Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 731 din 28 iunie 2024  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 731 din 28 iunie 2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 615 din 29 iunie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Ministerul Educaţiei este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, ce se organizează şi funcţionează în subordinea Guvernului.
    (2) Ministerul Educaţiei are rol de sinteză şi coordonare în aplicarea Strategiei şi Programului de guvernare în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.

    ART. 2
    Sediul principal al Ministerului Educaţiei este în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1.

    ART. 3
    (1) Ministerul Educaţiei organizează şi conduce sistemul naţional de educaţie, formare profesională şi cercetare ştiinţifică universitară, exercitându-şi atribuţiile stabilite prin legi şi prin alte acte normative din sfera sa de activitate, şi realizează, după caz, împreună cu ministerele de resort, politica guvernamentală în domeniile sale de activitate.
    (2) Ministerul Educaţiei, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, are drept de iniţiativă şi de execuţie în domeniul politicii financiare şi al resurselor umane din sfera educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.

    ART. 4
    (1) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei îndeplineşte următoarele funcţii principale:
    a) de strategie, prin care se asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare;
    b) de evaluare, coordonare şi control al realizării politicilor în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare;
    c) de reglementare şi sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ metodologic, funcţional, operaţional, instituţional şi financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniile sale de activitate.

    (2) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei îndeplineşte şi următoarele funcţii specifice:
    a) de administrare, prin care alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate;
    b) de evaluare a realizării politicilor în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare;
    c) de autoritate de stat, prin care asigură urmărirea şi controlul respectării reglementărilor din domeniile sale de activitate;
    d) de reprezentare, prin care asigură, în numele statului şi al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniile sale de activitate;
    e) de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu societatea civilă.

    (3) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei are următoarele atribuţii:
    a) asigură cooperarea internaţională, prin aplicarea acordurilor internaţionale în domeniile sale de activitate şi prin promovarea de noi acorduri. În acest sens, asigură participarea, elaborează şi fundamentează poziţiile României în procesul de negociere şi adoptare a iniţiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate;
    b) asigură îndeplinirea, în domeniul său de competenţă, a obligaţiilor ce decurg din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce priveşte transpunerea şi/sau crearea cadrului juridic de aplicare direct a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea şi monitorizarea aplicării acestora;
    c) participă la procesul de elaborare, negociere şi adoptare a politicilor şi actelor juridice ale Uniunii Europene în domeniile sale de competenţă, potrivit cadrului normativ privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
    d) este autoritate naţională pentru Programul Erasmus+ şi Corpul European de Solidaritate. Ministerul Educaţiei controlează şi coordonează activitatea, evaluează sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare, aprobă programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP). Ministerul Educaţiei contractează servicii de auditare financiară pentru realizarea raportului de audit privind implementarea programelor Erasmus+ şi Corpului European de Solidaritate (ESC), precum şi a raportului privind utilizarea grantului operaţional gestionat de ANPCDEFP;
    e) participă la activităţile Comitetului naţional pentru aderarea României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), elaborează şi promovează măsuri pentru implementarea instrumentelor juridice pentru aderarea la OCDE şi participă la procesul de negociere a aderării României la OCDE în domeniile sale de competenţă;
    f) participă la programe şi proiecte ale Uniunii Europene, ale OCDE şi ale altor organizaţii şi instituţii internaţionale în domeniul de activitate;
    g) asigură, în numele statului şi al Guvernului, reprezentarea în organismele şi în organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, precum şi în cadrul comitetelor şi grupurilor de lucru operaţionale, din domeniul educaţiei şi din domeniul formării profesionale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate;
    h) încheie tratate internaţionale la nivel departamental sau iniţiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană şi statele membre, pe de o parte, şi state terţe sau organizaţii internaţionale, pe de altă parte;
    i) încheie documente de cooperare internaţională care nu sunt guvernate de dreptul internaţional cu autorităţi având competenţe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terţe, respectiv organizaţii internaţionale, în domeniile de competenţă, în baza împuternicirii primite;
    j) derulează relaţii bilaterale cu ministerele şi instituţiile cu atribuţii în domeniile de activitate ale ministerului din alte state;
    k) asigură îndeplinirea condiţiei favorizante tematice 4.3 un cadru de politică strategică pentru sistemul de educaţie şi formare, la toate nivelurile, precum şi monitorizarea acesteia pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 şi programele aferente politicii de coeziune;
    l) îndeplineşte rol de coordonator de reformă şi/sau investiţii pentru Componenta 15 - Educaţie din cadrul PNRR;
    m) colaborează cu structurile de elevi şi studenţi legal constituite şi sprijină acţiunile structurilor asociative de elevi şi studenţi, care corespund obiectivelor cuprinse în programele proprii;
    n) poate încheia, în condiţiile legii, contracte civile, direct sau prin unităţile subordonate, cu persoane juridice ori cu persoane fizice, pentru realizarea de programe şi acţiuni privind elevii şi studenţii şi implicarea acestora în viaţa socială;
    o) derulează, direct sau prin instituţiile din subordinea sa, programe de stimulare şi recompensare a elevilor şi studenţilor;
    p) coordonează şi monitorizează buna desfăşurare a activităţilor didactice, precum şi a activităţilor extraşcolare ale elevilor şi studenţilor;
    q) finanţează acţiuni proprii pe baza programelor aprobate de ministrul educaţiei;
    r) avizează, prin structura de specialitate, necesarul de formulare tipizate pentru actele de studii, solicitat de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat şi particulare acreditate, şi transmite comanda pentru tipărirea acestora către Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A., care poartă întreaga răspundere pentru asigurarea securităţii tipăririi;
    s) primeşte, în baza protocolului de colaborare încheiat cu Inspecţia Muncii, accesul la informaţiile din registrul general de evidenţă a salariaţilor, pentru realizarea interoperaţionalizării platformelor Ministerului Educaţiei în vederea urmăririi traseului profesional al absolventului;
    t) avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale pentru domeniul său de activitate;
    u) asigură relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi reprezentanţi ai societăţii civile în problemele specifice domeniilor sale de activitate;
    v) propune acordarea statutului de utilitate publică asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul său de activitate, în condiţiile prevăzute de lege;
    w) primeşte şi soluţionează sesizările persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare;
    x) eliberează certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, în condiţiile legii, pentru instituţiile de învăţământ superior de stat;
    y) aprobă repartizarea pe judeţe/municipiul Bucureşti a numărului maxim de posturi pentru inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB), unităţile conexe, precum şi pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centre de excelenţă;
    z) asigură, prin Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, implementarea componentei „Programul pentru învăţământul dual (VET)“ aria „Educaţie şi formare vocaţională“, a celei de-a doua contribuţii elveţiene pentru coeziune economică şi socială adresată României;
    aa) alte atribuţii prevăzute în acte normative aflate în vigoare.


