În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 219/2015 privind economia socială, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. I Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 29 august 2016, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 2 (1) În aplicarea prevederilor Legii nr. 219/2015, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, apartenenţa la grupul vulnerabil definit conform art. 6 alin. (1) lit. j) din lege se dovedeşte prin documente eliberate de autorităţi sau, după caz, alte categorii de persoane juridice cu competenţe în domeniu, după cum urmează: a) pentru persoanele care se află în sistemul de protecţie a copilului sau provin din acest sistem, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului sau, după caz, hotărârea instanţei prin care a fost dispusă măsura de protecţie specială, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b) pentru persoanele din familiile beneficiare de ajutorul social potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, copia deciziei pentru plată a directorului executiv al agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti sau talonul de plată; c) pentru persoanele care fac parte din familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei potrivit prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, copia deciziei pentru plată a directorului executiv al agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti sau talonul de plată; d) pentru persoanele solicitante de azil sau beneficiare ale protecţiei internaţionale definite conform Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare, documentul temporar de identitate sau permisul de şedere, valabile potrivit legii; e) pentru persoanele fără adăpost, adeverinţă eliberată de primăria din cadrul unităţii administrativ-teritoriale în care trăiesc, prin care se certifică faptul că nu au domiciliu în acea unitate administrativ-teritorială şi nici în altă unitate administrativ-teritorială de pe teritoriul României conform informaţiilor obţinute de la structura judeţeană de administrare a bazelor de date de evidenţă a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti; f) pentru persoanele cu handicap beneficiare ale prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, copia certificatului de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de evaluare de la nivel judeţean sau al sectoarelor municipiului Bucureşti; g) pentru orice altă persoană aflată în situaţie de risc de a-şi pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai, ancheta socială efectuată, pe baza modelului prevăzut în anexa nr. 1, de serviciul public de asistenţă socială în a cărui rază teritorială se află domiciliul sau reşedinţa persoanei respective, la solicitarea întreprinderii sociale." 2. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins: "(1^1) Obţinerea atestatului de către persoanele juridice de drept privat prevăzute la art. 3 din lege este condiţionată de existenţa în actele de înfiinţare şi funcţionare, prevăzute la alin. (3), a următoarelor prevederi: a) scopul social al activităţii desfăşurate; b) principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege; c) criteriile prevăzute la art. 8 alin. (4) din lege." 3. La articolul 3 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: "a) pentru societăţile cooperative care funcţionează în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare: actul constitutiv şi autorizaţia de funcţionare emisă de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;" 4. La articolul 3 alineatul (3), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins: "f^1) pentru cooperativele agricole care funcţionează în baza Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare: actul constitutiv şi statutul întocmite conform legii şi dovada înscrierii în Registrul naţional al cooperativelor agricole din România." 5. La articolul 3 alineatul (3), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: "i) pentru alte categorii de persoane juridice de drept privat prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. h) din lege, documentele din care să reiasă în mod clar faptul că respectă, cumulativ, definiţia şi principiile economiei sociale prevăzute de lege: actul de înfiinţare sau actul constitutiv şi certificatul de înregistrare sau certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, pentru persoanele juridice supuse înregistrării la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, respectiv statutul şi dovada personalităţii juridice, în cazul altor persoane juridice de drept privat." 6. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins: "ART. 3^1 Dacă întreprinderea socială îşi schimbă sediul social într-un alt judeţ, aceasta trebuie să solicite o nouă atestare în judeţul unde şi-a stabilit noul sediu social şi să renunţe la atestatul obţinut în judeţul în care a avut iniţial sediul social." 7. La articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 4 (1) Pe baza documentelor depuse sau transmise prin poştă cu confirmare de primire, agenţia de ocupare, prin compartimentul pentru economie socială, organizat conform art. 24 alin. (2) din lege, evaluează îndeplinirea criteriilor de atestare prevăzute la art. 8 alin. (4) din lege şi a cerinţelor prevăzute la art. 3 şi soluţionează cererea în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării documentaţiei complete." 8. La articolul 5 alineatul (1), litera b) se abrogă. 9. La capitolul II, titlul secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins: " SECŢIUNEA a 3-a Suspendarea, retragerea, anularea şi renunţarea la atestatul de întreprindere socială" 10. La articolul 7 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: "c) în situaţia în care nu au fost respectate obligaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. b) şi c) din lege privind raportul de activitate anual, care conţine raportul social anual, situaţia financiară anuală şi extrase ale acestora, de la data la care expiră perioada de 3 luni de la încheierea anului calendaristic sau de la încheierea exerciţiului financiar specific categoriei de persoană juridică;" 11. La articolul 8, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu următorul cuprins: "(3) Atestatele retrase potrivit alin. (1) şi (2) se arhivează, iar în registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale se va înscrie, în rubrica cu această destinaţie, «atestat retras», specificând data retragerii.(4) Criteriul prevăzut la art. 8 alin. (4) lit. a) din lege se consideră îndeplinit dacă în actele de înfiinţare şi funcţionare sunt menţionate şi activităţile cu caracter social, definite conform art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din lege.(5) În cazul în care întreprinderea socială are angajaţi sau membrii cu norme diferite de timp de lucru, conform contractelor individuale de muncă sau convenţiilor individuale de muncă, principiul echităţii sociale faţă de angajaţi, prevăzut la art. 8 alin. (4) lit. d) din lege, se stabileşte prin raportarea salariului pe oră cel mai mic la salariul pe oră cel mai mare." 12. După articolul 8 se introduc două noi articole, articolele 8^1 şi 8^2, cu următorul cuprins: "ART. 8^1 (1) Anularea atestatului întreprinderilor sociale se face de către agenţiile de ocupare, în următoarele situaţii: a) dacă întreprinderile sociale nu dovedesc înlăturarea cauzelor care au stat la baza luării măsuri de suspendare a atestatului prevăzute la art. 7 alin. (3) şi nu fac dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz; b) în cazul completării în mod eronat a unor înscrisuri în formularul tipizat, constatate de emitent, de întreprinderea socială sau de organele de control. (2) Anularea se realizează prin decizie a directorului executiv al agenţiei de ocupare în baza unei note justificative, care conţine motivele ce au stat la baza acestei decizii, întocmită de compartimentul de economie socială din agenţia de ocupare. (3) Decizia prevăzută la alin. (2) se comunică de către agenţia de ocupare, prin compartimentul pentru economie socială, întreprinderii sociale, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. (4) Atestatul anulat în condiţiile alin. (1) lit. b) se arhivează şi se eliberează un nou atestat. (5) Noul atestat se întocmeşte pe un formular identic cu cel original, inserându-se nota: «prezentul atestat înlocuieşte Atestatul seria ..... nr. ...... din data ........, deoarece conţinea următoarele erori: ...................». ART. 8^2 Renunţarea la atestat se face prin notificarea scrisă a întreprinderii sociale, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11, depusă sau transmisă prin poştă cu confirmare de primire la agenţia de ocupare prevăzută la art. 3 alin. (2), însoţită de atestatul prevăzut la art. 8 alin. (1) din lege." 13. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 9 (1) Suspendarea, încetarea suspendării, renunţarea şi retragerea atestatului se stabilesc prin decizie emisă de directorul executiv al agenţiei de ocupare, pe baza notificării de renunţare a solicitantului sau a unei note de constatare întocmite de către compartimentul pentru economie socială din cadrul agenţiei de ocupare. (2) Nota de constatare prevăzută la alin. (1) conţine în mod obligatoriu propunerea pentru suspendarea, încetarea suspendării sau retragerea atestatului, precum şi motivele legale care conduc la propunerea formulată. (3) În situaţia în care suspendarea sau retragerea atestatului se realizează în urma constatărilor organelor de control, motivele legale avute în vedere care conduc la propunerea formulată sunt cele prevăzute în procesul-verbal de control, încheiat de către acestea. (4) Decizia privind suspendarea, încetarea suspendării sau retragerea atestatului care conţine motivele ce au stat la baza acestei decizii se comunică întreprinderii sociale, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia, de către agenţia de ocupare prin compartimentul pentru economie socială. (5) Întreprinderile sociale cărora li s-a retras atestatul pot solicita o nouă atestare numai după ce fac dovada plăţii amenzilor stabilite, după caz. (6) Întreprinderile sociale care au renunţat la atestat prin notificare în condiţiile art. 8 alin. (8) din lege pot solicita acordarea unui nou atestat, cu respectarea prevederilor art. 3. (7) Retragerea atestatului ca urmare a notificării de renunţare la statutul de întreprindere socială conform art. 8 alin. (8) din lege nu poate face obiectul contestaţiei. (8) În cazul în care întreprinderea socială renunţă la atestat în condiţiile art. 8 alin. (8) din lege şi este deţinătoarea unui certificat de întreprindere socială de inserţie, renunţă inclusiv la certificatul de întreprindere socială de inserţie şi la dreptul de utilizare a mărcii sociale." 14. La articolul 10, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Condiţia prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) din lege ca 30% din personalul angajat sau membrii cooperatori să aparţină grupului vulnerabil este îndeplinită dacă la data angajării în cadrul întreprinderii sociale de inserţie, în temeiul unui contract individual de muncă sau al unei convenţii individuale de muncă, după caz, persoana aparţine grupului vulnerabil." 15. La articolul 11 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "b) situaţia privind personalul angajat cu contract individual de muncă sau convenţie individuală de muncă, după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7;c) contractele individuale de muncă sau, după caz, convenţiile individuale de muncă ale persoanelor aparţinând grupului vulnerabil, în copie;" 16. La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) se depun sau se transmit prin poştă cu confirmare de primire şi prin email, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal sau de către persoana împuternicită în acest scop, care este şi persoana care semnează cererea pentru acordarea mărcii sociale." 17. La capitolul III, titlul secţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins: " SECŢIUNEA a 3-a Suspendarea, retragerea sau renunţarea la marca socială" 18. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: "(3) Întreprinderile sociale de inserţie cărora le-a fost retras certificatul prevăzut la art. 13 alin. (1) din lege pot solicita acordarea unui nou certificat, cu respectarea prevederilor art. 11 şi după ce fac dovada plăţii amenzilor primite potrivit art. 29 din lege." 19. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins: "ART. 17^1 (1) Renunţarea la marca socială se face prin notificarea scrisă a întreprinderii sociale de inserţie, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11, depusă sau transmisă prin poştă cu confirmare de primire la agenţia de ocupare prevăzută la art. 11 alin. (1), însoţită de certificatul prevăzut la art. 13 alin. (1) din lege. (2) Întreprinderile sociale de inserţie care au renunţat la cerere la marca socială pot solicita acordarea unui nou certificat, cu respectarea prevederilor art. 11. (3) Nedepunerea certificatului prevăzut la art. 13 alin. (1) odată cu notificarea de renunţare nu permite întreprinderilor sociale de inserţie solicitarea unei noi certificări." 20. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 18 (1) Suspendarea, încetarea suspendării, retragerea mărcii sociale, emiterea unui duplicat după certificat/marca socială se stabilesc prin decizie emisă de directorul executiv al agenţiei de ocupare pe baza unei note de constatare întocmite de către compartimentul pentru economie socială din cadrul agenţiei de ocupare. (2) Nota de constatare prevăzută la alin. (1) conţine în mod obligatoriu propunerea pentru suspendare, încetarea suspendării, retragerea mărcii sociale, emiterea unui duplicat după certificat/marca socială, precum şi motivele legale avute în vedere care conduc la propunerea formulată. (3) În situaţia în care suspendarea, încetarea suspendării sau retragerea mărcii sociale se realizează în urma constatărilor organelor de control, motivele legale avute în vedere care conduc la propunerea formulată sunt cele prevăzute în procesul-verbal de control, încheiat de către acestea. (4) În cazul renunţării la statutul de întreprindere socială de inserţie conform art. 13 alin. (5) din lege, notificarea constituie motiv de retragere a atestatului în baza căreia se emite decizia directorului executiv. (5) Întreprinderile sociale care au renunţat la certificat prin notificare în condiţiile art. 13 alin. (5) din lege pot solicita acordarea unui nou certificat, cu respectarea prevederilor art. 11. (6) Retragerea certificatului ca urmare a notificării de renunţare la statutul de întreprindere socială de inserţie conform art. 13 alin. (5) din lege nu poate face obiectul contestaţiei. (7) Decizia privind suspendarea, încetarea suspendării, retragerea mărcii sociale sau respingerea cererii privind eliberarea unui duplicat după certificat/marca socială în care sunt menţionate motivele ce au stat la baza acestei decizii se comunică în scris întreprinderii sociale de inserţie, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia." 21. După articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu următorul cuprins: "ART. 18^1 Împotriva deciziei prevăzute la art. 9 alin. (4) privind suspendarea sau retragerea atestatului şi împotriva deciziei privind suspendarea, încetarea suspendării, retragerea mărcii sociale sau respingerea cererii privind eliberarea unui duplicat după certificat/marca socială, prevăzută la art. 18 alin. (7), întreprinderea socială sau întreprinderea socială de inserţie, după caz, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare." 22. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 19 (1) Marca socială se anulează: a) în situaţia în care pe perioada de valabilitate a mărcii sociale expiră valabilitatea atestatului care a stat la baza acordării acesteia; b) în situaţia în care, în perioada de valabilitate a mărcii sociale, întreprinderea socială de inserţie nu obţine prelungirea valabilităţii atestatului; c) în situaţia anulării atestatului, conform art. 8^1 alin. (1) lit. a); d) în situaţia retragerii atestatului, conform art. 9; e) în situaţia renunţării la statutul de întreprindere socială de inserţie în condiţiile art. 13 alin. (5) din lege. (2) Anularea mărcii sociale se dispune prin decizie emisă de directorul executiv al agenţiei de ocupare, pe baza unei note de constatare întocmite de către compartimentul pentru economie socială din cadrul agenţiei de ocupare, care conţine motivele legale avute în vedere care au condus la emiterea deciziei respective. (3) Decizia privind anularea mărcii sociale care conţine motivele ce au stat la baza acestei decizii se comunică în scris întreprinderii sociale de inserţie, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. (4) Întreprinderilor sociale de inserţie cărora le-a fost anulat certificatul prevăzut la art. 13 alin. (1) pot solicita acordarea unui nou certificat, cu respectarea prevederilor art. 11. (5) Certificatul anulat în condiţiile alin. (1) lit. c) se arhivează şi se eliberează un nou certificat. (6) Noul certificat se întocmeşte pe un formular identic cu cel original, inserându-se nota: «prezentul certificat înlocuieşte Certificatul seria …... nr. .....