Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÎRE Nr. 788 din 11 septembrie 1996  privind înfiinţarea Zonei Libere Giurgiu şi a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÎRE Nr. 788 din 11 septembrie 1996 privind înfiinţarea Zonei Libere Giurgiu şi a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 248 din 14 octombrie 1996
    Guvernul României hotărăşte:
    ART. 1
    (1) Se instituie regimul de zona libera în municipiul Giurgiu, pe o suprafaţa de 153,56 ha, conform anexelor nr. 1, 2 şi 3 la prezenta hotărâre.
    (2) Activităţile specifice regimului de zona libera se vor desfăşura numai în perimetre delimitate pe cale naturala sau imprejmuite.

    ART. 2
    Se înfiinţează Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", cu sediul în municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judeţul Giurgiu.

    ART. 3
    (1) Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este persoana juridică română, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agenţia Zonelor Libere.
    (2) Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" funcţionează pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.

    ART. 4
    Terenurile care intră în perimetrul Zonei Libere Giurgiu sunt bunuri proprietate publică.

    ART. 5
    (1) Se aprobă transmiterea, fără plata, în proprietatea publică şi în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" a terenurilor prevăzute în anexa nr. 2 - poziţiile 1-6.
    (2) Suprafeţele de teren prevăzute la alin. (1) trec în proprietatea publică, fără diminuarea cotelor de capital aferente Fondurilor Proprietăţii Private III - Transilvania, IV - Muntenia şi V - Oltenia şi fără diminuarea drepturilor cuvenite cetăţenilor în temeiul Legii nr. 58/1991 şi al Legii nr. 55/1995.

    ART. 6
    Se transmit în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" terenurile prevăzute în anexa nr. 2 - poziţiile 7-10, cu diminuarea corespunzătoare a patrimoniului Consiliului Local al municipiului Giurgiu şi al Regiei Naţionale a Pădurilor.

    ART. 7
    (1) Trecerea efectivă a terenului în suprafaţa de 40,8 ha din administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se va face după îndeplinirea condiţiilor prevăzute în Codul silvic şi în Legea nr. 18/1991.
    (2) Până la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1), Regia Naţionala a Pădurilor va desfăşura activităţi specifice obiectului sau de activitate, fără a închiria, a concesiona sau a instraina suprafeţe de teren din perimetrul menţionat unor terţe persoane, fizice sau juridice. Activităţile desfăşurate de Regia Naţionala a Pădurilor pe acest teren nu sunt supuse regimului juridic de zona libera.
    (3) Până la preluarea terenului prevăzut la alin. (1), Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va permite accesul liber al personalului Regiei Naţionale a Pădurilor la acest teren, pe bază de protocol încheiat între cele doua părţi.

    ART. 8
    (1) Drumurile şi calea ferată aflate în patrimoniul Societăţii Comerciale "ICMUG" - S.A. Giurgiu trec în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
    (2) Statia pentru prelucrarea mecanizata a agregatelor aparţinând Societăţii Comerciale "Granitul" - S.A. Bucureşti trece în proprietatea publică şi în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", fără diminuarea cotei de capital aferente Fondului Proprietăţii Private IV - Muntenia şi fără diminuarea drepturilor cuvenite cetăţenilor în temeiul Legii nr. 58/1991 şi Legii nr. 55/1995.

    ART. 9
    (1) Societăţile comerciale "Şantierul Naval Giurgiu" - S.A., "ICMUG" - S.A. Giurgiu, "PECO" - S.A. Giurgiu, "SCAEP" - S.A. Giurgiu, "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu, aflate în perimetrul Zonei Libere Giurgiu, îşi păstrează deplina proprietate asupra construcţiilor şi celorlalte utilaje şi vor continua sa funcţioneze potrivit dispoziţiilor Legii nr. 31/1991 şi a statutelor proprii.
    (2) Societăţile comerciale prevăzute la alin. (1) vor putea concesiona sau închiria terenurile necesare desfăşurării activităţii lor de la Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
    (3) Societăţile comerciale prevăzute la alin. (1) îşi vor putea desfăşura activitatea în zona libera pe baza licenţelor prevăzute la art. 11 din Legea nr. 84/1992 şi cu respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".

    ART. 10
    Se aprobă deschiderea Punctului de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu" şi înfiinţarea Vămii "Zona Libera Giurgiu".

    ART. 11
    (1) Persoanele fizice şi juridice care introduc sau scot bunuri în/din Zona Libera Giurgiu au obligaţia să prezinte organelor vamale documentele prevăzute de legislaţia română şi de convenţiile internaţionale la care România este parte.
    (2) Mărfurile periculoase pot intră în Zona Libera Giurgiu numai în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare în acest domeniu şi pot fi depozitate numai în spaţiile special amenajate în acest scop de Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".

    ART. 12
    (1) Supravegherea vamală se efectuează potrivit reglementărilor legale în vigoare. În vederea exercitării acestei supravegheri la căile de acces în Zona Libera Giurgiu, vor fi instalate posturi fixe şi mobile de control permanente, iar pentru căile de acces fluviale vor fi folosite posturi de patrulare fluviala sau aeriană, după caz, permanente ori temporare, în funcţie de trafic.
    (2) În scopul desfăşurării activităţilor specifice din Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", Ministerul de Interne şi Ministerul Finanţelor vor asigura numărul de posturi prevăzut în anexele nr. 6 şi 7 la prezenta hotărâre.
    (3) Vama "Zona Libera Giurgiu" se doteaza de către Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generală a vamilor, în condiţiile reglementărilor în vigoare, cu mijloacele tehnice prevăzute în anexa nr. 8 la prezenta hotărâre, finanţarea acestora asigurindu-se din Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi a celorlalte unităţi vamale, prevăzut de Legea nr. 8/1994.
    (4) Cheltuielile care privesc personalul prevăzut în anexele nr. 6 şi 7 şi dotarea prevăzută în anexa nr. 6 se asigura de către fiecare dintre ordonatorii principali de credite.

    ART. 13
    Autorităţile vamale, ale poliţiei de frontieră, ale controlului fitosanitar şi ale poliţiei veterinare, care desfăşoară activităţi în Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", pot efectua verificări, în interiorul zonei libere în cazul existenţei unor sesizări sau suspiciuni privind încălcarea prevederilor legale specifice domeniului lor de activitate, cu anunţarea prealabilă a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".

    ART. 14
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va pune, gratuit, la dispoziţia autorităţilor care funcţionează, potrivit legii, în Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", spaţiile de lucru necesare.

    ART. 15
    Controlul paşapoartelor, permiselor de acces şi al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat române, aparţinând persoanelor fizice şi juridice care intra şi ies în/din Zona Libera Giurgiu, se efectuează de către autorităţile poliţiei de frontieră, conform prevederilor Legii nr. 56/1992.

    ART. 16
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va realiza, în anul 1996, imprejmuirea perimetrului menţionat în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, pe baza studiilor de fezabilitate avizate de Direcţia generală a vamilor, elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale.

    ART. 17
    (1) Activitatea de concesionare şi închiriere de terenuri şi construcţii aparţinând Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", în Zona Libera Giurgiu, prin licitaţie, de către regia autonomă în conformitate cu legislaţia în vigoare, sub îndrumarea şi coordonarea Ministerului Transporturilor, prin Agenţia Zonelor Libere.
    (2) Comisia de licitaţie va fi numita prin ordin al ministrului transporturilor şi va fi formată din reprezentanţi desemnaţi potrivit legislaţiei în vigoare.
    (3) Desfăşurarea activităţilor care se pot efectua, potrivit legii, în zona libera, de către persoane fizice sau juridice, române sau străine, este permisă numai pe bază de licenţe eliberate de Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" avizate, după caz, de Ministerul Finanţelor, Banca Naţionala a României, Ministerul de Interne sau Direcţia generală a vamilor.

    ART. 18
    Predarea-preluarea patrimoniului se va face pe bază de protocol încheiat în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 19
    Pentru anul 1996, cheltuielile de organizare şi funcţionare, inclusiv pentru realizarea primelor investiţii ale Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", prevăzute în anexa nr. 5 la prezenta hotărâre, se vor efectua în limita sumei de 659 milioane lei, din care: 61 milioane lei - cheltuieli pentru buna funcţionare a regiei autonome şi 598 milioane lei - cheltuieli pentru investiţii, care se suporta din Fondul de rezerva la dispoziţia Guvernului, majorindu-se în mod corespunzător prevederile din bugetul de stat pentru Ministerul Transporturilor.

    ART. 20
    Pentru primul an calendaristic de funcţionare, salarizarea personalului Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se va face în conformitate cu prevederile anexei nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, iar statul de funcţii şi structura organizatorică a regiei autonome vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor.

