În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. I Anexa nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 şi 700 bis din 8 septembrie 2016, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. ART. II Anexa nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 şi 777 bis din 4 octombrie 2016, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU MIHAI TUDOSE Contrasemnează: ----------------- Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, Sevil Shhaideh Ministrul delegat pentru fonduri europene, Rovana Plumb Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Cristian Bitea Secretarul general al Guvernului, Mihai Busuioc Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu Ministrul finanţelor publice, Ionuţ Mişa Ministrul educaţiei naţionale, Liviu-Marian Pop Bucureşti, 30 iunie 2017. Nr. 460. ANEXA NR. 1 (Anexa nr. 2 la strategie) Planul de acţiuni propus pentru Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020
┌────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┐
│ Acţiuni │ Rezultate anticipate │ Responsabili │ Termen de finalizare│ Buget │
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Obiectiv specific 1. Cel mai târziu până la sfârşitul anului 2017 va fi implementat un cadru instituţional şi de reglementare │ 331.650│
│stabil, cuprinzător şi coerent, care va permite implementarea în administraţia publică a unor politici publice de resurse │mii lei │
│umane predictibile şi sustenabile şi care va limita abordarea discreţionară a proceselor decizionale (corespunzător │ │
│obiectivului II.2.1. SCAP Clarificarea rolurilor şi mandatelor instituţionale în managementul resurselor umane, concomitent cu│ │
│consolidarea capacităţii administrative pentru o abordare strategică, unitară şi integrată a politicilor de personal). │ │
│Indicatori şi ţinte propuse: │ │
│I1.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare. Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │
│I1.2. Numărul intervenţiilor legislative de fond iniţiate de Guvern, la nivel de legislaţie primară (legi şi ordonanţe ale │ │
│Guvernului), asupra cadrului instituţional şi de reglementare în domeniul resurselor umane din administraţie. Ţintă: în │ │
│perioada 2017-2020 nu va mai exista nicio altă intervenţie legislativă, cu excepţia celor menţionate în planul de acţiuni. │ │
│I1.3. Numărul intervenţiilor legislative de fond la nivel de legislaţie subsecventă/norme de aplicare, asupra cadrului │ │
│instituţional şi de reglementare în domeniul resurselor umane din administraţie. Ţintă: în perioada 2017-2020 vor exista cel │ │
│mult alte 3 intervenţii legislative. │ │
│I1.4. Numărul de avize de modificare a structurii de funcţii publice sau de reorganizare a activităţii în instituţii şi │ │
│autorităţi publice pe parcursul unui an. Ţintă: va fi cu cel puţin 50% mai mic decât numărul mediu anual de astfel de avize, │ │
│calculat pentru ultimii 5 ani. │ │
│I1.5. Sistem electronic naţional de evidenţă a ocupării în administraţia publică funcţional şi populat cu înregistrări. │ │
│Ţintă: cel mai târziu până la sfârşitul anului 2017 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcţiilor vizate de │ │
│iniţiativă*1). │ │
│-------- │ │
│ *1) Această ţintă depinde de îndeplinirea măsurilor privind reorganizarea ANFP şi implementarea acţiunilor privind sistemul│ │
│ IT, prevăzute la A1.1. şi A 1.6. │ │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
│A1.1. Clarificarea rolului │Pachet integrat de soluţii legislative │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
│şi mandatului ANFP şi │pentru modificarea şi completarea Legii │MDRAPFE, ANFP, MMJS, MFP, MJ, │ │ │
│consolidarea capacităţii │nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ANI, cel puţin 3 reprezentanţi │ │ │
│sale administrative, astfel │şi completările ulterioare, în vederea │relevanţi ai mediului academic,│ │ │
│încât să furnizeze un │implementării măsurilor de reformă │cel puţin 3 reprezentanţi ai │ │ │
│management de calitate al │prevăzute în această strategie şi în │sindicatelor reprezentative ale│ │ │
│funcţiei publice în │Strategia privind formarea profesională │funcţionarilor publici/ │ │ │
│concordanţă cu nevoile │2016-2020 - finalizat (conform Notei │personalului din administraţia │ │ │
│administraţiei │20/8199/SSC/12.05.2016, aprobată de │publică, structuri asociative │ │ │
│ │prim-ministru la propunerea MDRAP) │ale autorităţilor │ │ │
│ │ │administraţiei publice locale, │ │ │
│ │ │alte instituţii interesate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Model organizaţional, buget şi acte │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │
│ │normative pentru extinderea şi consolidarea│ │ │ │
│ │competenţelor ANFP - elaborate: │ │ │ │
│ │● Inventariere şi analiza necesităţilor de │ │ │ │
│ │modificare/ completare a legislaţiei │ │ │ │
│ │curente în materie de atribuţii ANFP şi │ │ │ │
│ │elaborare propuneri - realizată │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │● Pachet operaţionalizare instituţie (model│MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │
│ │organizaţional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │
│ │de măsuri administrative) - finalizat │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │O componentă a sistemului informatic │ │ │ │
│ │integrat pentru managementul funcţiei │ │ │ │
│ │publice, destinată monitorizării în timp │ │ │ │
│ │real a reorganizărilor instituţionale, la │ │ │ │
│ │nivel de sistem şi pe instituţii - creată │ │ │ │
│ │şi implementată: │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │● Documentaţie tehnică - finalizată │ │Semestrul II 2017 │ │
│ │ │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │● Componenta sistemului informatic - în │ │ │ │
│ │fază de testare │ │Semestrul I 2018 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │● Componenta sistemului informatic - │ │ │ │
│ │finalizată │ │Semestrul II 2018 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │● Raport de evaluare pe parcurs a │ │ │ │
│ │implementării - realizat │ │Semestrul II 2018 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Actualizări de sistem (dacă se dovedeşte │ │ │ │
│ │necesar) - realizate │ │Semestrul II 2018 │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│A1.2. Crearea unei structuri│Proiect de act normativ cuprinzând modul de│CNCISCAP - coordonator, SGG │Semestrul II 2019 │ │
│de guvernanţă de tip │organizare şi funcţionare a Consiliului, │ │ │ │
│"consiliu", ca o structură │criteriile de desemnare a membrilor săi, │ │ │ │
│independentă cu următoarele │precum şi modalităţile concrete de │ │ │ │
│funcţii principale în ceea │relaţionare cu autorităţile de reglementare│ │ │ │
│ce priveşte politicile │relevante - elaborat şi adoptat │ │ │ │
│publice şi propunerile │(de Guvern): │ │ │ │
│legislative din domeniul │ │ │ │ │
│funcţiei publice şi │ │ │ │ │
│resurselor umane din │ │ │ │ │
│administraţia publică: │ │ │ │ │
│a) evaluarea îndeplinirii ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│obiectivelor şi ţintelor │● Variantă iniţială realizată │ │ │ │
│asumate în domeniu şi │ │ │ │ │
│avizarea politicilor publice│ │ │ │ │
│şi a propunerilor │ │ │ │ │
│legislative cu impact │ │ │ │ │
│asupra acestuia; │ │ │ │ │
│b) avizarea strategiilor ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│privind funcţia publică şi │● Evaluarea impactului reglementărilor │ │ │ │
│resursele umane din │propuse, cu estimarea necesarului de │ │ │ │
│administraţia publică, │resurse pentru primul an de funcţionare - │ │ │ │
│respectiv a strategiilor de │realizată │ │ │ │
│formare a personalului care │ │ │ │ │
│lucrează în administraţia │ │ │ │ │
│publică; │ │ │ │ │
│c) elaborarea şi prezentare ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│anuală de rapoarte pe teme │● Pachet operaţionalizare instituţie (model│ │ │ │
│legate de principalele │organizaţional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │
│evoluţii ale domeniului şi │de măsuri administrative) - finalizat şi │ │ │ │
│incidenţa acestora, │aprobat │ │ │ │
│constatată sau estimată, │ │ │ │ │
│asupra evoluţiilor │ │ │ │ │
│socioeconomice la nivel │ │ │ │ │
│naţional; │ │ │ │ │
│d) implementarea unui ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│mecanism de avertizare │Consiliul pentru Funcţia Publică - │ │Semestrul I 2020 │ │
│timpurie cu privire la │funcţional: │ │ │ │
│impactul unor iniţiative │● Procedurile administrative de aplicare a │ │ │ │
│legislative sau │actului normativ privind înfiinţarea, │ │ │ │
│administrative asupra │organizarea şi funcţionarea Consiliului - │ │ │ │