… din data ..........…., deoarece conţinea următoarele erori: …" 23. La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) La întocmirea planului judeţean de inserţie socioprofesională prevăzut la alin. (1) se au în vedere strategiile naţionale sectoriale pentru ocuparea forţei de muncă şi pentru incluziune socială şi reducere a sărăciei, planurile de acţiune pentru implementarea acestora, precum şi alte documente strategice de dezvoltare economico-socială de la nivel local, judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, după caz, în vigoare la data elaborării planului." 24. La articolul 21, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(3) Implementarea măsurilor şi acţiunilor incluse în planul judeţean de inserţie socioprofesională se monitorizează semestrial de către compartimentele pentru economie socială din cadrul agenţiilor de ocupare.(4) Agenţiile de ocupare transmit anual compartimentului pentru economie socială din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă un raport privind evaluarea modului de realizare a măsurilor şi acţiunilor incluse în planul judeţean de inserţie socioprofesională, aprobat conform alin. (1)." 25. După capitolul IV se introduce un nou capitol, capitolul IV^1, intitulat „Procedura de acordare a facilităţilor întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie“, alcătuit din articolul 21^1, cu următorul cuprins: " CAP. IV^1 Procedura de acordare a facilităţilor întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie ART. 21^1 (1) În vederea acordării facilităţilor prevăzute la art. 19 alin. (1) din lege, întreprinderile sociale de inserţie depun la autorităţile administraţiei publice locale unde îşi desfăşoară activitatea o cerere însoţită de un memoriu justificativ din care să rezulte necesitatea şi oportunitatea acordării acestor facilităţi. (2) Modelul cererii menţionate la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 10. (3) Autorităţile administraţiei publice locale analizează şi soluţionează cererea prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data depunerii acesteia. (4) Autorităţile publice locale pot acorda întreprinderilor sociale şi întreprinderilor sociale de inserţie care au sediul în raza administraţiei publice locale, prin hotărâri ale consiliilor locale, scutiri de taxe şi impozite prevăzute la art. 454 lit. a)-e) şi h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Autorităţile publice asigură instruirea personalului de specialitate cu privire la clauzele sociale care se pot cuprinde în caietele de sarcini destinate contractelor rezervate." 26. La articolul 22 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 22 (1) Prin organele de control ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale prevăzute la art. 9 alin. (4), art. 13 alin. (4) şi art. 30 lit. a) din lege se înţelege:" 27. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 24 Îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 9 alin. (1) şi art. 13 alin. (2) din lege, precum şi transmiterea altor documente decât cele necesare îndeplinirii formalităţilor de atestare sau de acordare a mărcii sociale se pot realiza şi prin poştă cu confirmare de primire sau prin poşta electronică, utilizând adresa de e-mail a agenţiei de ocupare." 28. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) În situaţia pierderii, distrugerii sau deteriorării atestatului ori certificatului, persoana juridică de drept privat titulară a acestor documente poate solicita agenţiei de ocupare emitente un duplicat, pe baza unei cereri, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 12, însoţită de dovada publicării pierderii, distrugerii sau deteriorării atestatului sau certificatului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a." 29. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 27 Prelucrarea datelor cu caracter personal se face cu respectarea dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), în baza declaraţiei al cărei model este prevăzut în anexa nr. 9." 30. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 28 Anexele nr. 1-4, 5A, 5B şi 6-12 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice." 31. Anexele nr. 1-4, 5A şi 6-8 semodifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-8 la prezenta hotărâre. 32. După anexa nr. 8 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 9-12, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 9-12 la prezenta hotărâre. 33. În cuprinsul normelor metodologice, sintagma „Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice“ va fi înlocuită cu sintagma „Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale“. ART. II Cererile în vederea acordării atestatului sau a mărcii sociale în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se analizează după procedura în vigoare la data înregistrării acestora la agenţia de ocupare. ART. III Hotărârea Guvernului nr. 585/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 29 august 2016, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ Contrasemnează: p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Mădălin-Cristian Vasilcoiu, secretar de stat p. Ministrul antreprenoriatului şi turismului, Lucian-Ioan Rus, secretar de stat Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila-Zoltán Ministrul finanţelor, Adrian Câciu Bucureşti, 6 iulie 2022. Nr. 876. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la normele metodologice) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) ^1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA 2 (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
┌───────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────┐
│ │CERERE │ │
│ │pentru acordarea │ │
│ │atestatului de │ │
│ │întreprindere │ │
│ │socială │ │
├───────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────┤
│Domnule/Doamnă director executiv, │
│1. Subsemnatul(a), ....................., posesor(oare) al(a) │
│actului de identitate ....... seria ....... nr. ......., eliberat │
│de ................... la data ..........…...., CNP/CIF │
│................., în calitate de │
│.................................^1, conform │
│.....................................................^2, │
│în temeiul Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu │
│modificările şi completările ulterioare (lege), şi al Normelor │
│metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind│
│economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016,│
│cu modificările şi completările ulterioare, solicit acordarea │
│atestatului de întreprindere socială │
│2. pentru persoana juridică de drept privat │
│.................................................................,│
│cod unic de înregistrare (CUI)/cod de înregistrare fiscală (CIF) │
│........................., înregistrată în/la │
│.......................................... cu nr. │
│...................., │
│3. care aparţine următoarei categorii din cele prevăzute la art. 3│
│alin. (1) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu │
│modificările şi completările ulterioare: │
│[ ] societate cooperativă; │
│[ ] cooperativă de credit; │
│[ ] asociaţie; │
│[ ] fundaţie; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a salariaţilor; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a pensionarilor; │
│[ ] societate agricolă; │
│[ ] cooperativă agricolă; │
│[ ] federaţie; │
│[ ] uniune a persoanelor juridice de tipul …………………………………………; │
│[ ] alte categorii de persoane juridice de tipul │
│……………………………………………………………, care respectă: │
│- definiţia economiei sociale prevăzută la art. 2 din lege, │
