Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 466 din 17 mai 2023  pentru aprobarea notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectelor de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 466 din 17 mai 2023 pentru aprobarea notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectelor de investiţii "Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecţia spectrului guvernamental" şi "Creşterea rezilienţei şi a securităţii cibernetice a serviciilor de infrastructură ale furnizorilor de servicii de internet pentru autorităţile publice din România" din cadrul componentei 7 "Transformare digitală" din Planul naţional de redresare şi rezilienţă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 443 din 22 mai 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecţia spectrului guvernamental“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Creşterea rezilienţei şi a securităţii cibernetice a serviciilor de infrastructură ale furnizorilor de servicii de internet pentru autorităţile publice din România“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 3
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, şi de la bugetul de stat, prin bugetele Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciului de Protecţie şi Pază, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 4
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 2 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 5
    Serviciul de Telecomunicaţii Speciale răspunde pentru modul de utilizare a sumelor prevăzute în anexa nr. 1 şi anexa nr. 2, iar Serviciul de Protecţie şi Pază răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexa nr. 1, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Răulea,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Constantin Saragea,
                    secretar general
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorin Bălan
                    Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
                    Lucian-Silvan Pahonţu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 17 mai 2023.
    Nr. 466.
    ANEXA 1

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
    proiectului de investiţii „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecţia
    spectrului guvernamental“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“
    din Planul naţional de redresare şi rezilienţă
    Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) este organul central de specialitate, cu personalitate juridică, ce organizează, conduce, desfăşoară, controlează şi coordonează activităţile în domeniul telecomunicaţiilor speciale pentru autorităţile publice din România şi pentru alţi utilizatori prevăzuţi în anexa nr. 1 la Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit art. 11 lit. d) din actul normativ menţionat anterior, STS execută controlul tehnic al reţelelor de telecomunicaţii din administrarea sa şi asigură confidenţialitatea telecomunicaţiilor speciale, iar conform anexei nr. 2 la acelaşi act normativ, STS administrează reţeaua de monitorizare a spectrului de frecvenţe pentru asigurarea protecţiei reţelelor de radiocomunicaţii speciale, precum şi a celor din administrarea celorlalte instituţii din domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice.
    În contextul actual, pentru asigurarea nevoilor crescânde de comunicaţii de bandă largă (trafic de voce, date, video) pentru toate instituţiile şi autorităţile publice, este necesară adoptarea de măsuri reformatoare care să conducă la asigurarea de comunicaţii de bandă largă în regim de mobilitate pentru toate aceste instituţii şi autorităţi, inclusiv prin asigurarea unor comunicaţii sigure, prioritare, de înaltă disponibilitate (fiabile).
    Ţinând cont de necesitatea asigurării continuităţii comunicaţiilor destinate autorităţilor publice centrale şi locale din România şi având în vedere evoluţia mediului de securitate generată de evoluţia tehnologică, ce impactează în mod considerabil asigurarea continuităţii bunei guvernări, STS trebuie să menţină un grad ridicat de disponibilitate, rezilienţă şi securitate a serviciilor de comunicaţii şi tehnologia informaţiei în vederea furnizării şi digitalizării continue a statului român.
    STS asigură, prin intermediul sistemelor informatice şi reţelelor de comunicaţii, accesul cetăţenilor la serviciile publice de tip e-guvernare puse la dispoziţie de autorităţile publice din România. Aceste aspecte sunt necesar a fi corelate cu modernizarea mecanismelor de securitate a comunicaţiilor şi asigurarea unei disponibilităţi ridicate a serviciilor furnizate.
