Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 75 din 29 octombrie 2024  privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 75 din 29 octombrie 2024 privind modificarea şi completarea Regulamentului Camerei Deputaţilor

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1085 din 30 octombrie 2024
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 26 ianuarie 2024, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    Preşedintele Camerei Deputaţilor împreună cu liderii grupurilor parlamentare repartizează locurile în sala de şedinţe pentru fiecare grup parlamentar şi pentru deputaţii aleşi ca independenţi sau deveniţi neafiliaţi."

    2. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    Odată cu alegerea preşedintelui Camerei Deputaţilor, activitatea preşedintelui senior ales conform art. 2 încetează de drept."

    3. La articolul 32 alineatul (1), dupălitera e) se introduc 4 noi litere, lit. e^1)-e^4), cu următorul cuprins:
    "e^1) desemnează unul dintre vicepreşedinţi să asigure interimatul funcţiei de preşedinte al Camerei Deputaţilor pe durata vacanţei acesteia;
e^2) desemnează unul dintre vicepreşedinţi să asigure îndeplinirea atribuţiilor unuia dintre secretari pe durata absenţei acestuia din urmă;
e^3) desemnează unul dintre secretari să asigure îndeplinirea atribuţiilor unuia dintre chestori pe durata absenţei acestuia din urmă;
e^4) desemnează unul dintre secretarii generali adjuncţi să asigure interimatul funcţiei de secretar general al Camerei Deputaţilor pentru o perioadă de maximum 6 luni;"

    4. La articolul 33, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cursul sesiunii ordinare, preşedintele Camerei Deputaţilor are obligaţia să convoace Biroul permanent cel puţin o dată pe săptămână."

    5. La articolul 39, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) La lucrările Comitetului liderilor grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor poate participa, fără drept de vot, preşedintele Camerei Deputaţilor şi, dacă este cazul, reprezentantul Guvernului sau oricare alt deputat invitat de Comitetul liderilor grupurilor parlamentare.
    ..............................................................................................
(4) Comitetul liderilor grupurilor parlamentare se întruneşte şi lucrează în mod regulamentar dacă membrii prezenţi reprezintă majoritatea deputaţilor. La şedinţa Comitetului liderilor grupurilor parlamentare poate participa preşedintele Camerei Deputaţilor, care, în acest caz, prezidează şedinţa. În absenţa preşedintelui Camerei, şedinţa va fi prezidată de liderul celui mai mare grup parlamentar."

    6. La articolul 46, alineatele (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Lista candidaţilor pentru biroul comisiei se supune în întregime votului deputaţilor prezenţi.
    ..............................................................................................
(7) În situaţia în care o funcţie din biroul comisiei devine vacantă în timpul sesiunii parlamentare, propunerea nominală pentru ocuparea acesteia se face de către grupul parlamentar căruia i-a revenit funcţia."

    7. La articolul 52, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Ordinea de zi include cu prioritate iniţiativele legislative aflate în procedură de urgenţă, proiectele de lege şi propunerile legislative pentru care Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, proiectele de lege sau propunerile legislative aflate în reexaminare în baza prevederilor art. 138 alin. (1), precum şi cererile de reexaminare a legii formulate de Preşedintele României."

    8. La articolul 61, punctul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "12. Comisia pentru cultură, arte şi mijloace de informare în masă
    - instituţii de artă şi cultură; protecţia patrimoniului cultural naţional; activitatea presei şi a celorlalte mijloace de informare în masă."

    9. La articolul 84, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Camera Deputaţilor se întruneşte în sesiuni extraordinare, la cererea Preşedintelui României, a Biroului permanent ori a cel puţin unei treimi din numărul deputaţilor şi, de drept, în situaţiile prevăzute de Constituţie ori de prezentul regulament."

    10. La articolul 84, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alin. (10^1), cu următorul cuprins:
    "(10^1) Dacă nu se află în sesiune, Camera Deputaţilor se convoacă în mod obligatoriu de preşedintele acesteia, după consultarea liderilor grupurilor parlamentare, în 5 zile de la depunerea la Camera Deputaţilor, în calitate de primă Cameră sesizată, a unei ordonanţe de urgenţă sau, după caz, de la primirea acesteia de la Senat."

