Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 702 din 21 iunie 2024  privind acordarea de granturi în industria prelucrătoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 702 din 21 iunie 2024 privind acordarea de granturi în industria prelucrătoare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 625 din 2 iulie 2024
    Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Deciziei Comisiei C(2021) 9.750 final, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 3 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat, denumită în continuare schemă, având ca obiectiv acordarea de granturi pentru realizarea de investiţii iniţiale sau pentru o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică în sectoarele de activitate care se regăsesc în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de stat regionale pentru investiţii în cadrul schemei se face cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri şi ale Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187 din 26 iunie 2014, denumit în continuare Regulament.

    CAP. II
    Definiţii, durata, bugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari
    ART. 3
    În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    1. active corporale - activele constând în terenuri, clădiri şi instalaţii, utilaje şi echipamente;
    2. active necorporale - activele care nu au o concretizare fizică sau financiară, precum brevete, licenţe, know-how ori alte drepturi de proprietate intelectuală;
    3. activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii sau lucrări pe o piaţă;
    4. activitate identică sau activitate similară - activitatea care face parte din aceeaşi clasă, cod numeric de patru cifre, conform Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, a doua revizuire CAEN Rev. 2;
    5. ajutoare regionale pentru investiţii - ajutoarele regionale acordate pentru o investiţie iniţială sau pentru o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică;
    6. calendarul realizării investiţiei - perioada de maximum 3 ani de realizare a planului de investiţii, calculată de la data demarării investiţiei, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2028;
    7. contribuţie la dezvoltarea regională - valoarea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor la bugetul general consolidat al statului aferente exclusiv investiţiei iniţiale sau pentru o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică şi a locurilor de muncă create direct de acestea, plătite efectiv de întreprinderea beneficiară de ajutor de stat pe parcursul implementării şi 5 ani de la data finalizării acesteia sau 3 ani în cazul IMM-urilor, echivalentă cu valoarea ajutorului de stat aprobat prin Acordul pentru finanţare;
    8. contribuţie financiară - resursele de natură strict financiară ale întreprinderii destinate realizării investiţiei iniţiale sau investiţiei iniţiale care creează o nouă activitate economică, obţinute din surse proprii, respectiv majorare de capital social subscris şi vărsat, profit reinvestit, împrumut intragrup, sau din surse externe, respectiv credit bancar, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt sprijin public;
    9. cost salarial - valoarea totală care trebuie plătită efectiv de beneficiarul ajutorului de stat pentru locul de muncă respectiv, cuprinzând salariul brut înainte de impozitare şi contribuţiile obligatorii, precum contribuţiile la sistemul de securitate socială şi costurile cu îngrijirea copiilor şi a părinţilor, dintr-o perioadă definită;
    10. creştere netă a numărului de angajaţi - creşterea netă a numărului de angajaţi în unitatea în cauză în raport cu media pe o anumită perioadă de timp, după deducerea din numărul de locuri de muncă create a oricăror locuri de muncă pierdute în perioada respectivă. Numărul de persoane angajate cu normă întreagă, cu fracţiune de normă şi cu contract sezonier trebuie considerat ţinându-se seama de fracţiunile de unităţi de muncă anuală ale acestora;
    11. data acordării ajutorului de stat - data la care dreptul legal de a primi ajutorul de stat este conferit beneficiarului în conformitate cu prezenta schemă. În cadrul prezentei scheme, data acordării ajutorului de stat este data semnării acordului pentru finanţare dintre furnizor şi beneficiar;
    12. data finalizării investiţiei - data stabilită de furnizorul ajutorului de stat în acordul pentru finanţare, care nu poate depăşi 31 decembrie 2028;
    13. demararea lucrărilor - fie demararea lucrărilor de construcţie în cadrul investiţiei, fie primul angajament cu caracter juridic obligatoriu de comandă de echipamente sau oricare alt angajament prin care investiţia devine ireversibilă, în funcţie de care are loc primul; cumpărarea de terenuri şi lucrările pregătitoare, respectiv obţinerea autorizaţiilor şi realizarea studiilor de fezabilitate, nu sunt considerate demarare a lucrărilor. În cazul preluărilor de întreprinderi, „demararea lucrărilor“ corespunde datei dobândirii activelor direct legate de unitatea preluată;
    14. exerciţiu financiar încheiat - exerciţiul financiar pentru care întreprinderea are situaţii financiare aprobate şi depuse conform art. 5 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    15. furnizorul ajutorului de stat - Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare MEAT;
    16. grup - întreprinderi legate între ele ca urmare a existenţei unei influenţe dominante, exercitată asupra unei întreprinderi de către o altă întreprindere/mai multe întreprinderi sau ca urmare a rolului jucat de o persoană fizică/grup de persoane fizice;
    17. IMM - întreprinderi mici şi mijlocii;
    18. intensitatea ajutorului de stat - valoarea brută a ajutorului de stat exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
    19. investiţie iniţială:
    a) o investiţie în active corporale şi necorporale legată de una sau mai multe dintre următoarele activităţi: înfiinţarea unei unităţi noi, extinderea capacităţii unei unităţi existente, diversificarea producţiei unei unităţi prin produse sau servicii care nu au fost fabricate anterior în unitate sau o schimbare fundamentală a procesului general de producţie a produsului/produselor al unei unităţi existente;
    b) o achiziţionare de active aparţinând unei unităţi care a fost închisă sau care ar fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată. Simpla achiziţionare a acţiunilor unei întreprinderi nu reprezintă o investiţie iniţială, context în care o investiţie de înlocuire nu reprezintă o investiţie iniţială;

    20. investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică:
    a) o investiţie în active corporale şi necorporale legată de una dintre următoarele activităţi sau de ambele: înfiinţarea unei noi unităţi sau diversificarea activităţii unei unităţi, cu condiţia ca noua activitate să nu fie identică sau similară cu activitatea desfăşurată anterior în unitatea respectivă;
    b) achiziţionarea de active aparţinând unei unităţi care a fost închisă sau care ar fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată, cu condiţia ca noua activitate ce urmează a fi desfăşurată utilizând activele dobândite să nu fie identică sau similară cu activitatea desfăşurată în unitatea respectivă înainte de achiziţie. Simpla achiziţionare a acţiunilor unei întreprinderi nu reprezintă o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică;

    21. întreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul juridic, de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ;
    22. întreprinderi mici - întreprinderi care au mai puţin de 50 de angajaţi, a căror cifră de afaceri anuală şi/sau al căror bilanţ anual total nu depăşesc/nu depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 10 milioane euro, valori calculate în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Regulament;
    23. întreprinderi mijlocii - întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi a căror cifră de afaceri anuală nu depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 50 de milioane euro şi/sau al căror bilanţ anual total nu depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 43 de milioane euro, valori calculate în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Regulament;
    24. întreprindere mare - întreprinderea care nu îndeplineşte criteriile pentru încadrarea în definiţia întreprinderilor mici şi mijlocii;
    25. întreprindere în dificultate - întreprinderea care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
    a) în cazul unei societăţi comerciale cu răspundere limitată, alta decât o IMM care există de mai puţin de trei ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii conduce la un rezultat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul acestei dispoziţii, „societate cu răspundere limitată“ se referă în special la tipurile de societăţi comerciale prevăzute în anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European şi de abrogare a Directivelor 78/660/CEE şi 83/349/CEE, denumită în continuare Directiva 2013/34/UE, iar „capital social“ include, dacă este cazul, orice capital suplimentar;
    b) în cazul unei societăţi comerciale în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii, alta decât o IMM care există de mai puţin de trei ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziţii, „o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii“ se referă în special la acele tipuri de societăţi prevăzute în anexa II la Directiva 2013/34/UE;
    c) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    d) atunci când întreprinderea a primit ajutor de stat pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    e) în cazul unei întreprinderi care nu este o IMM, atunci când, în ultimii doi ani:
    1. raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5; şi
    2. capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza indicatorului Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, denumit în continuare EBITDA, se situează sub valoarea 1,0;


