Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 58 din 8 aprilie 2024  referitoare la propunerea de Decizie a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Deciziei 2003/17/Ce a Consiliului în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Republica Moldova la culturile producătoare de seminţe de plante furajere şi echivalenţa seminţelor de plante furajere produse în Republica Moldova, precum şi în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Ucraina la culturile producătoare de seminţe de sfeclă şi la culturile producătoare de seminţe de plante oleaginoase şi în ceea ce priveşte echivalenţa seminţelor de sfeclă şi a seminţelor de plante oleaginoase produse în Ucraina - COM (2024) 52 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 58 din 8 aprilie 2024 referitoare la propunerea de Decizie a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Deciziei 2003/17/Ce a Consiliului în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Republica Moldova la culturile producătoare de seminţe de plante furajere şi echivalenţa seminţelor de plante furajere produse în Republica Moldova, precum şi în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Ucraina la culturile producătoare de seminţe de sfeclă şi la culturile producătoare de seminţe de plante oleaginoase şi în ceea ce priveşte echivalenţa seminţelor de sfeclă şi a seminţelor de plante oleaginoase produse în Ucraina - COM (2024) 52 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 334 din 10 aprilie 2024
     În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/103 din 3.04.2024,
        Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Decizie a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Deciziei 2003/17/CE a Consiliului în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Republica Moldova la culturile producătoare de seminţe de plante furajere şi echivalenţa seminţelor de plante furajere produse în Republica Moldova, precum şi în ceea ce priveşte echivalenţa inspecţiilor în câmp efectuate în Ucraina la culturile producătoare de seminţe de sfeclă şi la culturile producătoare de seminţe de plante oleaginoase şi în ceea ce priveşte echivalenţa seminţelor de sfeclă şi a seminţelor de plante oleaginoase produse în Ucraina - COM (2024) 52 final respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
        Senatul României:
    a) constată că:
    (i) Decizia 2003/17/CE a Consiliului acordă echivalenţă unor ţări terţe în ceea ce priveşte inspecţiile în câmp şi producţia de seminţe provenite de la anumite specii, efectuate în conformitate cu directivele 66/401/CEE, 66/402/CEE, 2002/54/CE, 2002/55/CE şi 2002/57/CE ale Consiliului. Dispoziţiile naţionale care reglementează seminţele recoltate şi controlate în ţările respective oferă aceleaşi garanţii ca dispoziţiile aplicabile seminţelor recoltate şi controlate în UE, în ceea ce priveşte caracteristicile, examinarea, identitatea, marcajul şi controlul seminţelor. Respectivul sistem de echivalenţă contribuie la menţinerea aprovizionării continue cu seminţe de calitate superioară în Uniune;
    (ii) Republica Moldova este inclusă printre aceste ţări din afara UE începând din 2018, în ceea ce priveşte seminţele de cereale, legume, plante oleaginoase şi plante pentru fibre. În 2022, Republica Moldova a prezentat Comisiei Europene o cerere ca seminţele de plante furajere să facă obiectul echivalenţei prevăzute în Decizia 2003/17/CE a Consiliului;
    (iii) Ucraina este inclusă printre aceste ţări din afara UE începând din 2020, în ceea ce priveşte seminţele de cereale. În 2022, Ucraina a prezentat Comisiei Europene o cerere ca seminţele de sfeclă, floarea-soarelui şi rapiţă dulce să facă obiectul echivalenţei prevăzute în Decizia 2003/17/CE a Consiliului. În 2023, Ucraina a prezentat o cerere suplimentară pentru seminţele de soia;
    (iv) în urma acestor cereri, Comisia a examinat legislaţiile aplicabile ale Republicii Moldova şi Ucrainei. S-a concluzionat că cerinţele şi sistemele în vigoare în ţările respective sunt echivalente cu cele din UE şi oferă aceleaşi garanţii ca cele oferite de sistemul Uniunii;
    (v) prezenta propunere nu este legată de REFIT (Programul Comisiei privind o reglementare adecvată şi funcţională). Propunerea nu are niciun impact asupra costurilor de asigurare a conformităţii pentru operatori. Verificarea digitală nu este aplicabilă prezentei propuneri. Propunerea nu are implicaţii bugetare. Nu sunt necesare planuri de punere în aplicare şi nici măsuri de monitorizare, evaluare şi raportare;

    b) consideră:
    (i) în convergenţă cu Ministerul Afacerilor Externe, că propunerea este în concordanţă cu obiectivele politicii agricole comune, asigurând continuarea în bune condiţii a comerţului cu seminţe;
    (ii) pe aceeaşi linie cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, că, în conformitate cu prevederile legislaţiei UE, pentru importul seminţelor în ţări membre ale Uniunii este necesară recunoaşterea controalelor selecţiilor conservative şi a inspecţiilor în câmp efectuate în ţările terţe ca fiind echivalente cu cele efectuate în statele membre ale UE; acordarea echivalenţei presupune că inspecţiile în câmp la culturile producătoare de seminţe, eşantionarea, testarea şi controalele oficiale a posteriori sunt efectuate corespunzător condiţiilor prevăzute în legislaţia UE, astfel încât seminţele produse în ţările terţe să garanteze acelaşi nivel de calitate cu al celor produse în Uniunea Europeană;


    c) subliniază:
    (i) de comun acord cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, că necesarul de seminţe şi material de înmulţire şi plantare pentru înfiinţarea culturilor în ţara noastră poate fi completat prin cantităţi provenind de pe piaţa europeană a seminţelor, precum şi prin cantităţi provenind din importul de seminţe din ţări terţe, avizate de ministerul în cauză, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 34/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea controlului de calitate şi fitosanitar la importul şi exportul seminţelor şi materialului săditor;
    (ii) în congruenţă cu Ministerul Afacerilor Externe, că propunerea va permite întreprinderilor care au dreptul de a multiplica soiurile incluse în catalogul comun al soiurilor din UE să investească în capacităţile de producţie de seminţe din ţările respective; acest lucru va permite întreprinderilor cu sediul în UE să îşi diversifice zonele de producţie a seminţelor şi să contribuie la reducerea riscurilor şi la menţinerea aprovizionării continue cu seminţe de înaltă calitate în UE;
    (iii) propunerea se aliniază obiectivelor acordurilor de asociere UE-Republica Moldova şi UE-Ucraina, deoarece va stimula comerţul cu seminţe conforme normelor Uniunii;
    (iv) acordarea echivalenţei pentru inspecţiile în câmp efectuate în ţări terţe asupra culturilor producătoare de seminţe şi acordarea echivalenţei pentru seminţe produse în ţări terţe se bazează pe sistemele OCDE pentru certificarea soiurilor de seminţe destinate comerţului internaţional şi pe metodele Asociaţiei Internaţionale pentru Testare a Seminţelor (ISTA).


    ART. 3
        Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

     Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 8 aprilie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                                                               p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                                                    VIRGIL GURAN

        Bucureşti, 8 aprilie 2024.
        Nr. 58.

                                               -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016