    ART. 5
    (1) Ministerul Educaţiei exercită, în domeniul învăţământului preuniversitar, următoarele atribuţii:
    a) elaborează, aplică, monitorizează şi evaluează politicile educaţionale naţionale;
    b) coordonează şi controlează sistemul naţional de învăţământ preuniversitar;
    c) monitorizează activitatea de evaluare externă a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
    d) aprobă cadrul general privind politicile educaţionale, scopurile, obiectivele şi standardele ce trebuie asumate şi îndeplinite de unităţile de învăţământ preuniversitar din sistemul naţional;
    e) răspunde de evaluarea sistemului naţional de învăţământ preuniversitar, pe baza standardelor naţionale;
    f) avizează structura reţelei învăţământului preuniversitar special şi analizează şi propune modificări ale acesteia;
    g) înaintează Guvernului, spre aprobare, cifrele de şcolarizare, la propunerea ISJ/ISMB, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului educaţiei;
    h) coordonează elaborarea şi aprobă curriculumul naţional şi sistemul naţional de evaluare, asigură şi supraveghează respectarea acestora;
    i) evaluează, aprobă şi achiziţionează manualele şcolare, conform legii, şi, în acest sens, este singura autoritate cu competenţe în domeniu;
    j) asigură coordonarea metodologică, prin instituţiile abilitate, a şcolarizării specializate şi a asistenţei psihopedagogice adecvate a beneficiarilor primari cu CES;
    k) realizează analiza asigurării condiţiilor echitabile de acces, progres şi finalizare a învăţământului şi propune spre aprobare Guvernului şi autorităţilor administraţiei publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;
    l) asigură cadrul organizatoric pentru selecţionarea şi pregătirea adecvată a elevilor capabili de performanţe înalte;
    m) elaborează politicile naţionale în domeniul resurselor umane din sistemul naţional de învăţământ, precum şi normativele de personal din învăţământul preuniversitar de stat;
    n) coordonează, monitorizează şi controlează formarea iniţială şi pe parcursul carierei didactice a personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control, în concordanţă cu politicile publice de la nivel naţional;
    o) coordonează concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar de stat;
    p) elaborează, împreună cu alte ministere interesate, strategia colaborării cu alte state şi cu organismele internaţionale specializate în domeniul învăţământului, formării profesionale şi al cercetării ştiinţifice;
    q) stabileşte modalităţile de recunoaştere şi de echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor şi a titlurilor ştiinţifice eliberate în străinătate, pe baza unor norme interne aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, încasează taxe, în lei şi în valută, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de vizarea şi de recunoaşterea actelor de studii, conform legii;
    r) stabileşte structura anului şcolar, prin ordin al ministrului educaţiei;
    s) elaborează metodologii şi regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al implementării politicilor educaţionale la nivel naţional;
    ş) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare a ISJ/ISMB şi alte regulamente-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor/instituţiilor de la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi domeniului educaţiei;
    t) aprobă şi publică pe pagina web a instituţiei Calendarul naţional al activităţilor educative extraşcolare şi Calendarul naţional al activităţilor extraşcolare de promovare a ştiinţei;
    ţ) asigură omologarea mijloacelor de învăţământ conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei;
    u) elaborează norme specifice pentru construcţiile şcolare şi pentru dotarea acestora, după consultarea cu instituţiile cu atribuţii în domeniu;
    v) elaborează studii de diagnoză şi de prognoză în domeniul învăţământului, inclusiv de monitorizare a parcursului educaţional/profesional al absolvenţilor;
    w) coordonează colectarea şi asigură analizarea şi interpretarea datelor statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia, precum şi transparenţa şi publicarea acestora;
    x) face public şi prezintă Parlamentului României anual, până la data de 31 decembrie, raportul privind starea învăţământului preuniversitar din România, în care sunt prezentate inclusiv elemente privind guvernanţa şi direcţiile/priorităţile de dezvoltare a învăţământului preuniversitar;
    y) iniţiază hotărârea de guvern pentru aprobarea formularelor actelor de studii;
    z) aprobă formularele documentelor şcolare, controlează periodic modul de folosire a acestora de către unităţile de învăţământ şi avizează necesarul de formulare solicitat şi comanda pentru tipărirea acestora;
    aa) coordonează, prin structuri de specialitate, după caz, funcţionarea optimă a platformelor strategice din domeniul educaţiei;
    bb) fundamentează şi propune Ministerului Finanţelor repartizarea pe judeţe şi municipiul Bucureşti a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea de bază.

