Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 729 din 28 iunie 2024  privind organizarea şi funcţionarea Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 729 din 28 iunie 2024 privind organizarea şi funcţionarea Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 620 din 1 iulie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 211/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie, denumit în continuare CPPI, cu sediul în Buşteni, Str. Paltinului nr. 16, judeţul Prahova, se organizează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, aflat în subordinea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
    (2) În vederea desfăşurării activităţilor pe care le gestionează, CPPI poate închiria spaţii necesare, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.

    ART. 2
    (1) CPPI gestionează activitatea de compensare dintre operatorii economici, Sistemul informatic de compensare, denumit în continuare SIC, precum şi toate informaţiile primite de la persoanele juridice, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 211/2001, cu modificările şi completările ulterioare, prestează servicii publice de compensare pentru persoanele juridice cu capital cu sediul în România, necesare realizării operaţiunilor de compensare nemonetare identificate de SIC pe baza informaţiilor transmise către adresa web de compensare dedicată, precum: operaţiuni de compensare nemonetare predefinite, operaţiuni de compensare nemonetare bilaterale şi operaţiuni de compensare nemonetare multilaterale.
    (2) În aplicarea prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 95/1999 privind calitatea lucrărilor de montaj al dotărilor tehnologice industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 440/2002, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului asigură prin CPPI activităţile de atestare a verificatorilor de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia lucrărilor de montaj, precum şi a experţilor în lucrări de montaj.
    (3) CPPI desfăşoară activităţi de formare profesională în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 211/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) CPPI asigură suportul logistic pentru Ministerul Energiei cu privire la activităţile de autorizare a persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate sau a persoanelor juridice care efectuează audituri energetice industriale sau de procese de consum energetic din categoriile electroenergetic, termoenergetic sau complex şi la activităţile de atestare a managerilor energetici pentru industrie, a managerilor energetici pentru localităţi şi atestarea societăţilor prestatoare de servicii energetice, conform prevederilor art. 3 alin. (7) şi (8) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, CPPI exercită următoarele funcţii:
    a) de planificare strategică în domeniul său de activitate;
    b) de implementare şi gestionare, după caz, a programelor finanţate din fonduri europene, naţionale, precum şi din alte surse legale;
    c) de administrare a patrimoniului propriu, potrivit dispoziţiilor legale;
    d) de promovare a colaborării în domeniul său de activitate.


    ART. 4
    CPPI exercită, în domeniile sale de activitate, următoarele atribuţii:
    A. În domeniul sistemului de compensare datorii şi creanţe:
    1. realizează activităţile necesare gestionării unitare şi administrării la nivel naţional a sistemului de compensare datorii şi creanţe, a Sistemului informatic de compensare;
    2. realizează activităţile necesare prestării serviciilor publice de compensare a persoanelor juridice cu capital de stat şi privat, deopotrivă, cu sediul în România, pentru operaţiuni de compensare nemonetare identificate de SIC pe baza informaţiilor transmise către adresa web de compensare dedicată, precum: operaţiuni de compensare nemonetare predefinite, operaţiuni de compensare nemonetare bilaterale, operaţiuni de compensare nemonetare multilaterale;
    3. asigură organizarea realizării online, în cadrul SIC, a stingerii obligaţiilor de plată reciproce între persoane juridice, până la concurenţa obligaţiei celei mai mici, prin ordine de compensare;
    4. asigură emiterea în format electronic, înserierea şi numerotarea în SIC, pentru fiecare persoană juridică participantă, a ordinului de compensare împreună cu borderoul datoriilor stinse ca documente justificative de înregistrare în contabilitate a stingerii facturilor neplătite/neîncasate care au făcut obiectul compensării şi care se anexează la nota contabilă. Data înregistrării în contabilitate este cea înscrisă pe ordin şi pe borderou;
    5. asigură păstrarea în SIC, în format electronic, a documentelor aferente operaţiunilor de compensare finalizate, conform Hotărârii Guvernului nr. 773/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie;
    6. asigură funcţionarea aplicaţiei de compensare şi a bazei de date ce conţine istoricul operaţiunilor de compensare realizate de persoanele juridice cu sediul în România în perioada 1999-2019 sub cadrul instituţional reglementat de Hotărârea Guvernului nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, precum şi arhivarea documentelor aferente acestor operaţiuni şi a documentelor de compensare rezultate din această activitate de compensare;
    7. asigură depozitarea registrelor electronice privind operaţiunile de compensare realizate de persoanele juridice în perioada 1999-2019, conform Hotărârii Guvernului nr. 685/1999, cu modificările şi completările ulterioare, şi, respectiv, cele realizate începând cu anul 2020, conform Hotărârii Guvernului nr. 773/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar şi a pierderilor din economie.

