Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. 1 Se reaprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «PERSEUS» - 6.600 CP“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 2 Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie şi din alte surse de finanţare legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. ART. 3 Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează: Ministrul transporturilor, Lucian Şova Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici Bucureşti, 13 septembrie 2018. Nr. 716. ANEXA 1 NOTĂ DE FUNDAMENTARE referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «Perseus» - 6.600 CP“ Regimul navigaţiei pe Dunăre este reglementat de Convenţia despre regimul navigaţiei pe Dunăre (Convenţia Dunării), semnată la Belgrad la 18 august 1948 (ratificată prin Decretul nr. 298/1948). Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi (AFDJ) a fost înfiinţată pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 3, 20, 23 şi 31 din Convenţia Dunării, prin Hotărârea Guvernului nr. 492/2003 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi, cu modificările ulterioare. Conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 492/2003, cu modificările ulterioare, AFDJ are ca obiect de activitate asigurarea adâncimilor minime de navigaţie prin dragaje de întreţinere, asigurarea semnalizării costiere şi plutitoare, efectuarea de măsurători topohidrografice, efectuarea de lucrări de construcţii şi reparaţii construcţii hidrotehnice pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie, asigurarea efectuării pilotajului navelor maritime pe sectorul Dunării cuprins între rada Sulina şi Brăila şi în porturile situate pe acest sector, punerea la dispoziţia tuturor utilizatorilor a infrastructurii de transport naval, precum şi ducerea la îndeplinire a unor obligaţii ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor. Pentru menţinerea navigabilităţii în condiţii deosebite, cauzate de temperaturi foarte scăzute care conduc la îngheţarea fluviului, AFDJ dispune de o singură navă specializată pentru spargerea gheţii, remorcherul maritim multifuncţional PERSEUS care are 6.600 CP, clasa de gheaţă G60 şi zonă nelimitată de navigaţie, fiind una dintre cele două nave construite şi echipate pentru acest fel de operaţiuni din România. Nava are un caracter strategic pentru România. Remorcherul a fost construit în anul 1989 la Şantierul Naval Brăila pentru a naviga în zona de navigaţie nelimitată şi a fi folosit pentru: - salvarea şi remorcarea navelor maritime avariate sau eşuate; – spargerea gheţii pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila (km 175), nava având clasă de gheaţă G60; – manevra navelor maritime în radă şi port; – participarea la activităţi de stingerea incendiilor care se produc la bordul navelor sau pe cheu; – manevra şi remorcarea platformelor de foraj marin; – aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitaţie al mării; – remorcaje maritime de linie. În prezent nava este în stare de funcţionare precară, echipamentele şi sistemele funcţionând la limită, cu performanţe reduse şi consumuri mari de combustibil şi lubrifianţi. Nava are următoarele caracteristici principale:
┌───────────────┬──────────────────────┐
│- lungime │68,73 m │
│maximă │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- lăţime │16,50 m │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- pescaj │6,50 m │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- deplasament │4.067 tone │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- greutate navă│2.400 tone │
│goală │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- putere │Tip MAN - REŞIŢA 6L40/│
│motoare │54A – 2 X 3.300 CP │
│principale │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- viteza maximă│13,8 noduri │
├───────────────┼──────────────────────┤
│- echipaj minim│24 de persoane │
│de siguranţă │ │
└───────────────┴──────────────────────┘
Având în vedere că achiziţionarea unei nave noi cu aceleaşi dimensiuni şi aceiaşi parametri tehnici de funcţionare ar costa aproximativ 25-30 milioane euro şi faptul că la spargerea gheţii este importantă greutatea navei şi grosimea tablei din care este construit corpul navei, care în cazul navei PERSEUS este în stare bună (15% uzură), s-a considerat oportună şi necesară modernizarea acestei nave. Astfel, prin Hotărârea Guvernului nr. 95/2017 privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «PERSEUS» - 6.600 CP“ s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului de investiţii „Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «PERSEUS» - 6.600 CP“. Valoarea totală aprobată a investiţiei, inclusiv TVA (în preţuri 2015; 1 euro = 4,45 lei), este de 44.862.000 lei, bugetul fiind eşalonat astfel: - Anul I 1.320.000 lei; – Anul II 21.939.000 lei; – Anul III 21.603.000 lei. În cursul anului 2016 (considerat anul I în cadrul eşalonării