Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 79 din 27 iulie 2021  pentru modificarea şi completarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 79 din 27 iulie 2021 pentru modificarea şi completarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018

EMITENT: Camera Auditorilor Financiari din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 750 din 2 august 2021
    În temeiul:
    - art. 6 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare;
    – art. 3 alin. (1)-(3), art. 5 alin. (2) şi alin. (3) lit. a), art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 alin. (3)-(5), art. 13 alin. (3) lit. t), art. 15 alin. (1) şi (4) şi art. 34 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018;
    – Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018 pentru aprobarea Normelor privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, cu completările ulterioare;
    – art. 4 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificările şi completările ulterioare,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 27 iulie 2021, adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele privind retragerea, redobândirea şi suspendarea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România pentru auditorii financiari şi firmele de audit, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 86/2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 969 din 15 noiembrie 2018, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 7, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul decesului unui auditor financiar, membru al Camerei, Compartimentul contabilitate, resurse umane şi servicii interne, prin dispoziţia secretarului general, poate efectua demersurile necesare prin care să fie adus un ultim omagiu prin depunerea din partea Camerei a unei coroane de flori. Totodată, în decurs de 90 de zile de la data decesului, orice membru de familie sau moştenitor poate solicita CAFR, prin cerere la care se ataşează o copie a certificatului de deces, restituirea cotizaţiei fixe achitate de către defunct pentru anul în care s-a produs evenimentul, proporţional cu lunile rămase din respectivul an."

    2. La articolul 8, după primulalineat se introduc şase noi alineate, alineatele (2)-(7), cu următorul cuprins:
    "(2) Redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România de către auditorii financiari şi firmele de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR, şi pentru situaţia auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a retras calitatea de membru ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată a cotizaţiilor fixe şi variabile la termenele legale şi pentru care au fost emise ordine ale preşedintelui ASPAAS de radiere din Registrul public electronic.
(3) În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, auditorii financiari trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru, datată şi semnată (anexa nr. 1), însoţită de copia actului de identitate/paşaportului.
(4) În vederea redobândirii calităţii de membru al CAFR şi reînscrierii în Registrul membrilor CAFR, firmele de audit trebuie să depună la Cameră (la sediul CAFR sau la reprezentanţele regionale) o cerere pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi înscrierea firmei de audit în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România (anexa nr. 2), semnată de reprezentantul legal al firmei de audit şi însoţită de un dosar ce conţine următoarele documente:
    a) copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, precum şi obiectul principal de activitate care atestă exercitarea activităţii de audit financiar, conform prevederilor legale;
    b) copia certificatului de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC);
    c) copia certificatului constatator nu mai vechi de 30 de zile de la momentul depunerii cererii, eliberat de ONRC. Se acceptă şi certificate constatatoare eliberate de ONRC prin serviciul online;
    d) lista cu persoanele fizice sau juridice, membri ai CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
    e) lista cu toţi membrii consiliului de administraţie sau de conducere şi membrii asociaţi/acţionari, precizând numele, prenumele şi numărul certificatului de membru/denumirea firmei şi numărul autorizaţiei.
(5) În completarea documentelor prevăzute la alin. (3) şi (4), auditorii financiari şi firmele de audit trebuie să depună dovada achitării cotizaţiilor restante şi dovada achitării cotizaţiei fixe anuale în primul an de la momentul redobândirii calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, după cum urmează:
    - 1.500 lei pentru auditorii financiari activi;
    – 1.100 lei pentru auditorii financiari nonactivi;
    – 2.100 lei pentru firmele de audit.
    Cotizaţiile restante se vor comunica, la cererea auditorilor financiari şi a firmelor de audit, de către Compartimentul servicii şi asistenţă membri.
(6) Pentru auditorii financiari şi firmele de audit care solicită redobândirea calităţii de membru, potrivit alin. (3) şi (4), Camera Auditorilor Financiari din România va solicita ASPAAS confirmarea faptului că respectivii/respectivele auditori financiari sau firme de audit sunt autorizaţi/autorizate potrivit evidenţelor autorităţii.
(7) După verificarea tuturor documentelor şi confirmarea ASPAAS, Compartimentul servicii şi asistenţă membri înaintează solicitările auditorilor financiari şi firmelor de audit Consiliului CAFR spre aprobare."

    3. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Hotărârea Consiliului CAFR se emite în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de autorizare emis de către preşedintele ASPAAS, prevăzut la art. 8 alin. (1), şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România."

    4. La articolul 9, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Hotărârea Consiliului CAFR pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la data finalizării tuturor etapelor prevăzute la alin. (3)-(7) şi are drept consecinţă înscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
(2^2) După aprobarea hotărârii de redobândire a calităţii de membru al CAFR, auditorii financiari primesc certificat, carnet şi parafă de membru al Camerei, iar firmelor de audit li se eliberează autorizaţia de membru. Documentele auditorilor financiari şi firmelor de audit cărora li s-a reatribuit calitatea de membru vor conţine acelaşi număr unic de înregistrare în Registrul membrilor CAFR pe care l-au avut la momentul retragerii calităţii de membru."

