Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 6 din 12 martie 2024 pentru modificarea şi completarea Statutului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009
EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 266 din 28 martie 2024
În temeiul prevederilor art. 53 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 12 martie 2024, emite următoarea hotărâre:
ART. I
Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 26 februarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 61
(1) Cercetarea disciplinară se efectuează în termen de maximum 6 luni de la înregistrarea plângerii la comisia teritorială de etică şi deontologie a OAMGMAMR.
(2) Contestaţiile formulate împotriva hotărârilor pronunţate de către consiliul judeţean se soluţionează în termen de maximum 6 luni de la înregistrarea acestora la Comisia naţională de etică şi deontologie a OAMGMAMR."
2. Articolul 75 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 75
Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti emite decizia de soluţionare, termenul de redactare fiind de maximum 10 zile de la adoptarea sa."
3. După articolul 83 se introduce un nou articol, articolul 83^1, cu următorul cuprins:
"ART. 83^1
În condiţiile în care Comisia naţională de etică şi deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România apreciază că cercetarea preliminară nu cuprinde toate argumentele necesare pentru pronunţarea unei hotărâri sau nu s-a răspuns la fiecare dintre criticile şi mijloacele de apărare invocate de părţi sau nu au fost administrate suficiente probe, aceasta va trimite cauza spre rejudecare comisiei teritoriale de etică şi deontologie."
4. La articolul 93^3 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
"d^1) producerea unui prejudiciu în patrimoniul OAMGMAMR, respectiv al filialelor OAMGMAMR;"
5. La articolul 93^3, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
"(4) Repetarea unei abateri disciplinare până la radierea sancţiunii aplicate constituie o circumstanţă agravantă, care va fi avută în vedere la aplicarea noii sancţiuni.
(5) Cercetarea faptelor, adunarea dovezilor şi propunerea unei sancţiuni pentru membrii aleşi în funcţii de conducere sunt de competenţa Comisiei naţionale de etică şi deontologie."
6. La articolul 93^5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Sancţiunile disciplinare pronunţate se prescriu prin înlăturarea consecinţelor sancţionării, astfel:
a) avertismentul se prescrie în termen de 12 luni de la data aplicării sancţiunii, cu condiţia să nu fi intervenit o nouă sancţiune disciplinară;
b) suspendarea se prescrie în termen de 36 de luni de la data expirării perioadei de suspendare, cu condiţia să nu fi intervenit o nouă sancţiune disciplinară."
7. La articolul 93^6, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Procedura privind desfăşurarea anchetei disciplinare a organelor de conducere se declanşează:
a) la sesizarea oricărei persoane fizice sau juridice care are cunoştinţă de săvârşirea unor abateri disciplinare;
b) prin hotărârea Consiliului naţional al OAMGMAMR în cazul în care se constată existenţa unor fapte de natura abaterilor disciplinare sesizate de către Comisia naţională de control financiar a OAMGMAMR."
8. La articolul 93^6, după alineatul (6) se introduc nouă noi alineate, alineatele (7) - (15), cu următorul cuprins:
"(7) Procedura privind desfăşurarea anchetei disciplinare a organelor de conducere se declanşează prin hotărârea Consiliului naţional al OAMGMAMR în cazul în care se constată existenţa unor încălcări ale regulamentelor, procedurilor organizaţiei şi ale hotărârilor Consiliului naţional care sunt constatate de către Comisia naţională de control financiar a OAMGMAMR.
(8) Termenul în care poate fi depusă sesizarea/plângerea împotriva persoanelor care deţin funcţii de conducere este de 30 de zile de la data cunoaşterii faptei, dar nu mai târziu de 3 ani de la data săvârşirii ei.
(9) Procedura disciplinară va fi declanşată de către Comisia naţională de etică şi deontologie a OAMGMAMR, în calitate de comisie de specialitate, fără personalitate juridică, prin dispoziţia Biroului executiv al OAMGMAMR.
(10) În situaţia în care se constată că au fost primite mai multe sesizări/plângeri îndreptate împotriva unei singure persoane, având acelaşi obiect, pentru asigurarea unei cercetări disciplinare unitare, este posibilă conexarea dosarelor disciplinare în cauză la dosarul mai întâi înregistrat.
(11) Persoana cercetată are dreptul să consulte la sediul comisiei dosarul cercetării disciplinare şi poate solicita administrarea de probe în apărare.
(12) Refuzul persoanei cercetate de a se prezenta în faţa comisiei sau de a face declaraţii se consemnează într-un proces-verbal şi nu împiedică continuarea şi finalizarea cercetării disciplinare.
(13) În cazul în care persoana cercetată, din motive medicale sau obiective bine justificate, nu se poate prezenta în faţa comisiei, cursul cercetării se poate suspenda până la încetarea cauzelor care au determinat suspendarea.
(14) La finalizarea cercetării disciplinare comisia întocmeşte referatul de soluţionare a cauzei, pe care îl va înainta Biroului executiv al OAMGMAMR şi care va cuprinde următoarele elemente:
a) date referitoare la persoana cercetată disciplinar;
b) descrierea faptei reţinute în sarcina persoanei cercetate;
c) apărările formulate de persoana cercetată;
d) motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de persoana cercetată, atunci când este cazul;
e) propunerea de sancţionare sau de nesancţionare disciplinară.
(15) Principiile răspunderii disciplinare a organelor de conducere la nivel teritorial şi naţional se completează cu principiile răspunderii disciplinare a membrilor OAMGMAMR."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte
Bucureşti, 12 martie 2024.
Nr. 6.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: