Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 877 din 18 iulie 2024  pentru aprobarea Normelor privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, precum şi de punere în aplicare a art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere şi pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 877 din 18 iulie 2024 pentru aprobarea Normelor privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, precum şi de punere în aplicare a art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere şi pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 709 din 19 iulie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Normele privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 9 din Regulamentul de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicină legală, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 774/2000, cu modificările şi completările ulterioare, instituţiile medico-legale care efectuează analizele toxicologice în vederea determinării alcoolemiei sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, arondarea unităţilor teritoriale de poliţie la acestea, precum şi programul de asigurare a permanenţei în zilele de repaus săptămânal, sărbători legale şi în zilele lucrătoare pentru care se acordă zile libere prin hotărâre a Guvernului se stabilesc de către o comisie constituită din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Afacerilor Interne, pentru asigurarea respectării termenului prevăzut la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere.
    (2) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.
    (3) Mostrele biologice recoltate pentru efectuarea analizelor toxicologice în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge se transportă în cel mai scurt timp posibil, fără a depăşi 6 ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, la sediul instituţiilor medico-legale stabilite potrivit alin. (1).
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în cazul în care timpul de transport nu permite predarea mostrelor către instituţia medico-legală până la ora 20.00, acestea se pot preda până la ora 8.00 a zilei următoare, asigurându-se, în acest interval de timp, depozitarea în condiţii corespunzătoare a acestora.

    ART. 3
    (1) Instituţia medico-legală care a realizat analiza toxicologică în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge comunică rezultatul acesteia Inspectoratului General al Poliţiei Române, precum şi inspectoratului judeţean de poliţie sau Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, în funcţie de unitatea de poliţie din care face parte poliţistul rutier care a solicitat efectuarea analizei toxicologice, prin corespondenţă electronică la adresele de e-mail indicate în cuprinsul cererii de analiză a mostrelor biologice.
    (2) Inspectoratul General al Poliţiei Române, inspectoratul judeţean de poliţie sau Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, transmite, de îndată, serviciului poliţiei rutiere informaţiile cu privire la rezultatul analizei toxicologice realizate în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge.
    (3) Serviciul poliţiei rutiere, în timpul programului normal de lucru, şi Inspectoratul General al Poliţiei Române, inspectoratul judeţean de poliţie sau Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, în afara programului normal de lucru al serviciilor poliţiei rutiere, printr-o structură desemnată care asigură serviciul de permanenţă, efectuează menţiunile corespunzătoare în evidenţa prevăzută la art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Ministerul Afacerilor Interne, cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, dezvoltă o platformă informatică dedicată pentru realizarea comunicării între instituţiile medico-legale şi unităţile de poliţie. De la data operaţionalizării platformei informatice, rezultatele analizelor toxicologice se pun la dispoziţia unităţilor de poliţie prin intermediul platformei informatice destinate acestui scop.

    ART. 4
    (1) Serviciul poliţiei rutiere, în timpul programului normal de lucru, şi Inspectoratul General al Poliţiei Române, inspectoratul judeţean de poliţie sau Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, după caz, în afara programului normal de lucru al serviciilor poliţiei rutiere, printr-o structură desemnată care asigură serviciul de permanenţă, informează conducătorul de vehicul cu privire la rezultatul analizei toxicologice realizate în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge şi cu privire la situaţia dreptului de a conduce vehicule şi, după caz, la obligaţia de a preda permisul de conducere, după cum urmează:
    a) rezultatul pozitiv sau negativ se comunică, în termen de cel mult 2 ore de la primirea acestuia, prin mesaj electronic la adresa de e-mail sau prin SMS la numărul de telefon indicate de conducătorul de vehicul şi consemnate în procesul-verbal întocmit potrivit modelului prevăzut, după caz, în anexa nr. 1G sau nr. 1H la Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul unui rezultat pozitiv, conducătorul de vehicul are obligaţia de a preda sau de a expedia prin servicii de curierat permisul de conducere de îndată, dar nu mai târziu de 5 zile de la primirea mesajului, la orice structură de poliţie rutieră;
    b) rezultatul negativ se expediază, în termen de cel mult 12 ore de la primirea acestuia, prin servicii de curierat la adresa
    de corespondenţă indicată de acesta ori, în lipsa indicării acesteia, la adresa de domiciliu sau, atunci când are stabilită reşedinţa sau rezidenţa, la adresa de reşedinţă sau de rezidenţă, în situaţia în care conducătorul de vehicul nu a indicat o adresă de e-mail sau un număr de telefon.


