Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019, în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezenta hotărâre stabileşte o schemă transparentă de ajutor de minimis, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019, denumit în continuare Regulamentul de minimis în sectorul agricol, respectiv acordarea unui ajutor de minimis pentru susţinerea producţiei de legume în spaţii protejate, pentru anul 2021. (2) Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, schema de ajutor de minimis este exceptată de la obligaţia de notificare prevăzută la art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. (3) Schema de ajutor de minimis reglementată de prezenta hotărâre nu se aplică categoriilor de ajutoare prevăzute la art. 1 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol. ART. 2 Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României în anul 2021, pentru susţinerea producţiei de legume cultivate în spaţii protejate: a) ardei gras şi/sau ardei lung; b) castraveţi; c) tomate; d) vinete. ART. 3 În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei întreprinderi, a cărui valoare cumulată pe durata a trei exerciţii financiare, exerciţiul financiar în cauză şi două exerciţii financiare precedente, nu depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol; b) autorităţi competente - Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, prin structurile sale teritoriale, respectiv centrele locale/judeţene şi, respectiv, ale municipiului Bucureşti şi direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DAJ; c) întreprindere - orice entitate care, potrivit pct. (4) din preambulul Regulamentului de minimis în sectorul agricol, desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic şi de modul în care este finanţată; d) întreprindere unică - entitatea definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol; e) spaţii protejate - spaţii închise în care factorii de vegetaţie sunt dirijaţi pe întreg ciclul de cultură, respectiv sere/solare. CAP. II Beneficiarii, condiţiile de eligibilitate şi valoarea totală a ajutorului de minimis pentru susţinerea producţiei de legume în spaţii protejate ART. 4 (1) Schema de ajutor de minimis se acordă întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, pentru susţinerea producţiei de legume în spaţii protejate, potrivit art. 2. (2) Prevederile prezentei scheme se aplică întreprinderilor/ întreprinderilor unice definite la art. 3 lit. c) şi d), pentru culturile de legume cultivate în spaţii protejate, legume prevăzute la art. 2, respectiv: a) producătorilor agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil până la 31 decembrie 2021; b) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016; c) producătorilor agricoli persoane juridice. ART. 5 (1) Pentru a fi eligibili la acordarea ajutorului de minimis pentru producţia de legume în spaţii protejate, beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (2) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate: a) să fie înregistraţi în registrul unic de identificare, denumit în continuare RUI, şi să deţină cod unic de înregistrare atribuit de către APIA; b) să solicite ajutorul de minimis prevăzut de prezenta hotărâre; c) să utilizeze o suprafaţă cumulată de minimum 1.000 mp, cultivată exclusiv cu una dintre culturile prevăzute la art. 2; d) să obţină producţiile minime corespunzătoare culturii înfiinţate; e) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu legume în spaţiile protejate, în anul 2021; f) să deţină Registrul de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, completat începând cu data înfiinţării culturii şi avizat de oficiul fitosanitar judeţean; g) să facă dovada obţinerii producţiei minime realizate prin documente justificative, în funcţie de forma de organizare. (2) Producţiile minime prevăzute la alin. (1) lit. g) sunt următoarele: a) în sere: (i) 2.900 kg/1.000 mp pentru ardei gras şi/sau lung; (ii) 5.000 kg/1.000 mp pentru castraveţi; (iii) 8.500 kg/1.000 mp pentru tomate; (iv) 3.000 kg/1.000 mp pentru vinete; b) în solare: (i) 1.600 kg/1.000 mp pentru ardei gras şi/sau lung; (ii) 3.000 kg/1.000 mp pentru castraveţi; (iii) 3.200 kg/1.000 mp pentru tomate; (iv) 2.000 kg/1.000 mp pentru vinete; (3) Valorificarea producţiei prevăzute la alin. (2) se face în perioada 2 noiembrie-2 decembrie. (4) Dovada obţinerii producţiei de legume obţinute în spaţii protejate prevăzută la alin. (2) o constituie bonul fiscal/factura/fila din carnetul de comercializare. (5) Sprijinul financiar se acordă beneficiarilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1)-(4) numai pentru o singură cultură în anul 2021 şi numai pentru o suprafaţă de 1.000 mp. (6) Solicitanţii care nu deţin cod unic de înregistrare în Registrul unic de identificare al APIA, înainte de solicitarea înscrierii în programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate, au obligaţia obţinerii acestuia de la centrele locale/judeţene ale APIA, prin completarea şi depunerea formularului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 22/2011 privind reorganizarea Registrului fermelor, care devine Registrul unic de identificare, în vederea accesării măsurilor reglementate de politica agricolă comună. ART. 6 (1) Valoarea sprijinului financiar acordat prin schema de ajutor de minimis se exprimă sub forma unei subvenţii, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, şi se acordă beneficiarilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5. (2) Valoarea maximă în euro a sprijinului financiar de ajutor de minimis/cultură/1.000 mp/beneficiar este de 2.000 euro şi se acordă în lei, la cursul de schimb de 4,8725 lei, stabilit de către Banca Centrală Europeană, la data de 30 septembrie 2020, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria C, nr. 323 din 1 octombrie 2020, pentru schema de ajutor de minimis prevăzută la art. 4 alin. (1), în condiţiile prevăzute la art. 5. (3) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 20.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare, în cursul exerciţiului financiar actual, respectiv anul depunerii cererii de înscriere în program şi în cele două exerciţii financiare precedente, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol. (4) În termen de 5 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti transmit la APIA central, în format letric şi electronic, pentru fiecare schemă de ajutor de minimis prevăzută la art. 9 alin. (2), lista beneficiarilor şi sumele acordate acestora, în vederea introducerii în sistemul informatic de gestionare a cererilor de înscriere în program şi determinării sumei potenţial a fi încasată sub formă de ajutor de minimis, potrivit prevederilor prezentei hotărâri. ART. 7 Sumele reprezentând ajutoare de minimis se plătesc beneficiarilor într-o singură tranşă, în anul 2021. ART. 8 (1) Resursele financiare necesare aplicării schemei de ajutor de minimis prevăzute de prezenta hotărâre sunt în sumă 150.000 mii lei, reprezentând echivalentul a maximum 30.785 mii euro şi se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2021, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“. (2) În situaţia în care după centralizarea tuturor situaţiilor privind sumele necesare reprezentând ajutor de minimis se constată depăşirea sumei maxime prevăzute la alin. (1), valoarea ajutorului de minimis care se acordă per beneficiar se reduce proporţional în vederea încadrării în bugetul alocat. CAP. III Modul de acordare şi modalităţile de verificare şi control al ajutorului de minimis pentru susţinerea producţiei de legume în spaţii protejate ART. 9 (1) La depunerea cererii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul centrelor judeţene/locale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, în prezenţa potenţialilor beneficiari, verifică sumele rămase şi potenţial a fi primite prin prezenta schemă de ajutor de minimis, rezultate după însumarea ajutoarelor de minimis primite pe durata a trei exerciţii financiare, respectiv ajutoarele acordate în cele două exerciţii financiare precedente şi în exerciţiul financiar în cauză, şi până la concurenţa sumei de 20.000 euro, potrivit art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, pe baza datelor transmise potrivit art. 6 alin. (4). (2) Ajutoarele de minimis primite pe durata a trei exerciţii financiare sunt cele care au fost acordate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/2017*) privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii“, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 9/2018**) privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de porci din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa în vederea producerii cărnii de porc“, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 107/2019 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a produsului tomate în spaţii protejate“ pentru anul 2019, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 705/2019 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2019 asupra sectorului apicol“, Hotărârii Guvernului nr. 248/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a produsului tomate în spaţii protejate“ pentru anul 2020, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 716/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2020 asupra sectorului apicol“ şi cele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de usturoi“, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 365/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa“, pentru perioada 2020-2022, precum şi a unor măsuri de aplicare a acesteia, cu completările ulterioare, precum şi orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis primite până la data acordării ajutorului de minimis prevăzut de prezenta hotărâre. *) Hotărârea Guvernului nr. 500/2017 a fost abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 468/2020. **) Hotărârea Guvernului nr. 9/2018 a fost abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 365/2020. (3) După efectuarea verificării prevăzute la alin. (1), solicitanţii prevăzuţi la art. 4 alin. (2) completează şi depun cererea de înscriere în program, însoţită de următoarele documente: a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului sau al/a reprezentantului legal dacă cererea este depusă prin reprezentant legal/împuternicit; b) copie a atestatului de producător valabil până la 31 decembrie 2021; c) împuternicire/procură notarială şi o copie a B.I./C.I. al/a unui reprezentant, după caz; d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea; e) dovadă