    B. În domeniul activităţilor de atestare a verificatorilor de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia lucrărilor de montaj, precum şi a experţilor în lucrări de montaj în aplicarea prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 95/1999 privind calitatea lucrărilor de montaj al dotărilor tehnologice industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 440/2002, organizează şi realizează programe pentru specialiştii verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia, precum şi pentru experţii în lucrările de montaj utilaje, echipamente şi instalaţii tehnologice industriale.
    C. În domeniul eficienţei energetice:
    1. asigură suportul logistic pentru activitatea desfăşurată de Ministerul Energiei de autorizare a persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate sau a persoanelor juridice care efectuează audituri energetice industriale sau de procese de consum energetic din categoriile electroenergetic, termoenergetic sau complex în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (7) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. asigură suportul logistic pentru activitatea desfăşurată de Ministerul Energiei de atestare a managerilor energetici pentru industrie, a managerilor energetici pentru localităţi şi atestare a societăţilor prestatoare de servicii energetice în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (8) din Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare.

    D. În domeniul formării personalului:
    În aplicarea art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 211/2001, cu modificările şi completările ulterioare, CCPI are atribuţii în formarea profesională a personalului:
    1. organizează şi realizează cursuri şi programe de instruire profesională în cooperare cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, alte ministere şi/sau instituţii, precum şi cu operatori economici interesaţi în formarea personalului în domeniile aflate în domeniile de competenţă ale Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
    2. asigură prestarea serviciilor de instruire şi consultanţă şi organizarea cursului de compensare datorii-creanţe.
    3. organizează şi realizează manifestări ştiinţifice precum seminare, simpozioane, schimburi de experienţă, sesiuni de comunicări ştiinţifice.




    ART. 5
    În exercitarea atribuţiilor sale, CPPI colaborează cu alte instituţii publice, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu partenerii de dialog social.

    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, CPPI este autorizat:
    a) să încheie protocoale de schimb de informaţii şi documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
    b) să emită atestate pentru cursurile şi programele de instruire profesională pe care le organizează;
    c) să stabilească orice alte măsuri, în condiţiile prevăzute de lege.

    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, CPPI poate solicita, pe bază de protocol, de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, datele şi informaţiile necesare în vederea realizării atribuţiilor sale, cu păstrarea confidenţialităţii acestora.

    ART. 7
    (1) Structura organizatorică a CPPI este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) În cadrul structurii organizatorice a CPPI se pot organiza în condiţiile legii direcţii şi servicii, altele decât cele prevăzute în anexă, fără a aduce modificări acesteia.
    (3) Numărul de posturi aprobat pentru aparatul propriu al CPPI este de 51 de posturi.
    (4) Statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare al CPPI se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (5) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile structurilor din cadrul CPPI se stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexă, prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
    (6) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din cadrul aparatului propriu se stabilesc prin fişa postului.
    (7) Personalul CPPI este compus din personal contractual.
    (8) Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu respectarea condiţiilor şi a procedurii aplicabile, în minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 8
    (1) CPPI este condus de un director general numit prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, în conformitate cu prevederile art. 68 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Directorul general este ordonator terţiar de credite.
    (3) Directorul general al CPPI conduce întreaga activitate a instituţiei şi o reprezintă în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.
    (4) Directorul general poate delega, potrivit legii, unele dintre atribuţiile sale persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul instituţiei.
    (5) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii şi instrucţiuni.
    (6) Angajarea, promovarea, sancţionarea şi concedierea personalului CPPI se fac prin decizie a directorului general, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

    ART. 9
    Directorul general al CPPI este ajutat în activitatea sa de un director general adjunct numit în conformitate cu prevederile art. 68 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    (1) Salarizarea personalului CPPI se realizează potrivit reglementărilor în vigoare aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
    (2) Finanţarea cheltuielilor aferente activităţii CPPI se asigură integral din venituri proprii.

    ART. 11
    CPPI are în dotare un număr de 6 autoturisme necesare desfăşurării activităţilor specifice conform prevederilor art. 5 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 28 iunie 2024.
    Nr. 729.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a C.P.P.I. Buşteni (organigramă)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016