Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 780 din 4 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, aprobat prin Hotărârea nr. 1.169/2023 a Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii
EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 544 din 11 iunie 2024
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, ale art. 23 alin. (1) şi art. 41 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere dispoziţiile art. 153 alin. (2) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
ART. I
Regulamentul de ordine interioară al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.169/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 895 şi 895 bis din 5 octombrie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"e) specialişti;"
2. La articolul 7, litera b) se abrogă.
3. La articolul 10, litera c) se abrogă.
4. La articolul 11, litera a) se abrogă.
5. La articolul 12 alineatul (1), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"o) propune ministrului afacerilor interne acordarea gradelor profesionale pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie;"
6. La articolul 13, literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d) procurorul-şef adjunct direcţie care coordonează Secţia judiciară poate repartiza procurorii în vederea participării la şedinţele de judecată;
e) formulează propuneri procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie vizând legalitatea şi temeinicia actelor şi măsurilor procesuale luate de procurorii ierarhic inferiori, precum şi a soluţiilor dispuse de aceştia;"
7. La articolul 14 alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"g) examinează şi supun aprobării procurorului-şef direcţie, din dispoziţia acestuia, analizele semestriale şi anuale privind activitatea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, întocmite de procurorii-şefi ai secţiilor, serviciilor şi birourilor, precum şi de şefii celorlalte compartimente de activitate;"
8. La articolul 34 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) asigură participarea, potrivit legii şi ordinului procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la judecarea cauzelor penale şi civile, aflate pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Curţii de Apel Bucureşti şi al judecătoriilor din circumscripţia Tribunalului Bucureşti;"
9. La articolul 35, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 35
(1) Serviciul de reprezentare la alte instanţe asigură participarea, potrivit legii şi ordinului procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la judecarea cauzelor penale şi civile, aflate pe rolul instanţelor din circumscripţia Curţii de Apel Bucureşti, cu excepţia celor de la art. 34 alin. (1) lit. a), şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. b)-d)."
10. La articolul 37, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 37
(1) Serviciul formare profesională, programe şi documentare este condus de un procuror-şef serviciu."
11. La articolul 37, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Procurorul-şef al Serviciului formare profesională, programe şi documentare are următoarele atribuţii:
a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea întregului personal din serviciu privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor;
b) repartizează personalului din serviciu lucrările de competenţa acestuia şi îl îndrumă în vederea soluţionării corecte şi la termen a acestora;
c) soluţionează lucrări ale serviciului;
d) coordonează activitatea Unităţii de implementare a proiectelor;
e) colaborează cu procurorii-şefi ai secţiilor, serviciilor, birourilor, precum şi cu şefii celorlalte structuri din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie cu privire la perfecţionarea profesională a personalului, potrivit legii;
f) exercită orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare sau stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
12. La articolul 38, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Încadrarea fondului documentar în grupe şi subgrupe componente se face de grefierul documentarist care răspunde de bibliotecă, sub controlul procurorului-şef serviciu."
13. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 42
Personalul Serviciului de documente clasificate asigură îndeplinirea tuturor obligaţiilor stabilite prin legislaţia privind documentele şi informaţiile clasificate pentru toate secţiile şi serviciile din cadrul structurii centrale a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi pentru structurile teritoriale ale direcţiei, având următoarele atribuţii:
a) asigură evidenţa, prelucrarea, procesarea, păstrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea, inventarierea anuală, arhivarea şi alte operaţiuni privind documentele clasificate, în condiţiile legii;
b) execută măsurile dispuse de şeful structurii de securitate şi de funcţionarul de securitate sub toate componentele de protecţie a informaţiilor clasificate şi ţine evidenţa lucrărilor acesteia;
c) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie."
14. La articolul 43 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) supraveghează, coordonează şi verifică activitatea cu privire la aplicarea regulilor de protecţie a informaţiilor clasificate şi de gestionare a documentelor clasificate la nivelul secţiilor şi serviciilor din cadrul structurii centrale a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi la nivelul structurilor teritoriale ale direcţiei;"
15. Articolul 44 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 44
(1) Serviciul tehnologii şi metode emergente este coordonat de procurorul-şef adjunct direcţie, desemnat de către procurorul-şef direcţie, şi este condus de către un procuror-şef serviciu.
(2) Serviciul tehnologii şi metode emergente are în componenţă:
a) Biroul investigaţii financiare, în cadrul căruia funcţionează Compartimentul de analiză a informaţiilor;
b) Compartimentul specialişti;
c) Compartimentul percheziţii informatice;
d) Compartimentul IT.
(3) Procurorul-şef serviciu are următoarele atribuţii:
a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea personalului din cadrul serviciului, luând sau, după caz, propunând conducerii direcţiei măsurile care se impun;
b) repartizează lucrările de competenţa serviciului şi dă îndrumări, cu acordul procurorului de caz, în vederea rezolvării corecte şi la termen a acestora;
c) ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin serviciului;
d) elaborează metodologii de lucru şi proceduri interne sau, după caz, ghiduri de bune practici în domeniile de competenţă ale serviciului;
e) întocmeşte şi actualizează fişele de post ale personalului din subordine;
f) elaborează criterii de performanţă, evaluează personalul din cadrul serviciului sau, după caz, propune conducerii direcţiei acordarea calificativelor privind evaluarea activităţii personalului din subordine;
g) întocmeşte rapoarte, analize şi sinteze privind activitatea serviciului, la solicitarea conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
h) propune conducerii direcţiei participarea personalului din subordine la derularea proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii serviciului;
i) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
16. La titlul VI capitolul VIII, secţiunea a 2-a Biroul specialişti, cuprinzând art. 45-48, se abrogă.
17. La articolul 49, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 49
(1) Biroul de investigaţii financiare este coordonat de către procurorul-şef serviciu şi este condus de către un şef birou. Şeful de birou are calitatea de ofiţer de poliţie judiciară şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea personalului din subordine privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu, luând sau, după caz, propunând procurorului-şef serviciu măsurile care se impun;
b) ia măsuri şi, după caz, face propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin biroului;
c) repartizează lucrările de competenţa biroului şi dă îndrumări în vederea rezolvării la termen a acestora;
d) participă la elaborarea şi soluţionarea lucrărilor complexe date în competenţa biroului;
e) elaborează criterii de performanţă şi propune conducerii direcţiei acordarea calificativelor privind evaluarea activităţii profesionale a personalului din subordine;
f) asigură consultanţă tehnică pentru achiziţia din fondurile publice ori externe a instrumentelor necesare în activitatea serviciului, pe domeniul de competenţă, conform specializării;
g) identifică programe de pregătire profesională în aria de competenţă a biroului şi propune procurorului-şef serviciu participarea personalului din subordine;
h) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
18. La articolul 50 alineatul (1), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"i) exercită orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare ori stabilite din dispoziţia şefului ierarhic sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
19. La articolul 51 alineatul (1), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"j) exercită orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare ori stabilite din dispoziţia şefului ierarhic sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
20. După articolul 51 se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 3^1-a, cuprinzând articolele 51^1-51^4, cu următorul cuprins:
" SECŢIUNEA a 3^1-a
Compartimentul specialişti
ART. 51^1
(1) Compartimentul specialişti este coordonat de către specialistul anume desemnat de către procurorul-şef serviciu.
(2) Specialistul anume desemnat potrivit alin. (1) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) organizează activitatea specialiştilor din Direcţia Naţională Anticorupţie, sub coordonarea procurorului-şef serviciu, urmărind realizarea în termen şi în bune condiţii a lucrărilor repartizate;
b) propune desemnarea specialiştilor în vederea întocmirii rapoartelor de constatare în dosarele de urmărire penală;
c) colaborează cu specialiştii care solicită îndrumare, cu acordul procurorului de caz, în vederea clarificării aspectelor tehnice privind întocmirea rapoartelor de constatare;
d) la solicitarea procurorului-şef serviciu sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, întocmeşte rapoarte, analize şi sinteze privind activitatea specialiştilor;
e) efectuează constatări în dosarele penale;
f) întocmeşte planificarea privind serviciul de permanenţă a personalului din subordine;
g) asigură consultanţă tehnică pentru achiziţia din fondurile publice ori externe a instrumentelor necesare în activitatea serviciului, pe domeniul de competenţă, conform specializării;
h) identifică programe de pregătire profesională în aria de competenţă a compartimentului şi propune procurorului-şef serviciu participarea personalului din subordine;
i) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile prevăzute la alin. (2) se completează cu atribuţiile prevăzute în fişa postului.
ART. 51^2
(1) Specialiştii din cadrul structurii centrale şi teritoriale au următoarele atribuţii:
a) din dispoziţia scrisă a procurorului, întocmesc constatări în dosare penale, în domeniul lor de specialitate;
b) formulează, la solicitarea procurorului, puncte de vedere privind obiecţiile formulate de experţii autorizaţi la rapoartele de constatare întocmite de specialişti;
c) formulează puncte de vedere privind obiecţiile la expertizele tehnice judiciare întocmite de experţii autorizaţi, la solicitarea procurorului;
d) asigură sprijin de specialitate ori participă, la propunerea procurorului-şef serviciu, la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii compartimentului;
e) se preocupă de perfecţionarea continuă a pregătirii profesionale, participând la formele de pregătire profesională organizate de Direcţia Naţională Anticorupţie sau de alte instituţii abilitate;
f) specialiştii din cadrul serviciilor teritoriale comunică Compartimentului specialişti, prin intermediul procurorului-şef serviciu teritorial, datele solicitate privind activitatea desfăşurată;
g) asigură serviciul de permanenţă conform planificării efectuate de către specialistul anume desemnat care coordonează activitatea compartimentului;
h) exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi ori stabilite din dispoziţia procurorului-şef serviciu sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) se completează cu atribuţiile prevăzute în fişa postului.
ART. 51^3
Specialiştii îşi desfăşoară activitatea sub directa conducere, supraveghere şi control nemijlocit al procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
ART. 51^4
(1) Activitatea de efectuare a constatărilor, desfăşurată în condiţiile legii, este coordonată de procurorul-şef adjunct direcţie desemnat prin ordin al procurorului-şef direcţie.
(2) Procurorul care solicită efectuarea constatării are obligaţia de a anexa toate materialele necesare întocmirii acesteia.
(3) Specialistul desemnat cu efectuarea constatării, dacă socoteşte că materialele puse la dispoziţie ori datele indicate sunt insuficiente, comunică aceasta procurorului, prin notă motivată, în vederea completării lor.
(4) Raportul de constatare întocmit de specialist se transmite, prin intermediul grefei Serviciului tehnologii şi metode emergente, la secţia/serviciul care a solicitat întocmirea acestuia."
21. La titlul VI capitolul VIII, titlul secţiunii a 4-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
" SECŢIUNEA a 4-a
Compartimentul percheziţii informatice
"
22. Articolul 52 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 52
(1) Compartimentul percheziţii informatice este coordonat de către persoana anume desemnată de către procurorul-şef serviciu.
(2) Persoana anume desemnată potrivit alin. (1) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) organizează activitatea personalului din cadrul compartimentului, sub coordonarea procurorului-şef serviciu, urmărind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu, propunând procurorului-şef serviciu măsurile care se impun;
b) participă la elaborarea şi soluţionarea lucrărilor complexe date în competenţa compartimentului;
c) asigură consultanţă tehnică pentru achiziţia din fondurile publice ori externe a instrumentelor necesare în activitatea serviciului, pe domeniul de competenţă, conform specializării;
d) întocmeşte analize periodice ori la cererea procurorului-şef serviciu sau a conducerii direcţiei privind activitatea compartimentului;
e) sprijină procurorul-şef serviciu în elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici, în domeniul de competenţă al compartimentului;
f) identifică programe de pregătire profesională în aria de competenţă a compartimentului şi propune procurorului-şef serviciu participarea personalului;
g) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia procurorului-şef serviciu sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile prevăzute la alin. (2) se completează cu atribuţiile prevăzute în fişa postului."
23. La articolul 53, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 53
(1) Compartimentul percheziţii informatice are în structură specialişti numiţi şi ofiţeri sau agenţi de poliţie judiciară detaşaţi în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care au următoarele atribuţii:
a) efectuează, în condiţiile legii, percheziţii informatice în cauzele repartizate, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
b) acordă sprijin de specialitate în executarea unor procedee probatorii din dispoziţia procurorilor, în lucrările repartizate, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
c) specialiştii întocmesc constatări în dosare penale, în domeniul lor de specialitate;
d) ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară asigură punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică emise de judecătorul de drepturi şi libertăţi ori a ordonanţelor emise de procuror, în condiţiile legii;
e) asigură sprijin de specialitate ori participă, la propunerea procurorului-şef serviciu, la derularea proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii compartimentului;
f) se preocupă de perfecţionarea continuă a pregătirii profesionale, participând la formele de pregătire profesională organizate de Direcţia Naţională Anticorupţie sau de alte instituţii abilitate;
g) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia procurorului-şef serviciu sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
24. La titlul VI capitolul VIII, titlul secţiunii a 5-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
" SECŢIUNEA a 5-a
Compartimentul IT
"
25. Articolul 54 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 54
(1) Compartimentul IT este coordonat de către persoana anume desemnată de către procurorul-şef serviciu.
(2) Persoana anume desemnată potrivit alin. (1) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) organizează activitatea personalului din cadrul compartimentului, sub coordonarea procurorului-şef serviciu, urmărind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu, propunând procurorului-şef serviciu măsurile care se impun;
b) participă la elaborarea şi soluţionarea lucrărilor complexe date în competenţa compartimentului;
c) asigură consultanţă tehnică pentru achiziţia din fondurile publice ori externe a instrumentelor necesare în activitatea serviciului, pe domeniul de competenţă, conform specializării;
d) sprijină procurorul-şef serviciu în elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici în domeniul de competenţă al compartimentului;
e) identifică programe de pregătire profesională în aria de competenţă a compartimentului şi propune procurorului-şef serviciu participarea personalului;
f) întocmeşte analize privind activitatea compartimentului la solicitarea procurorului-şef serviciu sau a conducerii direcţiei;
g) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege ori stabilite din dispoziţia procurorului-şef serviciu sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile prevăzute la alin. (2) se completează cu atribuţiile prevăzute în fişa postului."
26. La articolul 55, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 55
(1) Compartimentul IT are în structură specialişti numiţi şi ofiţeri sau agenţi de poliţie judiciară detaşaţi în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care au următoarele atribuţii:
a) asigură managementul infrastructurii IT&C;
b) creează şi întreţin aplicaţiile software (realizare, depanare, adaptare, modificare şi extindere) ale direcţiei;
c) participă la proiectele privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse software;
d) realizează activităţi de adaptare şi/sau de armonizare a soluţiilor hardware şi a sistemelor de operare, precum şi a aplicaţiilor existente ori proiectate la necesităţile reale sau estimate ale utilizatorilor, în vederea îndeplinirii cerinţelor privind satisfacerea gradului de solicitare (timpul de răspuns, cerinţe specifice rezultate în urma activităţilor direcţiei);
e) desfăşoară activităţi de furnizare a expertizei de specialitate în managementul sistemelor de baze de date şi în utilizarea datelor informatice pentru a răspunde cerinţelor sistemului informatic în orice moment al ciclului de viaţă, în conformitate cu criteriile de calitate definite;
f) proiectează, realizează şi administrează bazele de date;
g) administrează aplicaţiile şi serverele pe care sunt instalate, inclusiv accesul la aplicaţiile externe;
h) desfăşoară activităţi de analiză şi evaluare a cerinţelor pentru aplicaţiile informatice şi pentru sistemele de operare, proiectare, dezvoltare, testare şi întreţinere a soluţiilor software, pentru satisfacerea acestor cerinţe;
i) menţine serverele de comunicaţii, securitate şi reţea;
j) asigură aplicarea politicii de securitate a direcţiei în domeniul IT;
k) asigură asistenţă tehnică pentru personalul direcţiei în utilizarea produselor software;
l) întreţine şi actualizează site-urile de internet şi intranet ale direcţiei;
m) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora;
n) desfăşoară activităţi care combină aptitudinile analitice şi de proiectare cu cunoştinţe adecvate de tehnologie software în vederea definirii, proiectării, realizării, testării, implementării şi modificării sistemelor informatice ce conţin software ca principală componentă;
o) desfăşoară activităţi de realizare a programelor pentru calculator, conform unor specificaţii predefinite, de asamblare a lor în sisteme coerente şi de testare în vederea asigurării conformităţii cu specificaţiile;
p) colaborează cu celelalte structuri ale direcţiei inclusiv la nivelul serviciilor teritoriale, respectiv acordă/solicită suport tehnic de specialitate sau sprijin în activităţile complexe şi proiectele de implementare IT cu impact la nivelul instituţiei."