    26. întreprindere nou-înfiinţată - întreprinderea înfiinţată în anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare sau întreprinderea care nu a desfăşurat/a desfăşurat activitate economică, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii;
    27. întreprindere în activitate - întreprinderea care desfăşoară activitate economică de mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi are situaţii financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat;
    28. locaţia realizării investiţiei - sediul social sau unul din punctele de lucru ale întreprinderii unde se realizează investiţia, astfel cum se înregistrează sau urmează a fi înregistrată, după caz, la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform prevederilor legale în vigoare;
    29. loc de muncă ocupat - locul de muncă pentru care întreprinderea a încheiat un contract individual de muncă, în vigoare, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, pentru care se plăteşte un salariu brut lunar;
    30. locuri de muncă create direct de un proiect de investiţii - locurile de muncă legate de activitatea care face obiectul investiţiei, inclusiv locurile de muncă create în urma unei creşteri a ratei de utilizare a capacităţii create de investiţie;
    31. perioadă de monitorizare a locurilor de muncă - perioada de 3 ani ulterioară celor 2 ani consecutivi de la data primei ocupări a fiecărui loc de muncă;
    32. perioadă de monitorizare a investiţiei - perioada de 5 ani ulterioară anului finalizării investiţiei de către întreprinderile mari şi de 3 ani de către IMM-uri;
    33. proiect mare de investiţii - o investiţie iniţială cu costuri eligibile care depăşesc 50 de milioane de euro, calculată la tarifele şi cursul de schimb al Băncii Naţionale a României de la data acordării ajutorului de stat;
    34. proiect unic de investiţii - orice investiţie iniţială care vizează aceeaşi activitate sau o activitate similară demarată de acelaşi beneficiar, la nivel de grup, într-un interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiţie care beneficiază de ajutor în aceeaşi regiune de nivel 3 din Nomenclatorul comun al unităţilor teritoriale de statistică (NUTS 3), respectiv judeţ;
    35. relocare - transferul unei activităţi identice sau similare sau al unei părţi a acesteia de la o unitate a uneia dintre părţile contractante la Acordul privind SEE, unitatea iniţială, către unitatea unei alte părţi contractante la Acordul privind SEE unde are loc investiţia care beneficiază de ajutor de stat, unitatea care beneficiază de ajutor. Există un transfer în cazul în care produsul sau serviciul de la unitatea iniţială şi de la unitatea care beneficiază de ajutor de stat are cel puţin parţial aceleaşi scopuri, îndeplineşte cerinţele sau necesităţile aceluiaşi tip de clienţi şi se pierd locuri de muncă în activităţi identice sau similare la una dintre unităţile iniţiale ale beneficiarului din SEE;
    36. valoarea ajustată a ajutoarelor - valoarea maximă permisă a ajutoarelor pentru un proiect mare de investiţii, calculată conform formulei:
    valoarea ajustată a ajutoarelor = R \'d7 (A + 0,50 \'d7 B + 0 \'d7 C),
    unde:
    R este intensitatea maximă a ajutoarelor aplicabilă în regiunea/judeţul în care se realizează investiţia, aşa cum este aceasta prevăzută în anexa nr. 2, cu excepţia intensităţii majorate pentru IMM-uri;
    A reprezintă partea din costurile eligibile în valoare de 55 de milioane de euro;
    B este partea din costurile eligibile cuprinsă între 55 de milioane de euro şi 110 milioane de euro; iar
    C este partea din costurile eligibile de peste 110 milioane de euro.




    ART. 4
    Se pot încheia acorduri pentru finanţare în baza prezentei scheme, până la data de 31 decembrie 2026, cu respectarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat şi a hărţii regionale autorizate de Comisia Europeană prin Decizia C(2021) 9.750 din 20 decembrie 2021 şi aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 311/2022 privind intensitatea maximă a ajutorului de stat regional în perioada 2022-2027 pentru investiţii iniţiale, cu modificările ulterioare, în limita bugetului alocat schemei.

    ART. 5
    (1) Acordarea ajutoarelor de stat instituite în baza prezentei scheme se realizează cu încadrarea în creditele de angajament şi creditele bugetare aprobate prin legile bugetare anuale, prin bugetul MEAT.
    (2) Bugetul maxim al schemei este echivalentul în lei al sumei de 447 de milioane de euro, astfel:
    a) credite de angajament pentru încheierea de acorduri pentru finanţare pentru perioada 2024-2026;
    b) credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2025-2029.

    (3) Bugetul mediu anual maxim al schemei este echivalentul în lei al sumei de 149 de milioane de euro.

    ART. 6
    Numărul maxim estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 20.

    CAP. III
    Costuri eligibile
    ART. 7
    (1) Ajutoarele de stat se acordă în baza prezentei scheme pentru realizarea de investiţii iniţiale sau pentru o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică.
    (2) Sunt considerate costuri eligibile:
    a) costurile investiţiilor în active corporale şi necorporale;
    b) costurile salariale estimate pentru locurile de muncă create în urma unei investiţii iniţiale, calculate pe o perioadă de 2 ani;
    c) o combinaţie a unei părţi a costurilor prevăzute la lit. a) şi b) care să nu depăşească valoarea de la lit. a) sau b), în funcţie de care dintre acestea este mai mare.

    (3) Costurile eligibile trebuie să fie susţinute prin documente justificative clare, specifice şi contemporane.
    (4) Activele achiziţionate trebuie să fie noi, cu excepţia celor pentru IMM-uri şi pentru achiziţionarea unei unităţi. Costurile legate de închirierea de active corporale pot fi luate în considerare în următoarele situaţii:
    a) în cazul terenurilor şi clădirilor, contractul de închiriere trebuie să continue cel puţin timp de 5 ani de la data preconizată de finalizare a investiţiei pentru întreprinderile mari şi cel puţin timp de 3 ani în cazul IMM-urilor;
    b) în cazul închirierii de instalaţii sau de utilaje, contractul trebuie să fie unul de leasing financiar şi trebuie să conţină obligaţia ca beneficiarul ajutorului de stat să achiziţioneze activul la data la care expiră contractul.

    (5) Activele necorporale sunt eligibile pentru calculul costurilor de investiţii dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) trebuie să fie utilizate exclusiv în cadrul unităţii care primeşte ajutorul de stat;
    b) trebuie să fie amortizabile;
    c) trebuie să fie achiziţionate în condiţiile pieţei de la terţi care nu au legături cu cumpărătorul;
    d) trebuie să fie incluse în activele întreprinderii care beneficiază de ajutor de stat şi trebuie să rămână asociate proiectului pentru care s-a acordat ajutorul de stat pe o perioadă de minimum 5 ani sau 3 ani în cazul IMM-urilor.