cont activ bancă/trezorerie; f) adeverinţa în original, din Registrul agricol conform înscrisurilor aferente anului 2021, care atestă suprafaţa de teren cu spaţii protejate utilizată de solicitant în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosinţă asupra terenului în cauză. (4) Cererea de înscriere în program şi documentele prevăzute la alin. (3) se depun începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi până cel târziu data de 20 iulie inclusiv. (5) Cererea de înscriere în program, însoţită de documentele prevăzute la alin. (3), poate fi transmisă la centrele locale/judeţene APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti şi prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat. (6) Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate şi datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant. (7) În situaţia cererilor depuse potrivit alin. (5), verificarea sumelor rămase potenţial a fi primite prin schema de ajutor de minimis se realizează în conformitate cu prevederile alin. (1), iar rezultatul se comunică prin mijloace de informare electronică/ poştă/curierat, după caz, înainte de înregistrarea cererii de înscriere, iar dovada transmiterii va fi ataşată la cererea de înscriere în program. (8) În situaţia în care solicitantul utilizează suprafeţe de teren cu culturi de legume în spaţii protejate situate în judeţe/UAT diferite, acesta va formula şi depune o singură cerere de înscriere în program, la centrele judeţene/locale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, unde a depus cererea unică de plată pentru anul 2021 sau unde are domiciliul/sediul social sau suprafaţa cultivată cea mai mare. (9) Responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul centrelor judeţene/locale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, înainte de înregistrarea cererii în registrul electronic de gestionare al cererilor, verifică existenţa tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (3), efectuează corespondenţa datelor din cerere cu datele din documente şi întocmesc un proces-verbal de verificare a documentelor. (10) După verificarea prevăzută la alin. (9), responsabilii desemnaţi din cadrul centrului judeţean/local APIA, respectiv al municipiului Bucureşti înregistrează cererea în Registrul electronic de gestionare a cererilor de ajutor de minimis. ART. 10 (1) APIA, prin reprezentanţii centrelor judeţene, efectuează verificări privind existenţa suprafeţelor şi a culturilor declarate, iar reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură judeţene efectuează evaluarea producţiei de legume înainte de recoltare. (2) Centrele judeţene APIA solicită direcţiilor pentru agricultură judeţene desemnarea de reprezentanţi în vederea constituirii echipelor mixte pentru efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (1). (3) Reprezentanţii centrelor judeţene APIA, împreună cu reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură judeţene, având în vedere cererea de înscriere în program prevăzută la art. 9 alin. (3), efectuează verificări privind existenţa suprafeţei, a culturii şi evaluează producţia de legume înainte de recoltare, în baza notificării scrise transmise la APIA de către solicitanţi, prin e-mail, fax sau poştă, şi întocmesc fişa de verificare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, şi sunt direct răspunzători de veridicitatea verificărilor. (4) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită în scris notificările prevăzute la alin. (3) către centrele judeţene/locale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, prin e-mail, fax sau poştă, cu cel puţin 10 zile înainte de recoltare. (5) Reprezentanţii centrelor judeţene APIA, împreună cu reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură judeţene, efectuează verificările prevăzute la alin. (3) în termen de maximum 7 zile de la primirea notificărilor prevăzute la alin. (4). (6) Controlul respectării normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecţie a plantelor se face de către inspectorii fitosanitari oficiali care au în atribuţii efectuarea controalelor oficiale şi alte activităţi oficiale conform măsurilor de aplicare a prevederilor art. 5 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale şi alte activităţi oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislaţiei privind alimentele şi furajele, a normelor privind sănătatea şi bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor şi produsele de protecţie a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009, (CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 şi (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 şi (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului şi a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE şi 2008/120/CE ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 şi (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE şi 97/78/CE ale Consiliului şi a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare (Regulamentul privind controalele oficiale). (7) Pentru obţinerea sprijinului prevăzut la art. 6 alin. (2), după efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (3), potenţialii beneficiari înregistraţi în Registrul electronic de gestionare a cererilor de