│conform actelor legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv │
│……………, pagina …….; │
│- principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege, │
│conform actelor legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv │
│……………………………, pagina ……., │
│4. are sediul social în: localitatea ........................., │
│str. ...................….. nr. ..............., bl. ....., sc. │
│....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul .........., cod │
│poştal ................, telefon ..............., fax │
│.............., e-mail ....................., website │
│……........………., │
│5. în actele de înfiinţare şi funcţionare are prevăzute │
│următoarele: │
│a) scopul social al activităţii desfăşurate; │
│b) principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege; │
│c) criteriile prevăzute la art. 8 alin. (4) din lege │
├───────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────┤
│ │Actul de │Pagină │
│Criteriu │înfiinţare şi │şi │
│ │funcţionare │paragraf│
│ │(denumirea) │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────┤
│a) acţionează în scop social şi/sau în │ │ │
│interesul general al comunităţii │ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────┤
│b) alocă minimum 70% din profitul │ │ │
│realizat scopului social şi rezervei │ │ │
│statutare │ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────┤
│c) se obligă să transmită bunurile │ │ │
│rămase în urma lichidării către una sau│ │ │
│mai multe întreprinderi sociale │ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────┤
│d) aplică principiul echităţii sociale │ │ │
│faţă de angajaţi, asigurând niveluri de│ │ │
│salarizare echitabile, între care nu │ │ │
│pot exista diferenţe care să depăşească│ │ │
│raportul de 1 la 8 │ │ │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────┘
┌──────────────────────────────────────┐
│Opis documente anexate cererii care │
│sunt depuse pentru acordarea │
│atestatului de întreprindere socială │
├────┬────────────────────┬───────┬────┤
│ │ │Nr. şi │ │
│Nr. │ │data │Nr. │
│crt.│Denumirea actului │actului│file│
│ │ │/ │ │
│ │ │Emitent│ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │Actele de înfiinţare│ │ │
│ │şi funcţionare │ │ │
│1. │(denumirea fiecărui │ │ │
│ │act în funcţie de │ │ │
│ │tipul │ │ │
│ │solicitantului) │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │Copie act identitate│ │ │
│2. │reprezentant legal/ │ │ │
│ │împuternicit │ │ │
│ │semnatar al cererii │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │Împuternicire │ │ │
│3. │notarială pentru │ │ │
│ │împuternicit │ │ │
│ │(după caz) │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │Declaraţie de │ │ │
│ │consimţământ privind│ │ │
│4. │acordul pentru │ │ │
│ │prelucrarea datelor │ │ │
│ │cu caracter personal│ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│5. │ │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│… │ │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┴────────────────────┴───────┴────┤
│Prezenta cerere este întocmită într-un│
│exemplar original, pe propria │
│răspundere, cunoscând prevederile art.│
│326 din Codul penal privind falsul în │
│declaraţii. │
│Data: │
│.................................... │
│Numele şi prenumele │
│....................... │
│Semnătura │
│................................. │
└──────────────────────────────────────┘
^1 Se completează după caz, de către reprezentantul legal sau de către persoana împuternicită notarial în acest scop. ^2 Se completează tipul şi numărul documentului care dovedeşte calitatea de reprezentant legal sau persoană împuternicită notarial în acest scop. ANEXA 3 (Anexa nr. 3 la normele metodologice) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. ANEXA 4 (Anexa nr. 4 la normele metodologice)
┌──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬────────┐
│ │CERERE │ │
│ │de prelungire a │ │
│ │atestatului de │ │
│ │întreprindere socială │ │
├──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────┤
│Domnule/Doamnă director executiv, │
│1. Subsemnatul(a), ......................................, posesor(oare) al(a) │
│actului de identitate .................. seria ....... nr. │
│.................…....., eliberat de │
│............................................. la data ...........…...., CNP/CIF │
│.........................., în calitate de ...............................^1, │
│conform ..............................................................^2, │
│în temeiul Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare (lege), şi al Normelor metodologice de aplicare a │
│prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin │
│Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare, │
│solicit prelungirea atestatului de întreprindere socială │
│2. pentru persoana juridică de drept privat │
│............................……………………………………, cod unic de înregistrare (CUI)/cod │
│de înregistrare fiscală (CIF) ............................, înregistrată în/la │
│............................... cu nr. │
│..................................................., │
│3. care deţine Atestatul de întreprindere socială seria ................ nr. │
│.................... data .........................., anexat în original, │
│4. care aparţine următoarei categorii din cele prevăzute la art. 3 alin. (1) │
│din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare: │
│[ ] societate cooperativă; │
│[ ] cooperativă de credit; │
│[ ] asociaţie; │
│[ ] fundaţie; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a salariaţilor; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a pensionarilor; │
│[ ] societate agricolă; │
│[ ] cooperativă agricolă; │
│[ ] federaţie; │
│[ ] uniune a persoanelor juridice de tipul │
│..........................................................; │
│[ ] alte categorii de persoane juridice de tipul │
│........................................................, care respectă: │
│- definiţia economiei sociale prevăzută la art. 2 din lege, conform actelor │
│legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv ............, pagina │
│...................; │
│- principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege, conform actelor │
│legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv ..........., pagina │
│.........................., │
│5. are sediul social în: localitatea .............................., str. │
│........................ nr. .........., bl. ........, sc. .........., et. │
│......, ap. ........, judeţul/sectorul ............................, cod poştal │
│.................., telefon │
│....................................................., fax │
│..................................., e-mail │
│...............................................................................,│
│website .........................., │
│6. în actele de înfiinţare şi funcţionare are prevăzute următoarele: │
│a) scopul social al activităţii desfăşurate; │
│b) principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege; │
│c) criteriile prevăzute la art. 8 alin. (4) din lege │
├──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬────────┤
│ │Actul de înfiinţare şi │Pagină │
│Criteriu │funcţionare │şi │
│ │(denumirea) │paragraf│
├──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────┤
│a) acţionează în scop social şi/sau în │ │ │
│interesul general al comunităţii │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────┤
│b) alocă minimum 70% din profitul realizat │ │ │
│scopului social şi rezervei statutare │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────┤
│c) se obligă să transmită bunurile rămase în │ │ │
│urma lichidării către una sau mai multe │ │ │
│întreprinderi sociale │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────┤
│d) aplică principiul echităţii sociale faţă de│ │ │
│angajaţi, asigurând niveluri de salarizare │ │ │
│echitabile, între care nu pot exista diferenţe│ │ │
│care să depăşească raportul de 1 la 8 │ │ │
└──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────┘
^1 Se completează după caz, de către reprezentantul legal sau de către persoana împuternicită notarial în acest scop. ^2 Se completează tipul şi numărul documentului care dovedeşte calitatea de reprezentant legal sau persoană împuternicită notarial în acest scop.
┌───────────────────────────────────────┐
│Opis documente anexate cererii care │
│sunt depuse pentru prelungirea │
│atestatului de întreprindere socială │
├────┬─────────────────────┬───────┬────┤
│ │ │Nr. şi │ │
│Nr. │ │data │Nr. │
│crt.│Denumirea actului │actului│file│
│ │ │/ │ │
│ │ │emitent│ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │Actele de înfiinţare │ │ │
│ │şi funcţionare │ │ │
│1. │(denumirea fiecărui │ │ │
│ │act în funcţie de │ │ │
│ │tipul solicitantului)│ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │Atestatul de │ │ │
│ │întreprindere socială│ │ │
│2. │seria .......... nr. │ │ │
│ │.............. │ │ │
│ │data................,│ │ │
│ │anexat în original │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │Copie act identitate │ │ │
│3. │reprezentant legal/ │ │ │
│ │împuternicit semnatar│ │ │
│ │al cererii │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │Împuternicire │ │ │
│4. │notarială pentru │ │ │
│ │împuternicit (după │ │ │
│ │caz) │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │Declaraţie de │ │ │
│ │consimţământ privind │ │ │
│5. │acordul pentru │ │ │
│ │prelucrarea datelor │ │ │
│ │cu caracter personal │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────┼────┤
│ │ │ │ │
├────┴─────────────────────┴───────┴────┤
│Prezenta cerere este întocmită într-un │
│exemplar original, pe propria │
│răspundere, cunoscând prevederile art. │
│326 din Codul penal privind falsul în │
│declaraţii. │
│Data: │
│.................................... │
│Numele şi prenumele │
│.......................... │
│Semnătura │
│.................................. │
└───────────────────────────────────────┘
ANEXA 5 (Anexa nr. 5A la normele metodologice) RAPORT DE ACTIVITATE privind activitatea desfăşurată de întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie în anul .................. Denumirea întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie ............................... CUI/CIF....................... Cod/Coduri CAEN .............................. Domeniu de activitate: ......................... - Număr de salariaţi la finele anului ........... – Număr de membri la finele anului ............ – Număr de voluntari la finele anului ........... Seria şi numărul atestatului de întreprindere socială şi perioada de valabilitate a acestuia (Se va preciza dacă pe durata anului de raportare a avut perioade când atestatul a fost suspendat.): .............................................................. Seria şi numărul certificatului de întreprindere socială de inserţie şi perioada de valabilitate a acestuia (Se va preciza dacă pe durata anului de raportare a avut perioade când certificatul a fost suspendat.): ................................. A. Activitatea desfăşurată în anul de raportare 1. Viziunea, misiunea, scopul, valorile şi principiile întreprinderii sociale 2. Obiectivele întreprinderii sociale (pentru anul de raportare) 3. Descrierea activităţii desfăşurate în anul de raportare - se va menţiona şi dacă întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie a avut activitatea suspendată, perioada/ perioadele de suspendare a activităţii şi cauzele care au determinat suspendarea activităţii, inclusiv a activităţii cu scop social. 4. Facilităţi şi măsuri de sprijin de care a beneficiat întreprinderea socială/întreprinderea socială de inserţie [Se menţionează sprijinul de care a beneficiat conform prevederilor art. 19-21 din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare (lege)]. 5. Rezultate obţinute conform obiectivelor propuse în anul de raportare B. Raportul social 1. Obiectivele sociale ale întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie (pentru anul de raportare) 2. Domeniul intervenţiei sociale (de exemplu: servicii sociale; locuinţe şi nevoi de bază; educaţie sau formare profesională; ocuparea forţei de muncă şi instruire; sănătate mintală; sănătate/domeniul medical; bunăstarea socială sau personală; politici publice/educaţie civică; conservarea mediului înconjurător şi schimbarea climatică; altele) 3. Resurse utilizate în activitatea desfăşurată (financiare - de exemplu: fonduri europene, internaţionale, altele; materiale; de personal, alte tipuri de resurse) 4. Nevoi sociale identificate (corespunzător activităţii sociale desfăşurate în anul de raportare) 5. Grupul-ţintă al intervenţiei sociale (descrierea categoriilor de persoane ale căror nevoi sociale au fost soluţionate prin activitatea întreprinsă, de exemplu: beneficiari direcţi şi familiile beneficiarilor direcţi; propriul personal şi/sau familia acestuia, parteneri, alte categorii de părţi/persoane/grupuri interesate sau implicate în activitatea socială desfăşurată sau care pot influenţa semnificativ desfăşurarea acesteia) 6. Activitatea socială desfăşurată: 6.1. Rezultate obţinute. Se va ţine cont de relevanţa, eficienţa, eficacitatea, impactul şi sustenabilitatea activităţii în anul de raportare. În acest sens, raportul va conţine: - enumerarea rezultatelor concrete ale intervenţiei sociale, prezentarea rezultatelor obţinute în funcţie de obiectivele propuse în anul anterior, astfel: a) obiective realizate; b) obiective nerealizate; c) obiective neplanificate şi realizate; – descrierea serviciilor prestate/produselor dezvoltate/altor activităţi întreprinse şi a modului în care acestea au contribuit la realizarea nevoilor sociale ale actorilor interesaţi. 6.2. Schimbarea socială produsă: prezentarea îmbunătăţirii produse în mod direct de către activitatea socială a întreprinderii sociale în viaţa persoanelor aparţinând grupului-ţintă identificat şi a familiilor acestora, după caz 6.3. Factori externi intervenţiei sociale care au influenţat obţinerea rezultatelor sociale (dacă este cazul) 7. Respectarea condiţiilor specifice prevăzute la art. 10 din lege de către întreprinderile sociale de inserţie
┌───────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│Indicator/ │01│02│03│04│05│06│07│08│09│10│11│12│
│Lună │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Număr total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│angajaţi/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│membri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cooperatori│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Număr │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│angajaţi/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│membri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cooperatori│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│aparţinând │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grupului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vulnerabil │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Procent % │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│angajaţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Totalul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│timpului de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lucru al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tuturor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│angajaţilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│/ membrilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cooperatori│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(ore) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Timpul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lucru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cumulat al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│angajaţilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│/membrilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cooperatori│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│aparţinând │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│grupului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vulnerabil │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(ore) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│Procent % │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│timp de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lucru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