    (6) Pentru întreprinderile mari, costurile activelor necorporale sunt eligibile numai până la 50% din costurile totale eligibile ale investiţiei iniţiale. Pentru IMM-uri, costurile activelor necorporale sunt eligibile în proporţie de 100%.
    (7) În cazul în care costurile eligibile sunt calculate în funcţie de costurile salariale estimate, aşa cum se menţionează la alin. (2), trebuie îndeplinite următoarele condiţii:
    a) proiectul de investiţii determină o creştere netă a numărului de angajaţi în unitatea în care a fost realizată investiţia, în comparaţie cu media din ultimele 12 luni, după deducerea din numărul de locuri de muncă create a oricăror locuri de muncă pierdute în perioada respectivă, exprimate în unităţi de muncă anuale;
    b) fiecare post este ocupat în termen de 3 ani de la finalizarea investiţiei;
    c) fiecare loc de muncă creat prin investiţie se menţine în zona în cauză pentru o perioadă de cel puţin 5 ani sau, în cazul IMM-urilor, de cel puţin 3 ani de la data la care locul de muncă a fost ocupat pentru prima dată.

    (8) Obligaţia de a menţine locurile de muncă create se consideră îndeplinită dacă se păstrează atât locurile de muncă create conform alin. (7) lit. a), cât şi media ultimelor 12 luni precedente lunii în care se înregistrează cererea de acord pentru finanţare.
    (9) În cazul achiziţionării activelor unei unităţi, în înţelesul art. 3 pct. 19 lit. b) sau pct. 20 lit. b), se iau în considerare numai costurile de cumpărare a activelor de la terţi care nu au legătură cu cumpărătorul. Tranzacţia are loc în condiţiile pieţei. În cazul în care un membru al familiei proprietarului iniţial sau unul sau mai mulţi angajaţi preiau o întreprindere mică, condiţia ca activele să fie cumpărate de la terţi care nu au legătură cu cumpărătorul nu se aplică. Dacă achiziţionarea activelor unei unităţi este însoţită de o investiţie suplimentară eligibilă pentru ajutor de stat, costurile eligibile ale acestei investiţii suplimentare ar trebui să fie adăugate la costurile de achiziţionare a activelor unităţii. Dacă a fost deja acordat un ajutor pentru achiziţionarea activelor înainte de cumpărarea acestora, costurile acestor active se deduc din costurile eligibile aferente achiziţionării unităţii.
    (10) În cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor mari pentru o schimbare fundamentală a procesului de producţie, în înţelesul art. 3 pct. 19, costurile eligibile trebuie să depăşească amortizarea efectuată în cursul ultimelor 3 exerciţii financiare pentru activele legate de activitatea care trebuie modernizată, iar în cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor mari sau IMM-uri pentru diversificarea unei unităţi existente, costurile eligibile trebuie să depăşească cu cel puţin 200% valoarea contabilă a activelor reutilizate, astfel cum au fost înregistrate în exerciţiul financiar ce precedă începerea lucrărilor.

    ART. 8
    (1) Investiţia trebuie menţinută în regiunea beneficiară pentru o perioadă de cel puţin 5 ani sau, în cazul IMM-urilor, de cel puţin 3 ani de la finalizarea investiţiilor. Această condiţie nu împiedică înlocuirea unei instalaţii sau a unui echipament care a devenit depăşit sau a fost distrus în această perioadă, fără acordarea unui nou ajutor, cu condiţia ca activitatea economică să fie menţinută în regiunea în cauză pentru perioada minimă relevantă.
    (2) Activele corporale aferente investiţiei, cu excepţia celor care fac obiectul închirierii conform art. 7 alin. (4) lit. a), trebuie să fie libere de sarcini pe toată perioada de implementare şi monitorizare a investiţiei.

    ART. 9
    Beneficiarul confirmă că în cei 2 ani anteriori cererii de acord pentru finanţare nu a efectuat o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială pentru care se solicită ajutorul de stat şi oferă un angajament că nu va face acest lucru pentru o perioadă de cel puţin 2 ani după finalizarea investiţiei iniţiale pentru care se solicită ajutorul.

    CAP. IV
    Intensitatea, cumulul ajutoarelor de stat şi efectul stimulativ
    ART. 10
    (1) Ajutoarele de stat se acordă întreprinderilor în temeiul prezentei scheme de ajutor de stat prin alocări de la bugetul de stat, prin bugetul MEAT, sub formă de granturi, în raport cu cheltuielile eligibile şi în limita intensităţii maxim admisibile prevăzute în anexa nr. 2. În cazul în care intensitatea ajutorului de stat se calculează în conformitate cu art. 7 alin. (2) lit. c), intensitatea maximă a ajutorului de stat nu depăşeşte valoarea cea mai favorabilă care rezultă în urma aplicării intensităţii respective pe baza costurilor de investiţii sau a costurilor salariale.
    (2) Beneficiarul ajutorului de stat trebuie să asigure o contribuţie financiară de cel puţin 25% din costurile eligibile, fie prin resurse proprii, fie prin finanţare externă, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt sprijin public.
    (3) Intensităţile maxime ale ajutoarelor de stat prevăzute în anexa nr. 2 pot fi majorate cu până la 20 de puncte procentuale pentru întreprinderile mici sau cu până la 10 puncte procentuale pentru întreprinderile mijlocii, fără însă a se depăşi valoarea maximă de 75%.
    (4) Intensităţile maxime majorate ale ajutoarelor pentru întreprinderile mici şi mijlocii nu se aplică ajutoarelor acordate pentru proiectele mari de investiţii.
    (5) Valoarea ajutorului de stat pentru proiectele mari de investiţii se calculează conform formulei pentru valoarea ajustată a ajutoarelor, aşa cum este prevăzută la art. 3 pct. 36.
    (6) Valoarea ajutorului de stat pentru proiectele ale căror costuri eligibile nu depăşesc 50 de milioane de euro se calculează pe baza intensităţii maxime prevăzute în anexa nr. 2, ţinându-se cont şi de majorările pentru IMM-uri prevăzute la alin. (3), şi a valorii totale a costurilor eligibile.
    (7) Orice investiţie iniţială care vizează aceeaşi activitate sau o activitate similară demarată de acelaşi beneficiar, la nivel de grup, într-un interval de 3 ani de la data de începere a lucrărilor la o altă investiţie care beneficiază de ajutor de stat în acelaşi judeţ este considerată ca făcând parte dintr-un proiect unic de investiţii. În cazul în care un astfel de proiect unic de investiţii este un proiect mare de investiţii, valoarea totală a ajutoarelor pentru proiectul unic de investiţii nu depăşeşte valoarea ajutorului ajustat pentru proiectele mari de investiţii.
    (8) Un proiect unic de investiţii nu poate fi divizat în mai multe subproiecte în scopul de a beneficia de ajutor de stat în valoare mai mare decât valoarea maximă corespunzătoare pentru proiectele mari de investiţii.

    ART. 11
    Pentru verificarea încadrării în nivelul maxim al ajutorului de stat exprimat în euro se utilizează cursul de schimb stabilit de Banca Naţională a României, valabil la data acordării ajutorului de stat.