    (2) În cazul în care prin rezultatul analizei toxicologice s-a stabilit prezenţa de substanţe psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge şi conducătorul de vehicul nu a indicat o adresă de e-mail sau un număr de telefon pentru comunicare, în termen de cel mult 8 ore de la primirea rezultatului, conducătorul de vehicul este căutat la adresa de domiciliu sau, atunci când are stabilită reşedinţa sau rezidenţa, la adresa de reşedinţă sau de rezidenţă de către un poliţist şi este informat personal, sub semnătură, cu privire la suspendarea dreptului de a conduce vehicule şi la obligaţia de a preda permisul de conducere. Cu această ocazie, permisul de conducere este ridicat de către poliţist pe bază de proces-verbal şi predat serviciului poliţiei rutiere competent.
    (3) În situaţia în care conducătorul de vehicul nu a putut fi găsit la adresa de domiciliu sau, atunci când are stabilită reşedinţa sau rezidenţa, la adresa de reşedinţă sau de rezidenţă, poliţistul afişează la domiciliul sau reşedinţa conducătorului de vehicul o informare cu privire la faptul că nu mai are dreptul de a conduce vehicule şi la obligaţia de a preda permisul de conducere. Poliţistul întocmeşte un proces-verbal şi înregistrează cu mijloacele audio-video din dotare procedura de afişare a informării.
    (4) În situaţia în care conducătorul de vehicul, titular al unui permis de conducere eliberat de o autoritate străină, nu a indicat o adresă de e-mail sau un număr de telefon pentru comunicare şi nu are domiciliul, reşedinţa sau rezidenţa, după caz, pe teritoriul României, serviciul poliţiei rutiere comunică prin poştă, cu aviz de primire, la adresa de corespondenţă indicată de acesta ori, în lipsa acesteia, la adresa din străinătate la care, pe baza documentelor prezentate, rezultă că locuieşte conducătorul de vehicul, următoarele:
    a) rezultatul negativ al analizei toxicologice realizate în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge;
    b) o informare cu privire la suspendarea dreptului de a conduce vehicule pe teritoriul României, în cazul în care prin rezultatul analizei toxicologice s-a stabilit prezenţa de substanţe psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge.

    (5) În situaţia în care nu există date cu privire la adresa la care conducătorul de vehicul, titular al unui permis de conducere eliberat de o autoritate străină, locuieşte în străinătate, informaţiile prevăzute la alin. (4) lit. a) sau b), după caz, se comunică autorităţii străine emitente a permisului de conducere însoţite de solicitarea de a informa conducătorul de vehicul vizat.

    ART. 5
    (1) În vederea restituirii permisului de conducere în condiţiile art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024, conducătorul de vehicul al cărui permis de conducere a fost retras sau reţinut, după caz, poate opta pentru:
    a) expedierea permisului de conducere prin servicii de curierat, la adresa de corespondenţă de pe teritoriul României indicată de acesta, sau prin poştă, la adresa de corespondenţă din străinătate indicată de acesta;
    b) ridicarea permisului de conducere, în timpul programului de lucru cu publicul, de la sediul oricărui serviciu al poliţiei rutiere sau al oricărei poliţii municipale, orăşeneşti sau de staţiune, pe care îl indică în mod expres.