    Actualul sistem de monitorizare şi goniometrie administrat de STS prezintă o avansată uzură fizică şi morală, nemaiavând capacitatea de a face faţă cerinţelor tehnologiei actuale, şi nici nu mai există posibilitatea de a fi modernizat, sistemul fiind în integralitatea lui End-of-Life şi End-of-Support.
    Serviciul de Protecţie şi Pază (SPP) este organul de stat cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, specializat în asigurarea protecţiei demnitarilor români, a demnitarilor străini pe timpul şederii lor în România, a familiilor acestora, în limitele competenţelor legale, precum şi în asigurarea pazei sediilor de lucru şi a reşedinţelor acestora, potrivit hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
    În conformitate cu prevederile Legii nr. 191/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază, cu modificările şi completările ulterioare, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, SPP colaborează cu Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale. Instituţiile menţionate sunt obligate să acorde SPP, în limita competenţelor legale, sprijinul necesar îndeplinirii atribuţiilor prevăzute de lege.
    Totodată, potrivit dispoziţiilor aceluiaşi act normativ, pentru îndeplinirea atribuţiilor legale şi exercitarea actului de conducere a tuturor forţelor participante, la nivelul SPP sunt necesare asigurarea schimburilor de date şi cooperarea cu entităţi din ţară şi străinătate, aspect ce conduce la necesitatea implementării unui sistem de comunicaţii sigure, cu un grad ridicat de disponibilitate (fiabilitate).
    SPP acţionează pe baza unui concept integrat de securitate, în scopul prevenirii, identificării timpurii şi contracarării potenţialelor ameninţări la viaţa, integritatea fizică, libertatea de acţiune şi sănătatea persoanelor a căror protecţie o asigură, precum şi pentru realizarea pazei şi apărării sediilor de lucru şi reşedinţelor acestora. Într-o societate marcată de expansiunea rapidă a tehnologiilor digitale, ţinând cont de situaţia geopolitică şi de materializarea unor elemente specifice războiului asimetric, de contextul pandemiei de COVID-19, este esenţială tranziţia către implementarea unor sisteme tehnice moderne, bazate pe tehnologii de perspectivă, în toate zonele funcţionale ale instituţiei, acestea având un impact major asupra desfăşurării misiunilor specifice. Misiunile SPP sunt caracterizate de un înalt grad de dinamism, se desfăşoară în diverse locaţii din ţară şi din străinătate, necesitând totodată un concept integrat de asigurare a măsurilor de protecţie. Astfel, pe lângă măsurile clasice şi binecunoscute de protecţie fizică a persoanelor şi bunurilor, conceptul integrat cuprinde şi măsuri de protecţie a comunicaţiilor, protecţie medicală şi CBRNe, transport, securitate cibernetică, securitatea traseelor de deplasare, măsuri de analiză a informaţiilor, intervenţie etc.
    În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale legale vizând protecţia fizică a demnitarilor, a sediilor de lucru şi reşedinţelor acestora, este necesară utilizarea unor sisteme de protecţie a comunicaţiilor unitare şi adaptate la noile tehnologii. Acestea vor trebui să funcţioneze atât în benzile de frecvenţe radio în care STS asigură protecţia comunicaţiilor, cât şi în benzile de frecvenţe radio în care SPP are atribuţii legale să asigure acest tip de servicii.
    Pentru aceste benzi de frecvenţe radio, SPP va asigura, ulterior implementării prezentului proiect, atât identificarea, monitorizarea şi neutralizarea ameninţărilor de tip UAV, cât şi identificarea şi blocarea ameninţărilor din spectrul de frecvenţe wireless (IED) în care funcţionează acest tip de echipamente.
    În vederea asigurării unui răspuns prompt şi eficient la criza generată de COVID-19, STS a sprijinit autorităţile publice din România prin asigurarea infrastructurii IT&C necesare pentru asigurarea consolidării răspunsului la această criză şi a bunei desfăşurări a activităţilor de conducere.
    De asemenea, SPP participă alături de STS la asigurarea disponibilităţii şi securităţii comunicaţiilor necesare activităţilor de conducere de la nivelul autorităţilor publice.
    Proiectul de investiţii „Dezvoltarea sistemelor de securitate pentru protecţia spectrului guvernamental“ contribuie în mod esenţial la securizarea comunicaţiilor wireless de la nivelul instituţiilor şi autorităţilor publice centrale şi locale, prin asigurarea securităţii infrastructurii pe suport radio şi a celorlalte infrastructuri ale STS, precum şi la securizarea comunicaţiilor destinate demnitarilor şi obiectivelor cărora SPP le asigură protecţia fizică.
