Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 7H din 27 septembrie 2024  pentru interpretarea prevederilor art. 52 alin. (5) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 7H din 27 septembrie 2024 pentru interpretarea prevederilor art. 52 alin. (5) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 979 din 30 septembrie 2024
    Având în vedere adresele Partidului Naţional Liberal nr. 129 din 23.09.2024, nr. 132 din 24.09.2024 şi nr. 133 din 24.09.2024, înregistrate la Biroul Electoral Central (BEC) cu nr. 118C/BEC/SCD2024 din datele de 23.09.2024 şi 24.09.2024, prin care se solicită clarificarea dispoziţiilor art. 52 alin. (5) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,
    văzând dispoziţiile art. 52 alin. (5) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora „Nu se admit candidaturi independente pe listele de candidaţi depuse de partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale. Nu se admit nici liste de candidaţi independenţi“,
    dat fiind că din economia dispoziţiilor Legii nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, nu rezultă o definiţie legală a sintagmei „candidat independent“, astfel încât sensul acesteia nu a fost stabilit de legiuitor, necesitând lămurirea prin interpretare,
    reţinând că potrivit dispoziţiilor art. 52 alin. (1) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în procedura electorală pot fi depuse liste de candidaţi şi candidaturi independente, astfel încât acestea sunt cele două modalităţi esenţiale de participare în competiţia electorală pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor,
    întrucât art. 37 din Constituţia României, republicată, consacră dreptul de a fi ales ca un drept fundamental al omului, instituind limitativ excepţiile de la acesta,
    ţinând cont că, potrivit art. 10 din Codul civil, „Legile care derogă de la o dispoziţie generală, care restrâng exerciţiul unor drepturi civile sau care prevăd sancţiuni civile se aplică numai în cazurile expres şi limitativ prevăzute de lege“, astfel că excepţiile sunt de strictă interpretare,
    observând că, referitor la calitatea de candidat pe lista partidului politic, nu există nicio prevedere constituţională sau legală care să impună condiţia deţinerii de către un cetăţean a calităţii de membru de partid pentru includerea sa pe lista de candidaturi a respectivului partid,
    deoarece înţelesul sintagmei „candidat independent“ trebuie să permită aplicarea acesteia în raport cu toate reglementările care o vizează, astfel cum sunt spre exemplificare art. 54 alin. (3) sau art. 55 din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    faţă de cele deja arătate, un „candidat independent“ este persoana care nu se regăseşte pe lista unui partid politic/unei alianţe politice, ceea ce implică autopropunerea sa în vederea propriei candidaturi şi parcurgerea procedurilor care i se aplică,
    per a contrario, persoana care este propusă pe lista unui partid politic/unei alianţe politice şi acceptă candidatura, indiferent dacă aceasta deţine sau nu calitatea de membru al partidului/alianţei politice respectiv(e), nu poate fi considerată „candidat independent“ şi nu are o candidatură independentă,
    în temeiul art. 12 alin. (1) lit. a) şi alin. (5) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    Biroul Electoral Central hotărăşte:
    ART. 1
    Candidatul independent este orice persoană care se autopropune şi nu candidează pe lista unui partid politic/unei alianţe politice, având o candidatură independentă. O persoană care este propusă pe lista unui partid politic/unei alianţe politice şi acceptă candidatura, indiferent că deţine sau nu calitatea de membru al partidului politic/alianţei politice respectiv(e), nu este candidat independent şi nu are o candidatură independentă.

    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Adrian Glugă

    Bucureşti, 27 septembrie 2024.
    Nr. 7H.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016