    ART. 12
    (1) Pentru a stabili dacă nivelul şi intensitatea ajutorului de stat de care beneficiază o întreprindere se încadrează în limitele maxime prevăzute la art. 10 şi în anexa nr. 2 se ia în considerare valoarea totală a ajutoarelor de stat acordate pentru activitatea, investiţia sau întreprinderea care beneficiază de ajutor de stat.
    (2) Ajutoarele de stat acordate în baza schemei pot fi cumulate cu orice alt ajutor de stat ce vizează alte costuri eligibile identificabile diferite.
    (3) Ajutoarele de stat acordate în baza schemei pot fi cumulate cu orice alt ajutor de stat în legătură cu aceleaşi costuri eligibile, dar numai în cazul în care un astfel de cumul nu are drept rezultat depăşirea limitelor maxime prevăzute la art. 10 şi în anexa nr. 2.
    (4) Ajutoarele de stat acordate în baza schemei nu se cumulează cu ajutoare de minimis în raport cu aceleaşi costuri eligibile, dacă un astfel de cumul ar conduce la o intensitate şi un nivel al ajutorului care depăşesc limitele prevăzute la art. 10 şi în anexa nr. 2.

    ART. 13
    (1) Prezenta schemă de ajutor de stat se aplică numai ajutoarelor care au efect stimulativ.
    (2) Se consideră că ajutoarele de stat au un efect stimulativ dacă beneficiarul a transmis MEAT o cerere de acord pentru finanţare în legătură cu prezenta schemă înainte de demararea lucrărilor. Cererea de acord pentru finanţare conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea întreprinderii şi dimensiunea acesteia;
    b) descrierea proiectului, inclusiv data începerii şi a încheierii acestuia;
    c) locul de desfăşurare a proiectului;
    d) lista costurilor proiectului;
    e) tipul de ajutor (grant) şi valoarea finanţării publice necesare pentru proiect.

    (3) În cazul în care întreprinderea solicitantă demarează investiţia anterior depunerii cererii de acord pentru finanţare, întreaga investiţie nu este eligibilă.

    CAP. V
    Criterii de acordare a ajutorului de stat
    ART. 14
    (1) Investiţiile realizate de beneficiar în cadrul schemei trebuie să îşi demonstreze eficienţa economică prin raportare la obiectivele schemei de ajutor de stat şi viabilitatea pe perioada implementării investiţiei, respectiv 5 ani de la data finalizării acesteia în cazul întreprinderilor mari şi 3 ani în cazul IMM-urilor.
    (2) În cazul IMM-urilor, ajutorul de stat se acordă pentru realizarea unei investiţii iniţiale, astfel cum este definită la art. 3 pct. 19, în toate regiunile României, cu excepţia municipiului Bucureşti şi a localităţilor din judeţul Ilfov care nu sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) În cazul întreprinderilor mari, ajutorul de stat se acordă:
    a) pentru realizarea unei investiţii iniţiale, astfel definită la art. 3 pct. 19, în toate regiunile României, cu excepţia municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov;
    b) prin excepţie de la lit. a), pentru realizarea unei investiţii iniţiale care creează o nouă activitate economică, astfel definită la art. 3 pct. 20, în localităţile din judeţul Ilfov prevăzute în anexa nr. 2.

    (4) Prin prezenta schemă nu se finanţează:
    a) ajutoare acordate în sectorul pescuitului şi al acvaculturii, care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 şi (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) ajutoare acordate în sectorul producţiei agricole primare;
    c) ajutoare acordate în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
    (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau comercializate de către întreprinderile în cauză; sau
    (ii) atunci când acordarea ajutoarelor este condiţionată de transferarea lor parţială sau integrală către producători primari.

    d) ajutoare pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive, astfel cum sunt reglementate de Decizia nr. 2010/787/UE a Consiliului din 10 decembrie 2010 privind ajutorul de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive;
    e) ajutoare care favorizează activităţile din sectorul siderurgic, aşa cum este definită industria siderurgică la art. 3 pct. 43 din Regulament, sectorul lignitului, astfel cum este definit la art. 3 pct. 43a din Regulament, şi sectorul cărbunelui, sectorului comunicaţiilor în bandă largă, sectorul transporturilor şi al infrastructurii conexe, sectorul producerii, stocării, transportului şi distribuţiei de energie şi al infrastructurii pentru aceasta.

    (5) În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele excluse de la finanţare în temeiul acestei scheme de ajutor de stat, cât şi în sectoarele eligibile să primească finanţare, acestea pot primi ajutor în temeiul schemei cu condiţia ca furnizorul să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse nu beneficiază de ajutorul acordat în conformitate cu prezenta schemă de ajutor de stat.

    ART. 15
    (1) Beneficiarii sunt persoane juridice de drept privat, respectiv întreprinderi înregistrate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia de a notifica MEAT în situaţia modificării structurii acţionariatului pe toată durata acordului pentru finanţare, cu excepţia beneficiarilor listaţi la Bursa de Valori Bucureşti, precum şi de a respecta criteriile de eligibilitate ce au stat la baza încheierii acordului pentru finanţare.

    ART. 16
    Întreprinderile nu pot beneficia de următoarele tipuri de ajutor de stat:
    a) ajutor destinat activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutor direct legat de cantităţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau de alte costuri curente legate de activitatea de export;
    b) ajutor condiţionat de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    c) ajutor pentru exploatare.


    ART. 17
    (1) Pot beneficia de ajutor de stat în baza prezentei scheme întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, următoarele criterii de eligibilitate:
    a) se angajează să realizeze o investiţie iniţială sau o investiţie iniţială care creează o nouă activitate economică în sectoarele de activitate prevăzute în anexa nr. 1;
    b) nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
    c) nu sunt considerate întreprinderi în dificultate astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 25;
    d) nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;
    e) nu fac obiectul unor decizii sau ordine de recuperare a unui ajutor de stat sau ajutor de minimis, iar în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost deja executate şi ajutorul integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă conform prevederilor legale în vigoare;
    f) respectă prevederile art. 9 şi art. 10 alin. (2);
    g) valoarea investiţiei propuse este, echivalent în lei, de minimum 5 milioane de euro, fără TVA.

    (2) Întreprinderile în activitate şi întreprinderile nou-înfiinţate care au desfăşurat activitate cel puţin un exerciţiu financiar încheiat pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei dacă îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, criteriile prevăzute la alin. (1), precum şi următoarele criterii de eligibilitate:
    a) au rentabilitatea cifrei de afaceri mai mare decât zero în unul din ultimele 3 exerciţii financiare încheiate;
    b) au capitalurile proprii pozitive în ultimul exerciţiu financiar încheiat;
    c) au capital social subscris vărsat în condiţiile legii în valoare de minimum 100.000 de lei.

    (3) Întreprinderile nou-înfiinţate pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei dacă îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, criteriile prevăzute la alin. (1), precum şi următoarele criterii de eligibilitate:
    a) au capital social subscris vărsat în condiţiile legii în valoare de minimum 100.000 de lei;
    b) nu aparţin unor acţionari/asociaţi care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare.

    (4) Implementarea schemei de ajutor de stat se face cu respectarea Recomandării (UE) 2020/1.039 a Comisiei din 14 iulie 2020 privind condiţionarea acordării unui sprijin financiar din partea statului pentru întreprinderile din Uniune de absenţa legăturilor cu jurisdicţiile necooperante.

    CAP. VI
    Acordarea ajutorului de stat
    ART. 18
    (1) Pentru a beneficia de ajutor de stat, întreprinderea solicitantă trebuie să obţină un acord pentru finanţare din partea MEAT.
    (2) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează în sesiuni anuale anunţate de către MEAT pe website-ul său cu minimum 30 de zile înainte de lansarea sesiunii, durata fiecărei sesiuni fiind de 30 de zile.
    (3) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează doar în intervalul sesiunii.
    (4) Cererile de acord pentru finanţare înregistrate în afara sesiunilor se restituie întreprinderilor.

