Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTĂRÂRE nr. 45 din 3 mai 2017 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a Sistemului european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile (ETIAS) şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 515/2014, (UE) 2016/399, (UE) 2016/794 şi (UE) 2016/1624 - COM (2016) 731 final
În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/280 din 27.04.2017, Senatul adoptă prezenta hotărâre. ART. 1 Senatul României: 1. Consideră că propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii deoarece se încadrează în domeniul de aplicare al art. 77 alin. (2) lit. (b) din TFUE, conform căruia Uniunea Europeană are competenţa de a adopta măsuri referitoare la controlul persoanelor şi la supravegherea eficace la trecerea frontierelor externe ale statelor membre. 2. Consideră că propunerea respectă şi principiul proporţionalităţii deoarece conform art. 5 din Tratatul privind Uniunea Europeană acţiunea Uniunii nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru a îndeplini obiectivele tratatului.
ART. 2 Senatul României: 1. Constată că temeiul juridic al propunerii de Regulament se bazează pe art. 77 alin. (2) lit. (b) şi (d) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. Articolul 77 alin. (2) lit. (b) şi (d) constituie temeiul juridic adecvat pentru aducerea de precizări suplimentare cu privire la măsurile referitoare la trecerea frontierelor externe ale statelor membre, pentru elaborarea de standarde şi proceduri pe care statele membre trebuie să le respecte atunci când efectuează verificări asupra persoanelor la aceste frontiere şi pentru specificarea măsurilor în direcţia instituirii treptate a unui sistem integrat de administrare a frontierelor externe. Propunerea se bazează şi pe art. 87 alin. (2) lit. (a) ca temei juridic pentru a permite accesul la informaţii în condiţii stricte în scopuri de asigurare a respectării legii. Acest temei juridic suplimentar pentru accesul la informaţii în scopuri de asigurare a respectării legii implică aceeaşi procedură legislativă ordinară care se aplică în temeiul art. 77 alin. (2) lit. (b) şi (d). 2. Constată că alegerea formei juridice a avut la bază faptul că numai un regulament poate îndeplini pe deplin obiectivele menţionate şi acesta ar trebui ales ca instrument legislativ. 3. Constată că obiectivul prezentului regulament este de a institui „Sistemul european de informaţii şi de autorizare privind călătoriile“ (ETIAS) pentru resortisanţii ţărilor terţe exoneraţi de obligaţia de a deţine viză la trecerea frontierelor externe („obligaţia de a deţine viză“), care permite să se stabilească dacă prezenţa acestora pe teritoriul statelor membre nu constituie un risc în materie de migraţie neregulamentară, securitate sau sănătate publică. În acest scop se introduce o autorizaţie de călătorie şi se stabilesc condiţiile şi procedurile de eliberare sau de refuzare a acesteia. 4. Constată că iniţiativa propusă reprezintă o dezvoltare a acquis-ului Schengen, menită să asigure că normele comune sunt aplicate în acelaşi mod la frontierele externe în toate statele membre care au eliminat controalele la frontierele interne. Propunerea instituie un instrument care va furniza Uniunii Europene mijloacele necesare pentru asigurarea faptului că normele de evaluare a riscurilor în materie de migraţie neregulamentară, securitate şi sănătate publică prezentate de resortisanţii ţărilor terţe care sunt exoneraţi de obligaţia de a deţine viză sunt aplicate în mod consecvent, de către toate statele membre, la fel ca în cazul resortisanţilor ţărilor terţe care au obligaţia de a deţine viză.
ART. 3 Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 3 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI, IULIAN-CLAUDIU MANDA
Bucureşti, 3 mai 2017. Nr. 45.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email