27. La titlul VI, titlul capitolului IX se modifică şi va avea următorul cuprins:
" CAP. IX
Conducerea şi structura Serviciului tehnic. Atribuţiile Serviciului tehnic, ale procurorului-şef serviciu şi ale şefilor de birou"
28. La articolul 62 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) exercită orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare sau stabilite din dispoziţia conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
29. La articolul 63, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Biroul juridic este condus de către un şef birou, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, care îşi desfăşoară activitatea sub directa conducere şi coordonare a procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie."
30. La articolul 88 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) asigură serviciul de permanenţă, conform planificării efectuate de Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire din cadrul Compartimentului economico-financiar şi administrativ;"
31. Articolul 90 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 90
În cadrul Compartimentului economico-financiar şi administrativ funcţionează următoarele compartimente de activitate:
a) Serviciul financiar, buget şi contabilitate;
b) Serviciul salarizare, decontări şi angajamente bugetare;
c) Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire în cadrul căruia funcţionează Compartimentul de achiziţii publice şi Compartimentul logistic şi parc auto;
d) Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni în cadrul căruia funcţionează Formaţia de întreţinere şi deservire."
32. La articolul 91, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Şefii de serviciu din cadrul Compartimentului economico-financiar şi administrativ au următoarele atribuţii generale:
a) organizează, coordonează, controlează şi răspund de activitatea personalului din subordine privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu;
b) repartizează personalului din subordine lucrările de competenţa serviciului şi îl îndrumă în vederea soluţionării corecte şi în termen a acestora;
c) soluţionează unele lucrări ale serviciului, în special cele cu grad ridicat de complexitate;
d) evaluează anual activitatea personalului, conform fişei postului, sarcinilor de serviciu şi metodologiei specifice de evaluare;
e) fac propuneri pentru premierea sau sancţionarea personalului din subordine;
f) atribuţiile specifice ale şefilor serviciu, în funcţie de domeniul de activitate, sunt redate în mod detaliat în fişele de post;
g) exercită orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare sau stabilite din dispoziţia managerului economic sau a conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii."
33. La titlul IX, titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:
" CAP. II
Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului financiar, buget şi contabilitate
"
34. Articolul 92 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 92
(1) Serviciul financiar, buget şi contabilitate este condus de un şef serviciu.
(2) Serviciul financiar, buget şi contabilitate are următoarele atribuţii:
A. Atribuţii referitoare la operaţiunile de trezorerie:
a) urmăreşte, efectuează şi răspunde de execuţia plăţilor şi încasărilor din fondurile bugetare ori extrabugetare;
b) întocmeşte documentele de plată pentru operaţiunile financiare, potrivit reglementărilor legale în vigoare, şi virează sumele cuvenite;
c) verifică operaţiunile consemnate de Trezoreria Statului în extrasele de cont;
d) ţine evidenţa contabilă a documentelor de încasări şi plăţi prin casierie şi trezorerie, precum şi a celorlalte valori băneşti;
e) întocmeşte situaţia încasărilor din extrasele conturilor de trezorerie şi din registrul de casă;
f) asigură fondurile necesare pentru deplasările în străinătate ale salariaţilor, ţine evidenţa avansurilor acordate şi verifică deconturile, stabilind diferenţele de plată/încasare;
g) asigură fondurile necesare de cofinanţare naţională pentru activităţile desfăşurate în cadrul proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă;
h) încasează şi virează la bugetul statului sumele provenite din vânzarea, închirierea, concesionarea bunurilor sau închirierea spaţiilor;
i) verifică documentele justificative în baza cărora se efectuează plăţile din fondurile externe nerambursabile şi întocmeşte documentele de plată.
B. Atribuţii privind planificarea, formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor alocate Direcţiei Naţionale Anticorupţie:
a) fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget, inclusiv proiectul de buget rectificat, conform dispoziţiilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale altor reglementări în domeniul fiscal-bugetar;
b) repartizează pe trimestre bugetul aprobat, potrivit legii;
c) întocmeşte necesarul de credite şi urmăreşte atât încadrarea plăţilor în limita creditelor bugetare repartizate, cât şi disponibilul existent în conturile instituţiei şi face propuneri de retragere, când este cazul;
d) analizează situaţia utilizării creditelor bugetare aprobate şi face propuneri de virări de credite sau anulare, în condiţiile legii;
e) întocmeşte note, situaţii şi analize privind finanţarea cheltuielilor aprobate prin bugetul instituţiei, inclusiv a activităţilor cuprinse în programele şi proiectele cu finanţare externă nerambursabilă;
f) evidenţiază veniturile încasate conform normelor legale în vigoare;
g) efectuează plăţi din creditele bugetare, numai după ce cheltuielile au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite;
h) asigură aplicarea legislaţiei în domeniu şi aduce la cunoştinţa conducerii apariţia unor situaţii financiare neprevăzute;
i) asigură raportarea în Sistemul naţional de raportare FOREXE a bugetului.
C. Atribuţii referitoare la înregistrările în contabilitate:
a) asigură aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea şi conducerea contabilităţii şi urmăreşte reflectarea în evidenţa contabilă a întregului proces al executării bugetului de cheltuieli, înregistrând cronologic şi sistematic toate operaţiunile privind patrimoniul instituţiei;
b) înregistrează cronologic în contabilitate operaţiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, după data de întocmire sau intrare în instituţie, şi sistematic în conturile sintetice şi analitice, cu ajutorul registrului-jurnal;
c) verifică documentele şi efectuează contabilizarea salariilor şi a decontărilor cu personalul, precum şi a celor privind asigurările de sănătate;
d) răspunde de întocmirea registrelor contabile obligatorii prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: registru-jurnal, registru-inventar, cartea mare;
e) asigură evidenţa contabilă a tuturor conturilor sintetice şi analitice în conformitate cu prevederile legale, în vederea prezentării unei situaţii reale şi exacte a patrimoniului şi a modului de implementare a bugetului.
D. Atribuţii referitoare la situaţiile lunare, trimestriale şi anuale:
a) răspunde de întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor metodologice emise de Ministerul Finanţelor;
b) stabileşte totalul sumelor debitoare şi creditoare, precum şi soldul final al fiecărui cont;
c) întocmeşte şi verifică lunar balanţa de verificare analitică şi sintetică;
d) întocmeşte raportări privind plăţile restante, indicatorii de bilanţ, execuţia cheltuielilor finanţate din fonduri externe nerambursabile ş.a., la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege;
e) întocmeşte situaţiile privind monitorizarea cheltuielilor finanţate prin bugetul aprobat pentru Direcţia Naţională Anticorupţie, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
f) asigură raportarea în Sistemul naţional de raportare FOREXE a situaţiilor financiare şi a altor tipuri de rapoarte, stabilite pe baza datelor din contabilitatea proprie, inclusiv a proiectelor cu finanţare externă, în termenele şi condiţiile prevăzute de lege.
E. Atribuţii privind evidenţa patrimoniului, inventarierea şi evaluarea elementelor patrimoniale:
a) asigură înregistrarea în registrul-inventar a rezultatelor inventarierii patrimoniului Direcţiei Naţionale Anticorupţie, potrivit normelor legale, precum şi valorificarea rezultatelor inventarierii;
b) evaluează la valoarea justă bunurile, potrivit legii;
c) stabileşte şi evaluează, potrivit legii, creanţele şi obligaţiile, inclusiv pe cele incerte şi pe cele în litigiu, şi propune măsurile corespunzătoare pentru lichidarea lor;
d) înregistrează în evidenţa contabilă rezultatele evaluării la valoarea justă a fiecărui element din bunurile depreciate, în funcţie de utilitatea bunului în instituţie şi de preţul pieţei;
e) organizează ţinerea evidenţei tuturor imobilelor din proprietatea sau din administrarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi a celorlalte bunuri aflate în patrimoniul acesteia;
f) înregistrează în evidenţa contabilă rezultatele inventarierii, în baza procesului-verbal de inventariere, aprobat de ordonatorul de credite, în conformitate cu prevederile legale;
g) înregistrează în contabilitate diferenţele dintre soldurile scriptice corespunzătoare bunurilor respective şi stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii;
h) analizează şi avizează, în limitele competenţelor, propunerile formulate de comisia de inventariere privind scoaterea din funcţiune a unor active fixe, casarea şi declasarea activelor fixe şi a altor bunuri fără mişcare, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(3) Serviciul financiar, buget şi contabilitate îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(4) Serviciul financiar, buget şi contabilitate îndeplineşte, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute la alin. (2) şi în ceea ce priveşte activitatea Structurii de sprijin a procurorilor europeni delegaţi în România pentru Parchetul European."
35. După articolul 92 se introduce un nou capitol, capitolul II^1, cuprinzând articolul 92^1, cu următorul cuprins:
" CAP. II^1
Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului salarizare, decontări şi angajamente bugetare
ART. 92^1
(1) Serviciul salarizare, decontări şi angajamente bugetare este condus de un şef serviciu.
(2) Serviciul salarizare, decontări şi angajamente bugetare are următoarele atribuţii:
A. Atribuţii referitoare la operaţiunile de trezorerie şi casierie:
a) urmăreşte, efectuează şi răspunde de execuţia plăţilor, încasărilor şi decontărilor de natură salarială din fondurile bugetare ori extrabugetare;
b) urmăreşte corectitudinea încasărilor şi a efectuării decontărilor de natură salarială cu persoanele fizice şi juridice;
c) organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale, întocmeşte şi ţine evidenţa documentelor de încasări şi plăţi prin casierie, precum şi a celorlalte valori băneşti, şi predă, zilnic, pentru înregistrare în contabilitate, documentele justificative cuprinse în registrul de casă;
d) asigură fondurile necesare pentru deplasările în ţară ale salariaţilor, ţine evidenţa avansurilor acordate şi verifică deconturile, stabilind diferenţele de plată/încasare;
e) asigură programarea plăţilor la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale.
