Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 9 din 8 februarie 2016  cu privire la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 în ceea ce priveşte derogările prevăzute pentru comercianţii de mărfuri COM (2015) 648 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 9 din 8 februarie 2016 cu privire la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 în ceea ce priveşte derogările prevăzute pentru comercianţii de mărfuri COM (2015) 648 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 10 februarie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi al Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. 39 din 3 februarie 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Comisia pentru afaceri europene a fost sesizată cu raport la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 în ceea ce priveşte derogările prevăzute pentru comercianţii de mărfuri COM (2015) 648 final, având în vedere examinarea potrivit Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţilor Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008.
    În cadrul Comisiei pentru afaceri europene, raportor a fost doamna senator Gabriela Creţu.
    În şedinţa Comisiei pentru afaceri europene din data de 2 februarie 2016 a fost analizat punctul de vedere al Ministerului Afacerilor Externe şi al Autorităţii de Supraveghere Financiară. A fost analizat, de asemenea, Procesul-verbal nr. 530/25.01.2016 al Comisiei economice, industrii şi servicii, prin care se arată că propunerea respectă principiul subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    Actul legislativ propus are ca fundamentare juridică Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în special art. 114, iar documentele europene la care se raportează sunt:
    - Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 (CRR);
    - Directiva 2013/36/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea instituţiilor de credit şi supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, de modificare a Directivei 2002/87/CE şi de abrogare a Directivelor 2006/48/CE şi 2006/49/CE (CRD);
    - Directiva 2004/39/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 21 aprilie 2004 privind pieţele instrumentelor financiare, de modificare a Directivelor 85/611/CEE şi 93/6/CEE ale Consiliului şi a Directivei 2000/12/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de abrogare a Directivei 93/22/CEE a Consiliului;
    - Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 mai 2014 privind pieţele instrumentelor financiare şi de modificare a Directivei 2002/92/CE şi a Directivei 2011/61/UE (MiFiD 2).
    Scopul prezentei propuneri este de a prelungi tratamentul aplicat în prezent comercianţilor de mărfuri până când se va finaliza reexaminarea cadrului pentru societăţile de investiţii şi până când vor fi puse în aplicare eventualele modificări aduse cadrului prudenţial existent care decurg din aceasta.
    Termenul "comerciant de mărfuri" acoperă un spectru larg de actori de pe piaţa energiei şi a mărfurilor: pentru unii, care pot fi asimilaţi întreprinderilor de investiţii în privinţa funcţiilor şi a riscurilor, negocierea de contracte derivate pe mărfuri constituie singura activitate, în schimb, pentru alţii, ea reprezintă doar o activitate auxiliară a producţiei de mărfuri. Cerinţele stabilite în Regulamentul (UE) nr. 575/2013 (Regulamentul privind cerinţele de capital sau CRR) şi în Directiva 2013/36/UE (Directiva privind cerinţele de capital sau CRD) se aplică atât instituţiilor de credit, cât şi societăţilor de investiţii. Regimul prudenţial aplicabil societăţilor de investiţii este derivat din regimul instituţiilor de credit, fiind adaptat în funcţie de serviciile de investiţii pe care le furnizează.
    Art. 493. alin. (1) şi art. 498 alin. (1) din CRR acordă comercianţilor de mărfuri ("firmelor de investiţii a căror activitate principală constă exclusiv în furnizarea de servicii de investiţii sau de activităţi legate de instrumentele financiare prevăzute la secţiunea C punctele 5, 6, 7, 9 şi 10 din anexa I la Directiva 2004/39/CE şi cărora Directiva 93/22/CEE a Consiliului din 10 mai 1993 privind serviciile de investiţii în domeniul valorilor mobiliare nu li s-a aplicat la 31 decembrie 2006") o derogare de la respectarea cerinţelor privind expunerile mari şi, respectiv, a cerinţelor de fonduri proprii.
    Ambele derogări expiră la 31 decembrie 2017. Având în vedere faptul că în prezent cadrul prudenţial aplicabil societăţilor de investiţii prevăzut de CRR şi de CRD este în curs de revizuire, Uniunea Europeană consideră necesară prelungirea valabilităţii derogărilor.
    Prezenta propunere este legată şi de apariţia legislaţiei de punere în aplicare a Directivei 2014/65/UE (MiFID 2) prin care se vor identifica acei comercianţi de mărfuri ce vor fi clasificaţi ca societăţi de investiţii. De asemenea, propunerea este legată de politicile din domeniul pieţelor energetice, dat fiind că unii comercianţi de mărfuri sunt activi pe astfel de pieţe (poate chiar să facă parte din mari grupuri energetice).
    În urma dezbaterii, membrii Comisiei pentru afaceri europene au hotărât cu majoritate de voturi că prezenta propunere de regulament respectă principiul subsidiarităţii şi principiul proporţionalităţii.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 8 februarie 2016, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 8 februarie 2016.
    Nr. 9.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016