Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 642 din 31 iulie 2014  pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind legăturile rutiere peste frontiera de stat româno-ungară, semnat la Bucureşti la 24 iulie 2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 642 din 31 iulie 2014 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind legăturile rutiere peste frontiera de stat româno-ungară, semnat la Bucureşti la 24 iulie 2014

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 594 din 8 august 2014

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind legăturile rutiere peste frontiera de stat româno-ungară, semnat la Bucureşti la 24 iulie 2014.


              PRIM-MINISTRU
           VICTOR-VIOREL PONTA

                     Contrasemnează:
                    ─────────────────
                    Viceprim-ministru,
               ministrul dezvoltării regionale
                 şi administraţiei publice,
                   Nicolae-Liviu Dragnea

               Ministrul afacerilor externe,
                     Titus Corlăţean


    Bucureşti, 31 iulie 2014.
    Nr. 642.



                                   ACORD
       între Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind legăturile rutiere
                     peste frontiera de stat româno-ungară

    Guvernul României şi Guvernul Ungariei (denumite în continuare părţi contractante),
    având în vedere principiile fundamentale ale Uniunii Europene cu privire la libera circulaţie a persoanelor, serviciilor, mărfurilor şi capitalurilor,
    în dorinţa de a întări relaţiile de bună vecinătate şi prietenie între România şi Ungaria,
    având în vedere relaţiile de cooperare între unităţile administrativ-teritoriale situate de o parte şi de alta a frontierei de stat româno-ungare şi cerinţele de dezvoltare a acestora,
    luând în considerare importanţa dezvoltării turismului internaţional, a comerţului şi transporturilor, precum şi a cooperării economice transfrontaliere,
    convin asupra următoarelor:

    ART. 1
    (1) Părţile contractante convin cu privire la facilitarea realizării legăturilor rutiere care traversează frontiera de stat româno-ungară, enumerate în anexa care constituie parte integrantă a prezentului acord.
    (2) Părţile contractante convin cu privire la caracterul traficului desfăşurat prin legăturile rutiere care traversează frontiera de stat româno-ungară, în conformitate cu anexa care constituie parte integrantă a prezentului acord.
    (3) Realizarea conexiunilor între autostrăzi, drumuri naţionale în România şi drumuri expres în Ungaria, precum şi a podurilor de frontieră cu o structură de peste 30 de metri lungime se va conveni prin acord separat.
    ART. 2
    Pe teritoriul statului fiecărei părţi contractante, dezvoltarea, fără modificarea rangului/categoriei, şi întreţinerea legăturilor rutiere care fac obiectul prezentului acord se va realiza de către autorităţile care le au în administrare, cu respectarea prevederilor legale şi a standardelor tehnice aplicabile pe teritoriul statului părţii contractante respective.
    ART. 3
    Părţile contractante se vor informa în scris pe cale diplomatică privind autorităţile desemnate pentru monitorizarea implementării prezentului acord.
    ART. 4
    (1) Realizarea de legături rutiere peste frontiera de stat nu modifică traseul liniei frontierei de stat.
    (2) Înaintea începerii oricăror lucrări pe teritoriul statului părţii contractante respective, pe o distanţă de la linia frontierei de stat determinată conform legislaţiei naţionale, se va obţine avizul autorităţilor competente în conformitate cu legislaţia aplicabilă.
    ART. 5
    (1) Liberul acces al persoanelor, mijloacelor de transport, mărfurilor şi altor bunuri peste frontiera de stat româno-ungară pe aceste legături transfrontaliere se va face de la data aplicării în totalitate de către România a acquis-ului Schengen sau ocazional, cu aprobarea prealabilă a autorităţilor competente.
    (2) Până la data aplicării în totalitate de către România a acquis-ului Schengen, drumurile din anexă pe care nu sunt deschise puncte de trecere a frontierei, acolo unde traversează frontiera de stat, vor fi prevăzute de către autorităţile competente cu bariere şi obstacole pe teritoriul ambelor state, iar trecerea peste frontiera de stat se va face conform prevederilor alin. (1) al prezentului articol.
    ART. 6
    Orice diferende privind interpretarea şi aplicarea prezentului acord vor fi soluţionate pe cale amiabilă între părţile contractante.
    ART. 7
    (1) Prezentul acord va intra în vigoare la treizeci (30) de zile de la data primirii ultimei notificări prin care părţile contractante se informează reciproc pe cale diplomatică despre îndeplinirea procedurilor interne pentru intrarea în vigoare.
    (2) Prezentul acord se încheie pe o durată nedeterminată.
    (3) Prezentul acord poate fi modificat oricând, în scris, pe baza înţelegerii dintre părţile contractante. Amendamentele intră în vigoare corespunzător prevederilor alin. (1).
    (4) Prezentul acord poate fi denunţat de oricare din părţile contractante, printr-o notificare scrisă transmisă pe cale diplomatică. În acest caz acordul îşi încetează valabilitatea după şase (6) luni de la data primirii notificării.