B. Atribuţii privind obligaţiile fiscale:
a) răspunde de îndeplinirea obligaţiilor fiscale referitoare la taxe, impozite, contribuţii sociale de stat şi alte fonduri speciale;
b) întocmeşte şi depune lunar şi/sau anual declaraţiile privind îndeplinirea obligaţiilor de natură fiscală, potrivit legii, şi răspunde pentru întocmirea corectă a acestora.
C. Atribuţii privind salariaţii:
a) calculează drepturile băneşti cuvenite salariaţilor;
b) întocmeşte documentele pentru plata drepturilor salariale şi a altor drepturi băneşti care decurg din raporturile de muncă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi răspunde pentru corecta întocmire a formelor de plată;
c) întocmeşte şi depune declaraţia nominală privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, alte declaraţii, după caz;
d) eliberează adeverinţele solicitate de salariaţi;
e) pune în aplicare ordinele procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie privind încadrarea, promovarea, sancţionarea şi eliberarea din funcţie/desfacerea contractelor de muncă;
f) execută deciziile de reţinere sau imputare avizate de consilierul juridic privind recuperarea pagubelor cauzate de salariaţi;
g) stabileşte şi efectuează vărsămintele la bugetul statului, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi al fondurilor speciale, în termenele prevăzute de lege;
h) întocmeşte dările de seamă statistice lunare şi periodice privind indicatorii de muncă şi de salarii, asigurând transmiterea acestora către Institutul Naţional de Statistică;
i) urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal, conform Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
j) elaborează puncte de vedere la cererile, sesizările şi memoriile primite din partea personalului Direcţiei Naţionale Anticorupţie privind problematica pe linie de salarizare şi alte drepturi ale acestuia, potrivit legii.
D. Atribuţii privind angajarea şi plata fondurilor bugetare alocate Direcţiei Naţionale Anticorupţie:
a) întocmeşte documentele prevăzute de lege privind propunerile de angajare a cheltuielilor, angajamentele bugetare şi ordonanţările de plată, potrivit competenţelor sale şi reglementărilor din actele de decizie internă, aprobate de conducerea instituţiei;
b) efectuează plăţi de natură salarială din creditele bugetare, numai după ce cheltuielile au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite;
c) asigură înregistrarea în Sistemul naţional de raportare FOREXE a creditelor de angajament şi a creditelor bugetare, a angajamentelor legale, precum şi punerea în rezervă a creditelor deschise în vederea efectuării plăţilor;
d) asigură aplicarea legislaţiei în domeniu şi aduce la cunoştinţa conducerii apariţia unor situaţii financiare neprevăzute.
E. Atribuţii în domeniul controlului financiar preventiv propriu - activitatea de control financiar preventiv propriu desfăşurată de către un consilier din cadrul Serviciului Salarizare, decontări şi angajamente bugetare cu independenţă decizională în activitatea profesională:
a) organizează, potrivit legii, controlul financiar preventiv propriu la nivelul Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
b) exercită viza de control financiar preventiv propriu asupra proiectelor de operaţiuni, potrivit limitelor de competenţă şi normelor metodologice prevăzute de legislaţia în vigoare pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
c) întocmeşte, conform legii, rapoarte trimestriale privind activitatea de control financiar preventiv propriu la nivelul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
(3) Serviciul salarizare, decontări şi angajamente bugetare îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(4) Serviciul salarizare, decontări şi angajamente bugetare îndeplineşte, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute la alin. (2) şi în ceea ce priveşte activitatea Structurii de sprijin a procurorilor europeni delegaţi în România pentru Parchetul European."
36. La titlul IX, titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins:
" CAP. III
Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului achiziţii, parc auto şi deservire
"
37. Articolul 93 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 93
(1) Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire este condus de un şef serviciu.
(2) Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire îndeplineşte următoarele atribuţii:
A. Atribuţiile Compartimentului de achiziţii publice:
a) elaborează şi actualizează pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante şi supune aprobării conducerii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, conform legii, Programul anual al achiziţiilor publice pentru bunuri, servicii şi lucrări, ca instrument managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziţie, în funcţie de obiectivele/propunerile/ proiectele de investiţii prioritizate, în vederea cuprinderii cheltuielilor în proiectul de buget;
b) urmăreşte şi verifică întocmirea studiilor de fezabilitate tehnico-economice pentru investiţiile planificate, precum şi a documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru reparaţii capitale;
c) asigură îndrumarea şi supravegherea tehnică pentru realizarea investiţiilor şi întocmeşte situaţiile periodice privind stadiul de realizare a acestora, analizând periodic stadiul fizic al lucrărilor, şi propune măsuri de încadrare în termenele şi bugetele alocate;
d) verifică documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele/proiectele de investiţii, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriilor de investiţii, după care le supune aprobării, în condiţiile legii;
e) fundamentează necesarul de credite bugetare şi credite de angajament pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar destinate procesului investiţional, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
f) colaborează cu celelalte structuri din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie în vederea cuprinderii în proiectul de buget a cheltuielilor de investiţii, altele decât cele finanţate prin bugetul de stat;
g) întocmeşte, verifică şi avizează, în condiţiile legii, propunerile de solicitări de deschideri lunare de credite pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente, obiecte de inventar sau alte bunuri şi servicii, precum şi propunerile de virări de credite bugetare şi/sau credite de angajament;
h) întocmeşte şi supune aprobării listele cheltuielilor de investiţii aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, precum şi modificările solicitate şi aprobate pe parcursul anului;
