Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 45 din 17 ianuarie 1991  privind înfiinţarea de societăţi comerciale pe acţiuni în domeniul comunicaţiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 45 din 17 ianuarie 1991 privind înfiinţarea de societăţi comerciale pe acţiuni în domeniul comunicaţiilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 22 ianuarie 1991

    În temeiul Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează societăţile comerciale, persoane juridice, avînd denumirea, forma juridica, obiectul de activitate, capitalul social şi sediul prevăzute în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Societăţile comerciale pe acţiuni, înfiinţate conform art. 1, se vor organiza şi funcţiona în conformitate cu statutul acestora, cuprins în anexele nr. 2.1.*) - 2.4.*).
__________
    *) Anexele nr. 2.1.-2.4. se comunică unităţilor interesate. Statutul cadru al societăţilor comerciale pe acţiuni, înfiinţate potrivit art. 1 din hotărîre, este cuprins în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Societăţile comerciale pe acţiuni înfiinţate işi vor realiza obiectul de activitate pe baza de contracte încheiate în conformitate cu Codul comercial român şi Codul civil, cu excepţiile prevăzute de lege.
    ART. 4
    Pe data înfiinţării societăţilor comerciale pe acţiuni, unităţile economice de stat prevăzute în anexa nr. 1 se desfiinţează.
    Activul şi pasivul unităţilor de stat care işi încetează activitatea se preiau de către societăţile comerciale înfiinţate.
    ART. 5
    Personalul care trece la societăţile comerciale se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiază timp de trei luni de salariul tarifar şi sporul de vechime avute, după caz, dacă este încadrat sau transferat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.
    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
    ART. 7
    Pe data prezentei hotariri se abroga orice dispoziţie contrară.

                                 PRIM-MINISTRU
                                  PETRE ROMAN

    Bucureşti, 17 ianuarie 1991.
    Nr. 45.


    ANEXA 1
                                     LISTA
                        societăţilor comerciale care se
                  înfiinţează, în baza Legii nr. 15/1990, prin
          reorganizarea unor unităţi economice de stat din subordinea
                          Ministerului Comunicaţiilor


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Forma Sediul, Capitalul social
crt. societăţii juridica localitatea, Obiectul de activitate iniţial
     comerciale judeţul ─────────────────── Denumirea
                                                                                          Structura*) unităţii care se
                                                                                           conform desfiinţează
                                                                                        bilanţului la
                                                                                          30.06.1990
                                                                                         - mii lei -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Societate Bucureşti,str. - Executarea lucrărilor de 214,3 Întreprinderea
   comercială comercială Dinicu Golescu construcţii-montaj,de suprafaţă ────────────── antrepriza
"Teleconstrucţia" pe acţiuni nr. 38, sector 1 şi subteran,pentru sistemul 130,9+83,4 "Teleconstrucţia"
 - S.A. naţional de comunicaţii şi
                                                   pentru conectarea acestuia la
                                                   sistemul mondial.

2. Societatea Societate Bucureşti, - Executarea şi 44,1 Întreprinderea de
  comercială comercială str. comercializarea echipamentelor ────────────── construcţii şi
  "Secom" - pe acţiuni Orhideelor nr. 39 pentru transmisiuni pe cablu, 24,5+19,6 reparaţii
  S.A. sector 1 fibra optica şi fascicole echipament de
                                                   radio, şi dispozitive telecomunicaţii
                                                   auxiliare specifice, necesare
                                                   sistemului naţional unitar de
                                                   telecomunicaţii şi
                                                   radiocomunicaţii.

3. Societatea Societate Bucureşti, - Importul şi exportul de 20,1 Întreprinderea
  comercială comercială calea mărfuri filatelice, publicaţii ────────────── "Rompresfilatelia"
  "Rompres - pe acţiuni Griviţei nr. 64 presa, material numismatic, 1,1+19,0
  filatelia" - sector 1 produse şi servicii cu caracter
  S.A. cultural; confecţionarea şi
                                                  comercializarea produselor
                                                  filatelice pe piaţa interna şi
                                                  internaţională.

4. Societatea Societate Bucureşti, - Preluarea, prelucrarea presei şi 24,8 Direcţia de
   comercială comercială piaţa Presei tipăriturilor de la edituri şi ────────────── expediere a
  "Rodipet" pe acţiuni Libere nr. 1, expedierea lor în vederea 5,2+19,6 presei
  - S.A. sector 1. difuzării pe întreg teritoriul
                                                   tarii; operaţiuni de import-export
                                                   cu presa şi
                                                   tipărituri.
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  *) Mijloace fixe + mijloace circulante



    ANEXA 2

                                    STATUTUL*)
               Societăţii comerciale pe acţiuni "........" - S.A.
__________
   *) Denumirea, sediul şi capitalul social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevăzute în anexa nr. 1 la hotărîre.

    CAP. I
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    ART. 1
    Denumirea societăţii este societatea comercială "...................." - S.A.
    În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanînd de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmata de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de iniţialele "S.A.", de capitalul social, numărul de înmatriculare din registrul comerţului şi sediul societăţii.
    În cuprinsul acestui statut societatea comercială "............." - S.A. este denumita societatea.
    ART. 2
    Societatea comercială "........." - S.A. este persoana juridica română, avînd forma juridica de societate pe acţiuni. Aceasta işi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
    ART. 3
    Sediul societăţii este în România, localitatea .................., nr. ...... sector ............ .
    Societatea are sucursale în localităţile ............. şi filiale în localităţile ............... .
    ART. 4
    Durata societăţii este nelimitată cu începere de la data înmatriculării în registrul comerţului.

    CAP. II
    Obiectul de activitate al societăţii

    ART. 5
    Obiectul de activitate al societăţii este:
    a) executarea lucrărilor de construcţii-montaj în domeniul telecomunicaţiilor în ţară şi străinătate şi anume: reţele urbane, interurbane şi de incinta, montaje şi puneri în funcţiune a echipamentelor pentru centralele telefonice automate, sisteme de curenţi purtători, centrale telegrafice, linii de radiorelee, staţii de radio şi televiziune, instalaţii de curenţi slabi de incinta;
    b) "service" pentru reţele şi instalaţii de telecomunicaţii executate în ţară şi străinătate, precum şi executarea reparaţiilor la acestea;
    c) proiectarea documentaţiilor de execuţie şi informatica;
    d) gospodărie locativa - cantine;
    e) confecţii metalice şi reparaţii auto-utilaje.

    CAP. III
    Capitalul social, acţiunile

    ART. 6
    Capitalul social iniţial al societăţii este în valoare de ....... mil. lei şi se compune din mijloace fixe în valoare de ...... mil. lei şi mijloace circulante în valoare de ..... mil. lei.
    Capitalul social iniţial, în valoare de ...... mil. lei, este împărţit în ........ acţiuni nominative, cu valoare nominala de 5000 lei pe bucata.
    Capitalul social iniţial al societăţii este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, pînă la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice, române sau străine, în condiţiile legii.
    ART. 7
    Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde menţiunile prevăzute de lege.
    Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii şi semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, registrul se păstrează la sediul societăţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
    ART. 8
    Capitalul social poate fi majorat pe baza hotărîrii adunării generale extraordinare a acţionarilor, prin emiterea de noi acţiuni.
    Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura pe baza evaluării efectuate de experţii desemnaţi de către adunarea generala a acţionarilor.
    ART. 9
    Reducerea capitalului se poate face pe baza hotărîrii adunării generale extraordinare a acţionarilor.
    Propunerile de reducere a capitalului trebuie comunicată de către consiliul de administraţie comisiei de cenzori cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunării generale extraordinare a acţionarilor, care decide asupra avizării propunerilor de reducere. Comisia de cenzori va trebui să refere asupra cauzelor şi condiţiilor de operare a reducerii capitalului social.
    ART. 10
    Fiecare acţiune conferă acţionarului dreptul la un vot în adunarea generala a acţionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
    Obligaţiile societăţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar acţionarii răspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
    ART. 11
    Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
    Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.
    Cesiunea acţiunii se înregistrează în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţionează pe titlu.
    ART. 12
    În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presa. După 6 luni va putea obţine un "duplicat al acţiunii".