8. Măsuri de acompaniament implementate pentru angajaţii/membrii cooperatori aparţinând grupului vulnerabil
┌────────────────────┬─────────────────┐
│ │Număr angajaţi/ │
│ │membri din │
│Măsuri de │grupuri │
│acompaniament │vulnerabile care │
│ │au beneficiat de │
│ │măsuri de │
│ │acompaniament │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Informare şi │ │
│consiliere │ │
│profesională │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Forme de pregătire │ │
│profesională │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Acces la formare │ │
│profesională │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Mediere │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Adaptarea şi │ │
│accesibilizarea │ │
│locului de muncă la │ │
│capacitatea │ │
│persoanei │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Ucenicie şi practică│ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Alte măsuri de │ │
│acompaniament care │ │
│să asigure inserţia │ │
│profesională şi │ │
│socială (Se │ │
│specifică tipul │ │
│măsurii.) │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Altele │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│….. │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
└────────────────────┴─────────────────┘
C. Raport financiar 1. Prezentarea modului de îndeplinire a criteriului privind reinvestirea procentului de 70% conform art. 8 alin. (4) lit. b) din lege Se vor prezenta conform bilanţului contabil.
┌────┬────────────┬────────────────────────────┐
│ │ │Valoarea indicatorului │
│Nr. │Indicatori ├───────────┬──────────┬─────┤
│crt.│conform │Activitatea│Activitate│Total│
│ │bilanţului │economică │nonprofit │(lei)│
│ │ │(lei) │(lei) │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Venituri │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Rezultat │ │ │ │
│ │financiar │ │ │ │
│ │net: │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Profit/ │ │ │ │
│ │Excedent net│ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Pierdere │ │ │ │
│ │netă │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │Valoarea │ │ │ │
│ │profitului/ │ │ │ │
│ │excedentului│ │ │ │
│ │repartizat │ │ │ │
│ │conform art.│ │ │ │
│ │8 alin. (4) │ │ │ │
│ │lit. b) din │ │ │ │
│ │lege, total,│ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │- Scop │ │ │ │
│ │social │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼──────────┼─────┤
│ │- Rezerva │ │ │ │
│ │statutară │ │ │ │
└────┴────────────┴───────────┴──────────┴─────┘
Întreprinderea socială/Întreprinderea socială de inserţie a repartizat ………% din profitul/excedentul realizat scopului social şi rezervei statutare, în baza …………………………………………………… (Se menţionează documentul statutar prin care s-a realizat repartizarea profitului/excedentului - exemplu: Hotărârea adunării generale a acţionarilor nr. ……. din data ……….….) 2. Prezentarea modului de îndeplinire a criteriului privind principiul echităţii sociale faţă de angajaţi, asigurând niveluri de salarizare echitabile, între care nu pot exista diferenţe care să depăşească raportul de 1 la 8 conform art. 8 alin. (4) lit. d) din lege.
┌────────────────┬─────────────────────┐
│Denumirea │Salariul de bază brut│
│postului cu │lunar conform │
│salariul de bază│contractului │
│brut lunar maxim│individual de muncă │
│ │(lei) │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Denumirea │Salariul de bază brut│
│postului cu │lunar conform │
│salariul de bază│contractului │
│brut lunar minim│individual de muncă │
│ │(lei) │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Raport calculat │1 la ……. 8 │
└────────────────┴─────────────────────┘
(Raportul se calculează prin împărţirea/raportarea salariului celui mai mare la salariul cel mai mic. Rezultatul obţinut se prezintă astfel: 1 la …. 8. Exemplu: 2.000 lei/lună salariul minim, 15.000 lei/lună salariul maxim - raportul este de 1 la 7,5.) Reprezentantul întreprinderii sociale/ întreprinderii sociale de inserţie, ...................................... (numele şi prenumele) Semnătura şi ştampila ...................................... Data ................ Responsabilul financiar al întreprinderii sociale/ întreprinderii sociale de inserţie, ...................................... (numele şi prenumele) Semnătura ...................................... ANEXA 6 (Anexa nr. 6 la normele metodologice)
┌────┬───────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ │CERERE pentru acordarea mărcii sociale │ │
├────┴───────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤
│Domnule/Doamnă director executiv, │
│1. Subsemnatul(a), │
│............................................................................., │
│posesor(oare) al(a) actului identitate ............................. seria │
│...... nr. ................., eliberat de │
│............................................... la data │
│....................…...., CNP/CIF ........................................, în │
│calitate de ....................................^1, conform │
│................................................................................ │
│^2, în temeiul Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare (lege), şi al Normelor metodologice de aplicare a │
│prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin │
│Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare, │
│solicit acordarea mărcii sociale │
│2. pentru persoana juridică de drept privat │
│...................................., cod unic de înregistrare (CUI)/cod de │
│înregistrare fiscală (CIF) ......................................., │
│înregistrată în/la ............................................ cu nr. │
│.................................................... şi având Atestatul de │
│întreprindere socială (în situaţia în care acesta a fost solicitat şi obţinut │
│anterior solicitării mărcii sociale) seria ......................... nr. │
│........................, │
│3. care aparţine următoarei categorii din cele prevăzute la art. 3 alin. (1) │
│din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare: │
│[ ] societate cooperativă; │
│[ ] cooperativă de credit; │
│[ ] asociaţie; │
│[ ] fundaţie; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a salariaţilor; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a pensionarilor; │
│[ ] societate agricolă; │
│[ ] cooperativă agricolă; │
│[ ] federaţie; │
│[ ] uniune a persoanelor juridice de tipul .........................; │
│[ ] alte categorii de persoane juridice de tipul ........................, care │
│respectă: │
│- definiţia economiei sociale prevăzută la art. 2 din lege, conform actelor │
│legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv │
│..........................................., pagina ........; │
│- principiile economiei sociale prevăzute la art. 4 din lege, conform actelor │
│legale de înfiinţare şi funcţionare, respectiv ......................., pagina │
│........, │
│4. are sediul social în: localitatea │
│.........................................., str. │
│...................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. │
│....., ap. ...., judeţul/sectorul ..................................., cod │
│poştal ...................., telefon │
│..........................................., fax │
│...................................., e-mail │
│................................................................................,│
│website ................................., │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. în actele de înfiinţare şi funcţionare are prevăzute criteriile de la art. 8 │
│alin. (4) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare: │
├────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┬────────┤
│ │Actul de înfiinţare│Pagină │
│Criteriu │şi funcţionare │şi │
│ │(denumirea) │paragraf│
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│a) acţionează în scop social şi/sau în interesul │ │ │
│general al comunităţii │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│b) alocă minimum 70% din profitul/excedentul │ │ │
│realizat scopului social şi rezervei statutare │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│c) se obligă să transmită bunurile rămase în urma │ │ │
│lichidării către una sau mai multe întreprinderi │ │ │