    ART. 21
    Până la finalizarea lucrărilor de împrejmuire şi de deschidere a Punctului de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu" şi până la înfiinţarea Vămii "Zona Libera Giurgiu", agenţii economici existenţi în zona îşi vor desfăşura activitatea în regim normal.

    ART. 22
    Anexele nr. 1-8*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    *) Anexele nr. 3 şi 5 se transmit instituţiilor interesate.




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE VACAROIU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor,
                    Aurel Novac
                    Ministru de stat,
                    ministrul finanţelor,
                    Florin Georgescu
                    Ministrul lucrărilor publice
                    şi amenajării teritoriului,
                    Marin Cristea

    ANEXA 1

    DELIMITAREA TERITORIALĂ
    a Zonei Libere Giurgiu
    Zona Libera Giurgiu, în suprafaţa totală de 153,56 ha, este delimitata astfel:
    - la Est - Canalul Smirda (intrarea în Canalul Sfântu Gheorghe);
    – la Sud - Fluviul Dunarea;
    – la Vest - drumul principal al portului (sos. Portului);
    – la Nord - malul de sud al Canalului Sfântu Gheorghe.


    ANEXA 2

    Zona Libera Giurgiu, în suprafaţa totală de 153,56 ha, cuprinde:
    1. suprafaţa de teren de 25,82 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "Şantierul Naval" - S.A. Giurgiu;
    2. suprafaţa de teren de 37,97 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "ICMUG" - S.A. Giurgiu;
    3. suprafaţa de teren de 6,65 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "Granitul" - S.A. Bucureşti;
    4. suprafaţa de teren de 17,64 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "PECO" - S.A. Giurgiu;
    5. suprafaţa de teren de 0,37 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "SCAEP" - S.A. Giurgiu;
    6. suprafaţa de teren de 0,4 ha, transmisă din patrimoniul Societăţii Comerciale "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu;
    7. suprafaţa de teren de 17,43 ha, transmisă din administrarea Consiliului Local al Municipiului Giurgiu;
    8. suprafaţa de teren de 4,12 ha, transmisă din administrarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Drumurilor din România";
    9. suprafaţa de teren de 2,36 ha, transmisă din administrarea Regiei Autonome "Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române";
    10. suprafaţa de teren de 40,8 ha, transmisă din administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor, în conformitate cu art. 7 din hotărâre.


    ANEXA 4

    REGULAMENT
    de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu"
    CAP. 1
    Prevederi generale
    ART. 1
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este supusă prevederilor prezentului regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 2
    Administrarea Zonei Libere Giurgiu se realizează de către Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", ale carei atribuţii sunt prevăzute în prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 3
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este persoana juridică, funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prezentului regulament de organizare şi funcţionare şi a legislaţiei în vigoare.

    ART. 4
    Sediul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este în municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judeţul Giurgiu.

    ART. 5
    Delimitarea geografică a Zonei Libere Giurgiu este următoarea:
    - la Est - Canalul Smirda (intrarea în Canalul Sfântu Gheorghe);
    – la Sud - Fluviul Dunarea;
    – la Vest - drumul principal al portului (sos. Portului);
    – la Nord - malul de sud al Canalului Sfântu Gheorghe.


    CAP. 2
    Obiectul de activitate
    ART. 6
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" are ca obiect de activitate administrarea şi exploatarea suprafeţei declarate zona libera.