    ART. 19
    (1) Întreprinderea solicitantă transmite MEAT următoarele documente:
    a) cerere de acord pentru finanţare;
    b) certificat constatator eliberat cu cel mult 10 zile lucrătoare înainte de data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, fie în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul sau punctul de lucru întreprinderea, fie electronic, cu informaţii obţinute de pe portalul de servicii al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;
    c) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul general consolidat;
    d) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la bugetul local;
    e) situaţii financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, în copie;
    f) plan de creare a locurilor de muncă;
    g) plan de afaceri;
    h) documente justificative pentru fundamentarea planului de afaceri;
    i) procură notarială a reprezentantului legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană semnează cererea de acord pentru finanţare;
    j) declaraţie pe propria răspundere prin care atestă că întreprinderea nu beneficiază de ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile;
    k) act de identitate al reprezentantului legal al societăţii;
    l) opis cu documentele transmise.

    (2) Formularul cererii de acord pentru finanţare şi modalitatea de transmitere şi înregistrare a documentelor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în Ghidul solicitantului.
    (3) Toate documentele transmise MEAT de către întreprinderea solicitantă trebuie prezentate în limba română. În cazul documentelor redactate într-o limbă străină, întreprinderea prezintă aceste documente însoţite de traduceri în limba română certificate de către traducători autorizaţi.
    (4) Documentele emise de întreprinderea solicitantă în original trebuie să fie datate şi semnate de reprezentantul legal al întreprinderii sau de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea, după caz.

    ART. 20
    MEAT verifică conformitatea documentelor transmise, prevăzute la art. 19 alin. (1).

    ART. 21
    (1) În cadrul procesului de evaluare a cererii de acord pentru finanţare, MEAT transmite întreprinderilor solicitante, după caz:
    a) solicitarea de informaţii şi/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finanţare, în cazul în care:
    (i) există neconcordanţe în informaţiile furnizate;
    (ii) nu sunt transmise în integralitate documentele prevăzute la art. 19 alin. (1);
    (iii) se constată necesitatea transmiterii unor documente suplimentare în vederea soluţionării cererii;

    b) scrisoarea de respingere a cererii de acord pentru finanţare, în cazul în care:
    (i) nu sunt îndeplinite în mod cumulativ toate condiţiile şi criteriile de eligibilitate prevăzute de prezenta hotărâre;
    (ii) întreprinderea nu respectă termenul de 15 zile de la data primirii solicitării de informaţii şi/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finanţare;
    (iii) cererea de acord pentru finanţare a fost transmisă ulterior încheierii sesiunii de depunere, potrivit art. 18 alin. (4).


    (2) Întreprinderea solicitantă transmite informaţiile şi/sau documentele suplimentare în termen de 15 zile de la primirea solicitării prevăzute la alin. (1) lit. a).

    ART. 22
    (1) MEAT finalizează procesul de evaluare a cererii de acord pentru finanţare în termen de 30 de zile de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei hotărâri.
    (2) MEAT calculează, pe baza criteriilor prevăzute în Ghidul solicitantului, un punctaj pentru întreprinderile care au transmis cereri de acord pentru finanţare în cadrul sesiunii de înregistrare, proiectele fiind selectate în ordinea descrescătoare a punctajelor şi în limita bugetului aprobat. Ghidul solicitantului nu poate conţine prevederi care să contravină prevederilor prezentei scheme de ajutor de stat sau Regulamentului.
    (3) În cazul cererilor de acord pentru finanţare care obţin punctaje egale în procesul de evaluare, criteriul de departajare se stabileşte prin Ghidul solicitantului.
    (4) În situaţia în care există buget disponibil ca urmare a emiterii unor scrisori de respingere a unor cereri de acord pentru finanţare, alocarea poate continua, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, cu cererile de acord pentru finanţare care nu s-au încadrat iniţial în bugetul alocat sesiunii.
    (5) Pentru cererile de acord pentru finanţare declarate eligibile şi admise în limita bugetului alocat sesiunii, MEAT încheie acorduri pentru finanţare.

    CAP. VII
    Plata ajutorului de stat
    ART. 23
    (1) Plata ajutorului de stat se poate efectua către întreprinderi până la data de 29 noiembrie 2029, în baza acordurilor pentru finanţare încheiate în limita bugetului anual alocat schemei după efectuarea parţială sau totală a cheltuielilor eligibile realizate conform acordului pentru finanţare.
    (2) Ultima cerere de plată transmisă MEAT nu va depăşi data de 31 decembrie 2028.

    ART. 24
    În vederea plăţii ajutorului de stat, întreprinderea transmite MEAT cererea de plată a ajutorului de stat şi formularul de decont, însoţite de documente justificative, potrivit Ghidului de plată elaborat în aplicarea prezentei hotărâri.

    ART. 25
    (1) MEAT verifică conformitatea documentelor transmise şi îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta schemă în vederea efectuării plăţii.
    (2) În cazul în care se constată lipsa unor documente sau neconcordanţe între datele şi informaţiile transmise, MEAT trimite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării, o solicitare de completare a cererii de plată a ajutorului de stat, cu confirmare de primire.
    (3) Documentele şi informaţiile solicitate vor fi transmise MEAT în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.
    (4) În situaţia în care întreprinderea nu respectă termenul prevăzut la alin. (3), MEAT returnează întreprinderii cererea de plată a ajutorului de stat, în termen de 5 zile lucrătoare de la împlinirea termenului.

    ART. 26
    (1) În perioada implementării şi monitorizării investiţiei şi a locurilor de muncă nou-create, MEAT, în calitate de furnizor de ajutor de stat, îşi rezervă dreptul de a verifica oricând la faţa locului, notificând în prealabil, veridicitatea şi conformitatea documentelor privind realizarea investiţiei şi achitarea costurilor eligibile aferente locurilor de muncă nou-create, în conformitate cu prevederile prezentei scheme.
    (2) Pe durata efectuării verificării la faţa locului, întreprinderea are obligaţia de a permite accesul reprezentanţilor MEAT, în conformitate cu prevederile prezentei scheme, la activele aferente investiţiei iniţiale şi la toate documentele în original care atestă îndeplinirea condiţiilor impuse de prezenta hotărâre.
    (3) MEAT soluţionează cererea de plată a ajutorului de stat după analizarea la sediul ministerului a documentelor justificative anexate cererii de plată şi a eligibilităţii cheltuielilor efectuate pentru care se solicită plata ajutorului de stat, precum şi după verificarea la faţa locului a existenţei activelor şi a conformităţii declaraţiilor/documentelor aferente cheltuielilor eligibile efectuate pentru care se solicită plata ajutorului de stat.

