Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 59 din 17 septembrie 2024  privind adoptarea opiniei referitoare la Cartea albă - Cum se pot gestiona nevoile Europei  în materie de infrastructură digitală? - COM (2024) 81    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 59 din 17 septembrie 2024 privind adoptarea opiniei referitoare la Cartea albă - Cum se pot gestiona nevoile Europei în materie de infrastructură digitală? - COM (2024) 81

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 939 din 18 septembrie 2024
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 164-189 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/476, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 10 septembrie 2024, Camera Deputaţilor:
    1. susţine Cartea albă referitoare la gestionarea nevoilor Europei în materie de infrastructură digitală;
    2. subliniază relevanţa interoperabilităţii în ecosistemul internetului lucrurilor şi a reducerii efectelor negative generate de preponderenţa tehnologiilor proprietare în privinţa integrării dispozitivelor şi programelor de calculator, în mod eficient şi cu evitarea costurilor excesive generate de abuzul de poziţie dominantă, astfel încât să permită dezvoltarea rapidă a infrastructurii şi a societăţii digitale;
    3. recomandă stabilirea unor condiţii de utilizare a infrastructurii digitale care să diminueze riscul de apariţie a unor dezechilibre comerciale şi riscul de formare a unor bariere în calea accesului întreprinderilor mici şi mijlocii;
    4. recomandă sprijinirea financiară a microîntreprinderilor pentru a creşte gradul de digitalizare al acestora şi pentru a accesa infrastructura digitală, având în vedere prioritatea mai mică acordată digitalizării de către astfel de entităţi, comparativ cu marile companii;
    5. recomandă sprijinirea microreţelelor şi a diverselor modalităţi tehnice de conectare în zonele rurale, montane şi izolate, atât financiar, cât şi din punctul de vedere al conştientizării cetăţenilor şi întreprinzătorilor cu privire la avantaje, precum şi investigarea soluţiilor de conectare cu investiţii reduse;
    6. recomandă derularea de cercetări cu privire la riscurile de reducere a fiabilităţii şi a utilităţii serviciilor, generate de proiectarea defectuoasă şi de utilizarea nepotrivită a interfeţei om-maşină, având în vedere convergenţa rapidă a ecosistemelor informatice şi de comunicaţii electronice;
    7. recomandă elaborarea unui plan pentru evaluarea infrastructurii digitale, existente şi în fază de proiect, din perspectiva obiectivelor de securitate şi apărare, cu luarea în considerare a Directivei privind rezilienţa entităţilor critice şi a reglementărilor şi strategiilor în materia rezilienţei cibernetice;
    8. recomandă identificarea unor măsuri pentru accelerarea elaborării actului legislativ privind reţelele digitale şi o abordare deschisă, flexibilă a prevederilor acestuia, astfel încât să ţină pasul cu avansul tehnologic rapid din domeniu;
    9. recomandă aprofundarea şi extinderea spaţiului european al educaţiei şi antrenarea micilor furnizori de instruire locali în vederea pregătirii cunoştinţelor necesare proiectării, construirii, menţinerii şi operării infrastructurii digitale, având în vedere obiectivele politice comune ale Uniunii privind tranziţia verde şi digitală;
    10. atrage atenţia asupra faptului că dezvoltarea infrastructurii digitale nu asigură prin ea însăşi un impact mai mare al digitalizării, în absenţa unei proiectări de înaltă calitate şi orientate către utilizator a programelor de calculator şi a aplicaţiilor informatice, cu utilizarea raţională a resurselor de calcul;
    11. recomandă identificarea unor măsuri preventive pentru asigurarea liberei concurenţe pe noile pieţe de servicii digitale, cum ar fi furnizarea de conţinut, de material educativ sau de streaming video de înaltă calitate, inclusiv în scopul evitării apariţiei strategiilor anticoncurenţiale în operarea infrastructurii digitale;
    12. recomandă finanţarea unui număr cât mai mare de proiecte de e-sănătate, pentru a acoperi o gamă cât mai largă de servicii de sănătate, cu metode simple, implementate operativ într-un număr ridicat de comunităţi locale, cu o birocraţie a evaluării şi monitorizării cât mai restrânsă, astfel încât să fie stimulată cererea echilibrată în plan teritorial pentru infrastructura digitală;
    13. recomandă protejarea pieţei europene de echipamente de calcul şi a celor necesare infrastructurii digitale faţă de concurenţi din ţări terţe ce beneficiază de subvenţii de stat excesive;
    14. recomandă analizarea modalităţilor de armonizare pe plan european a preţurilor de utilizare a infrastructurii digitale;
    15. subliniază că dezvoltarea infrastructurii digitale conduce la o creştere a cererii de energie electrică, ceea ce face ca pierderile pe reţeaua de transport şi în sistemul de stocare să devină semnificative;
    16. recomandă elaborarea unor recomandări cu privire la reducerea impactului asupra mediului al dezactivării reţelelor de comunicaţii din cupru;
    17. recomandă ca măsurile privind dezvoltarea infrastructurii digitale să fie orientate şi de obiectivele de conservare a biodiversităţii, protecţia solului, de cele referitoare la neutralitatea climatică şi la promovarea economiei circulare;
    18. recomandă analiza impactului schimbărilor demografice asupra cererii de servicii oferite pe cale digitală, pentru a orienta planurile de dezvoltare a infrastructurii digitale în plan teritorial.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 17 septembrie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRE-FLORIN MANOLE

    Bucureşti, 17 septembrie 2024.
    Nr. 59.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016