    (2) Opţiunea conducătorului de vehicul prevăzută la alin. (1) se consemnează în procesul-verbal întocmit potrivit modelului prevăzut, după caz, în anexa nr. 1G sau nr. 1H la Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În situaţia în care conducătorul de vehicul al cărui permis de conducere a fost retras sau reţinut, după caz, a optat pentru expedierea documentului la o adresă de corespondenţă, acesta se expediază prin servicii de curierat sau prin poştă, după caz, în prima zi lucrătoare următoare datei expirării termenului de 72 de ore ori datei primirii rezultatului analizei toxicologice prin care s-a stabilit absenţa substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge, dacă acesta este comunicat înăuntrul termenului de 72 de ore.
    (4) În cazul în care conducătorul de vehicul al cărui permis de conducere a fost retras sau reţinut, după caz, a optat pentru ridicarea acestuia potrivit alin. (1) lit. b), prin grija serviciilor de poliţie rutieră permisul de conducere se expediază prin servicii de curierat de la unitatea de poliţie pe a cărei rază teritorială a fost retras sau reţinut, după caz, la cea indicată.

    ART. 6
    (1) În aplicarea art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024, solicitarea persoanei testate de a i se recolta mostre biologice în cadrul unităţilor sau instituţiilor medicale competente, în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge, se adresează poliţistului imediat după testarea cu mijlocul tehnic şi se consemnează de către acesta într-un proces-verbal.
    (2) Prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind modalitatea de dispunere şi efectuare a recoltării mostrelor biologice în vederea realizării analizelor toxicologice se aplică în mod corespunzător.

    ART. 7
    (1) La întocmirea analizei lunare prevăzute la art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 sunt avute în vedere cel puţin următoarele date şi informaţii:
    a) numărul de solicitări de recoltare a mostrelor biologice privind analiza toxicologică în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge pe fiecare instituţie medico-legală;
    b) numărul de buletine de analiză toxicologică prin care s-a stabilit prezenţa sau absenţa substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge înaintate de către instituţiile medico-legale către structurile Poliţiei Române înăuntrul termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice;
    c) situaţia permiselor de conducere care fac obiectul restituirii în baza buletinelor de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absenţa substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge, comunicate înăuntrul termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice;
    d) situaţia permiselor de conducere care fac obiectul restituirii, atunci când nu a fost comunicat un buletin de analiză toxicologică înăuntrul termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice;
    e) situaţia resurselor umane şi materiale ale instituţiilor medico-legale implicate în realizarea analizelor toxicologice în vederea constatării prezenţei sau absenţei substanţelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge;
    f) situaţia resurselor umane şi materiale ale structurilor Poliţiei Române implicate în procesul de recoltare, depozitare şi transport al mostrelor biologice, precum şi în procedurile de restituire a permiselor de conducere.

    (2) Analiza se transmite Guvernului până la data de 15 a fiecărei luni, pentru luna anterioară.

    ART. 8
    Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial a României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 190, după alineatul (1^1) se introduce un nou alineat, alin. (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^2) În cazul reţinerii permisului de conducere potrivit dispoziţiilor art. 111 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, exclusiv ca urmare a testării cu un mijloc tehnic certificat care a indicat prezenţa în organism a unor substanţe psihoactive, poliţistul rutier întocmeşte un proces-verbal, în două exemplare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1G. O copie a procesului-verbal se trimite de îndată la serviciul poliţiei rutiere pe raza căruia a fost săvârşită fapta, care are obligaţia să facă menţiunile corespunzătoare în evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie."

    2. La articolul 191, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În situaţiile prevăzute la art. 111 alin. (1) lit. b) şi alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, permisul de conducere se păstrează la serviciul poliţiei rutiere pe teritoriul căruia a fost constatată fapta, până la restituire, anulare sau dispunerea interdicţiei de a conduce autovehicule pe teritoriul României, după caz, cu excepţia permiselor de conducere care se restituie potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere."

