Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 49 din 3 mai 2017  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind recunoaşterea reciprocă a ordinelor de îngheţare şi de confiscare -  COM (2016) 819 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 49 din 3 mai 2017 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind recunoaşterea reciprocă a ordinelor de îngheţare şi de confiscare - COM (2016) 819 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 331 din 8 mai 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/281 din 27.04.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Consideră că propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii, deoarece, în conformitate cu art. 5 alin. (3) din TUE, Uniunea acţionează doar în cazul în care acţiunea propusă nu poate fi realizată în mod satisfăcător de către statele membre. Articolul 67 din TFUE prevede că Uniunea oferă cetăţenilor un nivel înalt de securitate prin prevenirea criminalităţii şi prin combaterea acestui fenomen. Activele infractorilor sunt adesea investite în mai multe ţări. Această dimensiune transfrontalieră justifică o acţiune la nivel european.
    2. Consideră că propunerea respectă şi principiul proporţionalităţii, deoarece nu depăşeşte nivelul minim necesar pentru realizarea la nivel european a obiectivului declarat şi ceea ce este necesar pentru îndeplinirea acestui obiectiv.


    ART. 2
    Senatul României:
    1. Constată că temeiul juridic pentru sprijinirea acţiunilor în domeniul recunoaşterii reciproce a ordinelor de îngheţare şi de confiscare a activelor provenite din săvârşirea de infracţiuni este art. 82 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în conformitate cu care cooperarea judiciară în materie penală în cadrul Uniunii se întemeiază pe principiul recunoaşterii reciproce a hotărârilor judecătoreşti şi a deciziilor judiciare. Alegerea formei juridice a avut la bază temeiul art. 82 alin. (1) din TFUE, legiuitorul UE are posibilitatea de a adopta regulamente şi directive.
    2. Constată că nu este necesar să se lase o marjă de apreciere statelor membre în vederea transpunerii acestor norme, având în vedere că propunerea se referă la procedurile transfrontaliere, care necesită norme uniforme. Un regulament este direct aplicabil, oferă claritate şi o mai mare securitate juridică, evitând problemele întâmpinate la transpunerea deciziilor-cadru privind recunoaşterea reciprocă a ordinelor de îngheţare şi de confiscare. Din aceste motive, se consideră că forma cea mai potrivită pentru acest instrument de recunoaştere reciprocă este un regulament.
    3. Constată că acest concept de justiţie europeană se bazează pe intensificarea cooperării judiciare atât în materie civilă, cât şi în materie penală, prin intermediul principiului recunoaşterii reciproce, potrivit căruia fiecare sistem juridic acceptă treptat faptul că hotărârile adoptate de sistemele juridice ale altor state membre sunt valide şi că acestea ar trebui recunoscute fără formalităţi suplimentare. Printr-un mecanism de recunoaştere reciprocă, un stat membru ar trebui să recunoască şi să execute ordinele de îngheţare sau de confiscare emise de alt stat membru fără formalităţi intermediare. Propunerea de regulament va include recunoaşterea reciprocă a tuturor tipurilor de ordine de îngheţare şi de confiscare emise în cadrul procedurilor penale, inclusiv confiscarea extinsă, confiscarea de la terţi şi confiscarea care nu se bazează pe o condamnare.
    4. Recomandă ca traducerea documentului să fie corespunzătoare legislaţiei naţionale, întrucât termenul de îngheţare nu este cel folosit în terminologia juridică română, considerându-se - chiar în condiţiile efectelor juridice similare - că termenul indisponibilizare este cel adecvat limbajului juridic.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 3 mai 2017
    Nr. 49.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016