    Astfel, prin implementarea investiţiei se va susţine transformarea digitală a serviciilor publice în servicii de calitate, sigure şi rapide, în interesul cetăţenilor, cu scopul de a creşte satisfacţia beneficiarilor de servicii publice şi de a eficientiza resursele utilizate în procesele derulate de stat.
    Totodată, având în vedere că în acest moment nu există această infrastructură de asigurare a securităţii comunicaţiilor de bandă largă la nivelul autorităţilor statului, destinată protejării soluţiilor de comunicaţii radio de bandă largă care să permită asigurarea disponibilităţii spectrului de radiofrecvenţe, utilizat pentru transferul de date, transmiterea în timp real a imaginilor sau accesarea bazelor de date/utilizarea de servicii de date mobile de mare viteză, în scopul facilitării interacţiunii autorităţilor statului cu cetăţeanul, este necesară realizarea unor sisteme de securitate pentru protecţia comunicaţiilor, pentru protejarea comunicaţiilor radio, în vederea furnizării de servicii moderne de comunicaţii de bandă largă, inclusiv de tip MissionCritical în standard 3GPP, cum ar fi: Push-To-Video, Push-To-Data, Push-To-Talk.
    Implementarea investiţiei reprezintă o reformare foarte importantă a sistemelor de protecţie a comunicaţiilor radio destinate autorităţilor publice, prin introducerea, cu titlu de noutate, a soluţiilor tehnologice noi, prin intermediul cărora se va putea proteja transmiterea de imagini statice şi dinamice şi volume ridicate de date, aspecte ce nu sunt posibile în acest moment. Practic, forţele de intervenţie vor beneficia de facilităţi tehnice suplimentare ce vor avea un impact major privind modalitatea de interacţionare a autorităţilor publice cu cetăţeanul.
    Un alt avantaj important al asigurării protecţiei reţelelor este reprezentat de implementarea soluţiilor de securitate în conformitate cu standardele comerciale 3GPP, cu aplicarea facilităţilor specifice de tip MissionCritical.
    De asemenea, merită menţionat faptul că, în contextul în care la nivel european şi internaţional există o permanentă preocupare pentru implementarea de servicii de comunicaţii critice de bandă largă destinate autorităţilor publice ale statului, este necesară asigurarea de soluţii de securizare corespunzătoare.
    Obiectivul general al investiţiei îl constituie creşterea nivelului de protecţie şi a gradului de disponibilitate al serviciilor de comunicaţii furnizate autorităţilor publice care oferă servicii digitale cetăţenilor.
    Acest obiectiv va fi îndeplinit prin următoarele obiective specifice:
    1. implementarea unor mecanisme de prevenţie a vulnerabilităţilor wireless în sistemele de comunicaţii;
    2. dezvoltarea unor soluţii de detecţie a vulnerabilităţilor wireless în sistemele de comunicaţii;
    3. crearea unui sistem unitar de management al vulnerabilităţilor wireless în sistemele de comunicaţii.
    Prin implementarea investiţiei se vor obţine următoarele beneficii:
    - implementarea de metode, tehnici şi procedee de control şi gestionare a riscurilor şi ameninţărilor la adresa securităţii reţelelor de comunicaţii;
    – creşterea rezilienţei infrastructurilor de comunicaţii wireless prin realizarea protecţiei spectrului de radiofrecvenţe în concordanţă cu noile tehnologii 5G, IoT, care stau la baza implementării de proiecte de tip Smart City şi Smart Village;
    – automatizarea proceselor de colectare, interpretare şi decizie, aferente activităţilor de goniometrie şi monitorizare a spectrului de radiofrecvenţe;
    – implementarea de măsuri active în vederea creşterii disponibilităţii serviciilor wireless, prin identificarea factorilor perturbatori şi a interferenţelor prejudiciabile ale spectrului de radiofrecvenţe;
    – eficientizarea intervenţiei pentru neutralizarea factorilor perturbatori şi a interferenţelor prejudiciabile ale spectrului de radiofrecvenţe;
    – creşterea capacităţii de analiză şi prelucrare a datelor colectate pentru îmbunătăţirea disponibilităţii serviciilor wireless;
    – îmbunătăţirea indicatorilor de conectivitate şi acces la serviciile publice digitale;
    – creşterea capacităţii de protecţie fizică a demnitarilor şi obiectivelor prin identificarea, monitorizarea şi neutralizarea ameninţărilor de tip UAV şi prin identificarea şi blocarea ameninţărilor din spectrul de frecvenţe wireless (IED) în care funcţionează acest tip de echipamente.