    5. La articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Hotărârea Consiliului Camerei privind redobândirea calităţii de membru al CAFR se transmite spre informare ASPAAS şi auditorilor financiari şi firmelor de audit în cauză."

    6. După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 25, cu următorul cuprins:
    "ART. 25
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme."


    7. După capitolul VI se introduc două noi anexe, anexele nr. 1 şi 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.

    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. III
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
                    Adrian Popescu

    Bucureşti, 27 iulie 2021.
    Nr. 79.
    ANEXA 11

    (Anexa nr. 1 la norme)
    CERERE
    pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România
    şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
    Subsemnatul/Subsemnata, ....................., născut(ă) la data de .............., identificat(ă) cu BI/CI/paşaport nr. ........ seria ............., eliberat(ă) de ............ la data de ............, CNP .........................., cu domiciliul în localitatea ......................, str. ................. nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul .............., cu adresa de corespondenţă în localitatea ............., str. ................. nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........................., solicit redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
    Anexez la prezenta cerere copia actului de identitate/paşaportului.
    Declar pe propria răspundere următoarele:
    1. Îndeplinesc criteriile de bună reputaţie, astfel cum sunt stabilite conform Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
    [] Da
    [] Nu

    2. Potrivit criteriilor de încadrare a auditorilor financiari, conform art. 23 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, mă încadrez în categoria auditorilor financiari:
    [] Activi
    [] Nonactivi^1
    ^1 La declararea statutului de auditor financiar nonactiv se indică legea care stabileşte starea de incompatibilitate cu exercitarea activităţii de audit financiar. Nu se poate declara statutul de auditor financiar nonactiv la cerere decât cu respectarea prevederilor art. 23 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018.


    3. Modalitatea în care îmi desfăşor activitatea din punct de vedere economic (PFA, PFI, alte forme de exercitare a activităţii din punct de vedere economic prevăzute de lege) este: ....................................................................................................................
    4. Numele, adresa, adresa paginii de internet, dacă este cazul, şi numărul de înregistrare al firmelor de audit la care sunt angajat sau la care sunt asociat ca partener sau în vreun alt mod, dacă este cazul: ..........................................................................
    5. Înregistrări la alte organisme profesionale din ţară sau la autorităţile competente ale altor state membre şi/sau ale altor ţări terţe: ....................................................................................................................................................................................................
    6. Mă angajez să respect prevederile legale în domeniu şi să îndeplinesc obligaţiile care îmi revin în calitate de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România.

    Date de contact:
    • telefon: ..............................................
    • adresă de e-mail: .....................................................

    Data .................. Semnătura ......................

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la norme)
    CERERE
    pentru redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România
    şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România a firmei de audit .......................
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................................, auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), posesor/posesoare al/a carnetului nr. .........., în calitate de reprezentant legal al firmei de audit ............................., cu sediul social în localitatea ...................., str. …. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............., CUI ................, înregistrată la ONRC cu nr. ......................., solicit pentru aceasta redobândirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România şi reînscrierea în Registrul membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România.
    Anexez la prezenta cerere următoarele:
    - copia actului constitutiv actualizat, care atestă structura organului administrativ sau de conducere al firmei, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia, conform prevederilor legale;
    – copia certificatului de înregistrare, eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC);
    – copia certificatului constatator nu mai vechi de 30 de zile de la momentul depunerii cererii, eliberat de ONRC;
    – lista cu persoanele fizice sau juridice, membri ai CAFR, care efectuează auditul financiar în numele firmei de audit;
    – lista cu toţi membrii consiliului de administraţie/conducere şi membrii asociaţi/acţionari, precizând numele, prenumele şi numărul certificatului de membru/denumirea firmei şi numărul autorizaţiei.

    Declar pe propria răspundere că firma ....................................... îndeplineşte criteriile de bună reputaţie, astfel cum sunt stabilite conform Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi Normelor privind buna reputaţie a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari şi a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
    [] Da
    [] Nu

    Menţionez că societatea este/nu este membru al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară sau din străinătate:
    ................................................................................
    Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt corecte şi complete.

┌────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Auditor financiar - administrator, │Data │
│........................................│...................│
└────────────────────────────────────────┴───────────────────┘

    Datele de contact ale firmei de audit:
    Telefon mobil: ..............................
    Adresă de e-mail: ...................................................
    Adresă website (dacă este cazul):...........................
    Adresa de corespondenţă (alta decât sediul social, dacă este cazul):
    Localitatea .............................., str. ........................................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ...........
    Persoană de contact:..............................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016