    (2) În domeniul învăţământului superior Ministerul Educaţiei are următoarele atribuţii principale:
    a) propune politicile şi strategiile naţionale pentru învăţământul superior, ca parte a Spaţiului european al învăţământului superior;
    b) elaborează, fundamentează şi iniţiază actele normative emise în aplicarea Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) monitorizează şi verifică, direct sau prin organismele abilitate în acest sens, respectarea reglementărilor privind organizarea şi funcţionarea învăţământului superior, cercetarea universitară, managementul financiar, etica universitară, asumarea răspunderii publice şi asigurarea calităţii în învăţământul superior, aplicând sancţiuni în cazul constatării unor abateri;
    d) elaborează, pe baza rapoartelor de acreditare şi a avizului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, denumită în continuare ARACIS, actele normative pentru înfiinţarea de structuri de învăţământ superior sau de instituţii de învăţământ superior, după caz;
    e) gestionează Registrul matricol unic din România, denumit în continuare RMUR;
    f) gestionează Registrul unic naţional integrat al diplomelor şi actelor de studii, denumit în continuare RUNIDAS;
    g) gestionează modalitatea de utilizare a formularelor actelor de studii şi a documentelor universitare, prin avizarea necesarului formularelor actelor de studii şi prin comandarea în vederea tipăririi acestora, în baza înregistrărilor din RMUR, şi controlează, periodic, modul de eliberare a acestora de instituţiile de învăţământ superior şi de Academia Română;
    h) organizează procedura de recunoaştere şi echivalare a diplomelor şi certificatelor conform normelor interne şi în conformitate cu normele europene;
    i) elaborează metodologia prin care se pot recunoaşte automat diplomele şi certificatele obţinute în instituţii de învăţământ superior din statele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, precum şi în instituţii de învăţământ superior de prestigiu din alte state, pe baza unei liste aprobate şi reactualizate prin ordin al ministrului educaţiei;
    j) elaborează metodologia privind recunoaşterea automată a funcţiilor didactice universitare şi a calităţii de conducător de doctorat;
    k) încasează sume, în lei sau în valută, pentru recunoaşterea şi echivalarea diplomelor şi certificatelor şi pentru vizarea actelor de studii;
    l) elaborează şi propune proiectul de buget pentru învăţământul superior, ca parte integrantă a bugetului educaţiei;
    m) verifică şi gestionează sistemul de indicatori statistici de referinţă pentru învăţământul superior în scopul monitorizării şi prognozării evoluţiei învăţământului superior în raport cu piaţa muncii;
    n) relaţionează cu autorităţile abilitate pentru monitorizarea şi prognozarea evoluţiei învăţământului superior în raport cu piaţa muncii, prin comisiile naţionale;
    o) susţine realizarea de studii şi de cercetări în învăţământul superior;
    p) publică anual, până la data de 31 decembrie, un raport privind starea învăţământului superior, în care sunt prezentate inclusiv direcţiile şi priorităţile de dezvoltare a învăţământului superior;
    q) aprobă standardele pentru ocuparea posturilor didactice din instituţiile de învăţământ superior, precum şi standardele pentru acordarea diplomei de doctor şi a atestatului de abilitare;
    r) verifică modul de desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare din instituţiile de învăţământ superior;
    s) verifică sesizările privind desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare din instituţiile de învăţământ superior;
    ş) verifică, din oficiu sau la sesizare, respectarea dispoziţiilor procedurale şi îndeplinirea standardelor în procedurile de abilitare şi de acordare a diplomelor de doctor;
    t) monitorizează inserţia socioprofesională a absolvenţilor de învăţământ liceal şi terţiar;
    ţ) elaborează şi asigură mentenanţa Platformei naţionale de raportare unică în învăţământul superior, prin intermediul Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, în vederea colectării datelor statistice, a raportărilor instituţionale şi a raportărilor individuale privind activitatea ştiinţifică a personalului didactic şi de cercetare;
    u) acordă anual burse pentru stagii de studii universitare şi postuniversitare în străinătate, din fonduri constituite în acest scop sau oferite de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de colaborare;
    v) acordă, anual, burse şi stagii de specializare românilor de pretutindeni şi cetăţenilor străini care doresc să studieze în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat din România.


    ART. 6
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei este autorizat:
    a) să desfăşoare activităţi de informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
    b) să contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente;
    c) să încheie protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale;
    d) să emită norme şi instrucţiuni obligatorii pentru aplicarea măsurilor dispuse în exercitarea atribuţiilor sale, potrivit legii;
    e) să încheie documente de cooperare internaţională care nu sunt guvernate de dreptul internaţional cu autorităţi având competenţe echivalente din state membre Uniunii Europene sau state terţe, respectiv organizaţii internaţionale, în domeniile de responsabilitate;
    f) să efectueze acte de control, potrivit reglementărilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi ale Uniunii Europene, în domeniile sale de activitate;
    g) să aplice sancţiunile prevăzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    h) să solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizării atribuţiilor sale.


    ART. 7
    Ministerul Educaţiei colaborează în limitele competenţelor cu structurile asociative studenţeşti, în vederea elaborării unor proiecte şi programe care au următoarele obiective:
    a) impulsionarea participării studenţilor, sub diverse forme, şi anume: civică, culturală, economică şi educaţională;
    b) stimularea creativităţii studenţilor;
    c) promovarea mobilităţii studenţilor în spaţiul european;
    d) atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socială.