    ART. 27
    (1) MEAT nu efectuează plata ajutorului de stat în cazul în care întreprinderea nu mai îndeplineşte, la momentul efectuării plăţii, criteriile prevăzute la art. 17.
    (2) Virarea efectivă a ajutorului de stat se face de către MEAT, în termen de 45 de zile lucrătoare de la data la care cererea de plată a ajutorului de stat este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, în contul 50.70 „Disponibil din subvenţii şi transferuri“, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază îşi are domiciliul fiscal întreprinderea beneficiară a ajutorului de stat.
    (3) Ultima cerere de plată a ajutorului de stat va fi însoţită de un raport întocmit de auditori autorizaţi - financiar şi tehnic -, care va certifica faptul că în urma implementării investiţiei întreprinderea a realizat activitatea care a fost finanţată prin proiect.
    (4) Întreprinderile au obligaţia de a verifica valoarea ajutorului de stat virat de MEAT în contul 50.70 „Disponibil din subvenţii şi transferuri“. În situaţia în care se constată existenţa unei sume necuvenite, întreprinderile au obligaţia de a informa de îndată MEAT în vederea restituirii acesteia.
    (5) Restituirea sumelor încasate necuvenit se realizează în conturile de cheltuieli bugetare din care au fost încasate, dacă sumele se restituie în anul în care au fost încasate, respectiv în contul prevăzut la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, dacă sumele se restituie în anii următori anului în care au fost încasate.
    (6) Pentru sumele necuvenite încasate de către întreprinderi, MEAT percepe dobânzi şi penalităţi aferente, datorate de la data încasării până la data restituirii, conform prevederilor art. 174 şi 176 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    Întreprinderile care au încheiat acord pentru finanţare au obligaţia să demareze investiţia în termen de maximum 6 luni de la data semnării acordului pentru finanţare şi să informeze MEAT în acest sens.

    ART. 29
    (1) Întreprinderile care au încheiat acord pentru finanţare au obligaţia să îndeplinească cerinţele obligatorii care au stat la baza încheierii acordului pentru finanţare, pe toată perioada de implementare a acordului pentru finanţare.
    (2) În cazul în care, pe parcursul realizării investiţiei, se constată necesitatea prelungirii calendarului, întreprinderea are obligaţia de a solicita MEAT prelungirea calendarului investiţiei conform art. 3 pct. 6, prin transmiterea unei notificări cu menţionarea perioadei de realizare a investiţiei, însoţită de planul de afaceri, inclusiv în format electronic.
    (3) Modificările prevăzute la alin. (2) nu pot viza creşterea valorii totale a costurilor eligibile, respectiv a ajutorului de stat aferent acestora.
    (4) MEAT poate solicita întreprinderii, în termen de 10 zile lucrătoare de la data notificării prevăzute la alin. (2), informaţii suplimentare în vederea soluţionării notificării. Întreprinderea transmite completarea documentaţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării de informaţii şi/sau documente.
    (5) În cazul prevăzut la alin. (2) MEAT finalizează analiza documentaţiei primite în termen de 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, procedând astfel:
    a) în situaţia în care se constată că sunt îndeplinite în continuare condiţiile prevăzute de prezenta schemă şi se respectă încadrarea în bugetele anuale ale schemei, se aprobă modificarea, prin act adiţional la acordul pentru finanţare;
    b) în situaţia în care se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezenta schemă, întreprinderea este înştiinţată cu privire la respingerea modificării şi MEAT aplică prevederile art. 31 alin. (1) lit. m).


    ART. 30
    (1) Pe parcursul realizării investiţiei şi pe o perioadă de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, de la data finalizării acesteia, orice modificare a adresei locaţiei unde este efectuată investiţia este permisă doar pe teritoriul aceleiaşi regiuni la nivel NUTS 3, respectiv judeţ. Modificarea se notifică MEAT printr-o adresă însoţită de certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în care se menţionează noua locaţie, codul CAEN aferent activităţii pentru care s-a obţinut finanţare la noua locaţie, actul de deţinere a locaţiei, precum şi valabilitatea acestuia.
    (2) Beneficiarii de ajutoare de stat vor raporta anual, la solicitarea MEAT, contribuţia la dezvoltarea regională realizată ca urmare a implementării proiectului de investiţii.

    CAP. VIII
    Revocarea acordului pentru finanţare şi recuperarea ajutorului de stat plătit
    ART. 31
    (1) MEAT revocă acordul pentru finanţare în situaţia în care întreprinderea:
    a) nu informează MEAT, în termen de 6 luni de la data încheierii acordului pentru finanţare, cu privire la demararea lucrărilor conform prevederilor art. 28;
    b) nu respectă obligaţia asumată în temeiul art. 10 alin. (2);
    c) nu respectă prevederile art. 17 alin. (1) lit. b)-e);
    d) nu respectă obligaţia asumată în temeiul art. 9;
    e) nu respectă prevederile art. 7 alin. (10);
    f) nu respectă obligaţiile prevăzute la art. 27 alin. (3);
    g) nu respectă prevederile art. 30 alin. (1);
    h) nu respectă prevederile art. 8 alin. (2);
    i) nu respectă obligaţiile prevăzute la art. 29 alin. (1);
    j) nu realizează investiţia conform planului de afaceri ce a stat la baza calculării punctajului şi a încheierii acordului pentru finanţare;
    k) informează MEAT că este în imposibilitatea realizării planului de investiţie şi/sau a planului de creare a locurilor de muncă sau solicită MEAT revocarea acordului pentru finanţare;
    l) nu finalizează investiţia pentru care a solicitat finanţare conform calendarului realizării investiţiei ce a stat la baza încheierii acordului pentru finanţare;
    m) nu respectă condiţia privind menţinerea investiţiei iniţiale pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data finalizării acesteia pentru întreprinderile mari, respectiv 3 ani pentru IMM-uri;
    n) nu respectă prevederile art. 7 alin. (8);
    o) nu îndeplineşte obligaţia prevăzută la art. 30 alin (2); recuperarea ajutorului de stat plătit se realizează proporţional raportat la contribuţia la dezvoltarea regională;
    p) nu respectă obligaţia prevăzută la art. 15 alin. (2).

    (2) Revocarea acordului pentru finanţare se aplică şi în situaţia în care MEAT constată, ulterior încheierii acordului pentru finanţare, că investiţia a fost demarată anterior datei de depunere a cererii de acord pentru finanţare, cu nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (3).
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1), MEAT transmite întreprinderii o scrisoare de revocare a acordului pentru finanţare.
    (4) Revocarea acordului pentru finanţare în situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-p) determină aplicarea măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat plătit.
    (5) Recuperarea ajutorului de stat plătit se realizează de către MEAT, conform procedurilor de recuperare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Ajutorul de stat plătit care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Procedura de calcul al dobânzii este stabilită prin Instrucţiunile privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi ale Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale
    ART. 32
    (1) MEAT publică pe site-ul său textul integral al prezentei scheme, data de la care se pot înregistra cereri de acord pentru finanţare, bugetul anual alocat schemei, respectiv bugetul total alocat schemei, precum şi informaţiile prevăzute în anexa III la Regulament pentru fiecare ajutor de stat individual care depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 100.000 de euro.
    (2) În termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, MEAT informează, prin Consiliul Concurenţei, Comisia Europeană asupra intrării în vigoare a prezentei scheme de ajutor de stat.
    (3) Pe baza unei cereri scrise, MEAT transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termenul stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.
    (4) Beneficiarii de ajutoare de stat au obligaţia de a pune la dispoziţia MEAT, în formatul şi în termenul solicitat de acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce revin în sarcina MEAT.
    (5) Furnizorul va asigura publicarea anexei II „Informaţii privind ajutoarele de stat exceptate în condiţiile prevăzute în prezentul regulament“ la Regulament pe pagina de web www.economie.gov.ro.
    (6) Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei o fişă de informaţii sintetice referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în formatul standard prevăzut în anexa II la Regulament, împreună cu un link care oferă acces la textul integral al măsurii de ajutor (inclusiv modificările sale, dacă va fi cazul), în vederea transmiterii către Comisia Europeană, în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei scheme, prin platforma SANI („State Aid Notification Interactive“).