ajutor de minimis au obligaţia să depună la centrele judeţene/locale APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti, unde au depus cererea de înscriere, documentele justificative prevăzute la art. 5 alin. (4), precum şi copia Registrului de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor, completat la zi şi avizat de oficiul fitosanitar judeţean, până la 3 decembrie 2021 inclusiv. ART. 11 (1) Responsabilii desemnaţi din cadrul centrelor judeţene APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti, după finalizarea tuturor verificărilor condiţiilor de eligibilitate, stabilesc sumele aferente reprezentând ajutor de minimis, pentru fiecare beneficiar eligibil, întocmesc situaţia centralizatoare a sumelor aprobate reprezentând ajutor de minimis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi o transmit la APIA central. (2) Dacă suma totală depăşeşte suma maximă prevăzută la art. 8 alin. (1), APIA central reduce proporţional valoarea ajutorului de minimis, pentru toţi beneficiarii. (3) Responsabilii desemnaţi din cadrul APIA central întocmesc şi transmit la Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, până la data de 15 decembrie 2021, situaţia centralizatoare a sumelor aprobate de către centrele judeţene reprezentând ajutor de minimis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. ART. 12 După primirea situaţiei centralizatoare prevăzute la art. 11 alin (3), Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte situaţia centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. ART. 13 (1) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul APIA central care la rândul său repartizează creditele bugetare centrelor judeţene APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti cu sumele cuvenite. (2) Centrele judeţene APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit legislaţiei în vigoare. ART. 14 (1) Registrul electronic de gestionare a cererilor pentru înscrierea în Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate, precum şi documentaţia depusă pentru accesarea acestuia se păstrează la centrele locale/judeţene APIA şi, respectiv, al municipiului Bucureşti pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost plătit ajutorul de minimis. (2) APIA central publică pe site-ul instituţiei lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis şi sumele acordate potrivit prezentei hotărâri. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 15 Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri este avut în vedere pentru a fi dedus din orice schemă viitoare de ajutor de minimis. ART. 16 (1) În cazul nerespectării de către beneficiari a condiţiilor prevăzute la art. 5, aceştia sunt obligaţi la restituirea contravalorii ajutorului de minimis, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate de la data încasării acestuia până la data recuperării integrale, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Sumele reprezentând ajutor de minimis necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmite de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de scadenţă prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Creanţele bugetare principale şi accesorii se sting prin plată voluntară, compensare sau prin executare silită de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Titlurile executorii împreună cu dovada comunicării acestora către debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanţelor bugetare prin executare silită, conform Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (7) Cuantumul creanţelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se calculează de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, care au emis procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare. (8) Creanţele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a accesoriilor, ce reprezintă titluri de creanţă, prevederile alin. (2)-(5) aplicându-se în mod corespunzător. (9) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti. (10) Creanţele bugetare principale şi accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanţă şi se constituie venit integral la bugetul de stat. ART. 17 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM–MINISTRU FLORIN-VASILE CÎŢU Contrasemnează: Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Nechita-Adrian Oros p. Ministrul finanţelor, Lucian Ovidiu Heiuş, secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Cornel Feruţă, secretar de stat Bucureşti, 16 iunie 2021. Nr. 651. ANEXA 1
(model) Persoana juridică/PFA/II/IF/PF .................................................. Sediu (comuna, judeţul) ...................... Ferma (nume/număr, adresă) ..................................................... REGISTRU de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor* * Registrul se completează, după fiecare utilizare a acestor produse, cu respectarea normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecţie a plantelor (ppp) prevăzute în „Codul de bune practici pentru utilizarea în siguranţă a produselor de protecţie a plantelor“, elaborat de Autoritatea Naţională Fitosanitară, postat pe pagina web a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la secţiunea fitosanitar/utilizarea durabilă a produselor de protecţie a plantelor.