    ART. 8
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Educaţiei funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi alte compartimente.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Educaţiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educaţiei, pot fi organizate servicii, precum şi compartimente, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru minister.
    (3) Ministerul Educaţiei poate constitui şi alte structuri necesare în vederea realizării reformei învăţământului, în conformitate cu Programul de guvernare, cu obligaţiile asumate prin acorduri cu organismele internaţionale şi prin programele europene, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 9
    (1) Regulamentele privind activitatea de gestionare a formularelor actelor de studii şi documentelor şcolare şi universitare se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei.
    (2) Costurile aferente tipăririi formularelor tipizate ale actelor de studii se suportă după cum urmează:
    a) pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, sumele se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei;
    b) pentru unităţile de învăţământ preuniversitar particulare acreditate şi pentru instituţiile de învăţământ superior de stat şi instituţiile de învăţământ superior particulare acreditate, sumele se suportă de acestea.


    ART. 10
    (1) În cadrul Ministerului Educaţiei funcţionează Organismul intermediar în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare (PEO) 2021-2027, denumit în continuare OI PEO.
    (2) OI PEO va derula în continuare şi activităţile şi responsabilităţile Organismului intermediar în cadrul Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“, până la închiderea Programului operaţional sectorial 2007-2013.
    (3) OI PEO, reorganizat în cadrul Ministerului Educaţiei, îndeplineşte atribuţiile delegate de Autoritatea de management din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, atât pentru Programul operaţional „Capital uman“, cât şi pentru Programul Educaţie şi Ocupare (PEO) 2021-2027 ca organism intermediar la nivel naţional, fiind responsabil cu gestionarea proiectelor finanţate prin programe în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi naţionale şi ale acordurilor de delegare.
    (4) OI PEO poate utiliza alocări financiare aferente priorităţii 10 - Asistenţă tehnică din PEO 2021-2027 pentru suplimentarea structurii de personal, în afara numărului maxim de posturi.

    ART. 11
    (1) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei, inspectorate şcolare, cu structură aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
    (2) Inspectorii şcolari generali au calitatea de ordonator secundar de credite.
    (3) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti au în subordine unităţi conexe ale Ministerului Educaţiei, unităţi de educaţie extraşcolară.

    ART. 12
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei este sprijinit de consiliile consultative şi comisiile prevăzute în anexa nr. 2, organisme de nivel naţional în domeniul educaţiei, formării profesionale şi cercetării ştiinţifice universitare.
    (2) Componenţa şi regulamentele de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale prevăzute în anexa nr. 2 lit. A) sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei.
    (3) Comisiile prevăzute în anexa nr. 2 lit. A) pot avea, în condiţiile legii, câte un secretariat propriu, format, de regulă, din 1-3 persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor, şi pot folosi în activitatea lor un corp de experţi, remunerat din fondurile programelor naţionale sau internaţionale de dezvoltare a învăţământului şi/sau din alocaţiile de la buget şi veniturile proprii.
    (4) Activitatea comisiilor şi consiliilor naţionale este coordonată de către ministrul educaţiei, cu excepţia Consiliului Naţional al Rectorilor.
    (5) Membrii comisiilor de nivel naţional, precum şi alţi specialişti colaboratori ai acestora, din afara Ministerului Educaţiei, pot fi remuneraţi în condiţiile legii.
    (6) Prin ordin al ministrului educaţiei se pot înfiinţa comisii şi consilii consultative, în condiţiile legii.

    ART. 13
    (1) Conducerea Ministerului Educaţiei se exercită de către ministrul educaţiei, care are calitatea de ordonator principal de credite şi reprezentant legal al ministerului.
    (2) Ministrul reprezintă Ministerul Educaţiei în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
    (3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul educaţiei emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
    (4) Ministrul educaţiei poate delega unele dintre competenţele sale, în condiţiile legii.
    (5) Ministrul educaţiei poate delega calitatea de ordonator principal de credite şi reprezentant legal secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop.
    (6) Ministrul educaţiei îndeplineşte, în domeniul de activitate al Ministerului Educaţiei, atribuţiile generale prevăzute la art. 56 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte atribuţii specifice stabilite prin actele normative în vigoare.

    ART. 14
    (1) În cadrul Ministerului Educaţiei îşi desfăşoară activitatea cinci secretari de stat şi doi subsecretari de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (2) Atribuţiile şi responsabilităţile secretarilor de stat, precum şi ale subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 15
    (1) Ministerul Educaţiei are un secretar general ajutat de doi secretari generali adjuncţi, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
    (2) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 61 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 16
    Se constituie, pe lângă ministrul educaţiei, Colegiul ministerului, organism consultativ ale cărui componenţă şi regulament de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 17
    (1) Numărul total de posturi pentru Ministerul Educaţiei este de 642, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
    (2) Structura organizatorică pe compartimente, precum şi funcţiile şi atribuţiile aparatului propriu al Ministerului Educaţiei sunt aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. Posturile sunt prevăzute, în condiţiile legii, pentru funcţii publice şi personal contractual.
    (3) În termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se face reîncadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică, cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
    (4) În cadrul Ministerului Educaţiei şi al unităţilor subordonate se pot înfiinţa unităţi de management pentru implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă şi/sau rambursabilă, conduse de către un director, potrivit legislaţiei în vigoare, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru instituţiile finanţate integral de la bugetul de stat.
    (5) În vederea realizării unor activităţi necesare implementării Proiectului privind învăţământul secundar, finanţat în baza Legii nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind învăţământul secundar) dintre România şi Banca Internaţională de Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, cu modificările ulterioare, Ministerul Educaţiei are dreptul de a angaja cu contracte individuale de muncă, pe perioada proiectului, în afara numărului maxim de posturi, personalul necesar în cadrul Unităţii Centrale de Coordonare a Proiectelor Finanţate din Fonduri Externe Rambursabile, conform procedurilor Băncii Mondiale.
    (6) De dreptul prevăzut la alin. (5) beneficiază şi unităţile de învăţământ liceal, respectiv instituţiile de învăţământ superior, beneficiare de granturi finanţate din Proiectul privind învăţământul secundar, pentru implementarea activităţilor prevăzute în acordul de grant.
    (7) Finanţarea necesară acoperirii cheltuielilor de personal prevăzut la alin. (5) şi (6) se asigură din fondurile Proiectului privind învăţământul secundar.
    (8) Structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor de management se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei.
    (9) Ministrul educaţiei numeşte personalul unităţilor de management şi stabileşte competenţele directorului, în condiţiile legii.

    ART. 18
    (1) În cadrul Ministerului Educaţiei şi în instituţiile/unităţile din subordine, prin ordin al ministrului educaţiei, se pot înfiinţa, organiza şi pot funcţiona unităţi de implementare a proiectelor, denumite în continuare UIP, cu personal angajat inclusiv pe perioadă determinată, în condiţiile legii, conduse de un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din fonduri structurale. Finanţarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului, prevăzute cu această destinaţie, în condiţiile legii.
    (2) Structura organizatorică, numărul de persoane, fişele de post şi, după caz, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UIP şi numărul de unităţi se prevăd în documentele proiectului şi sunt prevăzute în ordinul ministrului educaţiei privind înfiinţarea UIP, potrivit reglementărilor în vigoare.
    (3) Ministrul educaţiei numeşte personalul UIP şi stabileşte competenţele directorului.

    ART. 19
    Personalul Ministerului Educaţiei, numit prin ordin al ministrului în echipele de management sau de implementare al/a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, în care ministerul este beneficiar sau partener, este remunerat pentru activităţile desfăşurate în proiecte, potrivit legislaţiei în vigoare.

    ART. 20
    (1) Instituţiile de învăţământ superior de stat care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 3.
    (2) Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 4.
    (3) Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 5.
    (4) Cluburile sportive studenţeşti cu personalitate juridică, înfiinţate, potrivit legii, prin ordin al ministrului educaţiei, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, sunt prevăzute în anexa nr. 6.
    (5) Repartizarea cluburilor sportive studenţeşti în subordinea instituţiilor de învăţământ superior se realizează la solicitarea instituţiilor de învăţământ superior, prin ordin al ministrului educaţiei.
    (6) Normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor pentru unităţile şi instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, în baza Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Structura organizatorică a instituţiilor şi unităţilor din subordinea sau din coordonarea Ministerului Educaţiei este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.

    ART. 21
    Ministerul Educaţiei utilizează un parc auto propriu atât pentru aparatul central, cât şi pentru programele/proiectele cu finanţare internaţională şi pentru instituţiile şi unităţile subordonate, potrivit legii, precum şi autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare şi inspecţie, potrivit anexei nr. 7.

    ART. 22
    În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educaţiei împreună cu Ministerul Finanţelor va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 23
    (1) Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti asigură activitatea de distribuire a manualelor şcolare către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Activitatea de distribuire a manualelor şcolare este organizată în cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu finanţare din bugetul de stat.
    (2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, disponibilităţile existente în cont se utilizează cu aceeaşi destinaţie.

    ART. 24
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se transferă la Ministerul Educaţiei activitatea şi personalul încadrat la Agenţia de Credite şi Burse de Studii, care se desfiinţează.
    (2) Ministerul Educaţiei preia de la Agenţia de Credite şi Burse de Studii personalul aferent şi patrimoniul corespunzător, în condiţiile legii.
    (3) Patrimoniul Agenţiei de Credite şi Burse de Studii se preia de către Ministerul Educaţiei pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a protocolului de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Protocolul de predare-preluare va cuprinde şi creditele bugetare şi creditele de angajament rămase neutilizate pe anul în curs.
    (4) Veniturile proprii neutilizate existente în conturile Agenţiei de Credite şi Burse de Studii la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, precum şi excedentul din anii precedenţi neutilizat se virează la bugetul de stat, iar subvenţiile rămase neutilizate se virează în contul de cheltuieli corespunzătoare bugetului de stat din care acestea au fost primite.
    (5) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pentru acordarea burselor de studii în străinătate, Ministerul Educaţiei are următoarele atribuţii:
    a) lansează public, administrează programele de burse oferite de Guvernul României, de autorităţi publice, fundaţii, donatori - persoane fizice sau juridice, de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de colaborare sau în mod unilateral;
    b) lansează public şi administrează bursele atribuite din programe guvernamentale şi internaţionale;
    c) organizează concursurile naţionale pentru acordarea burselor de studii în străinătate;
    d) elaborează şi face publice propriile proceduri de evaluare şi selecţie de la concursurile naţionale pentru acordarea burselor de studii în străinătate;
    e) stabileşte anual numărul şi domeniile/specializările pentru care se acordă burse de studii în străinătate finanţate din încasările valutare realizate de minister sau din alocaţii de la bugetul de stat, în limita bugetului aprobat;
    f) aprobă bursele de studii în străinătate, pe baza îndeplinirii criteriilor formulate de ofertant, a rezultatelor concursurilor de selecţie a candidaţilor, precum şi în conformitate cu strategia generală de reformă a educaţiei şi cercetării universitare;
    g) stabileşte şi face public regimul contractual al burselor finanţate de minister, precum şi de alţi ofertanţi, regim aprobat prin ordin al ministrului educaţiei;
    h) publică ghiduri şi lucrări de sinteză referitoare la bunele practici din ţările Uniunii Europene şi din alte ţări dezvoltate privind acordarea burselor de studii în străinătate;
    i) gestionează resursele financiare alocate de la bugetul de stat şi rezultate din venituri proprii.