    ART. 33
    (1) MEAT păstrează înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele de investiţii în cadrul schemei. Aceste înregistrări, care conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din Regulament, trebuie păstrate timp de 10 ani de la data ultimei plăţi a ajutorului de stat în cadrul schemei.
    (2) Beneficiarul ajutorului de stat trebuie să păstreze timp de 10 ani de la data ultimei plăţi a ajutorului de stat toate documentele referitoare la ajutorul de stat primit în cadrul schemei.
    (3) Datele cu caracter personal nu pot fi prelucrate şi publicate pentru informarea publicului decât cu informarea prealabilă asupra scopului prelucrării sau publicării şi obţinerea consimţământului în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    (4) MEAT, în calitate de furnizor de ajutor de stat, transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind ajutoarele de stat regionale acordate conform schemei, potrivit Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022.
    (5) MEAT are obligaţia de a înregistra schema în Registrul ajutoarelor de stat, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.
    (6) MEAT are obligaţia de a înregistra în Registrul ajutoarelor de stat contractele de finanţare, eventualele obligaţii de rambursare şi rambursări efective aferente acestora, în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării actelor sau data instituirii lor, după caz. Plăţile realizate în legătură cu ajutoarele acordate se vor înregistra în Registrul ajutoarelor de stat în termen de 10 zile lucrătoare de la data efectuării lor.

    ART. 34
    În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ghidul solicitantului şi Ghidul de plată vor fi aprobate prin ordine ale ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 35
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 iunie 2024.
    Nr. 702.
    ANEXA 1

    Lista sectoarelor de activitate eligibile
    (coduri CAEN Rev. 2)

┌────┬─────────────────────────────────┐
│Cod │Denumirea │
│CAEN│ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│10 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1031│Prelucrarea şi conservarea │
│ │cartofilor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1033│Prelucrarea şi conservarea │
│ │fructelor şi legumelor n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1042│Fabricarea margarinei şi a altor │
│ │produse comestibile similare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1052│Fabricarea îngheţatei │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1062│Fabricarea amidonului şi a │
│ │produselor din amidon │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea biscuiţilor şi │
│1072│pişcoturilor, fabricarea │
│ │prăjiturilor şi a produselor │
│ │conservate de patiserie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea macaroanelor, │
│1073│tăieţeilor, cuşcuşului şi a altor│
│ │produse făinoase similare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea produselor din cacao, │
│1082│a ciocolatei şi a produselor │
│ │zaharoase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1083│Prelucrarea ceaiului şi cafelei │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1084│Fabricarea condimentelor şi │
│ │ingredientelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1085│Fabricarea de mâncăruri preparate│
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea preparatelor │
│1086│alimentare omogenizate şi │
│ │alimentelor dietetice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1089│Fabricarea altor produse │
│ │alimentare n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│13 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1310│Pregătirea fibrelor şi filarea │
│ │fibrelor textile │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1320│Producţia de ţesături │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1330│Finisarea materialelor textile │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1391│Fabricarea de metraje prin │
│ │tricotare sau croşetare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea de articole │
│1392│confecţionate din textile (cu │
│ │excepţia îmbrăcămintei şi │
│ │lenjeriei de corp) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1393│Fabricarea de covoare şi mochete │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1394│Fabricarea de odgoane, frânghii, │
│ │sfori şi plase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea de textile neţesute şi│
│1395│articole din acestea, cu excepţia│
│ │confecţiilor de îmbrăcăminte │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1396│Fabricarea de articole tehnice şi│
│ │industriale din textile │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1399│Fabricarea altor articole textile│
│ │n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│14 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1411│Fabricarea articolelor de │
│ │îmbrăcăminte din piele │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1412│Fabricarea articolelor de │
│ │îmbrăcăminte pentru lucru │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea altor articole de │
│1413│îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria │
│ │de corp) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1414│Fabricarea de articole de │
│ │lenjerie de corp │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1419│Fabricarea altor articole de │
│ │îmbrăcăminte şi accesorii n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1420│Fabricarea articolelor din blană │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea prin tricotare sau │
│1431│croşetare a ciorapilor şi │
│ │articolelor de galanterie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea prin tricotare sau │
│1439│croşetare a altor articole de │
│ │îmbrăcăminte │
├────┼─────────────────────────────────┤
│15 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1511│Tăbăcirea şi finisarea pieilor; │
│ │prepararea şi vopsirea blănurilor│
├────┼─────────────────────────────────┤
│1512│Fabricarea articolelor de voiaj │
│ │şi marochinărie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1520│Fabricarea încălţămintei │
├────┼─────────────────────────────────┤
│17 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1712│Fabricarea hârtiei şi cartonului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea hârtiei şi cartonului │
│1721│ondulat şi a ambalajelor din │
│ │hârtie şi carton │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea produselor de uz │
│1722│gospodăresc şi sanitar, din │
│ │hârtie sau carton │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1723│Fabricarea articolelor de │
│ │papetărie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1729│Fabricarea altor articole din │
│ │hârtie şi carton n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│19 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1910│Fabricarea produselor de cocserie│
├────┼─────────────────────────────────┤
│1920│Fabricarea produselor obţinute │
│ │din prelucrarea ţiţeiului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│22 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea anvelopelor şi a │
│2211│camerelor de aer; reşaparea şi │
│ │refacerea anvelopelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2219│Fabricarea altor produse din │
│ │cauciuc │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea plăcilor, foliilor, │
│2221│tuburilor şi profilelor din │
│ │material plastic │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2222│Fabricarea articolelor de ambalaj│
│ │din material plastic │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2229│Fabricarea altor produse din │
│ │material plastic │
├────┼─────────────────────────────────┤
│23 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2311│Fabricarea sticlei plate │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2313│Fabricarea articolelor din sticlă│
├────┼─────────────────────────────────┤
│2314│Fabricarea fibrelor din sticlă │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2319│Fabricarea de sticlărie tehnică │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2320│Fabricarea de produse refractare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea articolelor ceramice │
│2341│pentru uz gospodăresc şi │
│ │ornamental │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2343│Fabricarea izolatorilor şi │
│ │pieselor izolante din ceramică │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2363│Fabricarea betonului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2364│Fabricarea mortarului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2365│Fabricarea produselor din │
│ │azbociment │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2391│Fabricarea de produse abrazive │
├────┼─────────────────────────────────┤
│24 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2441│Producţia metalelor preţioase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2442│Metalurgia aluminiului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2443│Producţia plumbului, zincului şi │
│ │cositorului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2444│Metalurgia cuprului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2445│Producţia de alte metale │
│ │neferoase (crom, mangan, nichel) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2454│Turnarea altor materiale │
│ │neferoase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│25 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2521│Producţia de radiatoare şi cazane│
│ │pentru încălzire centrală │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2529│Producţia de rezervoare, cisterne│
│ │şi containere metalice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Producţia generatoarelor de aburi│
│2530│(cu excepţia cazanelor pentru │
│ │încălzire centrală) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea produselor metalice │
│2550│obţinute prin deformare plastică;│
│ │metalurgia pulberilor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2561│Tratarea şi acoperirea metalelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2562│Operaţiuni de mecanică generală │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2571│Fabricarea produselor de tăiat │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2572│Fabricarea articolelor de │
│ │feronerie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2573│Fabricarea uneltelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea de recipienţi, │
│2591│containere şi alte produse │
│ │similare din oţel │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2592│Fabricarea ambalajelor uşoare din│
│ │metal │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea articolelor din fire │
│2593│metalice; fabricarea de lanţuri │
│ │şi arcuri │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea de şuruburi, buloane │
│2594│şi alte articole filetate; │
│ │fabricarea de nituri şi şaibe │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2599│Fabricarea altor articole din │
│ │metal n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│27 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea motoarelor, │
│ │generatoarelor şi │
│2711│transformatoarelor electrice şi a│
│ │aparatelor de distribuţie şi │
│ │control al electricităţii │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2712│Fabricarea aparatelor de control │
│ │şi distribuţie a electricităţii │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2720│Fabricarea de acumulatori şi │
│ │baterii │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2731│Fabricarea de cabluri cu fibră │
│ │optică │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea dispozitivelor de │
│2733│conexiune pentru fire şi cabluri │
│ │electrice şi electronice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2740│Fabricarea de echipamente │
│ │electrice de iluminat │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2751│Fabricarea de aparate │
│ │electrocasnice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2752│Fabricarea de echipamente casnice│
│ │neelectrice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2790│Fabricarea altor echipamente │
│ │electrice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│28 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea de motoare şi turbine │
│2811│(cu excepţia celor pentru │
│ │avioane, autovehicule şi │
│ │motociclete) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2812│Fabricarea de motoare hidraulice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2813│Fabricarea de pompe şi │
│ │compresoare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2814│Fabricarea de articole de │
│ │robinetărie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea lagărelor, │
│2815│angrenajelor, cutiilor de viteză │
│ │şi a elementelor mecanice de │
│ │transmisie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2821│Fabricarea cuptoarelor, │
│ │furnalelor şi arzătoarelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2822│Fabricarea echipamentelor de │
│ │ridicat şi manipulat │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea maşinilor şi │
│2823│echipamentelor de birou (exclusiv│
│ │fabricarea calculatoarelor şi a │
│ │echipamentelor periferice) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2824│Fabricarea maşinilor-unelte │
│ │portabile acţionate electric │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea echipamentelor de │
│2825│ventilaţie şi frigorifice, │
│ │exclusiv a echipamentelor de uz │
│ │casnic │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea altor maşini şi │
│2829│utilaje de utilizare generală │
│ │n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea maşinilor şi │
│2830│utilajelor pentru agricultură şi │
│ │exploatări forestiere │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea utilajelor şi a │
│2841│maşinilor-unelte pentru │
│ │prelucrarea metalului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2849│Fabricarea altor maşini-unelte │
│ │n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2891│Fabricarea utilajelor pentru │
│ │metalurgie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2892│Fabricarea utilajelor pentru │
│ │extracţie şi construcţii │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea utilajelor pentru │
│2893│prelucrarea produselor │
│ │alimentare, băuturilor şi │
│ │tutunului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea utilajelor pentru │
│2894│industria textilă, a │
│ │îmbrăcămintei şi a pielăriei │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2895│Fabricarea utilajelor pentru │
│ │industria hârtiei şi cartonului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Fabricarea utilajelor pentru │
│2896│prelucrarea maselor plastice şi a│
│ │cauciucului │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2899│Fabricarea altor maşini şi │
│ │utilaje specifice n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│33 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3311│Repararea articolelor fabricate │
│ │din metal │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3312│Repararea maşinilor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3313│Repararea echipamentelor │
│ │electronice şi optice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3314│Repararea echipamentelor │
│ │electrice │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3315│Repararea şi întreţinerea navelor│
│ │şi bărcilor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3316│Repararea şi întreţinerea │
│ │aeronavelor şi navelor spaţiale │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3317│Repararea şi întreţinerea altor │
│ │echipamente de transport n.c.a. │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3319│Repararea altor echipamente │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3320│Instalarea maşinilor şi │
│ │echipamentelor industriale │
├────┼─────────────────────────────────┤
│38 │ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3811│Colectarea deşeurilor │
│ │nepericuloase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3812│Colectarea deşeurilor periculoase│
├────┼─────────────────────────────────┤
│3821│Tratarea şi eliminarea deşeurilor│
│ │nepericuloase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3822│Tratarea şi eliminarea deşeurilor│
│ │periculoase │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Demontarea (dezasamblarea) │
│3831│maşinilor şi echipamentelor │
│ │scoase din uz pentru recuperarea │
│ │materialelor │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3832│Recuperarea materialelor │
│ │reciclabile sortate │
└────┴─────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