│dezideratului privind o │iniţiate │ │ │ │
│funcţie publică │ │ │ │ │
│profesionistă, neutră din │ │ │ │ │
│punct de vedere politic şi │ │ │ │ │
│care acţionează în condiţii │ │ │ │ │
│de stabilitate, │ │ │ │ │
│transparenţă şi │ │ │ │ │
│predictibilitate. │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│A1.3.Clarificarea rolurilor/│Redefinirea prerogativei de putere publică,│CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
│mandatelor diferitelor │a funcţiei publice şi a rolului diferitelor│MDRAPFE, ANFP, MAI, MAE, alte │ │ │
│categorii de resurse umane │sale componente - parte integrantă din │instituţii relevante │ │ │
│ce lucrează în administraţia│Pachetul integrat de soluţii legislative │ │ │ │
│publică şi integrarea lor │pentru modificarea şi completarea Legii │ │ │ │
│într-un sistem instituţional│nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ │ │ │
│şi de management coerent │şi completările ulterioare, în vederea │ │ │ │
│ │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │
│ │prevăzute în această strategie şi în │ │ │ │
│ │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │
│ │2016-2020 │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│ │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
│ │implementarea dispoziţiilor noului Statut │ │ │ │
│ │al funcţionarilor publici - finalizat şi │ │ │ │
│ │adoptat de Guvern │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Proiecte de acte normative pentru │CNCISCAP - coordonator, │ │ │
│ │armonizarea statutelor speciale şi │autorităţile de reglementare │ │ │
│ │actualizarea dispoziţiilor privind │direct responsabile, cu │ │ │
│ │funcţiile publice specifice, conform noului│asistenţa ANFP (la cerere) │ │ │
│ │Statut al funcţionarilor publici - │ │ │ │
│ │elaborate şi supuse aprobării, conform │ │ │ │
│ │regimurilor juridice proprii: │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│ │● Analize privind necesarul de intervenţie │ │Semestrul I 2018 │ │
│ │legislativă, procedurală şi instituţională,│ │ │ │
│ │pentru armonizare cu prevederile noului │ │ │ │
│ │Statut al funcţionarilor publici - │ │ │ │
│ │finalizate şi publicate │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│ │● Proiecte de acte normative pentru │ │ │ │
│ │actualizarea dispoziţiilor din statutele │ │ │ │
│ │speciale/privind funcţiile specifice - │ │ │ │
│ │finalizate şi aprobate │ │Semestrul I 2018 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│ │● Cadru procedural şi instituţional pentru │ │ │ │
│ │implementarea noilor dispoziţii din │ │ │ │
│ │statutele speciale/privind funcţiile │ │ │ │
│ │specifice - finalizat şi adoptat de Guvern │ │Semestrul II 2018 │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│A1.4. Managementul strategic│Management al resurselor umane din │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Anual, în luna mai │ │
│al resurselor umane şi │administraţia publică bazat pe analize │MDRAPFE, ANFP, alte instituţii │pentru anul precedent│ │
│consolidarea compartimen- │periodice/date reale/dovezi: │relevante │ │ │
│telor de resurse umane din │● Raport anual privind managementul │ │ │ │
│ministere │resurselor umane din administraţia publică │ │ │ │
│ │bazat pe date concrete │ │ │ │
│ │● Rapoarte anuale privind managementul │ │ │ │
│ │funcţiei publice şi al funcţionarilor │ │ │ │
│ │publici │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Instruire pentru personalul din │Autorităţile de reglementare, │Permanent, după │ │
│ │compartimentele de resurse umane │pentru funcţiile în competenţa │dezvoltarea │ │
│ │ │proprie, în colaborare cu │programelor specifice│ │
│ │ │furnizori de formare │de către INA │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│A1.5. Coordonarea │Suport metodologic din partea ANFP pe │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Permanent până în │ │
│metodologică de către ANFP a│parcursul procesului de reglementare sau │MDRAPFE, ANFP, MAI, alte │semestrul II 2020 │ │
│elaborării şi implementării │modificare şi completare a unor │instituţii relevante │ │ │
│politicilor sectoriale de │reglementări (Legea nr. 188/1999, │ │ │ │
│recrutare │republicată, cu modificările şi │ │ │ │
│ │completările ulterioare, Legea nr. 340/2004│ │ │ │
│ │republicată, cu modificările şi │ │ │ │
│ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 341/2007, cu modificările şi│ │ │ │
│ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 832/2007, cu modificările │ │ │ │
│ │şi completările ulterioare etc.) - oferit │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│A1.6. Implementarea unui │Sistem naţional electronic de evidenţă a │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2018 │ │
│suport tehnic adecvat │ocupării pentru personalul încadrat pe │MDRAPFE, ANFP │ │ │
│(sistem IT&C) pentru │funcţii publice generale, funcţii publice │ │ │ │
│evidenţa tuturor resurselor │specifice sau care beneficiază de statute │ │ │ │
│umane din administraţia │speciale, funcţii politice şi personal │ │ │ │
│publică şi a managementului │contractual - elaborat şi funcţional │ │ │ │
│strategic al funcţiei ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│publice │Elaborarea unei structuri unitare care va │ │ │ │
│ │ghida popularea sistemului cu informaţii │ │ │ │
│ │referitoare la toate categoriile de │ │ │ │
│ │personal vizate │ │Semestrul II 2017 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Sistem electronic naţional de evidenţă a │ │ │ │
│ │ocupării în administraţia publică │ │ │ │
│ │funcţional şi populat cu înregistrări │ │ │ │
│ │(Ţintă: până la sfârşitul anului 2018 │ │ │ │
│ │sistemul va include 80% din totalul │ │ │ │
│ │funcţiilor vizate) │ │Semestrul II 2018 │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Statistici privind personalul din │ │Anual până în 2020 │ │
│ │administraţia publică - elaborate; │ │ │ │
│ │Statistici privind domeniul funcţiei │ │ │ │
│ │publice - în Rapoarte anuale privind │ │ │ │
│ │managementul funcţiei publice - elaborate │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Obiectiv specific 2. Până la sfârşitul anului 2019 va fi implementat un sistem de recrutare, promovare şi evaluare │ 29.203│
│semnificativ îmbunătăţit, structurat pe baza unor standarde de calitate cu privire la competenţele generale şi specifice │mii lei │
│necesare, a experienţei relevante şi a rezultatelor obţinute, care să conducă la creşterea nivelului profesional în │ │
│concordanţă cu nevoile administraţiei publice, să ofere stabilitate în funcţia publică, în special în funcţiile de conducere, │ │
│şi perspectiva clară a carierei în funcţia publică (corespunzător obiectivului II.2.2 SCAP Creşterea gradului de │ │
│profesionalizare şi a stabilităţii în funcţia publică ca urmare a adaptării procedurilor de recrutare, selecţie şi evaluare │ │
│la cerinţele managementului performanţei). │ │
│Indicatori şi ţinte: │ │
│I2.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu în luna martie 2019 │ │
│I2.2. Număr de concursuri naţionale pentru care etapele stabilite a avea loc centralizat vor fi desfăşurate prin implicarea │ │
│ANFP; Ţintă: până la finalul anului 2020 vor fi organizate şi desfăşurate cel puţin 3 concursuri de acest tip. │ │
│I2.3. Rapoartele anuale vor permite monitorizarea succesivă, pentru perioade de 5-10 ani consecutivi, şi a unor informaţii │ │
│precum: │ │
│- numărul persoanelor din cadrul sistemului care au ocupat funcţiile vacante (defalcat pe fiecare dintre modalităţile posibile│ │
│- promovare, exercitare cu caracter temporar, transfer, detaşare etc.) şi al persoanelor din afara sistemului (prin recrutare │ │
│externă); │ │
│- numărul persoanelor cu funcţii manageriale care au părăsit funcţiile deţinute, defalcat pe fiecare dintre situaţiile │ │
│prevăzute de lege ca motiv pentru suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu/de muncă; │ │
│- numărul persoanelor din corpul de rezervă care au fost redistribuite pe funcţiile publice de conducere şi funcţii publice │ │
│din categoria înalţilor funcţionari publici devenite vacante sau temporar vacante; │ │
│- ponderea posturilor de funcţii publice generale ocupate de funcţionari publici cu regim/statut special, pe categorii de │ │
│instituţii publice; │ │
│- ponderea proceselor de recrutare finalizate cu succes în total procese de recrutare organizate; │ │
│- principalele motive de amânare/suspendare/anulare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice; │ │
│- lista instituţiilor care, în urma controalelor, au înregistrat în mod repetat deficienţe sau nereguli la aplicarea legii; │ │