┌─────────────┬───────┬─────────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────┬────────────┐
│ │Cultura│ │Tratamentul efectuat │Numele, │ │Nr. şi data │
│Data │şi │ ├──────────┬────────┬─────────┬─────────┬─────────┤prenumele │Data │documentului│
│efectuării │locul │Timpul │Agentul de│ │Doza │ │ │persoanei │începerii │prin care │
│tratamentului│unde │aplicării│dăunare: │Denumire│omologată│Suprafaţa│Cantităţi│responsabile │recoltării│s-a dat în │
│(ziua, luna, │este │ │boala/ │ppp │/ │(ha) │utilizate│de efectuarea │produsului│consum │
│anul) │situat │ │dăunătorul│folosit │Doza │ │(kg, l) │tratamentului,│agricol │populaţiei │
│ │terenul│ │/ buruieni│ │folosită │ │ │semnătura │ │ │
├─────────────┼───────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴───────┴─────────┴──────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────────┴──────────┴────────────┘
Semnătură solicitant .................... Avizat Oficiul Fitosanitar …….............. Şef serviciu/Şef birou/Coordonator Numele şi prenumele ................. Semnătura ................................... ANEXA 2
┌────────────────────────────────┬──────────┐
│ │Modalitate│
│Centrul Judeţean/Local APIA │de │
│…………………. Nr. şi dată cerere │depunere* │
│................................├──────────┤
│ │Personal │
├────────────────────────────────┤Poştă │
│Numele, prenumele şi semnătura │Format │
│funcţionarului APIA care │electronic│
│primeşte cererea │[] [] [] │
│ │ │
├────────────────────────────────┴──────────┤
│Nr. unic de identificare solicitant ID │
│(RUI) RO ……………………………. │
└───────────────────────────────────────────┘
* Se va bifa căsuţa corespunzătoare metodei de depunere. Funcţionarul care primeşte cererea de solicitare a ajutorului de minimis va semna numai în cazul depunerii „personal“. CERERE DE ÎNSCRIERE în Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2021 I. Date de identificare solicitant PERSOANE FIZICE
┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberat(ă) la data │
│de ........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘
PERSOANE JURIDICE ŞI PFA/II/IF
┌──────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├──────────────────────────────────────┤
│Înregistrată la ONRC cu nr. │
│....................... │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod CAEN: │
└──────────────────────────────────────┘
COORDONATE BANCARE:
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Banca/Trezorerie │Sucursala/Agenţia │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. cont IBAN: │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)
┌──────────────────────────┬───────────┐
│Nume │Prenume │
├─────────────────────────┬┼┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┤
│CNP ││││││││││││││
├─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii │
│notariale │
└──────────────────────────────────────┘
II. Suprafeţe culturi şi sume solicitate Solicit înregistrarea în Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 651/2021 pentru aprobarea programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2021, pentru cultura .........................., după cum urmează:
┌─────┬───────────┬──────────┬─────────┐
│Nr. │Suprafaţa │Cultura │Valoare │
│crt. │solicitată │solicitată│ajutor* │
├─────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│(1) │ │ │ │
├─────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│(2) │ │ │ │
├─────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│(3) │ │ │ │
├─────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│(4) │ │ │ │
├─────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│Total│ │ │ │
└─────┴───────────┴──────────┴─────────┘
* 2.000 euro/1.000 mp/beneficiar/an. III. Declaraţii Subsemnatul/Subsemnata, ....................................................., identificat/ă cu BI/CI nr. ............. seria ........................, eliberat(ă) de ..................................................... la data de ................................., având CNP ........................................, în calitate de titular/administrator/reprezentant legal al ............................................................., declar că: 1. Am fost informat asupra condiţiilor de înscriere în Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate şi mă oblig să respect condiţiile de eligibilitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 651/2021. 2. Declar că în perioada 2019-2021 am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul art. ......... din Hotărârea Guvernului nr. 651/2021, în oricare dintre formele de organizare conform art. 4 alin. (2) din hotărâre, după cum urmează: ............................................., suma ..................................; ............................................., suma ..................................; ............................................., suma .................................. . 