    Caracteristicile principale ale proiectului de investiţii
    Titulari:
    - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS)
    – Serviciul de Protecţie şi Pază (SPP)

    Beneficiari:
    - Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS)
    – Serviciul de Protecţie şi Pază (SPP)

    Amplasamente investiţie STS:
    - amplasament principal: Splaiul Independenţei nr. 323A, sectorul 6, Bucureşti;
    – amplasamente secundare: sediile locale ale instituţiei situate în municipiile reşedinţă de judeţ şi alte puncte de prezenţă ale infrastructurii de comunicaţii administrate de STS.

    Amplasamente investiţie SPP:
    - amplasament principal: Bd. Geniului nr. 42B, sectorul 6, Bucureşti;
    – amplasamente secundare: obiective permanente şi temporare din responsabilitatea SPP.



┌──────────────────────────────────────┐
│-mii lei- │
├───────────────┬───────┬──────┬───────┤
│Valoarea totală│ │ │ │
│a investiţiei │STS │SPP │Total │
│(în preţuri │ │ │ │
│valabile în ├───────┼──────┼───────┤
│luna august │ │ │ │
│2022, 1 euro = │155.587│70.650│226.237│
│4,9342 lei) │ │ │ │
├───────────────┴───────┴──────┴───────┤
│Eşalonarea cheltuielilor de investiţii│
├───────────────┬───────┬──────┬───────┤
│- anul I │50.000 │10.000│60.000 │
├───────────────┼───────┼──────┼───────┤
│- anul II │40.000 │55.000│95.000 │
├───────────────┼───────┼──────┼───────┤
│- anul III │35.000 │5.650 │40.650 │
├───────────────┼───────┼──────┼───────┤
│- anul IV │30.587 │ │30.587 │
└───────────────┴───────┴──────┴───────┘




    Indicatori prestabiliţi:

┌────┬───────────┬─────────┬───────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumire │Valoare │Anul de │ │
│crt.│indicator │de │referinţă*)│Valoare-ţintă│
│ │ │referinţă│ │ │
├────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Amplasament│ │ │ │
│ │de recepţie│ │ │ │
│1. │operaţional│0 │2022 │65 │
│ │la nivel │ │ │ │
│ │naţional │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴───────────┴─────────────┘


    *) Anul semnării contractului de finanţare.

    Durata de execuţie a proiectului de investiţii: 42 de luni
    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, şi de la bugetul de stat, prin bugetele Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciului de Protecţie şi Pază, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


    ANEXA 2

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
    proiectului de investiţii „Creşterea rezilienţei şi a securităţii cibernetice a serviciilor
    de infrastructură ale furnizorilor de servicii de internet pentru autorităţile publice
    din România“ din cadrul componentei 7 „Transformare digitală“ din Planul naţional de redresare şi rezilienţă
    Raportul de ţară 2020 a arătat că birocraţia şi capacitatea insuficientă de a furniza servicii de calitate, inclusiv servicii digitale, au un impact negativ asupra cetăţenilor şi a întreprinderilor. Potrivit DESI2021, România se clasează pe ultimul loc în rândul statelor membre în ceea ce priveşte utilizarea serviciilor publice digitale.
    Fragmentarea accentuată a competenţelor şi a resurselor continuă să se reflecte negativ asupra furnizării serviciilor publice, dar, în pofida acestui lucru, există o marjă considerabilă de îmbunătăţire a acestora.
    Interoperabilitatea dintre serviciile administraţiei publice centrale este, în general, scăzută, întrucât fiecare instituţie publică de la nivel central nu dispune sau şi-a dezvoltat propriile servicii publice digitale.
    Sistemele digitale implementate la nivelul administraţiei publice centrale sunt, în cele mai multe cazuri, învechite şi disfuncţionale. Sistemele informatice ale instituţiilor publice sunt adesea găzduite în camere tehnice ale instituţiilor proprietare, utilizarea resurselor fiind ineficientă, iar comunicaţia între sisteme în vederea interoperabilităţii fie este inexistentă, fie este una neperformantă şi greu de securizat.
    În contextul generat de pandemia de COVID-19 au fost accentuate şi mai mult deficienţele serviciilor publice din educaţie, sănătate şi justiţie, respectiv rigiditatea acestora şi lipsa de adaptare la cerinţele actuale în materie de digitalizare a serviciilor oferite.
    Ineficienţa sau lipsa serviciilor de tip e-guvernare a pus la încercare instituţiile statului în perioada pandemiei de COVID-19, demonstrând că este nevoie de mai multă coerenţă pentru a asigura funcţionarea optimă a aparatului administrativ în situaţii de criză prin măsuri de transformare digitală care să asigure permanenţa serviciilor şi care să garanteze siguranţa cetăţenilor şi a mediului de afaceri.
    Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) propune o viziune strategică: transformarea digitală a serviciilor publice în servicii de calitate, sigure şi rapide, în interesul cetăţenilor şi al mediului de afaceri, cu scopul de a creşte satisfacţia beneficiarilor de servicii publice şi de a eficientiza resursele utilizate în procesele derulate de stat.
    Potrivit atribuţiilor stabilite prin Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) administrează reţele, infrastructuri, sisteme, servicii şi aplicaţii în diferite tehnologii informatice şi de comunicaţii, cu soluţii de securitate asociate, şi oferă servicii de încredere calificate.
    STS administrează o infrastructură integrată multiservicii, la nivel naţional, în scopul furnizării de servicii de telecomunicaţii speciale şi tehnologia informaţiei, cu grad ridicat de rezilienţă, pentru autorităţile publice din România. STS este responsabil şi garantează parametrii tehnici de performanţă, în vederea asigurării funcţionării, continuităţii şi securităţii serviciilor TIC.
    În cadrul infrastructurilor şi reţelelor permanente, temporare şi mobile sunt furnizate servicii integrate de comunicaţii şi tehnologia informaţiei de tip voce-date-video şi de securitate asociate acestora.
    Totodată, STS operează o infrastructură internet de tip ISP (Internet Service Provider) pentru nevoile autorităţilor publice din România, respectiv Parlamentul României, Administraţia Prezidenţială, Guvernul României, autoritatea judecătorească, administraţia publică centrală şi locală şi/sau unităţile aflate în subordine, Curtea de Conturi, Curtea Constituţională, organele de conducere din cadrul organismelor guvernamentale.
    STS asigură facilităţi securizate de găzduire şi distribuţie de servicii de tip DNS, web, acces internet, precum şi găzduire şi suport pentru aplicaţii de e-guvernare, găzduire şi hosting site-uri web, găzduire conturi de e-mail. Facilităţile de găzduire şi distribuţie de servicii de tip ISP sunt amplasate în centrul de date din Bucureşti.
    Serviciile de tip ISP sunt gestionate pe platforme tehnice fizice şi/sau virtuale, în arhitecturi redundante, resursele tehnice alocate fiind gestionate de către personalul propriu calificat. Distribuţia serviciilor se realizează în mod rezilient şi pentru toate serviciile furnizate se asigură măsuri proactive şi reactive de securitate cibernetică prin structurile de tip CERT sau SOC ale STS.
    Având în vedere faptul că aplicaţiile actuale de e-guvernare devin din ce în ce mai complexe, necesitând mai multe resurse de procesare şi prelucrare, precum şi accesul simultan al mai multor utilizatori la aplicaţiile de e-guvernare, este necesară modernizarea infrastructurii de servicii de tip ISP care să aibă impact pozitiv asupra dezvoltării capacităţii digitale a statului român în vederea asigurării unui acces facil, sigur şi rapid pentru cetăţeni şi mediul de afaceri la servicii de tip e-guvernare.
    Orice reformă de digitalizare a serviciilor publice digitale la nivel central implică existenţa unei infrastructuri moderne de tip ISP.
    Astfel, STS asigură, prin intermediul sistemelor informatice şi al reţelelor de comunicaţii pe care le administrează, accesul cetăţenilor la serviciile publice de tip e-guvernare puse la dispoziţie de autorităţile publice din România.
    Având în vedere evoluţia tehnologică, sunt necesare creşterea numărului de puncte de acces la servicii de tip ISP, creşterea capacităţii de prelucrare, transfer, stocare a datelor, corelat cu modernizarea mecanismelor de securitate şi asigurarea unei disponibilităţi ridicate a serviciilor furnizate.
    Pe de altă parte, dată fiind creşterea numărului de solicitări de servicii de tip ISP ca urmare a pandemiei de COVID-19, precum şi necesitatea de digitalizare a autorităţilor publice din România pentru care STS asigură servicii de tip ISP, sunt necesare extinderea, modernizarea şi securizarea infrastructurii existente prin creşterea capacităţii serviciilor de procesare, stocare, prelucrare şi monitorizare, mărirea capacităţii de distribuţie prin asigurarea unor legături de comunicaţii de mare capacitate, introducerea unor mecanisme noi de securitate bazate pe noi tehnologii, precum creşterea capacităţii de protecţie cibernetică prin implementarea unor capabilităţi superioare de protecţie împotriva ameninţărilor provenite din spaţiul cibernetic.
    Obiectivul general al investiţiei constă în creşterea rezilienţei şi securităţii cibernetice a infrastructurii de servicii de tip ISP asigurate pentru autorităţile publice din România, prin îmbunătăţirea accesului şi creşterea capacităţii de furnizare a unor servicii publice digitale eficiente, implementarea capacităţilor digitale şi asigurarea rezilienţei cibernetice.
    Obiectivul general al investiţiei va fi îndeplinit prin următoarele obiective specifice:
    1. modernizarea şi extinderea reţelei de acces internet de tip gigabit pentru administraţia publică şi pentru serviciile publice asigurate;
    2. modernizarea capabilităţilor de securitate cibernetică pentru serviciile asigurate de către STS;
    3. securizarea serviciilor de tip ISP (DNS, web, e-mail, hosting) furnizate autorităţilor publice;
    4. creşterea calităţii serviciilor oferite de administraţia publică prin asigurarea unor servicii de calitate, disponibilitate şi securitate ridicată.

    Modernizarea şi securizarea serviciilor ISP ale STS, prin creşterea capacităţilor de furnizare de servicii de tip internet şi servicii asociate internetului, va contribui la diversificarea şi funcţionarea continuă a serviciilor publice digitale puse la dispoziţia cetăţenilor de către autorităţile publice din România.
    Caracteristicile principale ale proiectului de investiţii
    Titular: Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
    Beneficiar: Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
    Amplasamente:
    - site principal: Splaiul Independenţei nr. 323A, sectorul 6, Bucureşti;
    – site-uri secundare: sediile locale ale instituţiei situate în municipiile reşedinţă de judeţ.


┌─────────────────────────┬────┬───────┐
│Valoarea totală a │ │ │
│investiţiei │mii │ │
│(în preţuri valabile în │lei │107.981│
│luna august 2022, │ │ │
│1 euro = 4,9342 lei) │ │ │
├─────────────────────────┴────┴───────┤
│Eşalonarea cheltuielilor de investiţii│
├─────────────────────────┬────┬───────┤
│- anul I │mii │68.386 │
│ │lei │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│- anul II │mii │39.531 │
│ │lei │ │
├─────────────────────────┼────┼───────┤
│- anul III │mii │64 │
│ │lei │ │
└─────────────────────────┴────┴───────┘


    Indicator prestabilit

┌────┬────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumire │Valoare │Anul de │ │
│crt.│indicator │de │referinţă*)│Valoare-ţintă│
│ │ │referinţă│ │ │
├────┼────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Huburi care │ │ │ │
│ │vor permite │ │ │ │
│ │accesul la │ │ │ │
│ │serviciile │ │ │ │
│ │de tip ISP │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │
│1 │instituţiile│0 │2022 │41 │
│ │şi │ │ │ │
│ │entităţile │ │ │ │
│ │de interes │ │ │ │
│ │public de la│ │ │ │
│ │nivel │ │ │ │
│ │central şi │ │ │ │
│ │local │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┘


    *) Anul semnării contractului de finanţare.


    Durata de execuţie a proiectului de investiţii: 28 de luni
    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016