Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 50 din 20 octombrie 2020  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Turism şi transport  în 2020 şi ulterior - COM (2020)550    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 50 din 20 octombrie 2020 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Turism şi transport în 2020 şi ulterior - COM (2020)550

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 971 din 21 octombrie 2020
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/400, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 6 octombrie 2020, Camera Deputaţilor:
    1. susţine obiectivele şi abordarea coordonată a turismului şi transportului în 2020 şi sprijinirea durabilităţii ecosistemului turistic valoros al Uniunii Europene pentru generaţiile viitoare;
    2. consideră că menţinerea poziţiei de lider mondial a Uniunii Europene în domeniul turismului durabil şi inovator necesită o abordare integrată a rezilienţei la dezastre naturale şi a pregătirii resurselor umane necesare promovării turismului inovator, în mod armonizat pentru toate regiunile Europei;
    3. subliniază că restricţionarea liberei circulaţii de către statele membre trebuie să reprezinte doar o măsură de ultimă instanţă, adoptată numai în mod coordonat şi comunicată la nivelul Uniunii Europene;
    4. atrage atenţia asupra necesităţii de a stabili criterii flexibile după care se decid restricţii ale libertăţii de mişcare, astfel încât să fie asigurat un răspuns coordonat la nivelul Uniunii Europene şi în cazurile în care virusul se modifică pe parcursul epidemiei;
    5. recomandă ca tranziţia către un model de asigurare a transportului lipsit de riscuri de îmbolnăvire să permită transpunerea modalităţilor prin care să se poată proteja sănătatea lucrătorilor din sectorul transporturilor şi a pasagerilor şi reducerea la minimum a riscului de infecţii în terminalele de transport şi în vehicule, pentru toate mijloacele de transport;
    6. subliniază necesitatea dezvoltării sistemului de informaţii bazat pe imagini transmise de sateliţii europeni şi a datelor de poziţionare satelitară Galileo, cuplate la bazele de date cu relevanţă turistică şi de sănătate publică, care să permită cetăţenilor europeni să îşi planifice şi să îşi deruleze călătoriile de vacanţă în siguranţă;
    7. consideră că mai sunt încă necesare eforturi pentru asigurarea participării întreprinderilor mici şi mijlocii la diversificarea ofertei turistice europene şi la cuplarea acesteia cu activităţi productive şi educative, astfel încât turismul de nişă să contribuie, în acelaşi timp, la creşterea rezilienţei sectorului turistic european la dezastre şi la formarea unei tinere generaţii sănătoase şi creative;
    8. reaminteşte că agricultura ecologică şi sectorul agroindustrial local susţin activităţi turistice de interes pentru cunoaşterea patrimoniului european tangibil şi intangibil, ceea ce implică integrarea acestora în strategia dezvoltării turismului european;
    9. recomandă formularea unei direcţii strategice care să cuprindă mecanisme rapide, automate, pentru atribuţiile specifice autorităţilor publice din domeniul sănătăţii din statele membre în cazul unor crize similare celei a coronavirusului, astfel încât răspunsul să fie coordonat la nivelul Uniunii şi să fie evitate tendinţele izolaţioniste şi protecţioniste, ce prezintă un impact major asupra turismului şi transportului european;
    10. îşi manifestă dorinţa de a fi informată cu privire la eficienţa utilizării resurselor financiare puse la dispoziţia reţelei Centrelor europene ale consumatorilor şi cu privire la sistemul de indicatori utilizaţi în acest scop;
    11. îşi exprimă îngrijorarea cu privire la vulnerabilitatea regională ridicată a unor regiuni europene, aşa cum reiese prin luarea în considerare a indicatorilor referitori la intensitatea turistică şi la caracterul sezonier al turismului, ceea ce indică disparităţi în ce priveşte diversificarea şi concentrarea valorilor turistice;
    12. atrage atenţia asupra necesităţii stabilirii unui mecanism de consultare operativă a statelor membre pentru a gestiona măsurile pe termen scurt din domeniul turismului şi transportului, pentru a contracara criza noului coronavirus în contextul urmăririi obiectivelor pe termen lung propuse pentru consolidarea sectorului turistic european;
    13. recomandă intensificarea eforturilor la nivelul Uniunii Europene pentru recunoaşterea calificărilor obţinute în mod independent, în afara sistemului educaţiei formale, astfel încât să fie posibile recalificarea şi policalificarea rapidă a lucrătorilor care îşi pierd locurile de muncă ca urmare a epidemiilor sau a altor dezastre;
    14. îşi exprimă preocuparea cu privire la impactul dezastrelor asupra turismului statelor membre care dispun de mai puţine resurse pentru a compensa pierderile suferite de sectorul turistic, cum ar fi România, şi consideră necesară sprijinirea cu prioritate a acestora;
    15. recomandă un accent mai puternic pe programele Uniunii Europene dedicate promovării valorilor culturale europene pentru evidenţierea, susţinerea şi valorificarea pe căi cât mai diverse a potenţialului cultural în scop educativ şi turistic, astfel încât să crească rezilienţa comunităţilor locale.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 20 octombrie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 20 octombrie 2020.
    Nr. 50.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016