    11. La articolul 87, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Dezbaterea pe articole în condiţiile art. 104 alin. (3) se înscrie cu prioritate pe ordinea de zi."

    12. După articolul 96 se introduce un nou articol, art. 96^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 96^1
    (1) Un deputat sau senator poate semna lista de iniţiatori ai unei propuneri legislative, pentru care Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, doar până la data prezentării acesteia la Biroul permanent conform art. 92.
    (2) Lista prevăzută la alin. (1) a unei iniţiative legislative transmise Camerei Deputaţilor de către Senat, ca primă Cameră sesizată, nu mai poate fi modificată."

    13. La articolul 97, alineatul (3) se abrogă.
    14. La articolul 104, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul în care Camera Deputaţilor nu este de acord cu propunerea de respingere, dezbaterea pe articole se va face într-o şedinţă ulterioară conform ordinii de zi, urmând să fie luate în considerare amendamentele depuse la comisia sesizată în fond şi care sunt înscrise în raport ca amendamente respinse."

    15. Articolul 136 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 136
    Proiectele de legi şi propunerile legislative respinse de Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională, nu pot fi readuse în discuţia acesteia în cursul aceleiaşi sesiuni, cu excepţia cazului prevăzut la art. 104."

    16. La articolul 192, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 192
    (1) Biroul permanent stabileşte data şi ora dezbaterii moţiunii simple, care nu poate depăşi 8 zile de la înregistrarea acesteia, înştiinţând Guvernul în acest sens."

    17. La articolul 209, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 209
    (1) În timpul sesiunilor ordinare, în fiecare zi de luni, cu excepţia zilei destinate orei prim-ministrului, între orele 16.00-17.00, se desfăşoară de regulă dezbateri politice, cu participarea unui ministru, pe teme politice de interes major bine definite. Dezbaterile politice se organizează alternativ la solicitarea grupurilor parlamentare din opoziţie şi a majorităţii parlamentare."

    18. La articolul 209, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Solicitarea se înaintează în scris Biroului permanent, de către unul sau mai multe grupuri parlamentare, cu precizarea temei de dezbatere propuse. În cazul în care sunt depuse mai multe solicitări pentru invitarea unor miniştri diferiţi, prima dintre acestea este luată în considerare, cu respectarea alternanţei prevăzute la alin. (1)."

    19. La articolul 218, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Declaraţiile politice sau alte intervenţii prezentate în scris conform alin. (1) se publică pe site-ul Camerei Deputaţilor, cu menţionarea acestora în secţiunea de prezentare a fiecărui deputat."

    20. Articolul 220 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 220
    În cazul în care tematica şi conţinutul declaraţiei politice sau anumite elemente ale intervenţiei vizează activitatea şi politica Guvernului, un extras din stenogramă, în cazul celor prezentate verbal, şi/sau, după caz, o copie a declaraţiei prezentate în scris vor fi transmise prin mijloace electronice reprezentantului Guvernului pentru relaţia cu Parlamentul."

    21. La articolul 240, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Dacă demisia a fost depusă în ultima zi lucrătoare a unei sesiuni şi nu mai sunt organizate şedinţe ale plenului sau în timpul vacanţei parlamentare, deputatul este considerat demisionat la data menţionată în cuprinsul cererii de demisie. Deputaţii pot să îşi retragă demisia prin cerere scrisă, adresată preşedintelui Camerei Deputaţilor până la data şedinţei prevăzute la alin. (1). Cererea trebuie să conţină legalizarea de semnătură dată în faţa notarului sau atestarea identităţii părţilor realizată de avocat."



    ART. II
    Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 26 ianuarie 2024, cu modificările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 29 octombrie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VASILE-DANIEL SUCIU

    Bucureşti, 29 octombrie 2024.
    Nr. 75.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016