    (6) Procedurile în curs de desfăşurare la Agenţia de Credite şi Burse de Studii (ACBS) se continuă de către Ministerul Educaţiei, cu menţinerea valabilităţii actelor şi procedurilor îndeplinite până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (7) Personalul ACBS, funcţionari publici şi contractuali, va fi repartizat în cadrul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, în conformitate cu atribuţiile stabilite. Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare al Ministerului Educaţiei.
    (8) Ministerul Educaţiei se subrogă în toate drepturile, obligaţiile, contractele, deciziile de finanţare, ordinele de finanţare, acordurile şi litigiile ACBS, structurii sau activităţii preluate, inclusiv prin preluarea tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea ACBS.

    ART. 25
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
    a) Hotărârea Guvernului nr. 1.402/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Credite şi Burse de Studii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 821 din 30 noiembrie 2009, cu modificările ulterioare;
    b) Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 aprilie 2021, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 26
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 28 iunie 2024.
    Nr. 731.
    ANEXA 1

    * Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Ministerului Educaţiei
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    A. Comisii naţionale de la nivelul Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Denumirea consiliului/ │Sursa de │
│crt.│colegiului consultativ │finanţare│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia Naţională de │ │
│1. │Statistică şi Prognoză │Buget de │
│ │a Învăţământului │stat │
│ │Superior (C.N.S.P.I.S.)│ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia Naţională de │ │
│ │Atestare a Titlurilor, │ │
│2. │Diplomelor şi │Buget de │
│ │Certificatelor │stat │
│ │Universitare │ │
│ │(C.N.A.T.D.C.U.) │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia Naţională │ │
│3. │pentru Finanţarea │Buget de │
│ │Învăţământului Superior│stat │
│ │(C.N.F.I.S.) │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia Naţională a │Buget de │
│4. │Bibliotecilor │stat │
│ │Universitare (C.N.B.U.)│ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia Naţională de │ │
│5. │Etică a Managementului │Buget de │
│ │Universitar │stat │
│ │(C.N.E.M.U.) │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Comisia specializată de│ │
│ │acreditare a │Buget de │
│6. │programelor de formare │stat/ │
│ │continuă din │Venituri │
│ │învăţământul │proprii │
│ │preuniversitar │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘


    B. Consilii consultative la nivel naţional partenere ale Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Denumirea consiliului │Sursa de │
│crt.│consultativ │finanţare│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│1. │Consiliul Naţional al │Venituri │
│ │Rectorilor (C.N.R.) │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Consiliul Naţional │ │
│ │pentru Finanţarea │Bugetul │
│2. │Învăţământului │de stat │
│ │Preuniversitar │ │
│ │(C.N.F.I.P.) │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│3. │Consiliul Minorităţilor│Bugetul │
│ │Naţionale (C.M.N.) │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│4. │Consiliul Naţional al │Bugetul │
│ │Elevilor (C.N.E.) │de stat │
└────┴───────────────────────┴─────────┘



