Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 75 din 3 noiembrie 2021  pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile publice efectuate  în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 75 din 3 noiembrie 2021 pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 105 din 2 februarie 2022
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 74 şi 75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României de către Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, precum şi de alte instituţii din subordinea Ministerului Sănătăţii, denumită în continuare Comisia de anchetă.
    (2) În sensul prezentei hotărâri, prin sintagma achiziţii publice se înţelege achiziţiile publice de consumabile medicale, diferite echipamente de protecţie, dezinfectanţi, măşti şi mănuşi sanitare, dar şi alte produse destinate combaterii efectelor cauzate de pandemia de COVID-19, denumite în continuare bunuri, realizate în regim de urgenţă de către autorităţile şi instituţiile publice menţionate la alin. (1).

    ART. 2
    Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:
    a) analiza activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice anterior menţionate, începând cu 60 de zile înaintea decretării stării de urgenţă pe teritoriul României şi până la momentul înfiinţării Comisiei de anchetă, inclusiv în ceea ce priveşte situaţia stocurilor de bunuri necesare preîntâmpinării ori mitigării efectelor generate de pandemia de COVID-19, având în vedere şi contextul global de la momentul analizat;
    b) investigarea modalităţii în care s-au desfăşurat procedurile de achiziţie publică, prin analizarea etapelor parcurse în procesul de achiziţie publică, în vederea identificării potenţialelor situaţii incompatibile cu legislaţia în vigoare;
    c) investigarea respectării principiilor de natură juridică şi etică ce constituie temeiul procedurilor de achiziţie publică, respectiv principiile legalităţii, transparenţei, competitivităţii şi tratamentului egal, de către autorităţile şi instituţiile publice anterior menţionate;
    d) investigarea eventualelor abuzuri comise de factorii de decizie, cu ignorarea prevederilor legale în vigoare şi/sau cu ignorarea principiilor bunei administrări şi bunei guvernări;
    e) identificarea decidenţilor implicaţi şi stabilirea rolului acestora în încheierea actelor şi săvârşirea faptelor care sunt considerate de Comisia de anchetă ca fiind abuzive;
    f) analizarea informaţiilor care au circulat în mass-media şi care dezvăluie activităţi ale autorităţilor şi instituţiilor publice anterior menţionate sau ale persoanelor din cadrul acestora, cu potenţial caracter nelegal ori contrar principiilor bunei administrări şi guvernări, în vederea confirmării ori infirmării acestor informaţii;
    g) constatarea şi investigarea oricăror alte fapte care sunt apreciate ca fiind conexe cu celelalte acte şi fapte cercetate;
    h) stabilirea măsurilor care se impun a fi luate pentru remedierea problemelor investigate, respectiv pentru atragerea răspunderii persoanelor responsabile de săvârşirea unor fapte apreciate ca având caracter nelegal.


    ART. 3
    (1) Comisia de anchetă va fi formată din 15 membri şi va fi condusă de un birou, compus din preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar, aleşi în prima şedinţă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 4
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

    ART. 5
    Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora şedinţei stabilite de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

    ART. 6
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.
    (2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 7
    Organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă sunt cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului permanent al Camerei Deputaţilor în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 8
    (1) Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.
    (2) Comisia de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.
    (3) Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (4) Dacă pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.
    (5) Lucrările Comisiei de anchetă se înregistrează şi se stenodactilografiază.

    ART. 9
    (1) În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot.
    (2) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, republicat, pentru explicaţii tehnice, specialiştii utilizaţi de Comisia de anchetă la elaborarea raportului său.

    ART. 10
    Lucrările Comisiei de anchetă sunt publice.

    ART. 11
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de către toţi membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în termen de maximum 90 de zile de la data constituirii şi aprobării componenţei Comisiei de anchetă de către Camera Deputaţilor.
    (2) După primirea raportului Comisiei de anchetă, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va comunica grupurilor parlamentare şi Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi şi a iniţierii procedurii de dezbatere parlamentară în plenul Camerei Deputaţilor, în condiţiile art. 77 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Raportul Comisiei de anchetă va fi supus dezbaterii plenului Camerei Deputaţilor într-o şedinţă special organizată în acest scop.

    ART. 12
    Comisia de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul Camerei Deputaţilor s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

    ART. 13
    Biroul permanent al Camerei Deputaţilor va asigura personalul de specialitate şi logistica necesare realizării obiectivelor Comisiei de anchetă.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 noiembrie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN-CLAUDIU ROMAN

    Bucureşti, 3 noiembrie 2021.
    Nr. 75.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar
    în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României
    I. Componenţa:
    1. doamna deputat Cătăuţă Ana-Maria, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul deputat Iancu Marius-Ionel, Grupul parlamentar al PSD;
    3. doamna deputat Paraschiv Rodica, Grupul parlamentar al PSD;
    4. doamna deputat Sandu Viorica, Grupul parlamentar al PSD;
    5. doamna deputat Stoica Elena, Grupul parlamentar al PSD;
    6. domnul deputat Ungureanu Emanuel, Grupul parlamentar al USR;
    7. doamna deputat Stoica Diana, Grupul parlamentar al USR;
    8. domnul deputat Pop Tudor-Rareş, Grupul parlamentar al USR;
    9. domnul deputat Simion George-Nicolae, Grupul parlamentar al AUR;
    10. domnul deputat Muncaciu Sorin-Titus, Grupul parlamentar al AUR;
    11. domnul deputat …, Grupul parlamentar al …;
    12. domnul deputat …, Grupul parlamentar al …;
    13. domnul deputat …, Grupul parlamentar al …;
    14. domnul deputat …, Grupul parlamentar al …;
    15. domnul deputat …, Grupul parlamentar al … .

    II. Componenţa biroului comisiei:
    - preşedinte, …, Grupul parlamentar al … ;
    – vicepreşedinte, …, Grupul parlamentar al …;
    – secretar, …, Grupul parlamentar al … .

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016