Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 713 din 28 iunie 2024  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 713 din 28 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 609 din 29 iunie 2024
    Având în vedere prevederile art. XVII alin. (3) şi (5), art. XX, art. XXI şi art. XXII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4 alineatul (1), după punctul 67 se introduc trei noi puncte, pct. 68-70, cu următorul cuprins:
    "68. asigură îndeplinirea condiţiei favorizante tematice 4.6 cadru de politică strategic pentru asistenţă medicală şi îngrijire pe termen lung, precum şi monitorizarea acesteia pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 şi programele aferente politicii de coeziune;
69. contribuie la îndeplinirea tuturor criteriilor aferente condiţiei favorizante 2.5 Planificare actualizată pentru investiţiile necesare în sectorul apei şi cel al apelor uzate, precum şi la monitorizarea acestora pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 şi programele aferente politicii de coeziune;
70. asigură îndeplinirea activităţilor specifice procesului de aderare al României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică."

    2. La articolul 7, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul sănătăţii este ajutat de 4 secretari de stat, de un secretar general şi de un secretar general adjunct.
(6) În cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemnează prin ordin un secretar de stat care să exercite aceste atribuţii."

    3. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) În cadrul structurii organizatorice, având în vedere nevoile instituţionale, prin ordin al ministrului se pot înfiinţa servicii şi alte compartimente funcţionale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
    (2) Statul de funcţii se aprobă prin ordin al ministrului.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 416, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
    (4) Ministerul Sănătăţii funcţionează în baza regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a regulamentului intern, care se aprobă prin ordin al ministrului."

    4. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    5. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea Ministerului Sănătăţii se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 28 iunie 2024.
    Nr. 713.
    ANEXA 1

    ^1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 144/2010)
    ORGANIGRAMA
    pentru aparatul propriu al Ministerului sănătăţii
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 144/2010)
    LISTA
    cuprinzând unităţile cu personalitate juridică
    aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Sănătăţii
    A. Unităţi aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii
    I. Unităţi finanţate integral de la bugetul de stat:
    1. direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate*);
    *) În subordinea direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţionează centrele judeţene de întreţinere şi reparare a aparaturii medicale şi policlinicile cu plată, finanţate integral din venituri proprii.

    2. Institutul Naţional de Sănătate Publică;
    3. Institutul Naţional de Medicină Sportivă;
    4. Institutul Naţional de Transfuzie Sanguină „Prof. Dr. C.T. Nicolau“;
    5. Agenţia Naţională de Transplant;
    6. Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale;
    7. Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
    8. Spitalul Tichileşti (leprozerie);
    9. serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov;
    10. Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate
    Numărul maxim de posturi la unităţile finanţate integral de la bugetul de stat prevăzute la nr. 1-10 este de 19.419, din care:
    - Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28.



    II. Unităţi finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate
    Arad:
    1. Spitalul de Recuperare Neuromotorie „Dr. Corneliu Bârsan“ Dezna.

    Bihor:
    2. Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix;
    3. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Ştei.

    Braşov:
    4. Sanatoriul de Nevroze Predeal

    Bucureşti:
    5. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţională ORL „Prof. Dr. Dorin Hociotă“;
    6. Institutul Naţional de Endocrinologie „C. I. Parhon“;
    7. Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare;
    8. Institutul Naţional pentru Medicină Complementară şi Alternativă „Prof. Dr. Florin Brătilă“;
    9. Institutul Naţional de Geriatrie şi Gerontologie „Ana Aslan“;
    10. Institutul Naţional de Boli Infecţioase „Prof. dr. Matei Balş“;
    11. Institutul Naţional de Recuperare, Medicină Fizică şi Balneoclimatologie;
    12. Institutul Oncologic „Prof. dr. Al. Trestioreanu“;
    13. Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. C.C. Iliescu“;
    14. Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi Copilului „Alessandrescu-Rusescu“;
    15. Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta“;
    16. Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice „N. C. Paulescu“;
    17. Institutul Clinic Fundeni;
    18. Spitalul Clinic de Urgenţă;
    19. Spitalul Clinic de Urgenţă „Sf. Pantelimon“;
    20. Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni“;
    21. Spitalul Universitar de Urgenţă;
    22. Spitalul Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arsuri;
    23. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Grigore Alexandrescu“;
    24. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „M.S. Curie“;
    25. Spitalul Clinic de Urgenţă „Sf. Ioan“;
    26. Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice;
    27. Centrul Naţional Clinic de Recuperare Neuropsihomotorie Copii „Dr. N. Robănescu“.

    Buzău:
    28. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Săpoca.

    Cluj:
    29. Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare „N. Stăncioiu“;
    30. Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuţă“;
    31. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal;
    32. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca;
    33. Institutul Regional de Gastroenterologie şi Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor“ Cluj-Napoca.

    Constanţa:
    34. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia;
    35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică şi Balneologie Eforie Nord;
    36. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol.

    Covasna:
    37. Spitalul de Recuperare Cardiovasculară „Dr. Benedek Geza“ Covasna

    Dolj:
    38. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova;
    39. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare.

    Hunedoara:
    40. Spitalul de Psihiatrie Zam

    Iaşi:
    41. Institutul Regional de Oncologie Iaşi;
    42. Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. dr. George I. M. Georgescu“;
    43. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Spiridon“;
    44. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni Grajduri;
    45. Institutul de Psihiatrie „Socola“ Iaşi.

    Maramureş:
    46. Spitalul de Recuperare Borşa

    Mureş:
    47. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş;
    48. Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş.

    Prahova:
    49. Sanatoriul Balneoclimateric Buşteni

    Timiş:
    50. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
    51. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Pius Brînzeu“ Timişoara;
    52. Centrul Medical de Evaluare, Terapie, Educaţie Medicală Specifică şi Recuperare pentru Copii şi Tineri „Cristian Şerban“ Buziaş;
    53. Spitalul de Psihiatrie Gătaia;
    54. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel;
    55. Institutul Regional de Oncologie Timişoara.

    Vrancea:
    56. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sf. Pantelimon“ Focşani;
    57. Spitalul de Psihiatrie Cronici Dumbrăveni;
    58. Spitalul „N.N. Săveanu“ Vidra.

    Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct. 1-58 este de 68.131.
    Unităţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.

    III. Unităţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
    1. Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    2. Institutul de Medicină Legală Iaşi;
    3. Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;
    4. Institutul de Medicină Legală Timişoara;
    5. Institutul de Medicină Legală Craiova;
    6. Institutul de Medicină Legală Târgu Mureş;
    7. Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti;
    8. Academia de Ştiinţe Medicale;
    9. Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate;
    10. Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România.
    Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct. 1-10 este de 972.


    B. Unităţi aflate sub autoritatea Ministerului Sănătăţii
    1. Compania Naţională „Unifarm“ - S.A. Bucureşti;
    2. Societatea Comercială „Antibiotice“ - S.A. Iaşi.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016