Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 832 din 27 iunie 2022  privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 832 din 27 iunie 2022 privind stabilirea atribuţiilor, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 645 din 29 iunie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 22 alin. (3) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Sediul Cancelariei Prim-Ministrului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.

    ART. 2
    Cancelaria Prim-Ministrului îndeplineşte următoarele funcţii:
    a) de strategie, prin care contribuie la elaborarea şi fundamentarea viziunii strategice a Guvernului cu privire la implementarea politicilor publice incluse în Programul de guvernare;
    b) de coordonare interinstituţională, pentru asigurarea unei abordări integrate şi coerente a actului de guvernare, coordonând consiliile, comisiile şi comitetele interministeriale înfiinţate de Cancelaria Prim-Ministrului şi participând în cadrul altor asemenea organisme, înfiinţate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) de reprezentare, prin care se asigură în numele prim-ministrului reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate.


    ART. 3
    (1) Cancelaria Prim-Ministrului îndeplineşte următoarele atribuţii:
    1. de analiză, coordonare, monitorizare şi evaluare strategică, sens în care:
    a) monitorizează şi evaluează gradul de implementare a politicilor publice în raport cu Programul de guvernare şi priorităţile prim-ministrului; în acest sens solicită informări, informaţii, documente, rapoarte ministerelor/companiilor de stat/agenţiilor şi oricăror entităţi guvernamentale;
    b) elaborează studii de oportunitate şi recomandări privind politicile guvernamentale;
    c) analizează dinamica instituţională şi coerenţa actului de guvernare şi prezintă informări periodice prim-ministrului;
    d) elaborează şi coordonează programe şi proiecte, având ca parteneri structuri ale administraţiei publice centrale şi locale;
    e) pregăteşte şi organizează întâlnirile, reuniunile de lucru şi evenimentele la care participă prim-ministrul; în acest sens, poate solicita participarea miniştrilor sau a altor demnitari, precum şi informaţii, documente, rapoarte, punctaje din partea oricăror instituţii sau entităţi guvernamentale;
    f) evaluează politicile guvernamentale în domeniul mediului asociativ şi formulează recomandări cu privire la acestea iniţiatorilor;
    g) monitorizează implementarea politicilor şi strategiilor guvernamentale de cooperare cu societatea civilă la nivel naţional;

    2. în domeniul consultării, dialogului instituţional, dialogului civic şi în relaţia cu societatea civilă, sens în care:
    a) identifică şi organizează consultări cu actorii instituţionali şi sociali în vederea completării agendei guvernamentale;
    b) asigură cadrul de dialog între prim-ministru şi societatea civilă, structurile asociative ale administraţiei publice locale, organizaţii patronale şi sindicale, alte asociaţii profesionale;
    c) analizează propunerile mediului asociativ şi de afaceri, în vederea determinării direcţiilor de acţiune strategică;
    d) facilitează şi monitorizează colaborarea şi comunicarea interministerială şi interinstituţională la nivelul structurilor guvernamentale;
    e) participă la consilii şi comitete interministeriale, înfiinţate conform prevederilor legale, şi organizează grupuri de lucru pe anumite domenii de interes sau pentru gestionarea de probleme curente;
    f) asigură, în domeniul său de activitate, relaţia cu ministerele, precum şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;

    3. în domeniul comunicării publice şi în cel al relaţiilor cu mass-media, asigură, sub coordonarea secretarului de stat cu atribuţii de purtător de cuvânt al Guvernului, producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi diseminarea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare, sens în care:
    a) pune la dispoziţia reprezentanţilor mass-media informaţii destinate opiniei publice, cu privire la activitatea prim-ministrului şi a Guvernului, prin informări, mesaje şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie;
    b) asigură acreditarea permanentă sau temporară a jurnaliştilor români şi străini la sediul Guvernului, precum şi informarea acestora cu privire la activităţile/acţiunile publice organizate de Guvern;
    c) asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării vizitelor oficiale ale prim-ministrului în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al jurnaliştilor care însoţesc aceste delegaţii;
    d) asigură consultanţă şi, după caz, coordonează, în limitele competenţelor, gestionarea comunicării de criză, în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;
    e) coordonează şi gestionează activitatea de acordare a interviurilor de către prim-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului pentru presa din ţară şi din străinătate;
    f) gestionează şi asigură conţinutul informaţional al site-ului oficial al Guvernului României (www.gov.ro), inclusiv în limbile engleză şi franceză, precum şi al paginilor şi conturilor oficiale de social media ale Guvernului, în vederea diseminării informaţiilor referitoare la activitatea prim-ministrului şi a Guvernului;
    g) soluţionează solicitările presei întemeiate pe Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, în colaborare cu ministerele şi instituţiile din subordinea Guvernului;
    h) asigură monitorizarea media şi analiza temelor de interes privind activitatea prim-ministrului şi a Guvernului României;

    4. sprijină Ministerul Afacerilor Externe în implementarea politicilor şi stabilirea obiectivelor în domeniul relaţiilor internaţionale, potrivit Programului de guvernare şi obligaţiilor ce derivă din strategiile naţionale şi din instrumentele juridice internaţionale la care România este parte. În acest scop:
    a) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe în vederea alcătuirii agendei de politică externă a prim-ministrului, în funcţie de priorităţile în domeniu ale Programului de guvernare;
    b) gestionează, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, agenda de politică externă a prim-ministrului, prin sprijinirea organizării de acţiuni politice bilaterale, sprijinirea organizării participărilor prim-ministrului la reuniuni internaţionale, urmărirea implementării deciziilor stabilite în cadrul evenimentelor de politică externă la care participă primministrul sau a dispoziţiilor în domeniu ale prim-ministrului, stabilite în cadrul şedinţelor Guvernului, implicarea în redactarea documentaţiei necesare derulării în condiţii optime a secvenţelor de dialog politic bilateral şi multilateral ale prim-ministrului;
    c) gestionează şi monitorizează, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte instituţii abilitate ale Guvernului, relaţia cu Comisia Europeană şi cu instituţiile financiare internaţionale;
    d) gestionează şi monitorizează, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, sincronizarea politicilor şi strategiilor de cooperare cu societatea civilă de la nivel naţional cu cele la nivel european;
    e) pregăteşte, în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe şi în colaborare cu alte instituţii abilitate ale Guvernului, luările de poziţie ale prim-ministrului în domeniul relaţiilor internaţionale;
    f) contribuie, în baza avizului Ministerului Afacerilor Externe, la derularea acţiunilor întreprinse de alte structuri ale Guvernului în domeniul relaţiilor internaţionale, în scopul asigurării unităţii şi coerenţei mesajului guvernamental;
    g) comunică, în domeniul reprezentării, cu misiunile diplomatice din România şi cu reprezentanţele din România ale organizaţiilor internaţionale, în scopul informării acestora, în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activitatea Guvernului;
    h) asigură realizarea activităţilor referitoare la protocol care deservesc prim-ministrul, Secretariatul General al Guvernului şi structurile fără personalitate juridică din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
    i) îndeplineşte rolul de Autoritate coordonatoare naţională din partea Guvernului României pentru implementarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistenţă tehnică şi financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 milioane de euro acordat de România Republicii Moldova;

    5. îndeplineşte, împreună cu Secretariatul General al Guvernului, funcţia de coordonare, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, a procesului de reformă în domeniul administraţiei publice;
    6. monitorizează şi coordonează procesul de elaborare şi implementare a strategiilor instituţiilor din subordinea/ coordonarea Cancelariei Prim-Ministrului, pe baza Programului de guvernare şi a priorităţilor strategice aprobate de către primministru;
    7. are drept de iniţiativă legislativă pe domeniile de competenţă fără a aduce atingere domeniilor proprii de competenţă ale ministerelor şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale;
    8. avizează proiectele de acte normative din domeniul său de activitate, precum şi proiectele de documente strategice şi de politică publică, elaborate în vederea implementării obiectivelor Programului de guvernare, care urmează a fi prezentate în şedinţa Guvernului;
    9. încheie tratate internaţionale la nivel departamental sau iniţiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de Guvern în domeniile de responsabilitate, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană şi statele membre, pe de o parte, şi state terţe sau organizaţii internaţionale, pe de altă parte;
    10. asigură decontarea, în limitele legale, a cheltuielilor aferente participării delegatului angajatorilor şi a consilierilor tehnici (maximum 5 persoane/delegaţie) şi a delegatului lucrătorilor şi a consilierilor tehnici (maximum 5 persoane/ delegaţie) la lucrările Conferinţei Internaţionale a Muncii care se desfăşoară la Geneva şi la lucrările Reuniunii Regionale Europene a Organizaţiei Internaţionale a Muncii.

    (2) Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Cancelaria Prim-Ministrului colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu structurile societăţii civile şi ale mediului de afaceri din ţară şi din străinătate şi poate solicita puncte de vedere de specialitate de la structurile din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

    ART. 4
    (1) Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de şeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, potrivit art. 22 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Şeful Cancelariei Prim-Ministrului are calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, şeful Cancelariei Prim-Ministrului emite ordine, cu caracter normativ şi individual, şi instrucţiuni, în condiţiile legii, potrivit art. 22 alin. (2^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, precum şi directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului, potrivit art. 22 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea purtătorul de cuvânt al Guvernului, secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, care coordonează îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) pct. 3.
    (6) Atribuţiile funcţionale şi domeniile de competenţă ale secretarilor şi consilierilor de stat prevăzuţi la alin. (4) se stabilesc prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (7) Şeful Cancelariei Prim-Ministrului poate delega prin ordin o parte din atribuţiile sale unui secretar de stat sau consilier de stat, inclusiv participarea la şedinţele Guvernului, cu informarea prim-ministrului.

    ART. 5
    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului are următoarele atribuţii principale:
    a) organizează şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Prim-Ministrului;
    b) participă la şedinţele Guvernului, în calitate de invitat;
    c) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, în condiţiile legii;
    d) exercită atribuţiile ordonatorului de credite pentru Cancelaria Prim-Ministrului;
    e) aprobă statul de funcţii al Cancelariei Prim-Ministrului;
    f) asigură gestionarea fondurilor băneşti şi a patrimoniului Cancelariei Prim-Ministrului, potrivit legii;
    g) coordonează activitatea instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de prim-ministru, prevăzute în anexa nr. 1.


    ART. 6
    (1) Numărul maxim de posturi al Cancelariei Prim-Ministrului este de 103, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
    (2) Personalul Cancelariei Prim-Ministrului este format din funcţionari publici şi personal contractual.
    (3) Structura organizatorică a Cancelariei Prim-Ministrului este prevăzută în anexa nr. 2.
    (4) Prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului, raportat la nevoile instituţiei şi structura de personal, se pot înfiinţa, după caz, servicii, birouri, în condiţiile legii.

    ART. 7
    (1) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, precum şi circuitul documentelor din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.

    ART. 8
    (1) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea Consiliul consultativ, organ colectiv din care fac parte personalităţi şi/sau asociaţii/structuri reprezentative ale mediului academic, de afaceri şi ale societăţii civile, cu rol de a emite propuneri, opinii şi analize în domeniul de competenţă al Cancelariei Prim-Ministrului.
    (2) Membrii Consiliului consultativ sunt numiţi şi eliberaţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea şefului Cancelariei Prim-Ministrului.
    (3) Activitatea membrilor Consiliului consultativ este neremunerată.
    (4) Numărul maxim de membri, funcţionarea şi atribuţiile consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al şefului Cancelariei Prim-Ministrului.

    ART. 9
    Încadrarea/Numirea personalului preluat potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, în noua structură organizatorică, se realizează cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menţinerea drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 10
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Decizia prim-ministrului nr. 76/2021 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim-Ministrului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 27 ianuarie 2021.

    ART. 11
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Mircea Abrudean
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Daniela Anda Grigore Gîtman,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu


    Bucureşti, 27 iunie 2022.
    Nr. 832.
    ANEXA 1

    LISTA
    instituţiilor publice şi a organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale
    coordonate de prim-ministru prin Cancelaria Prim-Ministrului
    1. Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    2. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    3. Agenţia Naţională Anti-Doping, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, coordonată de prim-ministru, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    4. Autoritatea Competentă de Reglementare a Operaţiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    5. Departamentul pentru Relaţia cu Republica Moldova, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în coordonarea prim-ministrului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    6. Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel“, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
    7. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

    ANEXA 2

    **) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsmil.
    STRUCTURA
    organizatorică a Cancelariei Prim-Ministrului
    Numărul maxim de posturi: 103 (exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016