Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 74 din 27 mai 2024  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/38/CE în ceea ce priveşte instituirea şi funcţionarea comitetelor europene de întreprindere şi asigurarea respectării efective a drepturilor la informare şi consultare la nivel transnaţional - COM (2024) 14 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 74 din 27 mai 2024 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/38/CE în ceea ce priveşte instituirea şi funcţionarea comitetelor europene de întreprindere şi asigurarea respectării efective a drepturilor la informare şi consultare la nivel transnaţional - COM (2024) 14 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 498 din 29 mai 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/154 din 14.05.2024,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2009/38/CE în ceea ce priveşte instituirea şi funcţionarea comitetelor europene de întreprindere şi asigurarea respectării efective a drepturilor la informare şi consultare la nivel transnaţional - COM (2024) 14 final respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României:
    1. consideră că:
    a) prezenta propunere urmăreşte să abordeze deficienţele directivei şi să îmbunătăţească eficacitatea cadrului de informare şi consultare a lucrătorilor la nivel transnaţional, fără să afecteze normele şi practicile UE şi naţionale privind implicarea lucrătorilor la nivel naţional;
    b) propunerea prevede măsuri pentru a se asigura că reprezentanţii lucrătorilor au acces la justiţie în ceea ce priveşte drepturile la informare şi consultare la nivel transnaţional;
    c) iniţiativa nu va avea niciun impact relevant sau previzibil asupra consumatorilor sau a IMM-urilor;
    d) propunerea nu creează costuri de conformare pentru IMM-uri, deoarece măsurile de politică avute în vedere nu urmează să se aplice IMM-urilor şi nu sunt previzibile efecte indirecte asupra IMM-urilor;

    2. susţine mecanismele de informare transfrontalieră şi negociere a organizării şi activităţii, dar cu rezerva modului în care se va implementa acest principiu;
    3. atrage atenţia asupra următoarelor aspecte:
    a) aplicarea unui procentaj egal de femei şi bărbaţi instituit prin art. 6 alin. 2 nu este suficient pentru a oferi o egalitate de gen. Asigurarea de gen nu se poate limita doar la un procent, ci este, de asemenea, şi în funcţie de competenţe şi de modul în care sunt implicaţi şi reprezentaţi aceştia în activităţile şi deciziile comitetului;
    b) se susţine revizuirea directivei, dar cu limitarea costurilor şi obligaţiilor suplimentare;
    c) în privinţa costurilor suplimentare generate de reprezentarea juridică şi de acoperire a cheltuielilor pentru consultanţă de specialitate sau de formare, nu se susţine această modificare, având în vedere că acestea ar avea un impact semnificativ la nivelul financiar, la nivelul competitivităţii şi al operării eficiente a afacerii. Orice creştere de obligaţii financiare se va regăsi ulterior în costul de piaţă. Cu cât obligaţiile financiare sunt mai mari, cu atât va fi influenţat şi sistemul financiar al angajatorilor. Chiar dacă comparativ cu cifra de afaceri poate părea nesemnificativ, la nivelul de profitabilitate şi sustenabilitate financiară sigur vor apărea modificări;
    d) în contextul actual, impunerea unor cheltuieli suplimentare ar putea avea un impact negativ asupra întreprinderilor. Costurile adiţionale generate de reprezentarea juridică şi cheltuielile pentru consultanţă de specialitate sau formare ar putea crea o povară financiară greu de gestionat pentru întreprinderi, deja afectate de incertitudinea economică şi de volatilitatea pieţelor. Aceste costuri nu sunt împărţite între reprezentanţii angajatorilor şi ai angajaţilor, ci se impun unilateral angajatorilor. Nu se poate preconiza realitatea obiectului finanţat din aceste fonduri, inclusiv dacă plângerile formulate de către reprezentanţii angajaţilor, plătite de către angajatori, sunt reale şi fundamentate până la definitivarea proceselor. Se consideră că pentru acest gen de costuri ar trebui să se respecte sistemul juridic al statului unde se judecă, având în vedere că aceste costuri devin parte din hotărârea finală;
    e) în privinţa costurilor juridice ar trebui să rămână la latitudinea organismelor de judecată, asumate de fiecare parte până la hotărârea definitivă;
    f) în ceea ce priveşte eliminarea derogărilor, nu se susţine acest demers, deoarece ar putea afecta profund întreprinderile în contextul actual generat de pandemia de COVID, dar şi de războiul din Ucraina, iar costurile şi restricţiile suplimentare impuse de implementarea directivei ar putea afecta competitivitatea întreprinderilor pe piaţa internă şi internaţională;
    g) este importantă definirea clară a ceea ce reprezintă „cerinţele minime de informare şi consultare“, având în vedere că fiecare situaţie este distinctă.



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 27 mai 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    VIRGIL GURAN

    Bucureşti, 27 mai 2024.
    Nr. 74.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016