    ART. 7
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are următoarele atribuţii:
    a) răspunde de respectarea reglementărilor legale aplicabile în realizarea obiectului sau de activitate şi controlează felul în care persoanele fizice şi juridice care acţionează în zona libera respecta prevederile legale ce se aplică în aceasta zona;
    b) concesioneaza şi închiriază terenuri şi construcţii din zona libera persoanelor fizice şi juridice, române sau străine, în condiţiile prevăzute de lege;
    c) administrează şi asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalaţiilor, utilajelor, clădirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare, suprafeţelor de teren şi a altor imobile aflate în dotare proprie;
    d) asigura repararea şi întreţinerea construcţiilor şi instalaţiilor din patrimoniu;
    e) asigura întreţinerea căilor rutiere de acces;
    f) asigura salubrizarea clădirilor şi construcţiilor din patrimoniu;
    g) avizează şi controlează realizarea activităţilor în zona libera prin eliberarea de licenţe tuturor utilizatorilor zonei libere: agenţi economici - persoane fizice şi juridice, române sau străine - în scopul dezvoltării echilibrate a zonei, al evitării concurentei neloiale şi protejării mediului ambiant;
    h) stabileşte, potrivit reglementărilor legale, tarifele minime anuale pentru toate activităţile care se efectuează în interiorul zonei libere sau în legătură cu aceasta, pe baza analizei complete şi comparative, şi le supune aprobării consiliului de administraţie al regiei autonome;
    i) în calitate de administrator al Zonei Libere Giurgiu însoţeşte echipele care controlează mijloacele de transport la trecerea frontierei de stat;
    j) avizează documentaţiile tehnice şi proiectele de execuţie ale noilor obiective economice realizate prin mijloace proprii de către agenţii economici români sau străini ori în cooperare cu aceştia, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în scopul dezvoltării echilibrate a Zonei Libere Giurgiu şi al protecţiei mediului ambiant;
    k) controlează modul de respectare a normelor de protecţie a mediului, a normelor de igiena şi de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, sesizind neregulile constatate organelor de control abilitate;
    l) întocmeşte, supune spre aprobare şi executa, conform legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie;
    m) informează periodic sau la cererea Agenţiei Zonelor Libere asupra activităţilor desfăşurate în Zona Libera Giurgiu şi a eficientei acestora;
    n) elaborează studii şi programe privind proportiile, nivelurile şi ritmurile de dezvoltare, modernizare şi sistematizare a Zonei Libere Giurgiu;
    o) organizează şi desfăşoară activitatea de paza şi control la porţile de acces şi pe întreg teritoriul Zonei Libere Giurgiu.


    ART. 8
    (1) În Zona Libera Giurgiu se pot desfăşura următoarele activităţi:
    a) manipularea, depozitarea, sortarea, măsurarea, ambalarea, condiţionarea, asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vânzarea-cumpărarea, expertizarea, repararea, dezmembrarea mărfurilor, transportul şi expeditiile interne şi internaţionale;
    b) organizarea de expoziţii;
    c) operaţiuni financiar-bancare, cu avizul Băncii Naţionale a României;
    d) închirierea sau concesionarea clădirilor, terenurilor, spaţiilor de depozitare şi a spaţiilor neamenajate din zona libera, destinate construirii de obiective economice;
    e) controlul cantitativ şi calitativ al mărfurilor;
    f) aprovizionarea mijloacelor de transport care operează în Zona Libera Giurgiu;
    g) prestări de servicii, precum şi alte activităţi specifice regimului de zona libera.

    (2) Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va urmări ca în zona libera să se desfăşoare cu preponderenta activităţi industriale.
    (3) Activităţile prevăzute la alin. (1) se vor desfăşura asigurindu-se măsurile de protecţie a mediului. În baza aprobării conducerii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", personalului de control al protecţiei mediului i se permite accesul în Zona Libera Giurgiu pentru efectuarea controlului de specialitate.

    ART. 9
    Activităţile se desfăşoară de agenţii economici utilizatori ai Zonei Libere Giurgiu, pe baza licenţelor eliberate de Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", avizate, după caz, de Ministerul Comerţului, Ministerul Finanţelor, Banca Naţionala a României, Ministerul de Interne sau Direcţia generală a vamilor.

    ART. 10
    (1) Introducerea sau scoaterea în/din Zona Libera Giurgiu a mărfurilor de orice fel şi a mijloacelor de transport se efectuează cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce priveşte controlul sau supravegherea vamală, controlul de frontieră, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, după caz.
    (2) În Zona Libera Giurgiu este interzis accesul mărfurilor al căror import este prohibit pe teritoriul României prin lege sau prin convenţiile internaţionale la care România este parte.

    CAP. 3
    Patrimoniul
    ART. 11
    Patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se constituie conform art. 5-8 din prezenta hotărâre.

    ART. 12
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, regia autonomă foloseşte bunurile pe care le are în patrimoniu, în scopul realizării obiectului sau de activitate, şi beneficiază de rezultatele utilizării acestor bunuri, potrivit legislaţiei în vigoare.

    CAP. 4
    Organele de conducere ale regiei autonome
    ART. 13
    Conducerea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este asigurata în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea Agenţiei Zonelor Libere, şi este compus din 7 membri, după cum urmează:
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    – un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
    – un reprezentant al Agenţiei Zonelor Libere;
    – economişti, ingineri, jurişti, tehnicieni, specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.

    (2) La lucrările consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice, pentru consultare.
    (3) Activitatea consiliului de administraţie se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.

    ART. 15
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzător, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai până la încheierea acestei perioade.
    (2) Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societăţilor comerciale şi a regiilor autonome cu care Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" întreţine relaţii de afaceri sau faţă de care are interese contrare.

    ART. 16
    (1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
    (2) Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie lunară al carei cuantum se stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie, conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 17
    Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de cîte ori interesele regiei autonome o cer, la solicitarea preşedintelui, care stabileşte ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor consiliului.

    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi remunerată pe bază de contract civil.

    ART. 19
    Consiliul de administraţie poate lua hotărâri numai în prezenta majorităţii simple a membrilor săi. Dacă aceasta majoritate nu este realizată, întrunirea consiliului de administraţie se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.

    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) aproba conceptia şi strategia de dezvoltare a regiei autonome, introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente, asigurarea functionalitatii şi repararea tuturor construcţiilor din administrare;
    b) analizează bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi şi le înaintează Ministerului Finanţelor, cu avizul Ministerului Transporturilor, pentru a fi aprobate potrivit legii;
    c) propune spre aprobare organelor competente bugetul de venituri şi cheltuieli;
    d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investiţiile ce urmează a se realiza de către regia autonomă;
    e) stabileşte prin negociere, potrivit legii, salariile personalului regiei autonome, începând cu al doilea an calendaristic de funcţionare;
    f) aproba structura organizatorică a regiei autonome, întocmeşte nomenclatoarele de funcţii şi decide înfiinţarea de noi compartimente de activitate sau desfiinţarea altora existente, începând cu al doilea an calendaristic de funcţionare;
    g) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiţii, conform prevederilor legale;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi încheierea unor contracte de concesionare sau de închiriere;
    i) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, în condiţiile legii;
    j) aproba, în condiţiile legii, angajarea şi efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv pentru investiţii, tranzacţii financiare şi comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile proprietatea regiei autonome, care nu mai sunt necesare sau ale căror cheltuieli de întreţinere sunt nejustificate economic;
    k) aproba nivelul minim anual al tarifelor şi taxelor pentru toate activităţile şi prestaţiile care se efectuează în zona libera, pe baza analizei complete şi comparative, şi le supune spre avizare Agenţiei Zonelor Libere;
    l) aproba şi supune spre avizare Agenţiei Zonelor Libere nivelurile sumelor încasate pentru eliberarea de licenţe utilizatorilor Zonei Libere Giurgiu, agenţilor economici - persoane fizice sau juridice, române sau străine -, pentru desfăşurarea de către aceştia de activităţi în nume propriu în Zona Libera Giurgiu;
    m) prezintă anual Agenţiei Zonelor Libere un raport asupra activităţii desfăşurate în perioada expirată şi asupra programului de activitate pentru anul următor;
    n) exercita orice alte atribuţii ce îi revin din prevederile legale în vigoare şi adopta orice alte măsuri care privesc activitatea regiei autonome.


    ART. 21
    Directorul general al regiei autonome reprezintă interesele acesteia în raport cu terţii şi în faţa organelor şi organizaţiilor din ţara şi din străinătate.

    ART. 22
    Directorul general al regiei autonome este preşedinte al consiliului de administraţie şi are următoarele atribuţii:
    a) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
    b) asigura conducerea curenta a regiei autonome;
    c) dispune, urmăreşte şi asigura aducerea la îndeplinire a hotărîrilor consiliului de administraţie şi a prevederilor legale;
    d) aproba regulamentele şi instrucţiunile de serviciu pentru administrarea, păstrarea şi întreţinerea mijloacelor materiale aflate în administrarea regiei autonome, dezvoltarea şi modernizarea acestora, recrutarea, pregătirea şi perfecţionarea personalului;
    e) dispune angajarea şi concedierea personalului din aparatul propriu al regiei autonome, cu respectarea prevederilor legale;
    f) numeşte şi îi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă;
    g) îndeplineşte orice alte atribuţii şi aproba orice alte măsuri privind activitatea regiei autonome, potrivit legii.


    ART. 23
    Directorul general poate delega o parte dintre atribuţiile sale directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate îl înlocuieşte pe directorul general, în lipsa acestuia, pe baza unei împuterniciri scrise date de acesta.

    CAP. 5
    Bugetul de venituri şi cheltuieli
    ART. 24
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba în condiţiile legii şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

    ART. 25
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este obligată să-şi acopere, din veniturile rezultate în urma realizării obiectului sau de activitate, cheltuielile necesare funcţionarii şi dezvoltării.