    Intensitatea maximă a ajutoarelor de stat regionale acordate întreprinderilor

┌────────────┬───────────────┬────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Nivelul maxim│
│ │ │ │al ajutorului│
│ │Judeţele │Intensitatea│de stat de │
│Regiunea │componente │maximă │care poate │
│ │ │-% - │beneficia o │
│ │ │ │întreprindere│
│ │ │ │- euro - │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Bihor │40% │33.000.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Bistriţa-Năsăud│50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Cluj │40% │33.000.000 │
│Nord-Vest ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Maramureş │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Satu Mare │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Sălaj │50% │41.250.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Alba │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Braşov │40% │33.000.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Covasna │40% │33.000.000 │
│Centru ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Harghita │40% │33.000.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Mureş │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Sibiu │40% │33.000.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Bacău │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Botoşani │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Iaşi │50% │41.250.000 │
│Nord-Est ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Neamţ │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Suceava │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Vaslui │60% │49.500.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Brăila │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Buzău │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Constanţa │50% │41.250.000 │
│Sud-Est ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Galaţi │70% │57.750.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Vrancea │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Tulcea │60% │49.500.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Argeş │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Călăraşi │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Dâmboviţa │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│Sud-Muntenia│Giurgiu │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Ialomiţa │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Prahova │70% │57.750.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Teleorman │60% │49.500.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Dolj │70% │57.750.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Gorj │70% │57.750.000 │
│Sud-Vest ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│Oltenia │Mehedinţi │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Olt │60% │49.500.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Vâlcea │60% │49.500.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Arad │30% │24.750.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Caraş-Severin │40% │33.000.000 │
│Vest ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Hunedoara │50% │41.250.000 │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Timiş │30% │24.750.000 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Ilfov parţial: │ │ │
│ │Ciorogârla, │ │ │
│ │Domneşti, │ │ │
│ │Clinceni, │ │ │
│ │Cornetu, │ │ │
│ │Bragadiru, │35% │28.875.000 │
│ │Dărăşti-Ilfov, │ │ │
│ │Jilava, │ │ │
│ │1 Decembrie, │ │ │
│ │Copăceni, │ │ │
│ │Vidra şi │ │ │
│ │Berceni │ │ │
│ ├───────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │Ilfov parţial: │ │ │
│ │Periş, │ │ │
│Ilfov │Ciolpani, │ │ │
│ │Snagov, │ │ │
│ │Gruiu, │ │ │
│ │Nuci, │ │ │
│ │Grădiştea, │ │ │
│ │Petrăchioaia, │ │ │
│ │Dascălu, │45% │37.125.000 │
│ │Moara Vlăsiei, │ │ │
│ │Baloteşti, │ │ │
│ │Corbeanca, │ │ │
│ │Buftea, │ │ │
│ │Chitila, │ │ │
│ │Glina, │ │ │
│ │Cernica, │ │ │
│ │Dobroeşti şi │ │ │
│ │Pantelimon │ │ │
└────────────┴───────────────┴────────────┴─────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016