│- indicatorii specifici din SCAP; Ţintă: începând cu anul 2018. │ │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
│A2.1. Stabilirea unui cadru │Cadrele de competenţe/standarde │CNCISCAP - coordonator │Semestrul II 2017 │ │
│de competenţe generale şi │ocupaţionale ca bază unică de ocupare a │ │ │ │
│specifice pentru ocuparea │funcţiilor - soluţie integrată în Pachetul │ │ │ │
│funcţiilor publice (de │integrat de soluţii legislative pentru │ │ │ │
│execuţie şi de conducere, │modificarea şi completarea Legii nr. 188/ │ │ │ │
│inclusiv în cazul înalţilor │1999, republicată, cu modificările şi │ │ │ │
│funcţionari publici - ÎFP) │completările ulterioare, în vederea │ │ │ │
│în acord cu nevoile unui │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │
│management public orientat │prevăzute în această strategie şi în │ │ │ │
│spre rezultate şi cu │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │
│mandatele şi funcţiile │2016-2020 │ │ │ │
│instituţiilor publice. ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│Vor fi stabilite standarde │Contract de asistenţă tehnică pentru │SGG, MMJS, ANFP │Semestrul I 2018 │ │
│de calitate atât pentru │elaborarea cadrelor de competenţă/ │ │ │ │
│profilul de competenţe │standardelor ocupaţionale pe domeniul │ │ │ │
│generale şi specifice │funcţiei publice - semnat şi în │ │ │ │
│(PCGS), cât şi pentru alte │implementare │ │ │ │
│cerinţe specifice funcţiei ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│publice, inclusiv ceea ce │Implementarea contractului de asistenţă │ │Semestrul II 2019 │ │
│înseamnă experienţa │tehnică şi elaborarea cadrelor de │ │ │ │
│relevantă necesară ocupării │competenţă generale/standardelor │ │ │ │
│unui anumit post │ocupaţionale │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│ │Consolidarea capacităţii ANFP de acordare a│ │Semestrul II 2019 │ │
│ │asistenţei metodologice autorităţilor şi │ │ │ │
│ │instituţiilor publice, pentru crearea │ │ │ │
│ │cadrelor de competenţă specifice/ │ │ │ │
│ │standardelor ocupaţionale │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Metodologie/ghid privind implementarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, MMJS, │Semestrul II 2019 │ │
│ │cadrelor de competenţe/standarde │alte instituţii relevante │ │ │
│ │ocupaţionale - elaborat(ă) │ │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
│ │Cadre de competenţe/standarde ocupaţionale │ │ │ │
│ │pe domenii specifice - elaborate şi │ │ │ │
│ │implementate │ │Semestrul II 2019 │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│A2.2. Definirea şi punerea │Identificarea funcţiilor publice pentru │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
│în aplicare a unui sistem │care va fi pilotat noul sistem de recrutare│MDRAPFE, ANFP │ │ │
│mixt pilot (concurs naţional│propus în strategie │ │ │ │
│combinat cu recrutare │Cadru procedural şi instituţional pentru │Autorităţi şi instituţii │Semestrul I 2018 │ │
│specifică pe post) │organizarea şi desfăşurarea proiectului │publice │ │ │
│transparent de recrutare şi │pilot - finalizat şi adoptat de Guvern │ │ │ │
│selecţie a candidaţilor la │Sesiuni de instruire pentru personalul │ │Semestrul I 2018 │ │
│funcţiile publice de │direct implicat, privind procesul de │ │ │ │
│execuţie, pe baza unui plan │recrutare - desfăşurate │ │ │ │
│anual de recrutare, ale │Derulare pilot 1 │ │Semestrul I 2019 │ │
│cărui fundamentare şi │Derulare pilot 2 │ │Semestrul II 2019 │ │
│implementare vor fi │Derulare pilot 3 │ │Semestrul I 2020 │ │
│coordonate de ANFP │Analiza sistemului de recrutare derulat │ │Semestrul II 2020 │ │
│ │ca pilot │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│A2.3. Definirea şi punerea │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
│în aplicare a unui sistem │organizarea şi desfăşurarea procedurilor de│ │ │ │
│transparent de recrutare, │recrutare şi selecţie a candidaţilor la │ │ │ │
│selecţie şi exercitare a │funcţiile manageriale - elaborat şi aprobat│ │ │ │
│funcţiilor manageriale - de │Instruire pentru personalul direct implicat│ │Permanent, începând │ │
│conducere şi din categoria │ │ │cu intrarea în │ │
│înalţilor funcţionari │ │ │vigoare a noilor │ │
│publici │ │ │reguli │ │
│ │Implementarea noului sistem │ │Semestrul II 2018 │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
│A2.4. Implementarea unui │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
│sistem transparent şi │organizarea şi desfăşurarea procedurilor de│ │ │ │
│predictibil de gestiune şi │gestiune şi evoluţie în carieră - elaborat │ │ │ │
│evoluţie în carieră, care să│şi aprobat │ │ │ │
│includă şi elemente de │Implementarea noului sistem, inclusiv cu │ │Semestrul II 2018 - │ │
│mobilitate voluntară pentru │consiliere specializată privind cariera │ │Semestrul II 2020 │ │
│funcţiile de execuţie şi de │ │ │ │ │
│mobilitate obligatorie │ │ │ │ │
│pentru toate funcţiile │ │ │ │ │
│definite sensibile şi pentru│ │ │ │ │
│înalţi funcţionari publici │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
│A2.5. Analiza continuării │Analiză a programelor de tip YPS, BSGR şi a│ │Semestrul I 2017 │ │
│programelor de tipul Young │programului prin care au fost înfiinţaţi │ │ │ │
│Professional Scheme (YPS), │consilierii pentru afaceri europene │ │ │ │
│Bursa Specială "Guvernul │realizată │ │ │ │
│României" (BSGR) şi a │Decizie privind derularea unor astfel de │ │Semestrul II 2017 │ │
│programului prin care au │programe luată │ │ │ │
│fost înfiinţaţi consilierii │ │ │ │ │
│pentru afaceri europene │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
│A2.6. Implementarea unui │Analiză privind metode alternative de │ │Semestrul I 2018 │ │
│sistem de management eficace│evaluare şi motivare - elaborată │ │ │ │
│al performanţei individuale │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
│şi organizaţionale, │asigurarea managementului performanţei la │ │ │ │
│inclusiv un model coerent şi│nivel de sistem - elaborat şi aprobat │ │ │ │
│obiectiv de evaluare a │Asistenţă metodologică acordată │ │Permanent, începând │ │
│performanţelor │instituţiilor pentru crearea propriilor │ │cu semestrul I 2019 │ │
│funcţionarilor publici, pe │cadre procedurale de management al │ │ │ │
│baza rezultatelor obţinute │performanţei │ │ │ │
│de instituţia publică │ │ │ │ │
│respectivă │ │ │ │ │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Obiectiv specific 3. Până la sfârşitul anului 2020 va exista un sistem de salarizare şi motivare a funcţiei publice │ 6.600│
│transparent, coerent, unitar, care să stimuleze performanţa individuală, inclusiv pentru funcţiile de conducere, şi care să │mii lei │
│reprezinte un factor atractiv pentru intrarea şi rămânerea în funcţia publică (corelat cu obiectivul II.2.3 din SCAP). │ │
│Indicatori şi ţinte: │ │
│I3.1. Raportul dintre nivelul salarial al funcţionarilor publici şi salariul mediu din sectorul privat pentru complexităţi │ │
│similare - pe anumite categorii de funcţii dintr-un eşantion reprezentativ │ │
│I3.2. Diferenţa procentuală între salarii în plată pentru funcţii similare (din cadrul aceleiaşi instituţii/aceluiaşi sector, │ │
│respectiv din instituţii diferite) - pe anumite categorii de funcţii dintr-un eşantion reprezentativ; Ţintă: până la nivelul │ │
│anului 2020 diferenţa se va limita la maximum 30%. │ │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
│A3.1. Identificarea şi │Modificări legislative şi politici │CNCISCAP - coordonator, SGG, │ │ │
│implementarea unor forme de │salariale pentru recompensarea performanţei│MDRAPFE, ANFP, MMJS │ │ │
│motivare transparentă, │profesionale (de exemplu, salariu compus │ │ │ │
│echilibrată şi coerentă care│dintr-o parte fixă şi o parte variabilă │ │ │ │
│să stimuleze şi să │acordată pe baza unor criterii clare şi a │ │ │ │
│răsplătească performanţa - │unor evaluări periodice ale performanţei │ │ │ │
│stabilirea clară a unei │profesionale) - elaborate şi adoptate: │ │ │ │
│relaţii directe între venit │● Criterii de performanţă pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
│şi performanţa individuală │funcţionarii publici revizuite astfel încât│ │ │ │
│şi cea organizaţională │să includă rezultatul obţinut la cursurile/│ │ │ │
│ │programele de formare/perfecţionare urmate │ │ │ │
│ │● Un mecanism de calculare a recompensării │ │Semestrul I 2019 │ │
│ │performanţei profesionale pornind de la │ │ │ │
│ │criteriile de performanţă pentru │ │ │ │
│ │funcţionarii publici revizuite - elaborat │ │ │ │
│ │● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
│ │recompensarea performanţei profesionale │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│A3.2. Crearea unui sistem │Cadru metodologic privind transparenţa, │ │ │ │
│coerent şi unitar de │monitorizarea şi controlul salarizării, │ │ │ │
│salarizare a funcţionarilor │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
│publici - eliminarea │domeniul funcţiei publice, corelate cu │ │ │ │
│sistemelor specifice unor │revizuirea Legii-cadru nr. 284/2010, cu │ │ │ │
│sectoare anume │modificările şi completările ulterioare - │ │ │ │
│ │elaborat şi implementat: │ │ │ │
│ │● Un raport de analiză la nivel naţional a │ │Semestrul II 2017 │ │
│ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │
│ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
│ │domeniul funcţiei publice, care să │ │ │ │
│ │evidenţieze atât discrepanţele, cât şi │ │ │ │
│ │bunele practici din sistem - realizat │ │ │ │
│ │● Modificări legislative, inclusiv un cadru│ │Semestrul II 2017 │ │
│ │metodologic, necesare, privind transparenţa│ │ │ │
│ │monitorizarea şi controlul salarizării, │ │ │ │
│ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
│ │domeniul funcţiei publice - finalizate şi │ │ │ │
│ │aprobate │ │ │ │
│ │● Un raport de analiză la nivel naţional a │ │Semestrul I 2020 │ │
│ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │
│ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
│ │domeniul funcţiei publice, care să │ │ │ │
│ │evidenţieze schimbările observabile la │ │ │ │
│ │nivel de sistem la un an după aprobarea │ │ │ │
│ │modificărilor legislative - realizat │ │ │ │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Obiectiv specific 4. Până la finalul anului 2018, sistemul de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor din │ 173.561│
│administraţia publică va fi restructurat astfel încât să fie adaptat cerinţelor actuale ale administraţiei publice │mii lei │
│(corespunzător obiectivului II.2.4. SCAP Abordarea integrată a dezvoltării de competenţe pentru administraţia publică). │ │
│Indicatori şi ţinte: │ │
│I4.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │
│I4.2. Gradul de conformare la cerinţele de raportare în domeniul dezvoltării de competenţe pentru administraţie; Ţintă: până │ │
│în 2020 acesta va atinge, prin creşteri succesive, minimum 80%, informaţiile cuprinse vizând cel puţin următoarele aspecte: │ │
│- buget estimat şi sume efectiv cheltuite cu formarea angajaţilor (în valori absolute şi/sau în procent din buget, pe baza │ │
│bugetului aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exerciţiu financiar, respectiv a execuţiei bugetare); │ │
│- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanţări integrale ale participării personalului la instruiri şi │ │
│finanţări în coplată; │ │
│- competenţe, domenii de formare şi categorii de instruiri finanţate integral din bani publici; │ │
│- lista instituţiilor care nu s-au conformat obligaţiilor de raportare. │ │
│I4.3. Percepţia publică referitoare la profesionalismul funcţionarilor publici; Ţintă: o îmbunătăţire a acesteia reflectată │ │
│în scăderea anuală a cel puţin 3 indici de tip "motivul pentru care administraţia nu merge bine", "motivul pentru care │ │
│calitatea serviciilor publice nu corespunde aşteptărilor", "motivul pentru care încă există corupţie" etc. │ │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
│A4.1. Consolidarea unui │Reînfiinţarea Institutului Naţional pentru │CNCISCAP - coordonator, │ │ │
│sistem instituţional │Administraţie şi clarificarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, alte │ │ │
│eficient în domeniul │responsabilităţilor privind formarea: │instituţii relevante │ │ │
│formării şi perfecţionării │● Act normativ privind reînfiinţarea │ │August 2016 │ │
│profesionale prin │Institutului Naţional pentru Administraţie │ │ │ │
│reînfiinţarea Institutului │- elaborat şi adoptat │ │ │ │
│Naţional pentru │● Modificări legislative necesare privind │ │Noiembrie 2016 │ │
│Administraţie (INA) şi │clarificarea responsabilităţilor şi a │ │ │ │
│instituirea de măsuri │modului de organizare şi susţinere │ │ │ │
│destinate creşterii │financiară a procesului de formare în │ │ │ │
│responsabilităţii şi │domeniul funcţiei publice - finalizate şi │ │ │ │
│responsabilizării în domeniu│aprobate │ │ │ │
│ │● Institutul Naţional pentru Administraţie │ │Semestrul I 2017 │ │
│ │- structură funcţională │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│A4.2. Dezvoltarea de │Proceduri, standarde şi criterii pentru │ │ │ │
│proceduri, standarde şi │controlul, monitorizarea şi evaluarea │ │ │ │
│criterii pentru controlul, │procesului de formare - elaborate şi │ │ │ │
│monitorizarea şi evaluarea │aplicate: │ │ │ │
│procesului de formare - atât│● Un set de criterii şi standarde pentru │ │Semestrul II 2018 │ │
│în ceea ce priveşte │evaluarea calităţii formării pentru │ │ │ │
│definirea minimală a │funcţionarii publici - elaborat │ │ │ │
│conţinutului care să asigure│● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
│dobândirea anumitor │introducerea de proceduri, criterii şi │ │ │ │
│competenţe/calificări, cât │standarde pentru controlul, monitorizarea │ │ │ │
│şi a profilului de │şi evaluarea procesului de formare, │ │ │ │
│competenţe şi experienţă a │corelate cu principiile învăţării pe tot │ │ │ │
│formatorului │parcursul vieţii şi cu prevederile cadrului│ │ │ │
│ │normativ existent la nivel naţional privind│ │ │ │
│ │formarea profesională continuă - finalizate│ │ │ │
│ │şi aprobate │ │ │ │
│ │● Un raport de evaluare la nivel naţional a│ │Semestrul II 2019 │ │
│ │impactului formării pentru funcţionarii │ │ │ │
│ │publici - realizat │ │ │ │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Obiectiv specific 5. Administraţia publică va promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creşterea │ 11.043│
│transparenţei şi printr-o cultură a responsabilităţii (prin corelare şi cu obiectivul OS II.3 din SCAP). │mii lei │
│Indicatori şi ţinte: │ │
│Constituind parte integrantă a măsurilor de prevenţie în cadrul Strategiei Naţionale Anticorupţie, pentru evitarea │ │
│suprapunerilor, indicatorii vor fi cei monitorizaţi pe respectiva iniţiativă. │ │
│Ţinte: │ │
│● Până cel târziu la finalul anului 2020, numărul total al incidentelor de integritate înregistrate şi raportate va scădea cu │ │
│cel puţin 30%; │ │
│● O îmbunătăţire constantă a cel puţin 3 indicatori consacraţi, recunoscuţi ca relevanţi în domeniul evaluărilor privind │ │
│corupţia în state membre, reflectată în scăderi anuale succesive a diferenţelor tip "media UE-România". │ │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
│A5.1. Susţinerea │Publicarea generalizată de informaţie în │CNCISCAP - coordonator, │Permanent până în │ │
│responsabilităţii şi │mod automat de către instituţiile publice -│SGG, MDRAPFE, ANFP │semestrul II 2020 │ │
│responsabilizării în funcţia│realizată │Alte instituţii şi autorităţi │ │ │
│publică prin publicarea │ │publice │ │ │
│generalizată de informaţie │ │MJ │ │ │
│în mod automat (din │ │ │ │ │
│principiu), mai ales în │ │ │ │ │
│zonele sensibile: │ │ │ │ │
│achiziţiile publice, │ │ │ │ │
│investiţiile publice, │ │ │ │ │
│rezultatele detaliate │ │ │ │ │
│(plăţi) ale execuţiilor │ │ │ │ │
│bugetare, evaluările │ │ │ │ │
│preliminare şi analizele │ │ │ │ │
│detaliate ale impactului │ │ │ │ │
│politicilor publice, │ │ │ │ │
│rapoartele de monitorizare │ │ │ │ │
│şi evaluare ex-post a │ │ │ │ │
│politicilor publice │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
│A5.2. Consolidarea │Analiza nevoilor de reglementare-elaborată │ │3 luni de la │ │
│statutului şi întărirea │Proiect de acte normativ - elaborat şi │ │publicarea în MO a │ │
│rolului consilierului de │adoptat │ │proiectului de HG │ │
│etică, concomitent cu │Standard de pregătire - elaborat şi aprobat│ │pentru aprobarea noii│ │
│dezvoltarea capacităţilor │Materiale de formare specifice - elaborate │ │SNA │ │
│instituţionale de │Programe de formare specifice - organizate │ │Conform termenelor │ │
│implementare a mecanismelor │şi implementate │ │prevăzute în SNA până│ │
│în legătură cu subiectul │Consilieri de etică - selectaţi, numiţi, │ │în semestrul II 2020 │ │
│consilierii pe probleme de │instruiţi │ │ │ │
│etică │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
│A5.3. Actualizarea regulilor│Analize şi recomandări - elaborate │ │Semestrul II 2020 │ │
│privind conduita actualizate│Materiale de formare/informare specifice - │ │ │ │
│pentru toate categoriile de │elaborate │ │ │ │
│funcţii din administraţie, │Programe de formare/informare specifice - │ │ │ │
│unificarea ulterioară a │organizate şi implementate │ │ │ │
│acestora cu regulile │Proiecte de acte normative - elaborate şi │ │ │ │
│generale privind etica şi │adoptate │ │ │ │
│integritatea, în forma lor │Document-cadru conţinând reguli privind │ │ │ │
│reglementată de către │conduita şi reguli generale privind etica │ │ │ │
│instituţiile în drept, │şi integritatea - elaborat şi publicat │ │ │ │
│într-un singur │ │ │ │ │
│document-cadru, şi │ │ │ │ │
│publicarea informaţiei în │ │ │ │ │
│secţiuni distincte pe │ │ │ │ │
│portaluri şi/sau site-uri │ │ │ │ │
│ale administraţiei publice │ │ │ │ │
│centrale şi locale │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
│A5.4. Definirea, în baza │Funcţii/posturi sensibile - definite clar │ │Semestrul II 2018 │ │
│unor criterii şi proceduri │Sistem coerent de evidenţă şi management │ │ │ │
│clare, a aşa-numitelor │centralizat al funcţiilor/posturilor │ │ │ │
│"funcţii sensibile" sau, │sensibile - elaborat şi aplicat │ │ │ │
│acolo unde este cazul, a │ │ │ │ │
│aşa-numitelor "posturi │ │ │ │ │
│sensibile" (funcţii comune │ │ │ │ │
│în exercitarea cărora doar │ │ │ │ │
│anumite activităţi/atribuţii│ │ │ │ │
│pot fi considerate drept │ │ │ │ │
│"sensibile") şi stabilirea │ │ │ │ │
│unui sistem coerent de │ │ │ │ │
│evidenţă şi management │ │ │ │ │
│centralizat al acestora │ │ │ │ │
├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
│Total estimat (bugetul estimat depinde şi poate varia în funcţie de priorităţile guvernamentale şi accesarea fondurilor │ 554.310,6│
│europene) │mii lei │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
ANEXA NR. 2 (Anexa nr. 4 la strategie) Planul de acţiuni pentru implementarea Strategiei privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐
│ Acţiuni │ Rezultate anticipate (outputs) │ Responsabili │ Termen de realizare │
├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
│Obiectiv specific 1: Cel mai târziu până la sfârşitul anului 2018 va fi implementat un cadru instituţional şi de reglementare adecvat │
│cerinţelor privind caracterul unitar, coerent, transparent, integrat şi orientat spre performanţă al managementului formării pentru │
│administraţie. │
│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
│I1.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2016 │
│I1.2. Gradul de conformare la cerinţele de raportare în domeniul dezvoltării de competenţe pentru administraţie; Ţintă: până în 2020 │
│acesta va atinge, prin creşteri succesive, minimum 80%, informaţiile cuprinse vizând cel puţin următoarele aspecte: │
│- buget estimat şi sume efectiv cheltuite cu formarea angajaţilor (în valori absolute şi/sau în procent din buget, pe baza bugetului │
│aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exerciţiu financiar, respectiv a execuţiei bugetare); │
│- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanţări integrale ale participării personalului la instruiri şi finanţări în │
│coplată; │
│- competenţe, domenii de formare şi categorii de instruiri finanţate integral din bani publici; │
│- lista instituţiilor care nu s-au conformat obligaţiilor de raportare. │
│I1.3. Sistemul informatic dedicat inventarierii informaţiilor relevante despre educaţia şi formarea pentru administraţie şi populat cu │
│înregistrări; Ţintă: cel mai târziu până la sfârşitul anului 2018 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcţiilor vizate de│
│iniţiativă. │
│ │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
│1.1. Clarificarea rolurilor şi │Studiu privind piaţa de formare pentru administraţia │MDRAPFE │Semestrul II 2017 │
│mandatelor diferitelor │publică - realizat │SGG │ │
│instituţii/entităţi responsabile │ │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │ │
│în prezent de definirea şi ├───────────────────────────────────────────────────────┤ARACIS, INA, ministerele ├─────────────────────┤
│implementarea politicilor şi │Cadrul normativ modificat, din perspectiva clarificării│de linie şi alte │Noiembrie 2016 │
│regulilor privind formarea │rolurilor şi mandatelor instituţiilor implicate în │autorităţi de │ │
│diferitelor categorii de persoane│procesul de formare profesională pentru administraţia │reglementare, ANFP, MMJS,│ │
│care-şi desfăşoară activitatea │publică şi a definirii unui sistem instituţional şi de │MEN, ANC, ARACIS, INA, │ │
│în administraţia publică şi │management coerent cu privire la asigurarea formării │ministerele de linie şi │ │
│integrarea lor într-un sistem │pentru administraţie │alte autorităţi de │ │
│instituţional şi de management │ │reglementare │ │
│coerent, dedicat exclusiv ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│dezvoltării de competenţe în │Noi proceduri şi metodologii adaptate noului cadru │ │Semestrul II 2018 │
│administraţia publică │instituţional şi de management - elaborate şi promovate│ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Rapoarte anuale de management al formării în │ │Anual, începând cu │
│ │administraţia publică, care să includă date cu privire │ │2018 │
│ │la ansamblul formărilor organizate pentru administraţie│ │ │
│ │şi cu privire la evaluarea impactului formării din │ │ │
│ │perspectiva contribuţiei sistemului de formare pentru │ │ │
│ │administraţia publică la profesionalizarea resurselor │ │ │
│ │umane din cadrul acesteia şi a corelării cu nevoile │ │ │
│ │instituţionale şi priorităţile strategice în domeniul │ │ │
│ │formării - elaborate şi publicate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Cadrul normativ modificat pentru asigurarea conexiunii │ │Semestrul II 2017 │
│ │dintre formare şi dezvoltarea carierei funcţionarilor │ │ │
│ │(modificarea şi completarea Statului funcţionarului │ │ │
│ │public) │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│1.2. Înfiinţarea şi │Elaborarea şi adoptarea proiectului de act normativ │CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │August 2016 │
│operaţionalizarea Institutului │privind înfiinţarea INA, având la bază orientările │alte instituţii │ │
│Naţional de Administraţie (INA), │strategice stabilite prin prezenta strategie │relevante, │ │
│ca şcoală de formare aplicată │ │SGG │ │
│pentru administraţie şi actor ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│implicat activ în implementarea │INA - funcţional pentru a desfăşura în condiţii optime │ │Semestrul I 2017 │
│politicilor de formare pentru │programe de formare │ │ │
│administraţie │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│1.3. Definirea unui sistem │Cadru normativ privind instituirea obligaţiei de a │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │Semestrul II 2017 │
│integrat de analiză a nevoilor │întocmi şi comunica la fiecare doi ani ANFP planul de │ARACIS, SGG, INA, │ │
│de formare, stabilire a │perfecţionare profesională, precum şi fondurile │ministerele de linie şi │ │
│priorităţilor şi finanţare a │aferente, prevăzute în bugetul propriu - extinsă la │alte autorităţi de │ │
│dezvoltării de competenţe, precum│toate categoriile de personal şi toate instituţiile │reglementare │ │
│şi evaluare periodică (ex-post) ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│a impactului formării, cu │Metodologie pentru elaborarea planurilor de │ANFP, MMJS, MEN, │Semestrul II 2019 │
│asigurarea transparenţei şi │perfecţionare profesională de către instituţii - pe │ministerele de linie şi │ │
│participării publice în cadrul │baza cadrelor de competenţe, a analizelor de nevoi │alte autorităţi de │ │
│fiecăreia dintre etapele │realizate în prealabil (individuale şi instituţionale),│reglementare │ │
│corespunzătoare formării cererii │a realizării conexiunii cu evaluarea performanţelor │ │ │
│de servicii de formare │profesionale şi pe baza evaluării impactului formărilor│ │ │
│ │anterioare │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Planuri de perfecţionare profesională elaborate la 2 │Autorităţi şi instituţii │La 2 ani, începând │
│ │ani de instituţiile publice şi centralizate de ANFP │publice - elaborare ANFP │cu 2018 │
│ │ │- centralizare │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Rolul responsabilului de formare - consolidat şi având │Beneficiarii de formare │Semestrul II 2018. │
│ │competenţe extinse, dublat de măsuri administrative şi │(autorităţi şi instituţii│ │
│ │de reglementare suplimentare │publice) │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Analiză a posibilelor soluţii viabile privind │MDRAPFE, ANFP, MFP │Semestrul I 2018 │
│ │finanţarea formării, inclusiv din perspectiva corelării│ │ │
│ │alocării fondurilor cu necesitatea instruirii - │ │ │
│ │realizată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Cadrul normativ pentru finanţarea formării - modificat │MDRAPFE, ANFP, MFP, │Semestrul II 2018 │
│ │ca urmare a rezultatelor analizei │MMJS, MEN │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Soluţii şi mecanisme viabile privind finanţarea │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2018 │
│ │formării şi corelarea alocării fondurilor cu │ │ │
│ │necesitatea instruirii - promovate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Obligativitatea consultării şi publicării din oficiu a │MDRAPFE, ANFP, autorităţi│Începând cu │
│ │tuturor informaţiilor relevante în legătură cu alocarea│şi instituţii publice │semestrul II 2018 │
│ │de fonduri pentru formare şi cheltuirea acestora - │ │ │
│ │instituită prin modificări ale cadrului normativ/ │ │ │
│ │normelor administrative │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Instrument online de consultare publică/colectare a │ANFP şi SGG │Începând cu │
│ │opiniilor cetăţenilor cu privire la ce competenţe ar │ │semestrul II 2018 │
│ │trebui dezvoltate cu prioritate la personalul din │ │ │
│ │administraţie pentru ca munca acestuia să răspundă │ │ │
│ │într-o mai mare măsură aşteptărilor privind calitatea │ │ │
│ │serviciilor publice şi a actului de guvernare - creat │ │ │
│ │şi operaţionalizat │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Rolul comisiilor paritare - redefinit, prin modificarea│ANFP │Semestrul II 2018 │
│ │cadrului normativ în vigoare │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│1.4. Crearea unui sistem │Sistem informatic realizat şi operaţional │ANFP, ANC, MEN, │Semestrul II 2018 │
│informatic dedicat inventarierii │Instrumente de control şi metodologii/rapoarte cu │furnizorii de formare │ │
│informaţiilor relevante despre │format prestabilit pentru derularea procesului de │ │ │
│educaţia şi formarea pentru │monitorizare - dezvoltate │ │ │
│administraţie, conectat/ │Cadru adecvat de raportare anuală şi colectare a │ │ │
│conectabil la mecanismul de │datelor aferente în vederea monitorizării procesului de│ │ │
│monitorizare a învăţării pe tot │formare prin intermediul sistemului informatic │ │ │
│parcursul vieţii în România şi │(proceduri/ instrumente/ criterii unitare) - elaborat │ │ │
│care să permită generarea │ │ │ │
│automată, la cererea persoanelor │ │ │ │
│interesate, a aşa-numitului │ │ │ │
│"portofoliu de formare şi │ │ │ │
│dezvoltare profesională" al │ │ │ │
│persoanei care îşi desfăşoară │ │ │ │
│activitatea profesională în │ │ │ │
│sectorul public │ │ │ │
├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
│Obiectiv specific 2: Până la finalul anului 2020, o corelare a standardizării competenţelor cu reformarea sistemelor de recrutare, │
│promovare şi evaluare, un sistem de management al calităţii în formarea pentru administraţie şi stimularea participării la diferite forme│
│de învăţare pe tot parcursul vieţii vor asigura relevanţa rezultatelor formării atât pentru comunitate, cât şi pentru administraţie, │
│instituţii şi indivizi. │
│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
│I2.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2019 │
│I2.2. Cel puţin 1.500 de mentori formaţi, cu competenţe testate şi validate, membri ai reţelei de mentori gestionate de INA; Ţintă: până │
│cel târziu la finalul anului 2020 │
│I2.3. Cel puţin 1.000 de instituţii/autorităţi sau asocieri de instituţii/autorităţi evaluate ca eligibile pentru a beneficia de │
│aplicarea mecanismelor cu potenţial de stimulare a investiţiilor în formare; Ţintă: anual, în perioada 2018-2020 │
│I2.4. Clasificarea Ocupaţiilor din România, relevantă şi pentru domeniul administraţiei publice; Ţintă: până cel târziu la finalul │
│semestrului I 2019 │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
│2.1. Crearea unui cadru formal │Mecanisme destinate constituirii instituţiilor publice │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul I. 2018 │
│unic pentru organizarea şi │în parteneri ai unităţilor de învăţământ în cadrul │MEN, INA, beneficiarii de│ │
│desfăşurarea de stagii şi │cărora se organizează şi se desfăşoară învăţământul │formare (autorităţi şi │ │
│activităţi de pregătire practică,│dual - dezvoltate │instituţii publice), │ │
│în autorităţi şi instituţii │ │furnizorii de formare │ │
│publice, pentru elevi, studenţi, │ │(instituţiile de │ │
│absolvenţi şi alte categorii │ │învăţământ) │ │
│similare de persoane potenţial ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│interesate de o carieră în │Contract-cadru pentru parteneriate cu instituţiile de │SGG, MEN, MDRAPFE, INA, │Semestrul II 2018 │
│administraţia publică │învăţământ superior - elaborat │furnizorii de formare │ │
│ │ │(instituţiile de │ │
│ │ │învăţământ) │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Mecanisme destinate parteneriatelor dintre instituţiile│MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │
│ │publice şi INA - dezvoltate în vederea asigurării │ │ │
│ │formării iniţiale pentru ocuparea diferitelor categorii│ │ │
│ │de funcţii din administraţie │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Reţea de mentori - creată şi operaţionalizată, cel │INA, beneficiarii de │Începând cu │
│ │puţin 1.500 persoane beneficiari ai formării şi │formare (autorităţi şi │semestrul II 2019 │
│ │evaluării │instituţii publice), │ │
│ │Cadru de competenţe şi standard de pregătire asociat, │furnizorii de formare │ │
│ │aplicabile mentorilor - elaborat │ │ │
│ │Program de mentorat, în sistem pilot - desfăşurat │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Cadru legal - modificat astfel încât experienţa │SGG │Semestrul I 2019 │
│ │profesională dobândită în urma participării la astfel │MDRAPFE, │ │
│ │de activităţi să fie cuantificată cu titlu de │ANFP │ │
│ │experienţă profesională relevantă (solicitată în cadrul│ │ │
│ │proceselor de recrutare) │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│2.2. Crearea unui mecanism de │Analiză privind crearea unui sistem de credite │SGG, MMJS, MEN, MDRAPFE, │Semestrul I 2018 │
│cuplare a participării la │transferabile specific formării continue a persoanelor │ANFP, alte instituţii │ │
│diferite forme de dezvoltare a │care activează în cadrul administraţiei publice - │relevante │ │
│competenţelor profesionale cu │realizată │ │ │
│dezvoltarea unei cariere în ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│administraţie │Sistem de credite transferabile specific formării │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul II 2018 │
│ │continue a persoanelor care activează în cadrul │MEN, alte instituţii │ │
│ │administraţiei publice - creat şi implementat │relevante │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Obligaţia de cumulare anuală a unui număr de credite - │ │Semestrul II 2018 │
│ │instituită, prin modificări ale cadrului normativ, în │ │ │
│ │acelaşi timp cu realizarea legăturii acesteia cu │ │ │
│ │evaluarea performanţelor profesionale individuale, │ │ │
│ │mobilitatea voluntară, mobilitatea obligatorie, │ │ │
│ │exercitarea cu caracter temporar a unor funcţii │ │ │
│ │superioare celei deţinute, modificarea fişei postului │ │ │
│ │prin diversificarea activităţilor sau creşterea │ │ │
│ │complexităţii acestora ca urmare a promovării în grad │ │ │
│ │profesional pe funcţiile de execuţie │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Sistemul de credite integrat în sistemul informatic │ANFP │Semestrul II 2018 │
│ │privind formarea │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│2.3. Extinderea şi consolidarea │Măsuri administrative şi de reglementare privind │ANFP, MMJS, beneficiarii │Semestrul II 2018 │
│rolului responsabilului de │extinderea rolului responsabilului de formare - │de formare (autorităţi şi│ │
│formare din cadrul autorităţilor │adoptate şi implementate │instituţii publice) │ │
│şi instituţiilor publice, ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│concomitent cu generarea │Mecanisme de identificare şi selecţie a celor mai │ANFP │Semestrul II 2018 │
│capacităţii persoanelor vizate │potrivite persoane pentru îndeplinirea rolului de │ │ │
│de a-şi exercita noul rol │responsabili de formare - definite │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│2.4. Integrarea standardelor │Parteneriate cu INA pentru formarea iniţială oferită de│CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │Permanent, începând │
│privind calitatea programelor │mediul academic - încheiate │SGG, ANC, beneficiarii de│cu 2017 │
│finalizate cu recunoaştere ├───────────────────────────────────────────────────────┤formare (autorităţi şi ├─────────────────────┤
│naţională a competenţelor │Protocol de colaborare între MDRAPFE şi ANC - încheiat │instituţii publice) │Semestrul II 2017 │
│dobândite în sistemul de ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│management al calităţii formării │Reprezentarea MDRAPFE, ANFP, INA în Comitetul Sectorial│ │Permanent, începând │
│pentru administraţie │Administraţie şi Servicii Publice pentru formarea │ │cu 2017 │
│ │continuă - realizată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Participarea specialiştilor în domeniul administraţiei │ │Permanent, începând │
│ │şi funcţiei publice în comisiile de autorizare a căror │ │cu 2017 │
│ │activitate este coordonată de ANC - asigurată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Extinderea aplicării principiilor şi sistemelor pentru │ │Permanent, începând │
│ │asigurarea calităţii în formarea profesională a │ │cu 2017 │
│ │adulţilor la programele de formare pentru administraţia│ │ │
│ │publică - realizată (prin cadrul normativ prevăzut la │ │ │
│ │acţiunea 1.1.) │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Efectuarea controalelor în comun (cu reprezentanţi ANC │ │Permanent, începând │
│ │şi MDRAP) la faţa locului a furnizorilor de formare │ │cu 2017 │
│ │pentru verificarea programelor de formare - asigurată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Rapoarte anuale privind numărul de programe de formare │MDRAPFE, ANC │Permanent, începând │
│ │pentru administraţie autorizate, numărul de controale │ │cu semestrul I 2018 │
│ │efectuate şi rezultatele acestora │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Inventarierea funcţiilor din administraţie care se │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2017 │
│ │regăsesc încadrate în Clasificarea Ocupaţiilor din │ │ │
│ │România - realizată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Actualizarea Clasificării Ocupaţiilor din România ca │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2018 │
│ │urmare a rezultatelor inventarierii corelativ cu │INA │ │
│ │standardele ocupaţionale elaborate/modificate - │ │ │
│ │realizată │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│2.5. Crearea unor mecanisme de │Analiză privind modalităţile de stimulare a │SGG, ANFP, alte │Semestrul I 2019 │
│stimulare a investiţiilor │investiţiilor inteligente - realizată │instituţii relevante │ │
│inteligente în formarea şi ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│dezvoltarea de competenţe, la │Mecanisme de stimulare a investiţiilor inteligente în │SGG, ANFP, MFP, alte │Semestrul II 2019 │
│nivel de sistem, instituţii şi │formarea şi dezvoltarea de competenţe - create, pe │instituţii relevante │ │
│indivizi │baza rezultatelor analizei │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Mecanisme de stimulare implementate - Cel puţin 1.000 │beneficiarii de formare │Semestrul II 2020 │
│ │de instituţii/autorităţi sau asocieri de instituţii/ │(autorităţi şi instituţii│ │
│ │autorităţi beneficiare ale mecanismelor │publice) FE │ │
├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
│Obiectiv specific 3: Până la finalul anului 2020, sistemul de management al formării pentru administraţia publică va asigura: │
│(1) dezvoltarea unui "portofoliu educaţional" pentru fiecare persoană care îşi desfăşoară activitatea în administraţie (pe baza căruia va│
│putea dovedi deţinerea competenţelor generale şi specifice corespunzătoare funcţiei ocupate); (2) instrumente inovative care să sprijine │
│activităţile de formare (între care o Reţea Naţională de Expertiză pentru Administraţie şi o bibliotecă virtuală); (3) formarea pentru │
│grupurile-ţintă strategice şi pentru domeniile de interes strategic, luând în considerare priorităţile individuale, locale, │
│instituţionale şi naţionale. │
│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
│I3.1. "Portofoliu de formare şi dezvoltare profesională" cu competenţe relevante, pentru fiecare persoană care îşi desfăşoară activitatea│
│în administraţia publică; Ţintă: începând cu 2019 │
│I3.2. Cel puţin 5.000 de formatori şi persoane-resursă implicate în formarea pentru administraţie, membri ai Reţelei Naţionale de │
│Expertiză pentru Administraţie; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2020 │
│I3.3. Cel puţin 300.000 de persoane formate anual prin sistemul de formare pentru administraţia publică; Ţintă: 2020 │
│I3.4. Acces public la cel puţin 5.000 de lucrări ştiinţifice actuale, pe teme specifice sectorului administraţie şi servicii publice. │
│Ţintă: 2020 │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
│3.1. Introducerea şi dezvoltarea │Portofoliu de formare şi dezvoltare profesională │ANFP, autorităţi şi │Semestrul I 2019 │
│sistemului privind "portofoliul │disponibil pentru toate persoanele din administraţie │instituţii publice │ │
│de formare şi dezvoltare │ │ │ │
│profesională" pentru persoanele │ │ │ │
│din administraţie │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.2. Organizarea şi desfăşurarea │Reţeaua Naţională de Expertiză pentru Administraţie - │INA │Semestrul II 2018 │
│de programe de formare pe │formată şi operaţională, disponibilă public pe pagina │ │ │
│domeniile de activitate │web a INA │ │ │
│considerate prioritare pentru │ │ │ │
│orizontul de timp 2014-2020 │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │Cel puţin 5.000 de formatori şi persoane-resursă │ │Semestrul II 2020 │
│ │implicate în Reţeaua Naţională de Expertiză pentru │ │ │
│ │Administraţie │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Parteneriate cu şcolile sau institutele de formare de │ │Permanent, începând │
│ │drept public din subordinea sau coordonarea fiecărui │ │cu semestrul II 2017 │
│ │minister de linie, cu universităţi acreditate şi alţi │ │ │
│ │furnizori de formare cu prestigiu naţional şi │ │ │
│ │internaţional - încheiate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Programe de formare pe domeniile de activitate │ │Permanent, începând │
│ │considerate prioritare pentru orizontul de timp 2014- │ │cu semestrul II 2017 │
│ │2020 şi care îndeplinesc cele 4 criterii detaliate în │ │ │
│ │strategie: aplicabilitate, finalitate demonstrată şi │ │ │
│ │demonstrabilă în ceea ce priveşte competenţele, │ │ │
│ │centrare pe nevoile şi capacitatea individului, │ │ │
│ │sustenabilitate - desfăşurate │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.3. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare specializată pentru │INA, MDRAPFE │Permanent, începând │
│de programe de formare │ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare │ │cu semestrul II 2017 │
│specializată pentru înalţii │categoriei înalţilor funcţionari publici pe an - │ │ │
│funcţionari publici │desfăşurat │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.4 Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de leadership pe an pentru fiecare│INA │Periodic, începând cu│
│de programe de leadership pentru │categorie vizată - organizat │ │semestrul II 2017 │
│factorii decizionali - demnitari │ │ │ │
│şi aleşi locali - şi conducerea │ │ │ │
│executivă a autorităţilor, │ │ │ │
│instituţiilor şi serviciilor │ │ │ │
│publice │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.5. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare specializată pe an - │MDRAPFE, ANFP, INA │Periodic, începând cu│
│de programe de formare │organizat │ │semestrul I 2018 │
│specializată pentru persoanele cu│ │ │ │
│potenţial, din sistem sau din │ │ │ │
│afara sistemului, pe modelele │ │ │ │
│deja consacrate │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.6. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare pe an pentru │ANFP, INA │Periodic, începând cu│
│de programe de formare pentru │consilierii de etică - organizat │ │semestrul I 2018 │
│asigurarea integrităţii în │ │ │Conform SNA şi │
│funcţia publică, în general, şi │Formare pentru asigurarea integrităţii │Conform SNA şi strategie │strategie funcţia │
│pentru consilierii de etică, ca │ │funcţia publică │publică │
│programe de formare distincte │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.7. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program anual pentru potenţialii candidaţi│ANFP, INA, SGG, MJ, │Permanent, începând │
│de programe de formare şi alte │la concursurile pentru ocuparea de funcţii publice - │MDRAPFE, beneficiari de │cu semestrul I 2018 │
│categorii de activităţi de │organizat │formare, alte instituţii │ │
│învăţare, prioritate având în │Instruiri specifice orientate spre "acomodarea" │relevante │ │
│perioada imediat următoare: ... │persoanelor nou-intrate în sistem - organizate │ │ │
│ │Cel puţin un program de formare anual pentru staff-ul │ │ │
│ │tehnic al Parlamentului, implicat în fundamentarea │ │ │
│ │iniţiativelor legislative - organizat │ │ │
│ │Formări anuale pentru introducerea, în sistem pilot, │ │ │
│ │a abordării de politici publice în procesul │ │ │
│ │decizional de la nivelul administraţiei publice locale │ │ │
│ │- organizate │ │ │
│ │Cel puţin un program de formare anual pentru membrii │ │ │
│ │aparatelor tehnice din cadrul structurilor asociative │ │ │
│ │- organizat │ │ │
│ │Formare anuală pentru etică şi integritate, ca parte │ │ │
│ │componentă a implementării strategiilor naţionale - │ │ │
│ │organizată │ │ │
│ │Cel puţin un program de formare anual pentru │ │ │
│ │responsabilii de resurse umane din instituţii │ │ │
│ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │
│ │implementarea măsurilor ce implică modificări ample, │ │ │
│ │de fond, ale cadrului normativ, instituţional şi │ │ │
│ │procedural actual, pe baza unui plan de formare - │ │ │
│ │organizată │ │ │
│ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │
│ │activităţile asociate exercitării de către România a │ │ │
│ │preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, pe baza │ │ │
│ │unui plan de formare - organizată │ │ │
│ │Cel puţin un program de formare a personalului de la │ │ │
│ │cabinetele demnitarilor pe an - organizat │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│3.8. Sprijinirea învăţării │Atribuţii INA privind organizarea, coordonarea şi/sau │MDRAPFE, ANFP, SGG, INA, │August 2016 │
│inteligente prin dezvoltarea de │participarea la activităţi de cercetare-inovare în │alte instituţii relevante│ │
│activităţi de cercetare şi │domeniul administraţiei publice - incluse în actul │ │ │
│inovare în domeniul │normativ privind înfiinţarea INA │ │ │
│administraţiei publice ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Parteneriate de tip public-privat pentru crearea şi │ │Începând cu semestrul│
│ │operaţionalizarea de centre de competenţă, │ │I 2018 │
│ │infrastructură de transfer şi incubatoare de inovare │ │ │
│ │pentru administraţie şi servicii publice - realizate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Analiză cu privire la posibile măsuri pentru stimularea│ │Începând cu semestrul│
│ │cererii autorităţilor, instituţiilor şi altor categorii│ │I 2020 │
│ │de entităţi publice pentru inovarea de procese şi │ │ │
│ │produse asociate exercitării atribuţiilor proprii, │ │ │
│ │precum şi pentru soluţii inovatoare interdisciplinare │ │ │
│ │- realizată │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Măsuri pentru stimularea cererii autorităţilor, │ │Începând cu semestrul│
│ │instituţiilor şi altor categorii de entităţi publice │ │II 2020 │
│ │pentru inovarea de procese şi produse asociate │ │ │
│ │exercitării atribuţiilor proprii, precum şi pentru │ │ │
│ │soluţii inovatoare interdisciplinare - implementate │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Participarea activă a României în cadrul reţelelor, │ │Începând cu 2017 │
│ │parteneriatelor şi/sau iniţiativelor europene şi │ │ │
│ │internaţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare în/ │ │ │
│ │pentru administraţia publică - asigurată; informaţiile │ │ │
│ │privind participarea - publicate pe paginile de │ │ │
│ │internet ale instituţiilor responsabile │ │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
│ │Accesul la literatura ştiinţifică internaţională, la │ │2017-2020 │
│ │studii şi cercetări aplicate în domeniul administraţiei│ │ │
│ │publice şi subdomeniile conexe, precum şi la resurse │ │ │
│ │pentru valorificarea şi susţinerea specializării │ │ │
│ │inteligente - asigurat; cel puţin 5.000 de lucrări │ │ │
│ │ştiinţifice actuale, pe teme specifice sectorului │ │ │
│ │administraţie şi servicii publice disponibile în format│ │ │
│ │electronic (de exemplu, într-o platformă de tip │ │ │
│ │bibliotecă virtuală) │ │ │
├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
│Obiectiv specific 4: Până la finalul anului 2020, pentru fiecare măsură nou-implementată vor exista acţiuni de informare şi │
│conştientizare, comunicare, branding/rebranding şi marketing adaptate publicului-ţintă astfel încât mesajul unitar transmis şi │
│recepţionat să fie acela că "pentru administraţia publică, profesionalismul contează". │
│Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
│I4.1. Percepţia publică referitoare la profesionalismul personalului din administraţia publică; Ţintă: o îmbunătăţire a acesteia │
│reflectată în scăderea anuală a cel puţin trei indici de tipul "motivul pentru care administraţia nu merge bine", "motivul pentru care │
│calitatea serviciilor publice nu corespunde aşteptărilor", "motivul pentru care încă există corupţie" etc. │
│I4.2. Pentru programele de formare iniţială organizate şi desfăşurate în aplicarea prezentei strategii, creşterea succesivă a numărului │
│de candidaţi pe loc astfel încât la finalul perioadei de implementare numărul de candidaţi pe loc să fie de minimum 10 │
│I4.3. Reţeaua Naţională a Furnizorilor de Formare pentru Administraţia Publică - creată, funcţională şi cu o strategie multianuală │
│definită pentru următorii 5 ani │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
│4.1. Organizarea şi desfăşurarea │Dezbateri periodice - desfăşurate (cu o frecvenţă cel │MDRAPFE, ANFP,SGG, INA, │Permanent, începând │
│de dezbateri periodice cu părţile│puţin anuală) │alte instituţii şi │cu semestrul I 2017 │
│interesate relevante │Rapoarte anuale comparative cu privire la percepţia │autorităţi relevante │ │
│ │publică referitoare la profesionalismul personalului │ │ │
│ │din administraţia publică şi măsuri propuse pentru │ │ │
│ │îmbunătăţirea situaţiei │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.2. Organizarea şi desfăşurarea │Evenimente anuale de informare şi formare a │ANFP, SGG, INA │Permanent, începând │
│anuală de evenimente de tipul │personalului direct responsabil cu aplicarea │ │cu semestrul I 2017 │
│Forumul administraţiei │reglementărilor - organizate │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.3. Stabilirea unei identităţi │Identitate vizuală şi brand INA - elaborate │MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │
│vizuale şi a unui brand propriu │Plan de promovare a programelor şi activităţii │ │ │
│pentru nou-înfiinţatul INA şi │instituţiei, la nivel naţional, european şi │ │ │
│promovarea programelor şi │internaţional - elaborat şi implementat │ │ │
│activităţii instituţiei │Plan de promovare pentru programele de formare "de │ │ │
│ │elită" ale INA (de exemplu, programul de formare │ │ │
│ │iniţială pentru înalţi funcţionari publici) - elaborat │ │ │
│ │şi implementat │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.4. Facilitarea creării unei │Reţea Naţională a Furnizorilor de Formare pentru │INA │Semestrul II 2018 │
│reţele naţionale a furnizorilor │Administraţia Publică - creată şi operaţională │ │ │
│de formare pentru administraţia ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│publică │Strategia multianuală a reţelei - elaborată şi adoptată│Membrii reţelei │Semestrul I 2019 │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.5. Introducerea în cadrul │Pilon dedicat promovării şi premierii investiţiilor │ANFP, SGG, INA, alte │Semestrul I 2018 │
│Competiţiilor anuale privind │inteligente în dezvoltarea resurselor umane - inclus în│instituţii relevante │ │
│calitatea şi inovarea în │Competiţia celor mai bune practici din administraţia │ │ │
│administraţie, organizate de ANFP│publică din România │ │ │
│a unui pilon special dedicat │ │ │ │
│promovării şi premierii │ │ │ │
│investiţiilor inteligente în │ │ │ │
│dezvoltarea resurselor umane │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
│4.6. Susţinerea cu personal │Participare activă la cel puţin 2 iniţiative │CNCISCAP, ANFP, SGG, INA,│Semestrul I 2018 │
│specializat şi participare activă│educaţionale pe an - realizată │alte instituţii relevante│ │
│a iniţiativelor Ministerului │ │ │ │
│Educaţiei, unităţilor de │ │ │ │
│învăţământ preuniversitar, │ │ │ │
│instituţiilor de învăţământ │ │ │ │
│superior, asociaţiilor elevilor │ │ │ │
│şi studenţilor şi altor categorii│ │ │ │
│de entităţi interesate similare, │ │ │ │
│care vizează abordarea în cadrul │ │ │ │
│proceselor educaţionale pentru │ │ │ │
│copii şi tineri a unor aspecte │ │ │ │
│specifice privind administraţia │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘
-------