    ANEXA 3

    Instituţiile de învăţământ superior de stat
    care funcţionează în coordonarea Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Denumirea unităţii │Sursa de │
│crt.│ │finanţare│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Naţională│ │
│1. │de Ştiinţă şi │Venituri │
│ │Tehnologie Politehnica │proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Tehnică │Venituri │
│2. │de Construcţii │proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│3. │Arhitectură şi Urbanism│Venituri │
│ │„Ion Mincu“ din │proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│4. │Ştiinţe Agronomice şi │Venituri │
│ │Medicină Veterinară din│proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│5. │Universitatea din │Venituri │
│ │Bucureşti │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│6. │Medicină şi Farmacie │Venituri │
│ │„Carol Davila“ din │proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│7. │Academia de Studii │Venituri │
│ │Economice din Bucureşti│proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│8. │Universitatea Naţională│Venituri │
│ │de Muzică din Bucureşti│proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│9. │Universitatea Naţională│Venituri │
│ │de Arte din Bucureşti │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Naţională│ │
│ │de Artă Teatrală şi │Venituri │
│10. │Cinematografică „Ion │proprii │
│ │Luca Caragiale“ din │ │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Naţională│Venituri │
│11. │de Educaţie Fizică şi │proprii │
│ │Sport din Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Şcoala Naţională de │ │
│12. │Studii Politice şi │Venituri │
│ │Administrative din │proprii │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea „1 │Venituri │
│13. │Decembrie 1918“ din │proprii │
│ │Alba Iulia │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│14. │Universitatea „Aurel │Venituri │
│ │Vlaicu“ din Arad │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│15. │Universitatea „Vasile │Venituri │
│ │Alecsandri“ din Bacău │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│16. │„Transilvania“ din │proprii │
│ │Braşov │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│17. │Universitatea Tehnică │Venituri │
│ │din Cluj-Napoca │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│18. │Ştiinţe Agricole şi │Venituri │
│ │Medicină Veterinară din│proprii │
│ │Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│19. │„Babeş-Bolyai“ din │proprii │
│ │Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│20. │Medicină şi Farmacie │Venituri │
│ │„Iuliu Haţieganu“ din │proprii │
│ │Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Academia Naţională de │Venituri │
│21. │Muzică „Gheorghe Dima“ │proprii │
│ │din Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de Artă │Venituri │
│22. │şi Design din │proprii │
│ │Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│23. │Universitatea „Ovidius“│Venituri │
│ │din Constanţa │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│24. │Universitatea Maritimă │Venituri │
│ │din Constanţa │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│25. │Universitatea din │Venituri │
│ │Craiova │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │Venituri │
│26. │Medicină şi Farmacie │proprii │
│ │din Craiova │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│27. │Universitatea „Dunărea │Venituri │
│ │de Jos“ din Galaţi │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Tehnică │Venituri │
│28. │„Gheorghe Asachi“ din │proprii │
│ │Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea pentru │ │
│29. │Ştiinţele Vieţii „Ion │Venituri │
│ │Ionescu de la Brad“ din│proprii │
│ │Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│30. │„Alexandru Ioan Cuza“ │proprii │
│ │din Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│31. │Medicină şi Farmacie │Venituri │
│ │„Grigore T. Popa“ din │proprii │
│ │Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea Naţională│Venituri │
│32. │de Arte „George Enescu“│proprii │
│ │din Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│33. │Universitatea din │Venituri │
│ │Oradea │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│34. │Universitatea din │Venituri │
│ │Petroşani │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│35. │Petrol-Gaze din │proprii │
│ │Ploieşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│36. │Universitatea „Lucian │Venituri │
│ │Blaga“ din Sibiu │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│37. │Universitatea „Ştefan │Venituri │
│ │cel Mare“ din Suceava │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│38. │Universitatea „Valahia“│Venituri │
│ │din Târgovişte │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│39. │„Constantin Brâncuşi“ │proprii │
│ │din Târgu Jiu │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│ │Medicină, Farmacie, │Venituri │
│40. │Ştiinţe şi Tehnologie │proprii │
│ │„George Emil Palade“ │ │
│ │din Târgu Mureş │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│41. │Universitatea de Arte │Venituri │
│ │din Târgu Mureş │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea │Venituri │
│42. │Politehnica din │proprii │
│ │Timişoara │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│43. │Ştiinţele Vieţii │Venituri │
│ │„Regele Mihai I“ din │proprii │
│ │Timişoara │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│44. │Universitatea de Vest │Venituri │
│ │din Timişoara │proprii │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Universitatea de │ │
│45. │Medicină şi Farmacie │Venituri │
│ │„Victor Babeş“ din │proprii │
│ │Timişoara │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘


    ANEXA 4

    Instituţiile şi unităţile care funcţionează
    în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei
    A. Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Denumirea instituţiei/ │Sursa de │
│crt.│unităţii │finanţare│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Inspectorate şcolare │ │
│ │judeţene şi │ │
│ │Inspectoratul Şcolar al│ │
│ │Municipiului Bucureşti │ │
│ │- servicii publice │Bugetul │
│1. │deconcentrate ale │de stat │
│ │Ministerului Educaţiei │ │
│ │în a căror subordine │ │
│ │funcţionează unităţi │ │
│ │conexe*), unităţi de │ │
│ │educaţie extraşcolară │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│2. │Comisia Naţională a │Bugetul │
│ │României pentru UNESCO │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │Unitatea Executivă │proprii │
│ │pentru Finanţarea │şi │
│3. │Învăţământului Superior│subvenţii│
│ │şi a Cercetării, │acordate │
│ │Dezvoltării şi Inovării│de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii │
│ │Centrul pentru Formarea│şi │
│4. │Continuă în Limba │subvenţii│
│ │Germană │acordate │
│ │ │de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii │
│ │Secretariatul Naţional │şi │
│5. │Român al Reţelei │subvenţii│
│ │Universităţilor de la │acordate │
│ │Marea Neagră │de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii │
│ │ │şi │
│6. │Palatul Naţional al │subvenţii│
│ │Copiilor din Bucureşti │acordate │
│ │ │de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Biblioteca Centrală │Bugetul │
│7. │Universitară din │de stat │
│ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Biblioteca Centrală │Bugetul │
│8. │Universitară „Mihai │de stat │
│ │Eminescu“ din Iaşi │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Biblioteca Centrală │Bugetul │
│9. │Universitară „Lucian │de stat │
│ │Blaga“ din Cluj-Napoca │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Biblioteca Centrală │Bugetul │
│10. │Universitară „Eugen │de stat │
│ │Todoran“ din Timişoara │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii │
│ │Casa de Cultură a │şi │
│11. │Studenţilor din │subvenţii│
│ │Municipiul Suceava │acordate │
│ │ │de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Unitatea pentru │ │
│12. │Finanţarea │Bugetul │
│ │Învăţământului │de stat │
│ │Preuniversitar │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii │
│ │Centrul pentru Formarea│şi │
│13. │Continuă în Limba │subvenţii│
│ │Maghiară │acordate │
│ │ │de la │
│ │ │bugetul │
│ │ │de stat │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Societatea Editura │Venituri │
│14. │Didactică şi Pedagogică│proprii │
│ │- S.A. │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘

    *) Funcţionează în sistemul de învăţământ până la intrarea în vigoare a dispoziţiilor Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv până la 1 septembrie 2025.
    NOTE:
    1. Inspectoratele şcolare aprobă statele de funcţii ale caselor corpului didactic, cluburilor sportive şcolare, palatelor şi cluburilor copiilor, precum şi ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centrelor de excelenţă, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat de către minister.
    2. Inspectoratele şcolare verifică, controlează, auditează, după caz, modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea unităţilor/instituţiilor din subordine, unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, centrelor de excelenţă, precum şi pentru finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar particular, pentru care se asigură finanţarea de bază din sume defalcate din TVA.
    3. Numărul maxim de posturi pentru instituţiile şi unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, finanţate integral de la bugetul de stat, este 7.562 de posturi.
    4. Numărul maxim de posturi pentru unităţile din subordinea Ministerului Educaţiei, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, este 1.208 posturi.
    5. Numărul total de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, inclusiv învăţământul special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, este 300.100 de posturi.