    CAP. IV
    Adunarea generala a acţionarilor

    ART. 13
    Adunarea generala a acţionarilor este organul de conducere al societăţii, care decide asupra activităţii acesteia şi asigura politica ei economica şi comercială.
    Adunarea generala a acţionarilor are următoarele atribuţii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;
    b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi ii ii revoca;
    c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi ii revoca;
    d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societăţii;
    e) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii, cu referire la profit, poziţia pe piaţa interna şi internaţională, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotărăşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetări ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calităţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;
    f) hotărăşte cu privire la contractare de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
    g) examinează, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori; aproba repartizarea beneficiilor intre acţionari;
    h) hotărăşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale.
    i) hotărăşte cu privire la mărimea sau reducerea capitalului social, precum şi la cesiunea acţiunilor;
    j) hotărăşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii;
    k) hotărăşte cu privire la fuziunea sau dizolvarea societăţii;
    l) hotărăşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
    m) hotărăşte cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotărăşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
    n) hotărăşte cu privire la acţionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjuncţilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii;
   o) hotărăşte asupra oricăror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
    ART. 14
    Adunările generale ale acţionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
    Adunarea generala ordinară are atribuţiile prevăzute la art. 13 lit. a) - g) şi m) - n), iar adunarea generala extraordinara, atribuţiile prevăzute la lit. h) - l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
    ART. 15
    Adunarea generala se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori desemnat de preşedinte.
    Adunările generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul următor.
    Adunările generale extraordinare se convoacă potrivit alin. 1 ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevăzute de lege. Administratorii sînt obligaţi să convoace adunarea generala la cererea acţionarilor reprezentînd 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii, adunarea generala extraordinara se convoacă şi la cererea comisiei de cenzori.
    Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate.
    Convocarea va cuprinde locul şi data tinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul adunării.
    Cînd în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generala a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
    Hotărîrile adunărilor se iau prin vot deschis.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotărîrilor referitoare la răspunderea administratorilor.
    ART. 16
    Adunarea generala a acţionarilor este condusă de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de către un administrator, desemnat de preşedinte.
    Preşedintele consiliului de administraţie desemnează, dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta acţionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
    Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat.
    Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinţă şi de secretarul care l-a întocmit.
    ART. 17
    Pentru validarea deliberărilor adunării ordinare este necesara prezenta acţionarilor care să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social, iar hotărîrile să fie luate de acţionarii ce deţin majoritatea absolută din capitalul social reprezentat în adunare.
    Dacă adunarea ordinară nu poate lucra din cauza neîndeplinirii condiţiilor de la alin. 1, adunarea ce se va întruni, după o a doua convocare, poate să delibereze asupra problemelor puse la ordinea de zi a celei dinţii adunări, oricare ar fi partea de capital reprezentata de acţionarii prezenţi, cu majoritate.
    Pentru validitatea deliberărilor adunării extraordinare sînt necesare:
   - la prima convocare, prezenta acţionarilor reprezentînd trei pătrimi din capitalul social, iar hotărîrile să fie luate cu votul unui număr de acţionari care să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social;
   - în convocările următoare, prezenta acţionărilor reprezentînd jumătate din capitalul social, iar hotărîrile să fie luate cu votul unui număr de acţionari care să reprezinte cel puţin o treime din capitalul social.
    ART. 18
    În perioada în care capitalul este în întregime de stat atribuţiile adunării generale a acţionarilor vor fi exercitate de consiliul împuterniciţilor statului, alcătuit şi numit potrivit legii, pînă la sedinta de constituire a adunării generale a acţionarilor.
    Consiliul împuterniciţilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numărul total şi hotărăşte valabil cu votul a jumătate plus unu din numărul total, dacă hotărăşte în probleme de competenta adunării generale ordinare a acţionarilor, şi în prezenta a 4/5 şi voturi a 3/4 din membri, dacă hotărăşte în probleme de competenta adunării generale extraordinare.
    Retribuirea membrilor consiliului împuterniciţilor statului se stabileşte de acesta.
    Consiliul împuterniciţilor statului işi va înceta de drept activitatea pe data constituirii adunării generale a acţionarilor.

    CAP. V
    Consiliul de administraţie

    ART. 19
    Societatea pe acţiuni este administrata de către consiliul de administraţie format din 15 persoane alese de adunarea generala a acţionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
    Cînd se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generala a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
    Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numărul membrilor săi, şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numărul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilită pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat sedinţa şi de secretar.
    Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori.
    Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurînd cnducerea curenta a societăţii, aducerea la îndeplinire a hotărîrilor adunării generale şi ale consiliului de administraţie.
    În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentata de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generala a acţionarilor, sau în lipsa lui, de către unul dintre administratori, desemnat de consiliul de administraţie.
    Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă.
    Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii.
    Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii răspund faţă de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societăţii.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
    a) angajează şi concediază personalul;
    b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societăţii pe compartimente;
    c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotărîrii adunării generale ordinare a acţionarilor;
    d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calităţii, de protecţie a mediului;
    e) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul următor;
    f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a acţionarilor sau care privesc conducerea curenta a activităţii, precum şi cele stabilite potrivit legii.