3. Mă angajez să notific în scris centrele judeţene/locale ale APIA, înainte de recoltare, în vederea efectuării verificărilor privind existenţa suprafeţei, a culturii şi evaluarea producţiei de legume înainte de recoltare potrivit Hotărârii Guvernului nr. 651/2021. 4. Mă angajez să prezint odată cu depunerea cererii de înscriere în Program documentele obligatorii. 5. Mă angajez să prezint toate documentele justificative obligatorii după depunerea cererii de înscriere în Program, respectiv documentele care fac dovada producţiei obţinute, precum şi copia registrului de evidenţă a tratamentelor actualizat la zi şi avizat de către oficiul fitosanitar judeţean, în termen legal. 6. Mă angajez să respect legislaţia în vigoare cu privire la Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate. 7. Mă angajez să notific în scris centrele judeţene/locale ale APIA, în termen de 5 zile lucrătoare, orice modificări privitoare la informaţiile declarate în cererea de înscriere în program, anexând documentele justificative pentru aceste modificări, dacă este cazul. 8. Am fost informat de reprezentanţii centrului judeţean/local APIA ............................../municipiului Bucureşti cu privire la verificările ce se vor efectua cu privire la existenţa suprafeţei, a culturii şi evaluarea producţiei înainte de recoltare. 9. Cunosc prevederile art. 8 alin. (2) din hotărâre cu privire la reducerea proporţională a valorii ajutorului de minimis solicitat de către subsemnatul, care se poate realiza în situaţia în care sumele necesare, reprezentând ajutor de minimis, depăşesc resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis. 10. Declar că deţin Registrul de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 651/2021. 11. Sunt de acord ca datele din cerere şi documentele anexate să fie introduse în baza de date a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. 12. Toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai cât este necesar îndeplinirii scopului pentru care au fost colectate, plus termenele de arhivare prevăzute de dispoziţiile legale în materie, şi/sau atât cât este necesar pentru ca părţile să îşi poată exercita drepturile legitime. 13. Cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile. Semnătură beneficiar Data IV. Lista documentelor ataşate cererii de înscriere în Programul de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate
┌────┬──────────────┬──┬──┬──────┬──────────┐
│ │Documente │ │ │ │ │
│Nr. │ataşate │ │ │NU E │*Control │
│crt.│cererii de │DA│NU│CAZUL.│vizual │
│ │înscriere în │ │ │ │funcţionar│
│ │Program: │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│1. │Copie BI/CI │[ │[ │[ ] │[ ] │
│ │solicitant │] │] │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Copie BI/CI │ │ │ │ │
│2. │administrator/│[ │[ │[ ] │[ ] │
│ │reprezentant │] │] │ │ │
│ │legal │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Copie a │ │ │ │ │
│ │atestatului de│ │ │ │ │
│ │producător din│ │ │ │ │
│ │care rezultă │[ │[ │ │ │
│3. │valabilitatea │] │] │ │[ ] │
│ │la data │ │ │ │ │
│ │depunerii │ │ │ │ │
│ │cererii până │ │ │ │ │
│ │la 31.12.2021 │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Împuternicire/│[ │[ │ │ │
│4. │Procură │] │] │[ ] │[ ] │
│ │notarială │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Copie a │ │ │ │ │
│ │certificatului│ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │
│ │înregistrare │ │ │ │ │
│ │la Oficiul │ │ │ │ │
│ │Naţional al │ │ │ │ │
│ │Registrului │ │ │ │ │
│5. │Comerţului/ │[ │[ │[ ] │[ ] │
│ │Registrul │] │] │ │ │
│ │naţional al │ │ │ │ │
│ │asociaţiilor │ │ │ │ │
│ │şi fundaţiilor│ │ │ │ │
│ │sau a actului │ │ │ │ │
│ │în baza căruia│ │ │ │ │
│ │îşi desfăşoară│ │ │ │ │
│ │activitatea │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Dovadă cont │[ │[ │ │ │
│6. │activ bancar/ │] │] │ │[ ] │
│ │trezorerie │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼──┼──────┼──────────┤
│ │Adeverinţă în │ │ │ │ │
│ │original, care│ │ │ │ │
│ │să ateste, │ │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │ │
│ │înscrisurilor │ │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │ │
│ │anului 2021, │[ │[ │ │ │
│7. │din Registrul │] │] │ │[ ] │
│ │agricol, │ │ │ │ │
│ │suprafaţa de │ │ │ │ │
│ │teren cu │ │ │ │ │
│ │spaţii │ │ │ │ │
│ │protejate │ │ │ │ │
│ │utilizată de │ │ │ │ │
│ │solicitant │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──┴──┴──────┴──────────┘
