Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 55 din 27 noiembrie 2019  privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Decizie a Parlamentului European şi a Consiliului privind Agenda strategică de inovare a Institutului European de Inovare şi Tehnologie (EIT) 2021-2027: stimularea talentului şi a capacităţii de inovare a Europei - COM (2019) 330    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 55 din 27 noiembrie 2019 privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Decizie a Parlamentului European şi a Consiliului privind Agenda strategică de inovare a Institutului European de Inovare şi Tehnologie (EIT) 2021-2027: stimularea talentului şi a capacităţii de inovare a Europei - COM (2019) 330

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 956 din 28 noiembrie 2019
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/308, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 22 octombrie 2019, Camera Deputaţilor:
    1. susţine propunerea de decizie privind Agenda strategică de inovare a Institutului European de Inovare şi Tehnologie (EIT), având în vedere că raţionamentul, întemeiat pe cunoaşterea bazată pe inovare, este de actualitate şi că abordarea Uniunii Europene contribuie la eliminarea decalajelor în materie de inovare dintre UE şi principalii săi concurenţi;
    2. subliniază necesitatea de a avea o abordare mai ambiţioasă şi deschisă la nou în ceea ce priveşte recunoaşterea şi sprijinirea iniţiativelor care reflectă excelenţa ştiinţifică;
    3. recomandă ca propunerile privind viitoarele Comunităţi de cunoaştere şi inovare ale EIT să fie formulate cu flexibilitatea necesară pentru a răspunde evoluţiilor rapide ale societăţii, ştiinţei şi tehnologiei;
    4. propune instituirea unui mecanism de informare a cetăţenilor cu privire la modul în care sunt utilizate fondurile şi cu privire la evaluarea impactului operaţiunilor finanţate;
    5. recomandă ca stimularea sinergiilor şi complementarităţilor dintre activităţile EIT şi alte iniţiative, politici şi instrumente ale Uniunii să reflecte avansul ştiinţific şi tehnic la zi şi de perspectivă şi să încurajeze abordările interdisciplinare disruptive;
    6. recomandă ca transpunerea în practică a Agendei strategice de inovare să fie însoţită de reguli administrative care să includă mecanisme de verificare a competenţelor evaluatorilor, în domeniul tehnologiilor de ultimă generaţie şi în ceea ce priveşte implicaţiile interdisciplinare;
    7. atrage atenţia asupra necesităţii de a manifesta obiectivitate şi responsabilitate pe parcursul procesului decizional în administrarea Comunităţilor de cunoaştere şi inovare, pentru a garanta utilizarea eficientă a fondurilor publice şi un raport judicios între cheltuielile ocazionate de coordonare şi funcţionare, pe de o parte, şi cele destinate activităţilor de cercetare-dezvoltare, pe de altă parte;
    8. atrage atenţia asupra faptului că integrarea EIT în programul Orizont Europa trebuie realizată fără a complica procesul decizional şi fără a spori sarcina administrativă a participanţilor şi recomandă analiza internă, periodică, a acestui aspect;
    9. subliniază necesitatea impulsionării componentei educaţionale - în special pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii, pentru cursurile de scurtă durată, precum şi pentru regândirea educaţiei antreprenoriale - astfel încât să se afle într-o legătură mai strânsă cu realitatea economică de la nivel local, european şi internaţional;
    10. subliniază nevoia de a păstra deschiderea EIT atât pentru tehnologiile disruptive şi emergente, aflate în faza de iniţiere, cât şi pentru participarea în Comunităţile de cunoaştere şi inovare a tuturor categoriilor de entităţi relevante, indiferent de statutul lor juridic, având în vedere permanent garantarea libertăţii circulaţiei capitalului şi a lucrătorilor;
    11. se raliază opiniei Curţii Auditorilor conform căreia principalele provocări, cu care se confruntă politica de sprijinire a Comunităţilor de cunoaştere şi inovare, sunt limitarea componenţei la un număr redus de entităţi din doar câteva state membre, accesibilitate şi transparenţă limitate şi recomandă identificarea cauzelor acestei participări reduse;
    12. susţine obiectivul de simplificare a procesului de decizie în EIT, precum şi un rol cât mai activ al Forumului părţilor interesate din EIT nu doar sub aspectul regulilor procedurale, ci şi în activitatea curentă; recomandă menţinerea unei legături cât mai strânse cu autorităţile şi părţile interesate şi potenţialii participanţi, de la nivel local şi regional, pentru a identifica şi înlătura riscurile unor obstacole din calea funcţionării pieţei unice;
    13. îşi manifestă îngrijorarea cu privire la faptul că impactul asupra pieţei şi liberei concurenţe a făcut obiectul unei analize limitate în pregătirea propunerii şi doreşte informaţii cuantificabile, suplimentare, cu privire la amplitudinea acestor riscuri şi la indicatorii prevăzuţi pentru acest impact;
    14. susţine o deschidere mai largă a EIT spre educaţia preuniversitară şi spre învăţarea nonformală, în alte domenii decât cel al tehnologiei informaţiei;
    15. susţine alocarea sporită a resurselor pentru Mecanismul regional de inovare (MRI), dar atrage atenţia că utilizarea fondurilor pentru acest tip de acţiuni trebuie să respecte criteriile de calitate prevăzute pentru instrumentele financiare ale Uniunii;
    16. consideră că este necesar ca diversificarea parteneriatelor să includă întregul spectru de entităţi interesate, mai ales din societatea civilă, IMM-uri, precum şi din domeniul agricol.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 noiembrie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 27 noiembrie 2019.
    Nr. 55.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016