    CAP. VI
    Controlul societăţii

    ART. 21
    Gestiunea societăţii este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori cu 3 membri şi tot atîţia supleanţi.
    Cenzorii vor fi aleşi de adunarea generala ordinară; cel puţin unul dintre ei trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil.
    Unul dintre membri va fi recomandat de Ministerul Finanţelor.
    Cenzorii trebuie să fie acţionari, cu exceptia cenzorului-contabil.
    Cenzorii sînt remuneraţi cu o indemnizaţie stabilită de adunarea generala care i-a ales.
    ART. 22
    Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor. Activitatea cenzorilor se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii.
    ART. 23
    Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale:
   - în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodărirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila;
   - la încheierea exerciţiului financiar, controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societăţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentînd adunării generale a acţionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
   - aduce la cunoştinţa administratorilor neregularităţile în administraţie şi încălcările dispoziţiilor legale şi statutare pe care le constata, iar cazurile mai importante le va aduce la cunoştinţa adunării generale;
   - prezintă adunării generale a acţionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social;
   - controlează operaţiunile de lichidare a societăţii.
    Atribuţiile comisiei de cenzori se completează şi cu alte obligaţii prevăzute de lege.
    Cenzorii vor trece într-un registru special deliberările lor, precum şi constatările făcute în exerciţiul mandatului lor.
    ART. 24
    Întinderea şi efectele răspunderii cenzorilor sînt determinate de regulile mandatului.
    Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala, cu votul cerut la adunările generale extraordinare.
    ART. 25
    Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea în prezentarea şi interpretarea aspectelor constatate în cursul verificării bilanţului şi repartizarea beneficiilor, vor putea face rapoarte separate, care vor trebui să fie prezentate adunării generale.
    Pentru celelalte obligaţii impuse de lege, cenzorii vor putea lucra separat.

    CAP. VII
    Activitatea societăţii

    ART. 26
    Exerciţiul economico-financiar începe de la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societăţii.
    ART. 27
    Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publică în Monitorul Oficial.
    ART. 28
    Beneficiul societăţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generala a acţionarilor.
    Plata beneficiului cuvenit acţionarilor se face de societate în condiţiile legii.
    În cazul înregistrării de pierderi, părţile se obliga să analizeze cauzele şi să ia masuri de recuperare.
    ART. 29
    Nivelul salariilor pentru personalul societăţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de către adunarea generala a acţionarilor în funcţie de studii şi muncă efectiv prestata cu respectarea limitei minime de salarizare prevazută de lege.
    Personalul de conducere a societăţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generala; restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie.
    Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
    ART. 30
    Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

    CAP. VIII
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

    ART. 31
    Societatea va putea fi transformată în alta forma de societate prin hotărîrea adunării generale extraordinare a acţionarilor.
    Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformată numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
    Noua societate va îndeplini formalităţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societăţilor
    ART. 32
    Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii:
   - imposibilitatea realizării obiectului social;
   - pierderea a cel puţin jumătate din capitalul social, dacă adunarea generala a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasă;
   - falimentul;
   - numărul acţionarilor s-a redus sub cinci, dacă au trecut mai mult de şase luni de la reducerea lui şi n-a fost completat;
   - în orice alte situaţii, pe baza hotărîrii adunării generale a acţionarilor.
    În caz de dizolvare, societatea se lichidează.
    Dizolvarea societăţii trebuie înscrisă în registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial.
    Înscrierea şi publicarea se fac potrivit legii.
    ART. 33
    Fuziunea cu alte societăţi se hotărăşte de adunarea generala extraordinare a acţionarilor şi se realizează conform legii.
    În cazul încetării activităţii societăţii în urma fuziunii, aceasta va depune, pentru a fi înscrisă în registrul comerţului, o declaraţie despre modul cum a hotărît să stingă pasivul sau.
    Fuziunea se publică în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
    ART. 34
    Lichidarea societăţii se face în conformitate cu legea.
    Lichidatorii sînt numiţi de adunarea generala a acţionarilor dintre acţionari sau alte persoane.
    După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie să ceara radierea societăţii din registrul comerţului.
    ART. 35
    Litigiile societăţii cu persoane fizice sau juridice române sînt de competenta instanţelor judecătoreşti de drept comun.
    Litigiile născute din raporturile contractuale dintre societate şi persoane juridice române pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale şi tranzitorii

    ART. 36
    Pentru perioada în care capitalul social al societăţii este integral de stat, atribuţiile adunării generale a acţionarilor vor fi exercitate de către un consiliu al împuterniciţilor statului, alcătuit din 11 membri numiţi în condiţiile prevăzute de lege pentru consiliul de administraţie al regiilor autonome.
    Consiliul de administraţie al societăţii, pe perioada cît statul este unic acţionar, se numeşte în condiţiile prevăzute de lege pentru societăţile comerciale, cu acordul Ministerului Comunicaţiilor.
    Directorul general al societăţii este numit de consiliul de administraţie, cu avizul consiliului împuterniciţilor statului.
    Cenzorii societăţii, pe perioada cît statul este unic acţionar, vor fi reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    Încadrarea salariaţilor societăţii se face pe baza de contract de muncă, cu respectarea prevederilor Codului muncii şi a regimului de asigurări sociale al personalului unităţilor de stat. Salarizarea se stabileşte prin liberul acord al părţilor, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege.
    ART. 38
    Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile Codului comercial, precum şi cele din alte acte normative care conţin prevederi aplicabile societăţilor comerciale.
    ART. 39
    Prezentul statut intra în vigoare la data aprobării înfiinţării societăţii.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016