Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 79 din 20 septembrie 2023  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind măsurile de reducere a costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice gigabit şi de abrogare a Directivei 2014/61/UE (Actul privind infrastructura gigabit) - COM (2023) 94 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 79 din 20 septembrie 2023 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind măsurile de reducere a costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice gigabit şi de abrogare a Directivei 2014/61/UE (Actul privind infrastructura gigabit) - COM (2023) 94 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 863 din 25 septembrie 2023
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/213 din 22.06.2023,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind măsurile de reducere a costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice gigabit şi de abrogare a Directivei 2014/61/UE (Actul privind infrastructura gigabit) - COM (2023) 94 final - respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României consideră, în acord cu poziţia Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii:
    a) oportună eliminarea normei propuse la art. 3 pct. 2 lit. c) din propunerea de regulament, având în vedere că nu este nici necesar, nici benefic să fie furnizate îndrumări mai detaliate privind condiţiile echitabile şi rezonabile, inclusiv preţurile, în comparaţie cu Directiva 2014/61/UE;
    b) important ca termenul prevăzut la art. 4 pct. 2 să fie de 18 luni, având în vedere că organismele din sectorul public nu au în prezent obligaţia de a furniza informaţii prin intermediul punctelor unice de informare (SIP), în temeiul Directivei 2014/61/UE. Pentru a respecta obligaţia, vor avea nevoie de timp suficient;
    c) că menţiunea din cuprinsul art. 5 pct. 2 privind finanţarea parţială ori totală din fonduri publice a lucrările civile trebuie eliminată. Directiva 2014/61/UE permite extinderea obligaţiei de coordonare şi la lucrările civile cu finanţare privată. Conform legislaţiei române, toate lucrările de construcţie, reparaţie, modernizare, renovare sau extindere a drumurilor sau a reţelei de utilităţi publice trebuie să respecte procedura de coordonare, indiferent de finanţarea publică sau privată;
    d) necesară eliminarea textului art. 5 pct. 3 lit. b) teza a II-a din propunere. Obligaţia de a desfăşura infrastructură fizică cu o capacitate suficientă pentru a satisface eventualele nevoi viitoare rezonabile de acces ale terţilor, în cazurile în care cererea de coordonare este considerată nerezonabilă, ar putea avea ca rezultat întârzieri sau chiar descurajarea unor investiţii;
    e) important ca termenul de o săptămână prevăzut de dispoziţiile art. 6 pct. 1 al treilea paragraf să fie majorat la două săptămâni, deoarece reducerea la jumătate a termenului-limită faţă de Directiva 2014/61/UE duce la o scădere a calităţii informaţiilor furnizate;
    f) importantă eliminarea ultimei teze din cadrul art. 7 pct. 7, având în vedere problemele de constituţionalitate pe care le-ar ridica constituirea în mod tacit a dreptului de trecere;
    g) că repararea prejudiciilor menţionate de dispoziţiile art. 7 pct. 11 din cadrul propunerii poate fi realizată prin aplicarea normelor dreptului comun în materie, nefiind necesare dispoziţii speciale privind aspectele vizate.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 20 septembrie 2023, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 20 septembrie 2023.
    Nr. 79.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016