Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 677 din 24 iunie 2021 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare şi de plată a sumelor acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 628 din 25 iunie 2021
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. II din Legea nr. 282/2020 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă şi al art. III din Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicării unor măsuri de protecţie socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. I
Hotărârea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare şi de plată a sumelor acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 794 din 31 august 2020, cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei prevăzute la art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţa de urgenţă, angajatorii depun o cerere la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială îşi au sediul social.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) însoţită de documentele prevăzute la art. 1^1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă va fi datată şi semnată de reprezentantul legal.
(3) În situaţia prevăzută la art. 1 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă, angajatorul depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza căreia îşi are sediul social, copii de pe toate deciziile privind reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile şi drepturile salariale aferente, din perioada de 30 de zile calendaristice prevăzută la art. 1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, precum şi copii de pe comunicările acestora către salariat.
(4) Pentru situaţia prevăzută la art. 1 alin. (17) din ordonanţa de urgenţă, din declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 1^1 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă trebuie să reiasă diminuarea cifrei de afaceri realizate în raport cu luna anterioară aplicării măsurii de reducere a activităţii.
(5) Angajatorii, prin reprezentanţii legali, sunt răspunzători pentru corectitudinea şi veridicitatea datelor înscrise în documentele prevăzute la art. 1^1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă.
(6) În situaţia identificării unor inadvertenţe în documentele depuse potrivit prevederilor art. 1^1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, precum şi în situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza cărora angajatorii au sediul social, care au înregistrat cererea prevăzută la alin. (1), solicită angajatorilor clarificări scrise şi/sau prezentarea de documente suplimentare.
(7) Plata indemnizaţiei se face prin virament în conturile deschise de angajatori la instituţiile de credit.
(8) Modelul cererii prevăzute la alin. (1), modelul declaraţiei pe propria răspundere a angajatorului, prevăzută la art. 1^1 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, precum şi modelul listei persoanelor, prevăzută la art. 1^1 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţă, care urmează să beneficieze de indemnizaţia prevăzută la art. 1 alin. (7) din ordonanţa de urgenţă, se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
"ART. 2
(1) În aplicarea prevederilor art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, condiţia pentru acordarea indemnizaţiei este îndeplinită, după cum urmează:
a) în cazul profesioniştilor prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi al persoanelor care obţin venituri exclusiv din drepturile de autor şi drepturile conexe, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin înregistrarea unei reduceri a veniturilor nete realizate în luna pentru care se solicită indemnizaţia faţă de media veniturilor nete lunare din anul 2019, indiferent de valoarea acesteia;
b) în cazul persoanelor care au încheiate convenţii individuale de muncă potrivit Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare, prin diminuarea orelor de muncă prestate de către acestea în cadrul cooperaţiei.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), pentru persoanele care nu au realizat venituri în anul 2019, reducerea veniturilor realizate în luna pentru care se solicită indemnizaţia se raportează la veniturile estimate în declaraţia unică, respectiv norma de venit stabilit, în anul 2020.
(3) Pentru a beneficia de indemnizaţia prevăzută la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, persoanele îndreptăţite depun direct sau, după caz, prin cooperaţie, la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, o cerere însoţită de copia actului de identitate şi de o declaraţie pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiei de acordare a indemnizaţiei.
(4) Cererea şi declaraţia pe propria răspundere prevăzute la alin. (3) se transmit în format electronic sau în format letric, la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială îşi au sediul social, până cel târziu în ultima zi a lunii curente pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară.
(5) Plata indemnizaţiei se efectuează în cel mult 10 zile lucrătoare de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (4).
(6) Modelele cererii şi declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
3. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
"ART. 5
Pentru depunerea în format electronic a cererilor şi a documentelor prevăzute la art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (4), art. 3 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri şi formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale cărui organizare şi funcţionare sunt reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro."
4. Articolul 7 se abrogă.
ART. II
Ordinele ministrului muncii şi protecţiei sociale prevăzute la art. 1 alin. (8) şi art. 2 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare şi de plată a sumelor acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă, cu completările ulterioare, astfel cum este modificată prin prezenta hotărâre, se emit în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎŢU
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Mihnea-Claudiu Drumea,
secretar de stat
p. Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
Daniela Nicolescu,
secretar de stat
p. Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
Cristian-Marius Litan,
secretar de stat
Bucureşti, 24 iunie 2021.
Nr. 677.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: