Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 49 din 3 mai 2023  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului de instituire a unui cadru de certificare al Uniunii  pentru eliminările de dioxid de carbon - COM (2022) 672 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 49 din 3 mai 2023 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a unui cadru de certificare al Uniunii pentru eliminările de dioxid de carbon - COM (2022) 672 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 388 din 5 mai 2023
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/138 din 26.04.2023,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a unui cadru de certificare al Uniunii pentru eliminările de dioxid de carbon - COM (2022) 672 final - respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României:
    1. apreciază propunerea de regulament, întrucât urmăreşte instituirea unui cadru de reglementare transparent a activităţilor care elimină dioxidul de carbon din atmosferă, în vederea îndeplinirii obiectivului UE de neutralitate climatică până în 2050;
    2. consideră necesare următoarele:
    a) dezvoltarea unui cadru unitar la nivel unional pentru certificarea eliminării CO_2, bazat pe reguli de contabilizare robuste, pe un mecanism de monitorizare, raportare şi verificare în vederea identificării eliminărilor de CO_2 de înaltă calitate atât din activităţile agricole şi silvice, cât şi din cele industriale. Un astfel de cadru este esenţial pentru a asigura integritatea ecologică a iniţiativei şi coerenţa cu regimul mai larg al politicilor şi reglementărilor în domeniul schimbărilor climatice;
    b) stabilirea cuantificării eliminărilor totale/depozitarea de CO_2 prin utilizarea estimatorilor robuşti, durabili, care sunt legaţi spaţial de speciile de culturi/de animale şi tipul de practică agricolă. Deoarece efectele globale ale schimbărilor climatice compensează impacturile locale şi microregionale ale activităţii agricole, evaluarea impactului prin măsurarea creşterii temperaturii medii a mediului ar fi contraproductivă;
    c) evaluarea pe termen lung a posibilităţilor de stocare a carbonului în materialele vegetale şi generarea unor stimulente adecvate pentru fermierii care decid să crească termenul de stocare şi eficienţa acesteia la nivel microteritorial;
    d) dezvoltarea de modele matematice pentru simularea efectelor pe termen lung şi mediu ale sechestrării CO_2;
    e) dezvoltarea unor modele matematice specifice regiunii/ culturii/climei pentru a prezice impactul eliberării anuale de CO_2 stocat în mediile agricole;
    f) evaluarea costurilor de producţie şi monitorizare asociate cu operaţiunile agrotehnice efectuate în proceduri obişnuite şi ad-hoc de captare a CO_2 pentru a emite certificate de CO_2 care se corelează cu eforturile/pierderile/câştigurile pe termen scurt, mediu şi lung ale fermierilor;
    g) elaborarea de metodologii de certificare a sechestrărilor de CO_2 pe baza estimatorilor de eficienţă măsurabili a operaţiunilor de sechestrare de CO_2;
    h) asigurarea trasabilităţii certificatelor, având în vedere acreditarea organismelor de certificare şi schemele de certificare pentru demonstrarea criteriilor de calitate, care impun măsuri de transparenţă şi asumare a răspunderii;
    i) evaluarea măsurilor stabilite în planurile strategice cu privire la emiterea certificatelor de „carbon farming“ pentru evitarea dublei contabilizări şi a dublei finanţări şi, de asemenea, este necesară dezvoltarea unei pieţe privind certificarea eliminărilor de dioxid de carbon în vederea asigurării protecţiei pe termen lung a stocurilor de carbon şi a acţiunilor pe terenuri, ca măsură voluntară;
    j) să se ţină cont de specificul activităţilor agricole şi al practicilor agricole ale Cadrului de certificare, astfel încât să nu se pună presiune pe fermieri, fiind necesară stabilirea unor măsuri egale pentru toate tipurile de exploataţii;
    k) conform Legii europene a climei, reducerea emisiilor este prima şi cea mai importantă prioritate şi, astfel, acţiunile de eliminare a dioxidului de carbon trebuie să fie complementare acţiunii principale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES);
    l) în ceea ce priveşte creditele pe care fermierii le-ar putea obţine şi apoi vinde pentru a compensa alte surse de emisii, valoarea lor trebuie evaluată cu precizie pentru a asigura eficacitatea unui astfel de instrument;
    m) la nivel companiilor există riscul de spălare ecologică (greenwashing) şi fraudă; în consecinţă, este necesar ca metodologiile de certificare dezvoltate în acest cadru să fie concepute în sinergie cu prevederile viitoarei iniţiative „Green Claims“, respectiv cerinţe de raportare privind durabilitatea şi sustenabilitatea întreprinderilor;

    3. manifestă unele rezerve referitoare la propunerea de regulament ce privesc dubla contabilizare, criteriul adiţionalităţii, sarcina administrativă (mai ales pentru micii fermieri), compatibilitatea schemei Uniunii Europene cu schemele existente/schemele în curs de pregătire la nivel naţional, absorbţia emisiilor vs reducerile de emisii;
    4. apreciază că sunt necesare anumite clarificări care să asigure o implementare adecvată şi care să nu lase loc de interpretare.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 mai 2023, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 3 mai 2023.
    Nr. 49.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016