    B. Unităţi aflate în coordonarea Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Denumirea unităţii │Sursa de │
│crt.│ │finanţare│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Agenţia Română de │ │
│1. │Asigurare a Calităţii │Venituri │
│ │în Învăţământul │proprii │
│ │Preuniversitar │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘



    ANEXA 5

    Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale
    care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educaţiei
    A. În subordinea Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumirea │Sursa de │
│crt.│instituţiei/ │finanţare │
│ │unităţii │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │Venituri │
│ │Centrul Naţional de│proprii şi │
│1. │Politici şi │subvenţii │
│ │Evaluare în │acordate de │
│ │Educaţie │la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Agenţia Naţională │Venituri │
│ │pentru Programe │proprii şi │
│2. │Comunitare în │subvenţii │
│ │Domeniul Educaţiei │acordate de │
│ │şi Formării │la bugetul de│
│ │Profesionale │stat │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Federaţia Sportului│Bugetul de │
│3. │Şcolar şi │stat │
│ │Universitar │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │Venituri │
│ │ │proprii şi │
│4. │Institutul Limbii │subvenţii │
│ │Române │acordate de │
│ │ │la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Centrul Naţional de│Venituri │
│ │Dezvoltare a │proprii şi │
│5. │Învăţământului │subvenţii │
│ │Profesional şi │acordate de │
│ │Tehnic │la bugetul de│
│ │ │stat │
└────┴───────────────────┴─────────────┘


    B. În coordonarea Ministerului Educaţiei

┌────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumirea unităţii │Sursa de │
│crt.│ │finanţare │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │Venituri │
│ │Autoritatea │proprii şi │
│1. │Naţională pentru │subvenţii │
│ │Calificări │acordate de │
│ │ │la bugetul de│
│ │ │stat │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Agenţia de │Venituri │
│ │Administrare a │proprii şi │
│2. │Reţelei Naţionale │subvenţii │
│ │de Informatică │acordate de │
│ │pentru Educaţie şi │la bugetul de│
│ │Cercetare │stat │
└────┴───────────────────┴─────────────┘



    ANEXA 6

    Cluburi sportive studenţeşti

┌────┬───────────────┬─────────────────┐
│Nr. │Denumirea │Sursa de │
│crt.│clubului │finanţare │
│ │sportiv │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│1. │„Universitatea“│şi subvenţii │
│ │din Cluj-Napoca│acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│2. │„Universitatea“│şi subvenţii │
│ │din Craiova │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│3. │„Universitatea“│şi subvenţii │
│ │din Galaţi │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│4. │„Universitatea“│şi subvenţii │
│ │din Braşov │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│5. │„Ştiinţa“ din │şi subvenţii │
│ │Bacău │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│6. │„Ştiinţa“ din │şi subvenţii │
│ │Baia Mare │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│7. │Universitar din│şi subvenţii │
│ │Ploieşti │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│8. │Universitar din│şi subvenţii │
│ │Oradea │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│9. │Universitar din│şi subvenţii │
│ │Piteşti │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│10. │Studenţesc │şi subvenţii │
│ │„Medicina“ din │acordate de la │
│ │Timişoara │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│11. │Universitar din│şi subvenţii │
│ │Reşiţa │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│12. │Politehnica │şi subvenţii │
│ │Cluj-Napoca │acordate de la │
│ │ │bugetul de stat │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Clubul Sportiv │Venituri proprii │
│13. │Universitar │şi subvenţii │
│ │„Neptun“ din │acordate de la │
│ │Constanţa │bugetul de stat │
└────┴───────────────┴─────────────────┘


    ANEXA 7

    Parcul auto al Ministerului Educaţiei pentru activităţi specifice

┌────┬───────────────┬───────────┬───────┐
│ │ │Tipul │Numărul│
│Nr. │Activitatea │mijlocului │maxim │
│crt.│ │de │de │
│ │ │transport │bucăţi │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │Autoturism │ │
│ │Proiectul │pentru │3 │
│ │privind │unitatea │ │
│1. │învăţământul │centrală │ │
│ │rural/ROSE ├───────────┼───────┤
│ │ │Autoturism │3 │
│ │ │de teren │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │Autoturism │ │
│ │ │pentru │2 │
│ │Proiectul │unitatea │ │
│ │privind │centrală │ │
│2. │reabilitarea ├───────────┼───────┤
│ │infrastructurii│Autoturism │ │
│ │şcolare │pentru │7 │
│ │ │unitatea │ │
│ │ │teritorială│ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┤
│ │Monitorizare şi│Autoturism │15 │
│3. │inspecţie ├───────────┼───────┤
│ │ │Microbuz │6 │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │Autoturism │ │
│ │ │pentru │3 │
│ │ │unitatea │ │
│ │ │centrală │ │
│4. │OI POEO ├───────────┼───────┤
│ │ │Autoturism │ │
│ │ │pentru │8 │
│ │ │unitatea │ │
│ │ │teritorială│ │
└────┴───────────────┴───────────┴───────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016