indicatorilor tehnico-economici ai proiectului) s-a elaborat documentaţia tehnică (proiectul tehnic) în vederea realizării lucrărilor de modernizare şi retehnologizare, precum şi pentru transferul de clasă. Proiectul a fost realizat de SHIP DESIGN GROUP Galaţi, în baza Contractului nr. 48 din 14.07.2016 şi a fost avizat de societatea de clasificare BUREAU VERITAS. Contravaloarea elaborării şi avizării documentaţiei a fost de 1.140.000 lei, inclusiv TVA. Astfel, pentru efectuarea lucrărilor de modernizare şi retehnologizare a remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă PERSEUS urma să fie alocată diferenţa de sumă, în cuantum de 43.722.000 lei, inclusiv TVA (36.741.176 lei, exclusiv TVA), eşalonată pe anii II şi III ai proiectului. În data de 12.07.2017, AFDJ a publicat în SEAP anunţul de participare nr. 1.777.048, în vederea demarării procedurii de achiziţie publică a serviciilor de modernizare şi retehnologizare a remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă PERSEUS - 6.600 CP. Anunţul a fost anulat la data-limită de depunere a ofertelor, respectiv 21.09.2017, din cauza neînscrierii niciunui participant. În urma consultării şantierelor navale care au capacitatea tehnică şi administrativă de a realiza lucrările solicitate a rezultat motivaţia neînscrierii acestora la procedura de achiziţie publică, aceasta având la bază insuficienţa bugetului alocat, raportat la amploarea lucrărilor cuprinse în documentaţia tehnică. În urma reevaluării caietului de sarcini, prin care s-a urmărit renunţarea la unele lucrări şi dotări, ce nu afectau obţinerea clasei navei, precum şi preluarea în sarcina AFDJ a unor cheltuieli aferente asigurării navei, a aprovizionării cu combustibili şi lubrifianţi pe perioada probelor, precum şi pentru asigurarea supravegherii lucrărilor de societatea de clasificare, s-a publicat în SEAP anunţul de participare nr. 181.759 din 30.12.2017. Şi acest anunţ a fost anulat în data de 12.03.2018, data-limită de depunere a ofertelor, din acelaşi motiv, respectiv neînscrierea niciunui participant la procedura de achiziţie publică. Din nou, potenţialii executanţi au considerat insuficient bugetul alocat. În consecinţă, AFDJ a solicitat proiectantului SHIP DESIGN GROUP Galaţi revizuirea documentului P 1246-800-002, cu privire la estimarea costurilor de realizare a modernizării şi retehnologizării remorcherului PERSEUS la nivelul preţurilor anului 2018. În urma analizării evoluţiei principalilor indicatori economici, cu impact asupra preţurilor, respectiv creşterea preţurilor producţiei industriale, inflaţia EU, indicele preţurilor de reparaţii nave, precum şi a tendinţelor mondiale de creştere a industriei navale, costurile de retehnologizare la nivelul anului 2018 sunt în valoare de: 50.343.404 lei, fără TVA, respectiv 59.908.651 lei, inclusiv TVA. În subsidiar, prin Avizul nr. 35/44/22.05.2018 Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor a reaprobat favorabil „Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «PERSEUS» - 6.600 CP“. INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI pentru modernizarea şi retehnologizarea remorcherului maritim multifuncţional cu clasă de gheaţă «PERSEUS» - 6.600 CP Titular: Ministerul Transporturilor Beneficiar: Regia Autonomă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi Amplasament: port Galaţi INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
┌───────────────────────────┬───┬──────┐
│- Valoarea totală a │ │ │
│investiţiei, inclusiv TVA │mii│ │
│(în preţuri valabile în │lei│59.908│
│luna mai 2018; 1 euro = │ │ │
│4,55 lei) │ │ │
├───────────────────────┬───┼───┼──────┤
│- Eşalonarea │ │ │ │
│investiţiei │ │ │ │
├───────────────────────┼───┼───┼──────┤
│- Anul I │INV│mii│1.140 │
│ │ │lei│ │
├───────────────────────┼───┼───┼──────┤
│- Anul II │INV│mii│29.160│
│ │ │lei│ │
├───────────────────────┼───┼───┼──────┤
│- Anul III │INV│mii│29.608│
│ │ │lei│ │
└───────────────────────┴───┴───┴──────┘
┌─────────────────────────────────────┐
│- Capacităţi: │
├─────────────────────────────────────┤
│a) instalaţia de propulsie - două │
│propulsoare cu puterea nominală de │
│3.300 CP; │
├─────────────────────────────────────┤
│b) centrala electrică compusă din: │
├─────────────────────────────────────┤
│- două diesel generatoare de marş cu │
│putere nominală minimă de 630 KVA; │
├─────────────────────────────────────┤
│- un diesel generator de avarie/ │
│staţionare cu putere nominală minimă │
│de 165 KVA; │
├─────────────────────────────────────┤
│c) instalaţie de remorcare cu o forţă│
│de tracţiune de minimum 100 tf. │
├─────────────────────────────┬────┬──┤
│- Durata de realizare a │luni│36│
│investiţiei │ │ │
└─────────────────────────────┴────┴──┘
Finanţarea investiţiei Finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, şi din alte surse de finanţare legal constituie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.