* Controlul vizual a fost efectuat de către ................................. . Conform datelor transmise de către direcţiile pentru agricultură judeţene suma încasată în anii anteriori pentru ajutoarele de minimis reglementate de prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 651/2021 este de .............................. lei. Valoarea maximă potenţial a fi încasată după îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate este de ................ lei. Cererea a fost verificată şi este completă, corectă şi poate fi înregistrată în registrul electronic. Semnătură funcţionar Semnătură solicitant Data ANEXA 3
(Model) FIŞA DE VERIFICARE a existenţei suprafeţei, a culturii şi de evaluare a producţiei înainte de recoltare Nr. ............ data ........................ Date de identificare beneficiar: PERSOANE FIZICE
┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberată la data de │
│........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘
PERSOANE JURIDICE ŞI PFA/II/IF
┌──────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
└──────────────────────────────────────┘
Spaţiul protejat seră [ ] solar [ ] Data înfiinţării culturii declarate de producător: ............................... Stadiul de dezvoltare a culturii: .....................................................
┌─────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────────┬─────────┐
│ │ │ │ │ │ │Producţia│
│Nr. │Suprafaţa │Suprafaţa │Cultura │Cultura │Nr. foto │minimă │
│crt. │solicitată│confirmată│solicitată│confirmată│georeferenţiată│estimată │
│ │ │ │ │ │ │în kg/ha │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┼─────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┼─────────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────────┴─────────┘
Observaţii: ............................................................................ Data: Reprezentant Centrul judeţean APIA, .................................... (nume, prenume, funcţie, semnătură) Reprezentant DAJ, .................................... (nume, prenume, funcţie, semnătură) Sunt de acord cu rezultatul controlului. Solicitant, ..................................... (nume, prenume, funcţie, semnătură) NOTĂ: Această fişă se va completa în urma notificării scrise, de către solicitant, potrivit art. ……....... alin. (…) din Hotărârea Guvernului nr. 651/2021 pentru aprobarea programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2021. ANEXA 4
(Model) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Centrul Judeţean ................................. Operator de date cu caracter personal: 9596 Nr. de înregistrare ..................../...................... SITUAŢIA CENTRALIZATOARE a beneficiarilor şi a sumelor necesare reprezentând ajutor de minimis
┌────┬─────────┬───────┬──────────┬────────┐
│ │ │ │ │Valoare │
│ │Numele şi│ │Cultura │cuvenită│
│Nr. │prenumele│ID │înscrisă │ajutor │
│crt.│/ │fermier│în cerere*│de │
│ │Denumirea│ │ │minimis │
│ │ │ │ │(lei)** │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼────────┤
│... │ │ │ │ │
├────┴─────────┴───────┼──────────┼────────┤
│ │Ardei gras│ │
│ ├──────────┼────────┤
│ │Ardei lung│ │
│ ├──────────┼────────┤
│TOTAL │Castraveţi│ │
│ ├──────────┼────────┤
│ │Tomate │ │
│ ├──────────┼────────┤
│ │Vinete │ │
├──────────────────────┼──────────┼────────┤
│TOTAL GENERAL │X │ │
└──────────────────────┴──────────┴────────┘
Director executiv al centrului judeţean APIA/al municipiului Bucureşti, ............................................... (numele, prenumele, semnătura, ştampila) Întocmit, ............................................. (numele, prenumele, funcţia, semnătura) Verificat, .............................................. (numele, prenumele, funcţia, semnătura) * Se va înscrie cultura solicitată în cererea de înscriere în program: ardei gras/lung, castraveţi, tomate, vinete. ** Echivalentul a 2.000 euro/cultură/1.000 mp/beneficiar/an. ANEXA 5
(Model) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Operator de date cu caracter personal: 9596 Nr. de înregistrare ..................../......................... SITUAŢIA CENTRALIZATOARE a sumelor aprobate reprezentând ajutor de minimis
┌─────┬───────┬──────────┬───────────┬────────┐
│Nr. │ │ │Numărul de │Suma │
│crt. │Judeţul│Cultura │beneficiari│aprobată│
│ │ │ │ │(lei) │
├─────┼───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei gras│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei lung│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Castraveţi│ │ │
│1. │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Tomate │ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Vinete │ │ │
│ ├───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │Total │X │……………… │……………… │
├─────┼───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei gras│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei lung│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Castraveţi│ │ │