    ART. 26
    (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", care va fi supus aprobării conform reglementărilor legale în vigoare, se stabileşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprinde:
    a) venituri din încasarea sumelor rezultate din contractele de închiriere şi de concesionare, din sumele provenite din prestări de servicii, a taxelor de licenţă, a comisioanelor, precum şi alte venituri legale;
    b) cheltuieli din valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile salariale şi cele de amortizare a mijloacelor fixe, de întreţinere, de reparare şi de exploatare a mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administraţie, rambursarea creditelor cu plata dobinzilor, precum şi celelalte cheltuieli prevăzute de actele normative în vigoare.

    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte anual şi se defalca pe trimestre.

    ART. 27
    Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" hotărăşte cu privire la investiţiile care urmează a fi realizate, în limita competentelor ce îi sunt acordate, şi stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi al creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
    CAP.6
    Dispoziţii finale

    ART. 28
    Pentru lucrările cu ciclu lung de execuţie, Regia Autonomă "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" poate încheia contracte de antrepriza, în înţelesul legii civile, cu plata în rate, a căror achitare poate fi prevăzută în mai multe exercitii financiare consecutive.

    ART. 29
    Litigiile Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" cu persoane fizice sau juridice, române sau străine, sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti din România sau pot fi soluţionate prin arbitraj, potrivit prevederilor legale.

    ART. 30
    Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 84/1992 şi cu alte prevederi legale conexe.


    ANEXA 6

    NUMĂRUL DE POSTURI
    necesar Ministerului de Interne

┌──────────────────┬────────────────┬──┐
│ │comandant PPF I │- │
│ │ │1 │
│ ├────────────────┼──┤
│ │locţiitor │- │
│• Ofiţeri - 10, │comandant PPF I │1 │
│din care: ├────────────────┼──┤
│ │şef de tură │- │
│ │ │4 │
│ ├────────────────┼──┤
│ │lucrători PPF │- │
│ │ │4 │
├──────────────────┼────────────────┼──┤
│ │lucrători │- │
│ │ │10│
│ ├────────────────┼──┤
│ │personal │- │
│• Subofiţeri - 22,│navigant tehnic │6 │
│din care: ├────────────────┼──┤
│ │conducători de │- │
│ │şalupă │4 │
│ ├────────────────┼──┤
│ │şoferi │- │
│ │ │2 │
├──────────────────┼────────────────┼──┤
│• Personal civil -│secretar- │- │
│1 │dactilograf │1 │
├──────────────────┼────────────────┼──┤
│ │TOTAL: │33│
└──────────────────┴────────────────┴──┘

    LISTA
    mijloacelor tehnice pentru dotarea Ministerului de Interne în Zona Libera Giurgiu
    – 2 autoturisme de teren;
    – 2 şalupe rapide pentru navigaţie fluviala, dotate cu radar pentru navigaţie pe orice timp şi instalatie de semnalizare vizuala şi acustica;
    – 1 statie radio fixa de emisie-recepţie;
    – 9 staţii radio portabile de emisie-recepţie;
    – 2 staţii radio mobile de emisie-recepţie.

    ANEXA 7

    NUMĂRUL DE POSTURI
    necesar Ministerului Finanţelor - Direcţia generală a vamilor

┌───────────────────────────┬──────────┐
│Denumirea funcţiei │Numărul de│
│ │posturi │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Şef de vamă │1 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Adjunct de şef de vamă │1 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Şef de tură │12 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Controlor vamal │56 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Economist │3 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Contabil │5 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Casier │4 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Îngrijitor │3 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Muncitor (şofer) │2 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Personal navigant şi │ │
│tehnic-navigant │2 │
│profesionist │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Conducător de şalupă │3 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Motorist │3 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│- Radiotelegrafist │3 │
├───────────────────────────┼──────────┤
│TOTAL: │98 │
└───────────────────────────┴──────────┘


    ANEXA 8

    LISTA
    mijloacelor tehnice pentru dotarea Vămii "Zona Libera Giurgiu"
    – 2 autoturisme de teren;
    – 2 şalupe rapide pentru navigaţie fluviala, dotate cu radar pentru navigaţie pe orice timp şi instalatie de semnalizare vizuala şi acustica;
    – 1 statie radio fixa de emisie-recepţie;
    – 10 staţii radio portabile de emisie-recepţie;
    – 4 staţii radio de emisie-recepţie.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016