i) efectuează demersurile legale pentru obţinerea avizelor şi a aprobărilor necesare de la autorităţile competente, pentru efectuarea lucrărilor de construcţii şi reparaţii capitale, după caz;
j) coordonează şi verifică activitatea diriginţilor de şantier pentru lucrările aflate în derulare;
k) iniţiază proiecte de norme, instrucţiuni şi proceduri de lucru în domeniul de competenţă, pe care le supune aprobării pe cale ierarhică;
l) centralizează propunerile structurilor interne ale instituţiei privind achiziţionarea de produse, servicii şi lucrări necesare pentru buna desfăşurare a activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
m) organizează, derulează şi finalizează procedurile de achiziţii publice pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică şi achiziţionarea de bunuri materiale, servicii şi lucrări, prevăzute în Programul anual al achiziţiilor publice;
n) asigură transparenţa în aplicarea criteriilor de selecţie şi a celor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, prin îndeplinirea obligaţiilor referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute în legislaţia de specialitate;
o) întocmeşte şi păstrează dosarele de achiziţie publică pentru fiecare contract atribuit în urma aplicării procedurii de achiziţie publică, urmărind cuprinderea cronologică a tuturor documentelor şi actelor care au stat la baza atribuirii contractului, redactând cu operativitate opisurile dosarelor respective;
p) asigură participarea personalului desemnat în comisia de evaluare verificând eligibilitatea ofertanţilor, înregistrarea acestora şi îndeplinirea criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi economico-financiară;
q) asigură întocmirea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor, cu respectarea prevederilor legale;
r) transmite şi urmăreşte comunicările privind rezultatul etapei de selectare a ofertanţilor, precum şi al aplicării procedurii respective;
s) redactează proiectul contractului de achiziţie publică şi urmăreşte încheierea acestuia cu ofertantul declarat câştigător;
ş) face propuneri privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţii;
t) întocmeşte raportări privind procedurile de achiziţii publice desfăşurate şi le transmite către alte instituţii sau autorităţi publice, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;
ţ) înaintează către structurile de specialitate, în vederea monitorizării derulării acestora, contractele şi angajamentele legale de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate.
B. Atribuţiile Compartimentului logistic şi parc auto:
a) asigură legăturile telefonice ale Direcţiei Naţionale Anticorupţie cu celelalte parchete sau cu alte instituţii, menţine în stare de funcţionare şi remediază orice defecţiuni la centrala telefonică sau la aparatele telefonice din dotarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
b) ia măsurile necesare pentru elaborarea documentelor în vederea autorizării funcţionării în condiţii de legalitate a echipamentelor de producere a agentului termic şi instalaţiilor de ridicat, precum şi a instalaţiilor de condiţionare/climatizare a aerului;
c) ia măsurile necesare pentru asigurarea bunei funcţionări a echipamentelor de printare, copiere, scanare şi pentru remedierea oricăror defecţiuni ale acestora;
d) ia măsurile necesare pentru buna funcţionare a echipamentelor care asigură monitorizarea activităţilor din sediile instituţiei şi a celor care privesc accesul în şi din incintele instituţiei;
e) ia măsurile necesare pentru dotarea sediilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie cu materiale pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi pentru înlăturarea consecinţelor unor calamităţi;
f) monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor, în vederea efectuării plăţii;
g) ţine evidenţa autovehiculelor şi organizează activitatea de exploatare a parcului auto al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a materialelor şi pieselor auto, pe fişe distincte pentru fiecare autoturism;
h) eliberează foile de parcurs, verifică completarea acestora de către conducătorii auto cu toate datele necesare întocmirii situaţiilor cerute de lege şi de procedurile interne şi asigură întocmirea situaţiei consumului de carburanţi pentru fiecare autovehicul;
i) întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru fiecare autovehicul aflat în dotarea sau folosinţa Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
j) întocmeşte situaţia lunară a parcului auto al Direcţiei Naţionale Anticorupţie pe mărci şi tipuri de autovehicule;
k) gestionează bonurile valorice de carburanţi auto şi cardurile de carburant auto, pe care le distribuie conducătorilor auto în funcţie de necesităţi şi de stocul «la zi» înregistrat în fişa activităţii zilnice (F.A.Z.);
l) monitorizează modul de încadrare a consumului de carburanţi auto în limitele stabilite prin acte normative specifice şi normele interne;
m) face propuneri privind proiectul de buget referitoare la cheltuielile de exploatare şi de întreţinere a parcului auto, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
n) urmăreşte efectuarea reviziei tehnice şi plata asigurării obligatorii de răspundere civilă auto în termen, pentru toate autovehiculele;
o) ţine evidenţa termenelor scadente ale poliţelor de asigurare auto şi ia măsuri în vederea înnoirii în termen a acestora;
p) ţine evidenţa dosarelor de daune în cazul accidentelor în care sunt implicate autovehiculele aflate în dotarea sau folosinţa Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
q) asigură serviciile de inspecţie tehnică auto, revizie auto şi reparaţii auto pentru toate mărcile de autovehicule din parcul auto al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi spălarea şi curăţarea acestora;
r) urmăreşte aplicarea conformă a procedurilor aprobate de conducerea direcţiei pentru activitatea parcului auto;
s) întocmeşte specificaţii tehnice pentru achiziţionarea de prestări de servicii şi lucrări de întreţinere-reparaţii necesare bunei funcţionări a parcului auto, face propuneri privind necesarul de carburanţi şi lubrifianţi şi întocmeşte programul de întreţinere a autovehiculelor din dotare;
ş) monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
t) efectuează demersurile legale pentru obţinerea avizelor şi a aprobărilor necesare de la autorităţile competente, pentru efectuarea prestărilor de servicii/punerilor în funcţiune a echipamentelor, după caz.
