Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 81 din 14 noiembrie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului de instituire a programului european de dezvoltare industrială în domeniul apărării, pentru sprijinirea competitivităţii şi a capacităţii de inovare a industriei de apărare a UE - COM (2017)294    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 81 din 14 noiembrie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a programului european de dezvoltare industrială în domeniul apărării, pentru sprijinirea competitivităţii şi a capacităţii de inovare a industriei de apărare a UE - COM (2017)294

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 898 din 15 noiembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/435 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 7 noiembrie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Apreciază utilitatea regulamentului în mod special datorită existenţei reduse sau lipsei de prioritizare a unor instrumente sau iniţiative ale Uniunii Europene care să vizeze cercetarea în domeniul militar şi dezvoltarea industriei de apărare.
    2. Salută în mod deosebit scopul programului de a implica şi dezvolta întreprinderile mici şi mijlocii din domeniu, precum şi latura de cooperare transfrontalieră la nivelul acestora, considerând că astfel este dezvoltată în mod special competitivitatea şi pot fi create noi locuri de muncă.
    3. Apreciază utilitatea programului în consolidarea intereselor Uniunii Europene în materie de securitate şi apărare, dat fiind mai ales modul în care acesta încurajează colaborarea între întreprinderi în ceea ce priveşte dezvoltarea de produse şi tehnologii, ţinând seama de priorităţile în materie de capabilităţi, stabilite de comun acord de către statele membre prin planul de dezvoltare a capabilităţilor Uniunii Europene.
    4. Consideră că măsurile prevăzute de proiectul de regulament pot spori competitivitatea industriei de apărare prin favorizarea unei mai bune exploatări a potenţialului industrial al inovării şi dezvoltării tehnologice, prin intermediul cooperării între întreprinderile din statele membre.
    5. Subliniază că poziţia României este aceea că obiectivul major al UE trebuie să fie dezvoltarea unei baze industriale de apărare inovatoare şi competitivă, care să răspundă nevoilor Europei în materie de capabilităţi dar, în acelaşi timp, să fie echilibrată şi incluzivă.
    6. Consideră, conform poziţiei oficiale a Guvernului României, că pentru evitarea apariţiei de noi diviziuni şi a adâncirii discrepanţelor între industriile de apărare ale statelor membre ale Uniunii Europene, ar fi utilă identificarea unor condiţii şi modalităţi care să faciliteze şi să încurajeze participarea la proiecte din partea unor state din zone geografice diferite.
    7. Atrage atenţia asupra necesităţii de a nu descuraja cadrul naţional pentru dezvoltarea şi cercetarea de proiecte, recomandând în schimb realizarea unui sistem comun de gestionare a eventualului avans tehnologic unilateral.
    8. Consideră că este necesară în continuare explicarea împărţirii resurselor, cu precădere în ceea ce priveşte contribuţia UE faţă de efortul individual al statelor membre şi atrage atenţia asupra necesităţii de a nu exista diferenţieri majore şi fără o argumentaţie echilibrată, în ce priveşte această contribuţie.
    9. Ia notă de exprimarea Comisiei Europene conform căreia „Intervenţia Uniunii nu aduce atingere şi nici nu prejudiciază în vreun fel sprijinirea acţiunilor întreprinse la nivel naţional“, însă recomandă elaborarea unui ghid cu privire la sursele de finanţare eligibile la nivelul statelor membre.
    10. Consideră că programul nu ar trebui limitat la perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2020, ci trebuie îmbunătăţit şi dezvoltat inclusiv pe viitor, pornind de la rezultatele înregistrate în această perioadă. În acest sens, recomandă stabilirea unei strategii pe termen lung care să vizeze cooperarea în acest domeniu, precum şi reflectarea sa în negocierile privind viitorul Cadru financiar multianual.
    11. În ceea ce priveşte criteriile de elaborare a proiectelor, consideră că este necesară o explicaţie suplimentară referitoare la statutul terţilor, care pot sau nu fi implicaţi, care să includă o diferenţiere între statele membre ale NATO, dar nemembre UE şi alte state terţe.
    12. Recomandă abordarea mai detaliată a situaţiei iniţiativelor de cooperare regională şi internaţională, atât în interiorul UE, cât şi în ceea ce priveşte cooperarea la nivelul NATO, cu atât mai mult cu cât există o serie de prevederi contradictorii în prezenta propunere de regulament (art. 13).
    13. Consideră necesare o serie de clarificări suplimentare referitoare la criteriile de atribuire, incluzând o stratificare în funcţie de ponderea specifică a fiecăreia.
    14. Consideră că este necesară stabilirea unor criterii de atribuire care să respecte proporţionalitatea în raport cu situaţia şi contextul extins al situaţiei interne din fiecare stat membru şi al contribuţiei la efortul general comun în domeniul apărării.
    15. Atrage atenţia asupra riscului de a transforma acest program într-un instrument în beneficiul statelor membre care contribuie mai mult la bugetul UE.
    16. Apreciază importanţa acordată cooperării în dezvoltarea industriei de apărare, inclusiv la nivelul companiilor sau al întreprinderilor mici şi mijlocii, însă atrage atenţia asupra necesităţii de a nu fi ignorat cadrul unilateral şi recomandă instituirea unui cadru prin care pot fi cuantificate inclusiv avantajele şi avansul tehnologic în domeniul apărării ale anumitor state membre pentru beneficiul întregii Uniuni Europene.
    17. De asemenea, subliniază necesitatea luării în considerare a situaţiei geopolitice şi de securitate, considerând necesară abordarea diferenţiată a regiunilor aflate într-un context mai complicat de securitate.
    18. Ia act de poziţionarea Comisiei referitoare la regimul drepturilor de proprietate şi al drepturilor de proprietate intelectuală, însă recomandă elaborarea unui plan de măsuri pentru a evita o eventuală preluare de rezultate de către actori terţi, a căror acţiune poate să contravină principiilor sau obiectivelor de securitate ale Uniunii.
    19. Susţine propunerea Comisiei Europene de înfiinţare a Comitetului statelor membre şi consideră benefică implicarea Agenţiei Europene de Apărare şi a Serviciului European de Acţiune Externă. Consideră necesare însă definirea şi delimitarea atribuţiilor comitetului şi a membrilor acestuia.
    20. Recomandă constituirea, fie în cadrul Comitetului statelor membre, fie ca element separat, a unui organism cu rolul de a supraveghea şi verifica desfăşurarea programului şi a acţiunilor finanţate.
    21. Consideră benefică întocmirea unui organism special care să monitorizeze rezultatele cercetărilor şi avansul tehnologic, precum şi cooperarea în domeniu la toate nivelurile.
    22. Consideră că este necesară detalierea cazurilor în care asistenţa financiară din partea UE în cadrul programului nu poate depăşi 20% din costurile totale, incluzând şi o identificare a categoriilor de finanţare disponibile pentru restul costurilor. Apreciază ca fiind necesară în acest sens stabilirea unor criterii pentru atragerea restului de finanţare în astfel de cazuri, pentru a evita situaţia în care un finanţator terţ ar putea solicita drepturi asupra rezultatelor de proiect.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 14 noiembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 14 noiembrie 2017.
    Nr. 81.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016