baza informaţiilor furnizate de autoritatea de management, deducerea sumelor reprezentând veniturile obţinute din proiecte, din declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană;
    ..................................................................................................
14. participă la reuniunile COESIF şi EGESIF, în situaţia în care pe ordinea de zi se află subiecte în legătură cu activitatea autorităţii de certificare;
    ...............................................................................................
15. contribuie, în limita atribuţiilor stabilite prin prezenta hotărâre, la dezvoltarea Sistemelor de management al informaţiei CTE2014+, şi, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene, la dezvoltarea SMIS-CSNR/SMIS2014+, fără a aduce atingere competenţelor Ministerului Fondurilor Europene prevăzute la art. 6 alin. (2) pct. 28;
    ................................................................................................
17. centralizează şi comunică Departamentului pentru Lupta Antifraudă (DLAF) neregulile ce i-au fost raportate de către autorităţile de management, aferente perioadei de programare 2007-2013;"

    12. La articolul 15, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În condiţiile art. 123 alin. (6) şi (7) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, autoritatea de management rămâne responsabilă pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor delegate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare."

    13. La articolul 20, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. elaborează şi/sau avizează, după caz, proceduri pentru gestionarea programului, în vederea asigurării îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;"

    14. Titlul capitolului VI se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VI
    Mecanismul de asigurare a funcţionării sistemelor informatice pentru instrumentele structurale 2014-2020 şi FEPAM
"

    15. La articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În condiţiile art. 11 lit. m) din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi în condiţiile art. 5 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, respectiv Serviciul Român de Informaţii sprijină Ministerul Fondurilor Europene în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 6 alin. (2) pct. 28 şi 29, asigurând dezvoltarea şi mentenanţa aplicaţiilor SMIS2014+ şi MySMIS2014, precum şi administrarea produselor tehnologice aferente acestora."

    16. Articolul 25 se modifică şi va avea cu următorul cuprins:
    "ART. 25
    Exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 24 alin. (2) de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, respectiv de către Serviciul Român de Informaţii se realizează pe bază de protocol încheiat de către aceste instituţii cu Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de coordonator, cu respectarea dispoziţiilor legale."

    17. La articolul 26, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În scopul de a se asigura că normele europene şi cele naţionale privind achiziţiile publice au fost respectate în efectuarea cheltuielilor declarate de beneficiari, autoritatea de management este sprijinită, în condiţiile legii, de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP)."

    18. Articolele 27 şi 28 se abrogă.
    19. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    În condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului şi art. 125 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, în cazul în care autoritatea de management constată că au existat încălcări ale legislaţiei europene sau naţionale privind achiziţiile publice, aceasta stabileşte şi aplică reduceri procentuale/corecţii financiare, fără a fi condiţionată în luarea deciziilor de activităţile desfăşurate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice."

    20. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    Autorităţile de management şi Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice pot încheia protocoale de colaborare care să detalieze modalitatea concretă de colaborare."


    ART. II
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 7 ianuarie 2015, se abrogă.



                    PRIM-MINISTRU
                    DACIAN JULIEN CIOLOŞ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul fondurilor europene,
                    Dragoş Cristian Dinu
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Vasile Dîncu
                    Viceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,
                    Costin Grigore Borc
                    Ministrul transporturilor,
                    Petru Sorin Buşe
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Anca Dana Dragu
                    Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,
                    Mircea Dumitru
                    Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
                    Dragoş-Nicolae Pîslaru
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Achim Irimescu
                    Ministrul energiei,
                    Victor Vlad Grigorescu
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Marius Cristian Bădescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 29 noiembrie 2016.
    Nr. 904.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016