    3. Articolul 196^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 196^1
    (1) În cazul prevăzut la art. 38 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu ocazia retragerii permisului de conducere, poliţistul rutier întocmeşte, în două exemplare, un proces-verbal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1H, şi înmânează titularului permisului de conducere un exemplar al acestuia.
    (2) O copie a procesului-verbal se trimite de îndată la serviciul poliţiei rutiere pe raza căruia a fost săvârşită fapta, care are obligaţia să facă menţiunile corespunzătoare în evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie.
    (3) Permisele de conducere retrase potrivit dispoziţiilor art. 38 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se restituie în condiţiile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024."

    4. Articolul 225 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 225
    Anexele nr. 1A-1H fac parte integrantă din prezentul regulament."

    5. După anexa nr. 1F se introduc două noi anexe, anexa nr. 1G şi anexa nr. 1H, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta hotărâre.


    ART. 9
    În termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se aprobă ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne prevăzut la art. 2 alin. (2).



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 18 iulie 2024.
    Nr. 877.
    ANEXA 1

    NORME

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 1G la regulament)
    ROMÂNIA
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
    Unitatea ............... Nr. ............./.............
                                                                                                                                    Exemplar ......./2
    PROCES-VERBAL
    Anul ............., luna ............, ziua ..........., ora ........ : ......., în .........................., ......(gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului rutier).........din cadrul ............................
    Azi, data de mai sus, pe ......................................, în ..............................., a fost depistat/ă numitul/a ............................, C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul/reşedinţa în ......................................., care posedă actul de identitate/paşaportul seria ................., eliberat la data de ................. de ......................, în timp ce conducea vehiculul marca ........................, cu nr. de înmatriculare/înregistrare ...................., iar cu ocazia testării în vederea stabilirii consumului de substanţe psihoactive s-a constatat prezenţa în organism a unor astfel de substanţe.

┌──────────────────────────────────────┐
│Îmi exprim consimţământul pentru │
│examinarea medicală şi recoltarea, │
│procesarea şi analiza mostrelor │
│biologice în vederea stabilirii │
│îmbibaţiei de alcool în sânge sau a │
│prezenţei în organism a substanţelor │
│psihoactive. │
│Semnătura persoanei conduse la │
│unitatea medicală │
│.................................. │
└──────────────────────────────────────┘


    Persoana în cauză a fost condusă la unitatea medicală .......................................... din ......................., unde i-au fost recoltate mostre biologice, această procedură finalizându-se la ora .... : ....., conform procesului-verbal de recoltare a mostrelor biologice întocmit la această unitate.
    Am reţinut permisul de conducere aparţinând persoanei mai sus menţionate, conform art. 111 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Pe perioada reţinerii permisului de conducere, titularul acestuia nu are dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice.
    Totodată, i-am adus la cunoştinţă persoanei în cauză faptul că permisul de conducere reţinut se restituie în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absenţa în organism a substanţelor psihoactive ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, respectiv ora ..... : ......, dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin, conform art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere.
    Titularul permisului de conducere solicită comunicarea informaţiilor privind rezultatul consemnat în buletinul de analiză toxicologică, situaţia dreptului de a conduce vehicule şi, după caz, obligaţia de a preda permisul de conducere:
    [ ] prin e-mail la adresa ........................................ ;
    [ ] prin SMS, la numărul de telefon ............................................ ;
    [ ] la adresa de corespondenţă .................................... .

    Titularul permisului de conducere optează pentru:
    [ ] expedierea permisului la următoarea adresă de corespondenţă .....................................................;
    (prin servicii de curierat, dacă adresa de corespondenţă se află pe teritoriul României, respectiv prin poştă, dacă adresa de corespondenţă se află în străinătate)

    [ ] ridicarea permisului de conducere în timpul programului de lucru cu publicul de la sediul ........(Se va indica sediul unui serviciu al poliţiei rutiere sau al unei poliţii municipale, orăşeneşti sau de staţiune.)............... .
    [ ] A fost ridicat permisul de conducere seria ............ nr. ................. .