C. Atribuţii referitoare la activitatea de deservire:
a) administrează şi gestionează bunurile imobile din patrimoniul instituţiei, indiferent de titlul cu care le deţine;
b) întocmeşte şi ţine evidenţa tuturor actelor şi documentelor pentru spaţiile în care funcţionează structurile Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
c) monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate şi nu au fost transmise spre monitorizare altor structuri de specialitate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
d) monitorizează derularea contractelor de închiriere spaţii şi furnizare utilităţi pentru toate sediile aflate în folosinţa structurilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
e) monitorizează, gestionează şi ţine evidenţa tuturor facturilor pentru închirierea spaţiilor şi furnizarea utilităţilor pentru toate sediile aflate în folosinţa structurilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
D. Atribuţii referitoare la activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor:
a) întocmeşte planurile de evacuare în caz de incendiu şi asigură afişarea acestora la locuri vizibile;
b) elaborează şi actualizează planurile de protecţie împotriva incendiilor, elaborează şi actualizează planul de prevenire şi protecţie;
c) propune măsuri de organizare a activităţii de apărare împotriva incendiilor;
d) asigură planificarea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor în toate sediile în care instituţia îşi desfăşoară activitate;
e) controlează modul de respectare a măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor de către personalul direcţiei;
f) elaborează alte documente specifice activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor;
g) elaborează tematica necesară instruirii personalului în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor;
h) urmăreşte termenele de valabilitate şi elaborează referate de necesitate pentru verificarea şi revizia periodică a instalaţiilor de furnizare a gazelor naturale, a sistemelor de detecţie a incendiilor, precum şi a sistemelor antiefracţie aflate la sediul central şi la structurile teritoriale.
(3) Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(4) Serviciul achiziţii, parc auto şi deservire îndeplineşte, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute la alin. (2) şi în ceea ce priveşte activitatea Structurii de sprijin a procurorilor europeni delegaţi în România pentru Parchetul European."
38. După articolul 93 se introduce un nou capitol, capitolul IV, cuprinzând articolul 93^1, cu următorul cuprins:
" CAP. IV
Conducerea, structura şi atribuţiile Serviciului administrativ, întreţinere şi gestiuni
ART. 93^1
(1) Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni este condus de un şef serviciu.
(2) Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte următoarele atribuţii:
A. Atribuţii referitoare la activitatea de administrare, întreţinere şi gestiune:
a) face propuneri privind proiectul de buget referitoare la cheltuielile de întreţinere şi fundamentează necesarul de credite bugetare şi credite de angajament pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
b) asigură aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, cu rechizite, obiecte de inventar şi mijloace fixe, întocmind notele de recepţie pe categorii de bunuri şi ţinând evidenţa acestora pe fişe de magazie;
c) depozitează şi distribuie mărfurile, piesele de schimb, pe care le preia în gestiune şi le eliberează pe baza bonurilor de consum;
d) organizează gestionarea şi evidenţa mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor, a pieselor de schimb, a altor materiale aflate în dotare şi asigură înscrierea numerelor de inventar, efectuând propuneri de casare a acestora sau de scoatere din funcţiune;
e) urmăreşte folosirea sau exploatarea în bune condiţii a bunurilor din dotare conform destinaţiei acestora, în vederea satisfacerii necesităţilor instituţiei;
f) asigură întreţinerea, curăţenia şi administrarea în bune condiţii a sediilor instituţiei.
B. Atribuţii referitoare la activitatea de administrare a patrimoniului:
a) organizează întreţinerea şi efectuarea reparaţiilor pentru clădiri, dotări şi alte active din patrimoniul instituţiei;
b) participă la inventarierea anuală şi la activităţile de casare prin reprezentanţi în cazul comisiilor specifice, verificând existenţa în teren a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
c) administrează bunurile mobile din patrimoniul instituţiei, indiferent de titlul cu care le deţine;
d) organizează modul de ţinere a evidenţei tehnico-operative de către personalul desemnat în acest scop şi ia măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor legale de gestionare;
e) verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
f) monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere care au fost încheiate, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
g) întocmeşte notele de fundamentare pentru elaborarea programului anual al achiziţiilor publice al Direcţiei Naţionale Anticorupţie referitor la materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, rechizite, obiecte de inventar şi mijloace fixe, alte servicii şi materiale necesare pentru desfăşurarea activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
h) întocmeşte specificaţiile tehnice pentru achiziţionare de bunuri, servicii şi lucrări de întreţinere şi reparaţii necesare bunei funcţionări a instituţiei;
i) analizează periodic stadiul fizic al furnizării de bunuri şi servicii şi propune măsuri de încadrare în termenele şi bugetele alocate;
j) verifică documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor de reparaţii curente, după care le avizează, potrivit legii.
(3) Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de managerul economic sau stabilite de conducerea Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în condiţiile legii.
(4) Serviciul administrativ, întreţinere şi gestiuni îndeplineşte, în mod corespunzător, atribuţiile prevăzute la alin. (2) şi în ceea ce priveşte activitatea Structurii de sprijin a procurorilor europeni delegaţi în România pentru Parchetul European."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
procuror Emilia Ion
Bucureşti, 4 iunie 2024.
Nr. 780.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: