Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 9 din 12 februarie 2018  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/33/UE privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic - COM (2017) 653 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 9 din 12 februarie 2018 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/33/UE privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic - COM (2017) 653 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 154 din 19 februarie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/30 din 1.02.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Constată că propunerea de directivă:
    1. Este întemeiată pe articolul 91 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE): „norme comune aplicabile transporturilor internaţionale, efectuate dinspre sau către teritoriul unui stat membru ori prin traversarea teritoriului unuia sau mai multor state membre“.
    2. Respectă principiul subsidiarităţii întrucât statele membre şi UE partajează competenţe în materie de transport, mediu şi în dreptul contractelor de achiziţii publice. Cu toate acestea, armonizarea sectorială a normelor privind achiziţiile de pe piaţa internă este o competenţă a UE. Problemele legate de directivă în forma sa actuală nu pot fi abordate de statele membre acţionând în mod unilateral, întrucât jurisdicţia statului membru se opreşte la frontierele naţionale.
    3. Respectă principiul proporţionalităţii întrucât propunerea nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru atingerea obiectivelor stabilite.
    4. Vizează toate practicile relevante în domeniul achiziţiilor publice şi oferă semnale de piaţă clare şi pe termen lung, precum şi că dispoziţiile sunt simplificate şi mai eficace. Scopul este de a spori contribuţia sectorului transporturilor la reducerea emisiilor de CO_2 şi a emisiilor de poluanţi atmosferici şi la competitivitate şi creştere economică.
    5. Sprijină o mai bună aliniere şi, aşadar, un impact de piaţă mai mare al politicilor de achiziţii publice ale statelor membre.
    6. Extinde domeniul de aplicare al directivei. Aceasta stabileşte o definiţie pentru vehicule uşoare nepoluante pe baza unui prag combinat pentru emisiile de CO_2 şi de poluanţi atmosferici.
    7. Permite, de asemenea, să se adopte un act delegat în temeiul prezentei directive pentru a adapta aceeaşi abordare pentru vehiculele grele odată cu adoptarea în UE, în viitor, a standardelor privind emisiile de CO_2 pentru vehiculele respective.
    8. Stabileşte obiective minime în materie de achiziţii la nivel de stat membru în conformitate cu definiţia şi, în cazul vehiculelor grele, pe bază de combustibili alternativi până la adoptarea actului delegat.
    9. Introduce un cadru de monitorizare şi de raportare şi renunţă la metodologia pentru monitorizarea efectelor externe.

    2. Apreciază că:
    1. Propunerea de modificare este binevenită deoarece evaluările ex-post efectuate în 2015 având ca obiect Directiva 2009/33/CE privind promovarea unor vehicule rutiere nepoluante, eficiente din punct de vedere energetic, cunoscută ca Directiva privind vehiculele nepoluante (sau „directiva“), au arătat că directiva are deficienţe grave.
    2. Realizarea unor modalităţi de transport durabile este un obiectiv esenţial al politicii comune în domeniul transporturilor, în special, în cadrul uniunii energetice şi în domeniul creării de locuri de muncă, al creşterii economice şi al investiţiilor.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 12 februarie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 12 februarie 2018.
    Nr. 9.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016