    Prezentul proces-verbal ţine loc de dovadă înlocuitoare.
    [ ] Nu a fost ridicat permisul de conducere, deoarece persoana nu avea documentul asupra sa.
    Pentru care am încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare.

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Poliţist rutier │Titular permis de │
│…………………………… │conducere ………… │
└─────────────────┴────────────────────┘


    ANEXA 3

    (Anexa nr. 1H la regulament)
    ROMÂNIA
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
    Unitatea ............... Nr. ............./.............
                                                                                                                                    Exemplar ......./2
    PROCES-VERBAL
    Anul ..........., luna ............, ziua ..........., ora ....... : ......., în ................................, ........(gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului rutier)........... din cadrul .....................
    Azi, data de mai sus, pe ..............................., în .................................... a fost depistat/ă numitul/a .........................................., C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul/reşedinţa în ......................................, care posedă actul de identitate/ paşaportul seria ...................., eliberat la data de ..................... de ........................, în timp ce conducea vehiculul marca ................................., cu nr. de înmatriculare/înregistrare ....................................................., iar cu ocazia solicitării de a se supune testării în vederea stabilirii consumului de substanţe psihoactive/concentraţiei de alcool în aerul expirat, persoana mai sus menţionată a refuzat/nu a putut să se supună testării.

┌──────────────────────────────────────┐
│Îmi exprim consimţământul pentru │
│examinarea medicală şi recoltarea, │
│procesarea şi analiza mostrelor │
│biologice în vederea stabilirii │
│îmbibaţiei de alcool în sânge sau a │
│prezenţei în organism a substanţelor │
│psihoactive. │
│Semnătura persoanei conduse la │
│unitatea medicală │
│.............................. │
└──────────────────────────────────────┘


    Persoana în cauză a fost condusă la unitatea medicală ...................... din .........................................., unde i-au fost recoltate mostre biologice, această procedură finalizându-se la ora ..... : ...., conform procesului-verbal de recoltare a mostrelor biologice întocmit la această unitate.
    Prin prezentul proces-verbal dispun retragerea permisului de conducere aparţinând persoanei mai sus menţionate.
    Pe perioada retragerii permisului de conducere, titularul acestuia nu are dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice.
    Măsura retragerii permisului de conducere poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Totodată, i-am adus la cunoştinţă persoanei în cauză faptul că permisul de conducere retras se restituie în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absenţa în organism a substanţelor psihoactive sau a alcoolului în sânge, după caz, ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, respectiv ora ...... : ....., dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin, conform art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere.
    Titularul permisului de conducere solicită comunicarea informaţiilor privind rezultatul consemnat în buletinul de analiză toxicologică, situaţia dreptului de a conduce vehicule şi, după caz, obligaţia de a preda permisul de conducere:
    [ ] prin e-mail la adresa ................................... ;
    [ ] prin SMS, la numărul de telefon ............................ ;
    [ ] la adresa de corespondenţă ................................. .

    Titularul permisului de conducere optează pentru:
    [ ] expedierea permisului la următoarea adresă de corespondenţă: .....................................................;
    (prin servicii de curierat, dacă adresa de corespondenţă se află pe teritoriul României, respectiv prin poştă, dacă adresa de corespondenţă se află în străinătate)

    [ ] ridicarea permisului de conducere în timpul programului de lucru cu publicul de la sediul ........(Se va indica sediul unui serviciu al poliţiei rutiere sau al unei poliţii municipale, orăşeneşti sau de staţiune.)............... .
    [ ] A fost ridicat permisul de conducere seria .................. nr. ......................... .
    Prezentul proces-verbal ţine loc de dovadă înlocuitoare.
    [ ] Nu a fost ridicat permisul de conducere, deoarece persoana nu avea documentul asupra sa.
    Pentru care am încheiat prezentul proces-verbal în două exemplare.

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Poliţist rutier │Titular permis de │
│…………………………… │conducere ………… │
└─────────────────┴────────────────────┘


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016