    Semnat la 24 iulie 2014, la Bucureşti, în două exemplare originale în limbile română şi maghiară, toate textele fiind egal autentice.


              Pentru Guvernul României,
               Nicolae-Liviu Dragnea,
                viceprim-ministru,
          ministrul dezvoltării regionale
              şi administraţiei publice

              Pentru Guvernul Ungariei,
                   Sesztak Miklos,
          ministrul dezvoltării naţionale


    ANEXĂ

                              LISTA
       legăturilor rutiere peste frontiera de stat româno-ungară


┌────┬───────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Denumirea localităţii │Indicatorul │ Caracterul traficului │Tipul legăturii│
│crt.│ implicate │punctajului │ │ rutiere (drum/│
│ │ │de intersecţie│ │ pod/bac/pistă │
│ │ │ │ │ bicicletă) │
├────┼──────────────┬────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ România │ Ungaria │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1 │Nădlac │Csanadpalota │B26/2-B26/3 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2 │Pecica │Battonya │B108-C14 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 3 │Variaşu Mic │Dombegyhaza │C51-C51/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 4 │Grăniceri │Elek │D59/1-D59/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 5 │Iermata Neagră│Gyula-Denesmajor│D137/3-D139 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 6 │Ant │Sarkad │D148-D148/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 7 │Salonta │Mehkerek │E38/2-E39/1 │trafic de persoane şi marfă până │pistă de │
│ │ │ │ │la 3,5 t │biciclete pe │
│ │ │ │ │ │punctul de │
│ │ │ │ │ │trecere │
│ │ │ │ │ │existent │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 8 │Cefa │Geszt │F2/1-F3/1 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 9 │Chereşig │Korosnagyharsany│F69-F69/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 10│Borş │Artand │F144/1-F146 │fără restricţii │pistă de │
│ │ │ │ │ │biciclete pe │
│ │ │ │ │ │punctul de │
│ │ │ │ │ │trecere │
│ │ │ │ │ │existent │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 11│Parhida │Kismarja │G46/2-G47/1 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 12│Roşiori │Pocsaj │G70-G71 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 13│Voivozi │Bagamer │H72-H73 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 14│Horea │Omboly │K30-K30/1 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 15│Boghiş │Csenger │L72/1-L72/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 16│Oar │Csenger │L85/1-L85/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 17│Oar │Csenger │L86-L86/1 │trafic cu biciclete │pistă de │
│ │ │ │ │ │biciclete │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 18│Peleş │Zajta │L148-L148/1 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 19│Bercu │Garbolc │L170-L170/2 │trafic de persoane şi marfă până │ │
│ │ │ │ │la 3,5 t │drum │
├────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 20│Turulung │Marosliget │L176/1-L176/2 │trafic cu biciclete │pistă de │
│ │ │ │ │ │biciclete │
└────┴──────────────┴────────────────┴──────────────┴──────────────────────────────────┴───────────────┘

                   _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016