│sociale │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│d) aplică principiul echităţii sociale faţă de │ │ │
│angajaţi, asigurând niveluri de salarizare │ │ │
│echitabile, între care nu pot exista diferenţe care │ │ │
│să depăşească raportul de 1 la 8 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┴────────┤
│6. şi îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 219/ │
│2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare, pe │
│baza actelor justificative care însoţesc această cerere │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┤
│a) are cel puţin 30% din personalul angajat sau membrii cooperatori │ │
│aparţinând grupului vulnerabil şi timpul de lucru cumulat al acestor │Da o │
│angajaţi reprezintă cel puţin 30% din totalul timpului de lucru al │Nu o │
│tuturor angajaţilor; │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│b) are ca scop lupta împotriva excluziunii, discriminărilor şi şomajului│Da o │
│prin inserţia socioprofesională a persoanelor defavorizate. │Nu o │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┤
│Opis documente anexate cererii care sunt depuse pentru acordarea mărcii sociale │
├────┬───────────────────────────────────────────────┬───────────────────┬────────┤
│Nr. │Denumirea actului │Nr. şi data actului│Nr. file│
│crt.│ │/emitent │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│ │Actele de înfiinţare şi funcţionare (denumirea │ │ │
│1. │fiecărui act în funcţie de tipul │ │ │
│ │solicitantului) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│2. │Atestatul de întreprindere socială (dacă este │ │ │
│ │cazul) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│3. │Copie act identitate reprezentant legal/ │ │ │
│ │împuternicit semnatar al cererii │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│4. │Împuternicire notarială pentru împuternicit │ │ │
│ │(după caz) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│ │Situaţia privind personalul angajat cu contract│ │ │
│ │individual de muncă (conform modelului prevăzut│ │ │
│ │în anexa nr. 7 la Normele metodologice de │ │ │
│5. │aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 │ │ │
│ │privind economia socială, aprobate prin │ │ │
│ │Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu │ │ │
│ │modificările şi completările ulterioare) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│6. │Contractele individuale de muncă ale │ │ │
│ │persoanelor aparţinând grupului vulnerabil │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│7. │Documente justificative care atestă apartenenţa│ │ │
│ │la grupul vulnerabil │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
│8. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
├────┼───────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼────────┤
├────┴───────────────────────────────────────────────┴───────────────────┴────────┤
│Prezenta cerere este întocmită într-un exemplar original, pe propria │
│răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în │
│declaraţii. │
│Prezentul document reprezintă şi cerere pentru acordarea atestatului de │
│întreprindere socială în situaţia în care se solicită împreună atestatul de │
│întreprindere socială şi marca socială. │
│Data: .................................... Numele şi prenumele │
│.......................... │
│Semnătura .................................. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
^1 Se completează, după caz, de către reprezentantul legal sau de către persoana împuternicită notarial în acest scop. ^2 Se completează tipul şi numărul documentului care dovedeşte calitatea de reprezentant legal sau persoană împuternicită în acest scop. ANEXA 7 (Anexa nr. 7 la normele metodologice) ............................................................................................. (denumirea persoanei juridice de drept privat) CUI/CIF .................................................................., sediul social în localitatea ...................................................., str. ............................................................................ nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ................., cod poştal .............., telefon ..................., fax .........................., e-mail .............................................., website: ................................................. SITUAŢIE privind personalul angajat cu contract individual de muncă sau convenţie individuală de muncă^1) Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - Data angajării B - Funcţia/Ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative C - Cod COR D - Tipul contractului individual de muncă/convenţiei individuale de muncă E - Data început (pentru contractele pe perioadă determinată) F - Data sfârşit (pentru contractele pe perioadă determinată) G - Durata timpului de muncă, conform contractului individual de muncă/convenţiei individuale de muncă (se exprimă în ore) H - Salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă/convenţia individuală de muncă I - Categoria de persoane vulnerabile din care face parte persoana angajată, conform art. 2 lit. ……….... din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare
┌────┬───────────┬────────┬────────────┬────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ │Numele şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │prenumele │ │Numărul │Data │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │persoanei │ │contractului│contractului│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │angajate cu│Codul │individual │individual │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. │contract │numeric │de muncă/ │de muncă/ │A│B│C│D│E│F│G│H│I│
│crt.│individual │personal│convenţiei │convenţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de muncă/ │ │individuale │individuale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │convenţie │ │de muncă │de muncă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │individuală│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de muncă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────────┼────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────────┼────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────────┼────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│....│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────────┴────────────┴────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Data: ...................... Numele şi prenumele .................................. Funcţia/Ocupaţia ........................... Semnătura ................................. ^1) Situaţia se completează cu toate persoanele care sunt angajate cu contract individual de muncă/convenţie individuală de muncă în cadrul persoanei juridice de drept privat, indiferent dacă aparţin sau nu grupului vulnerabil definit conform şi în aplicarea Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare. ANEXA 8 (Anexa nr. 8 la normele metodologice) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) *) Anexa nr. 8 este reprodusă în facsimil. ANEXA 9 (Anexa nr. 9 la normele metodologice) DECLARAŢIE privind prelucrarea datelor cu caracter personal Subsemnatul/Subsemnata, ...................................................................................., cu domiciliul în localitatea ............................................................, sectorul/judeţul .........................................................., str. ................................................... nr. .........., bl. ..............., sc. .............., ap. ................, et. .........., posesor(oare) al(a) BI/CI seria ......... nr. .................................., CNP ........................................................, nr. de telefon .........................................., adresa de e-mail: ................................................................, declar că am luat la cunoştinţă că datele mele cu caracter personal vor fi prelucrate de către Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti/agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), aplicabil din data de 25.05.2018. Data: .................... Semnătura: ................................. ANEXA 10 (Anexa nr. 10 la normele metodologice) Întreprinderea socială de inserţie: .................................. Adresa: ...................................... CUI: ............................. Telefon: .............................. E-mail: ...................... Către: Primăria .............................. Domnule primar, Subsemnatul(a............................................. în calitate de administrator al întreprinderii sociale de inserţie ..................................................., Certificat de întreprindere socială de inserţie seria ......., nr. ........., în temeiul art. 19 din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare, vă solicit să aprobaţi: [ ] atribuirea unor spaţii şi/sau terenuri aflate în domeniul public al unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul desfăşurării activităţilor pentru care le-a fost acordată marca socială; [ ] sprijin în promovarea produselor realizate şi/sau furnizate, serviciilor prestate ori lucrărilor executate în comunitate, precum şi în identificarea unor pieţe de desfacere a acestora; [ ] alte facilităţi şi scutiri de taxe şi impozite acordate de autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile legii. În susţinerea prezentei cereri, anexăm următoarele documente: • atestat de întreprindere socială; • certificat de întreprindere socială de inserţie; • memoriu justificativ din care să rezulte necesitatea şi oportunitatea acordării acestor facilităţi. Numele şi prenumele ............................... Semnătură ..................... Data .............................. ANEXA 11 (Anexa nr. 11 la normele metodologice) Nr. înregistrare întreprindere socială/Bucureşti Întreprindere socială de inserţie ........................... Nr. înregistrare AJOFM ……./AMOFM ...../.........../....... (indicativ judeţ) NOTIFICARE Către: Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Judeţului ..................................../ Municipiului Bucureşti/..............................................................., (denumirea întreprinderii sociale/întreprinderii sociale de inserţie) cod unic de înregistrare/cod fiscal (CUI/CIF) ......................................................, reprezentată prin doamna/domnul ............................................................, având funcţia de ..........................................., deţinătoarea Atestatului de întreprindere socială seria ............ nr. ........... din data ........................., eliberat în data de .......................... de AJOFM ............................................./AMOFM Bucureşti, respectiv a Certificatului de întreprindere socială de inserţie seria ................ nr. ............. din data ......................., eliberat în data de ......................... de AJOFM ......................................./AMOFM Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (8) şi art. 13 alin. (5) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare, vă notificăm renunţarea la: - statutul de întreprindere socială \u-3985? – statutul de întreprindere socială de inserţie \u-3985? Precizăm că am înţeles că prezenta notificare îşi produce efectele de la data înregistrării la AJOFM …………………../AMOFM Bucureşti şi constituie actul nostru de voinţă ..….. Prezentăm în original următoarele: - Atestatul de întreprindere socială seria ..... nr. ...... – Certificatul de întreprindere socială de inserţie seria ..... nr. ..... Data ............... Semnătura ............... LS
┌──────────────────────────────────────┐
│Se completează de AJOFM/AMOFM │
│Bucureşti │
│S-a restituit: │
│- Atestatul de întreprindere socială │
│seria ….. nr. ……. │
│- Certificatul de întreprindere │
│socială de inserţie seria ….. nr. │
│..……. │
│Data ……………….. │
│CES: ………………………… numele prenumele/ │
│semnătura LS │
└──────────────────────────────────────┘
Prezenta notificare, completată în doua exemplare, câte una pentru fiecare parte, constituie documentul în baza căruia se emite decizia directorului executiv al agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă/Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti de retragere a atestatului şi/sau certificatului şi se fac înregistrările în registrul unic de evidenţă a întreprinderilor sociale. ANEXA 12 (Anexa nr. 12 la normele metodologice)
┌┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬┐
││CERERE ││
││de eliberare a duplicatului la atestatul de întreprindere socială/ certificatul ││
││de întreprindere socială de inserţie ││
├┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴┤
│Domnule/Doamnă director executiv, │
│1. Subsemnatul(a), │
│................................................................................. │
│posesor(oare) al/a actului de identitate ............................. seria │
│....... nr. ................., eliberat de │
│......................................... la data ....................., CNP/ │
│CIF ................................................, în calitate de │
│.............................................^1, conform │
│.........................................................................^2, │
│în temeiul Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare, şi al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor │
│Legii nr. 219/2015 privind economia socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului │
│nr. 585/2016, cu modificările şi completările ulterioare, solicit eliberarea │
│unui duplicat la atestatul de întreprindere socială/certificatul de │
│întreprindere socială de inserţie │
│2. pentru persoana juridică de drept privat │
│..........................................................................., │
│cod unic de înregistrare (CUI)/cod de înregistrare fiscală (CIF) │
│...................................., înregistrată în/la │
│....................................., cu nr │
│............................................., │
│3. care deţine Atestatul de întreprindere socială seria ................ nr. │
│.................. data ........................ şi Certificatul de │
│întreprindere socială de inserţie seria .............. nr. .................... │
│data .........................., anexate în original, │
│4. care aparţine următoarei categorii din cele prevăzute la art. 3 alin. (1) │
│din Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi │
│completările ulterioare: │
│[ ] societate cooperativă; │
│[ ] cooperativă de credit; │
│[ ] asociaţie; │
│[ ] fundaţie; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a salariaţilor; │
│[ ] casă de ajutor reciproc a pensionarilor; │
│[ ] societate agricolă; │
│[ ] cooperativă agricolă; │
│[ ] federaţie; │
│[ ] uniune a persoanelor juridice de tipul │
│............................................; │
│[ ] alte categorii de persoane juridice de tipul │
│..........................................., │
│5. are sediul social în: localitatea │
│................................................................, str. │
│................................................................ nr. ........., │
│bl. ........, sc. ........, et. ........, ap. ....... judeţul/sectorul │
│........................................................................, cod │
│poştal .................., telefon ......................................, fax │
│............................................, e-mail │
│..................................................................................,│
│website ................................................................., │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Prezenta cerere este întocmită într-un exemplar original, pe propria │
│răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în │
│declaraţii. │
│Data: .................................... Numele şi prenumele │
│......................... │
│Semnătura ......................................... │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
^1 Se completează, după caz, de către reprezentantul legal sau de către persoana împuternicită notarial în acest scop. ^2 Se completează tipul şi numărul documentului care dovedeşte calitatea de reprezentant legal sau persoană împuternicită în acest scop. ----