│2. │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Tomate │ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Vinete │ │ │
│ ├───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │Total │X │……………… │……………… │
├─────┼───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei gras│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Ardei lung│ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Castraveţi│ │ │
│(...)│ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Tomate │ │ │
│ │ ├──────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Vinete │ │ │
│ ├───────┼──────────┼───────────┼────────┤
│ │Total │X │……………… │……………… │
├─────┴───────┴──────────┼───────────┼────────┤
│TOTAL │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴────────┘
Director general APIA, ............................................ (numele, prenumele, semnătura, ştampila) Întocmit ............................................ (numele, prenumele, funcţia, semnătura) Verificat ............................................ (numele, prenumele, funcţia, semnătura) ANEXA 6
(Model) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Se aprobă. Ordonator principal de credite, ............................................ SITUAŢIE CENTRALIZATOARE cu sumele aprobate reprezentând sprijin financiar la nivel de judeţ
┌────┬───────────────┬───────────┬────────┐
│ │ │ │Valoarea│
│ │ │ │finală │
│Nr. │ │Numărul de │aprobată│
│crt.│Judeţul │beneficiari│la plată│
│ │ │ │de APIA │
│ │ │ │central │
│ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│1. │Alba │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│2. │Arad │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│3. │Argeş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│4. │Bacău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│5. │Bihor │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│6. │Bistriţa-Năsăud│ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│7. │Botoşani │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│8. │Braşov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│9. │Brăila │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│10. │Buzău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│11. │Caraş-Severin │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│12. │Călăraşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│13. │Cluj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│14. │Constanţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│15. │Covasna │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│16. │Dâmboviţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│17. │Dolj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│18. │Galaţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│19. │Giurgiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│20. │Gorj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│21. │Harghita │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│22. │Hunedoara │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│23. │Ialomiţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│24. │Iaşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│25. │Ilfov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│26. │Maramureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│27. │Mehedinţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│28. │Mureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│29. │Neamţ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│30. │Olt │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│31. │Prahova │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│32. │Satu Mare │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│33. │Sălaj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│34. │Sibiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│35. │Suceava │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│36. │Teleorman │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│37. │Timiş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│38. │Tulcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│39. │Vaslui │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│40. │Vâlcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│41. │Vrancea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼────────┤
│42. │Bucureşti │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼────────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │
└────────────────────┴───────────┴────────┘
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene Director general, .................................................................. (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.