Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 41 din 18 ianuarie 2024  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 41 din 18 ianuarie 2024 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 63 din 23 ianuarie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 26 aprilie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) solicitantul şi membrii familiei acestuia care îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadraţi în muncă pe teritoriul României să fie înregistraţi la una din agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti, să fie încadraţi în muncă pe teritoriul României sau să realizeze venituri din activităţi independente sau din drepturi de proprietate intelectuală, astfel cum sunt definite la art. 67 şi 70 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;"

    2. La articolul 3 alineatul (2) litera b), punctul (iii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(iii) care frecventează activităţi educaţionale din oferta altor instituţii/organizaţii, precum huburi sau centre educaţionale organizate în unităţi de învăţământ de către autorităţi ale administraţiei publice locale sau organizaţii neguvernamentale, centre Blue Dot, palate şi cluburi ale copiilor, centre comunitare de învăţare permanentă, centre educaţionale pentru preşcolari, şcoli de artă sau centre culturale."

    3. La articolul 3, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Condiţia prevăzută la alin. (2) lit. b) se consideră îndeplinită şi în cazul în care cererile de frecventare de către minori a formelor de învăţământ preuniversitar sau a activităţilor educaţionale sunt depuse şi înregistrate în perioada vacanţelor şcolare.
(2^2) Sunt exceptaţi de la îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (2) lit. b) minorii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani, care sunt înregistraţi la una din agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti, sunt încadraţi în muncă pe teritoriul României cu respectarea dispoziţiilor art. 13 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau realizează venituri din activităţi independente sau din drepturi de proprietate intelectuală, astfel cum sunt definite la art. 67 şi 70 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, după caz."

    4. La articolul 3 alineatul (3), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) persoanele aflate în incapacitate temporară de muncă sau care suferă de o afecţiune medicală temporară, incompatibilă cu încadrarea în muncă, precum şi femeile aflate în trimestrul al III-lea de sarcină, stări dovedite cu documente medicale emise pe teritoriul României;"

    5. La articolul 3, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Cererile prevăzute la alin. (1) depuse după primele 5 zile lucrătoare ale lunii se introduc în aplicaţia informatică la data depunerii şi se soluţionează în luna următoare.
(5) Termenul de depunere a cererii prevăzute la alin. (2) reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, aferentă lunii pentru care a fost solicitată."

    6. La articolul 4 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) solicitantul şi membrii de familie ai acestuia care îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadraţi în muncă pe teritoriul României să fie încadraţi în muncă sau să realizeze venituri din activităţi independente şi din drepturi de proprietate intelectuală, astfel cum sunt definite la art. 67 şi 70 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;"

    7. La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctul (iii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(iii) care frecventează activităţi educaţionale din oferta altor instituţii/organizaţii, precum huburi sau centre educaţionale organizate în unităţi de învăţământ de către autorităţi ale administraţiei publice locale sau organizaţii neguvernamentale, centre Blue Dot, palate şi cluburi ale copiilor, centre comunitare de învăţare permanentă, centre educaţionale pentru preşcolari, şcoli de artă sau centre culturale."

    8. La articolul 4 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) persoanele aflate în incapacitate temporară de muncă sau care suferă de o afecţiune medicală temporară, incompatibilă cu încadrarea în muncă, precum şi femeile aflate în trimestrul al III-lea de sarcină, stări dovedite cu documente medicale emise pe teritoriul României;"

    9. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Sunt exceptaţi de la îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) minorii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani, care sunt încadraţi în muncă pe teritoriul României, cu respectarea dispoziţiilor art. 13 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau care realizează venituri din activităţi independente sau din drepturi de proprietate intelectuală, astfel cum sunt definite la art. 67 şi 70 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, după caz."

    10. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Termenul de depunere a cererii prevăzute la alin. (2) reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de suma forfetară, prevăzută la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, aferentă lunii pentru care a fost solicitată."

    11. La articolul 5 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) documentele doveditoare ale îndeplinirii condiţiilor, în situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (ii), (iii) şi alin. (3), la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (2) sau la art. 3 alin. (2^2), după caz."

    12. La articolul 5, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1) prin reprezentant major al familiei se înţelege şi una din persoanele prevăzute la art. 136 alin. (2) lit. a), b) şi d) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare."

    13. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În situaţia în care persoana sau reprezentantul major al familiei potrivit alin. (1^1) se află în imposibilitatea, din motive medicale dovedite cu documente emise sau avizate de o autoritate medicală română, de a se prezenta pentru a depune cererile prevăzute la art. 3 şi 4, acestea pot fi depuse în numele familiei sau al persoanei singure şi prin mandatar cu procură notarială emisă pe teritoriul României care să indice în mod expres luna aferentă cererii lunare. Modelul cererilor este prevăzut în anexele nr. 1^1 şi 1^2."

    14. La articolul 6, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Termenul prevăzut la alin. (3) nu se aplică pentru solicitanţii care depun cererea prevăzută la art. 3 alin. (1) între data de 20 a lunii şi sfârşitul acesteia."

    15. La articolul 6, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) Unităţile care asigură cazarea transmit autorităţilor administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii pentru luna anterioară, solicitarea de decontare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. Decontarea sumelor forfetare se realizează proporţional. Termenul de transmitere a solicitării de decontare reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale generează din aplicaţie solicitările de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5, pe care le semnează electronic, până la data de 15 a lunii în curs. În acelaşi termen, solicitările de plată sunt comunicate inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov."

    16. La articolul 6, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pe lângă anexa nr. 5, completează şi încarcă în aplicaţia informatică tabelul nominal cu persoanele care beneficiază de sumele forfetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8, şi îl transmit inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov electronic în format .xlsx. Tabelele sunt centralizate de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov şi ulterior remise către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă."

    17. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Decizia prevăzută la alin. (1) se introduce în aplicaţia informatică până la data de 15 a lunii şi se aduce la cunoştinţa solicitantului prin afişare la sediul autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale şi/sau pe site-ul oficial al acestora."

    18. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Până la data de 15 a lunii, autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (2), (2^2) şi (4) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) şi la art. 4 alin. (1) şi (2^1) şi validează în aplicaţia informatică cererile de plată pentru suma forfetară."

    19. La articolul 10, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Autorităţile administraţiei publice locale/Subdiviziunile administrativ-teritoriale, pe lângă solicitările de plată prevăzute în anexa nr. 5, completează şi încarcă în aplicaţia informatică tabelul nominal cu persoanele care beneficiază de sumele forfetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8, şi îl transmit inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov electronic în format .xlsx. Tabelele sunt centralizate de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov şi ulterior remise către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă."

    20. La articolul 11, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale au obligaţia de a introduce în aplicaţia informatică toate cererile prevăzute la art. 3, 4 şi art. 6 alin. (5), documentele aferente acestora, centralizările cererilor, precum şi solicitările de decontare a sumelor forfetare."

    21. La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Informaţiile privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi art. 4 alin. (1) lit. a) se preiau de către aplicaţia informatică din Registrul general de evidenţă a salariaţilor, denumit în continuare REVISAL, gestionat la nivelul Inspecţiei Muncii, din sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi din sistemul informatic PatrimVen administrat de către Ministerul Finanţelor."

    22. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    23. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    24. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2^1, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
    25. Anexele nr. 4 şi 5 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 3 şi 4 la prezenta hotărâre.
    26. După anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    În scopul aplicării prevederilor prezentei hotărâri, Cancelaria Prim-Ministrului şi Ministerul Afacerilor Interne furnizează Serviciului de Telecomunicaţii Speciale cerinţele operaţionale necesare dezvoltării şi implementării aplicaţiei informatice prevăzute la art. 1 alin. (17) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. III
    (1) Obligaţiile prevăzute la art. 6 alin. (6^1) şi art. 10 alin. (1^1) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre, privind încărcarea tabelului nominal, vizează şi persoanele care beneficiază de sumele forfetare începând cu data de 1 ianuarie 2024 până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Obligaţia prevăzută la alin. (1) se duce la îndeplinire în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. IV
    (1) Obligaţia prevăzută la art. 11 alin. (1^1) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre, vizează introducerea în aplicaţia informatică şi a cererilor prevăzute la art. 3, 4 şi art. 6 alin. (5) din acelaşi act normativ, a documentelor aferente acestora, a centralizărilor cererilor, precum şi a solicitărilor de decontare a sumelor forfetare primite începând cu data de 1 ianuarie 2024 până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Obligaţia prevăzută la alin. (1) se duce la îndeplinire în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. V
    Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 26 aprilie 2023, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                    Domnica-Doina Pârcălabu,
                    secretar de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 18 ianuarie 2024.
    Nr. 41.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1^1 la Hotărârea Guvernului nr. 368/2023)
    Nr. ............... din ...............
    - Model -
    CERERE
    privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022
    privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini
    sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
    Subsemnatul/Subsemnata, .................................................., cod numeric personal ............................, în calitate de mandatar al ................................................, cod numeric personal ....................................., cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ........................................., sectorul ...., str. .......................... nr. .........., bl. ......., sc. ........., et. .........., ap. ............, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a aproba acordarea sumei forfetare pentru luna ......................, pentru următoarele/următorii persoane/membri de familie:

┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘



    Menţionez că suma forfetară se acordă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună; [ ] a 4a lună.
    Persoana/Familia este cazată în cadrul taberelor temporare de cazare şi asistenţă umanitară: [ ] da; [ ] nu.
    Anexez următoarele documente:
    [ ] procura notarială pentru luna aferentă cererii;
    [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 382/2022 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz;
    [ ] extras de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele solicitantului/reprezentantului major al familiei pe care îl reprezint;
    [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare.

    Prin semnarea prezentei cereri, declar că am luat cunoştinţă de faptul că, în cazul constatării depunerii unor documente care nu reflectă realitatea situaţiei de fapt, răspund în solidar cu cel reprezentat.
    Data
    .......................
    Semnătura
    .......................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2^1 la Hotărârea Guvernului nr. 368/2023)
    Nr. ............... din ...............
    - Model -
    CERERE
    privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022
    privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini
    sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
    Subsemnatul/Subsemnata, ............................, cod numeric personal ............................, cu reşedinţa/domiciliul în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ............................, sectorul ...., str. ........................ nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......., în calitate de mandatar al familiei/ persoanei singure/reprezentantului de familie ............................., cod numeric personal ........................., cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ........................., sectorul ...., str. .......................... nr. .........., bl. ......., sc. ........., et. .........., ap. ..........., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a aproba acordarea sumei forfetare pentru luna ......................, pentru următoarele/următorii persoane/membri de familie:

┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘



    Menţionez că suma forfetară se acordă după împlinirea perioadei de 4 luni consecutive în care persoana/familia a/nu a beneficiat de acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    Anexez următoarele documente:
    [ ] procura notarială pentru luna aferentă cererii;
    [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 382/2022 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz;
    [ ] extras de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele solicitantului/reprezentantului major al familiei pe care îl reprezint;
    [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute de art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare.

    Prin semnarea prezentei cereri, declar că am luat cunoştinţă de faptul că, în cazul constatării depunerii unor documente care nu reflectă realitatea situaţiei de fapt, răspund în solidar cu cel reprezentat.
    Data
    .......................
    Semnătura
    .......................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 368/2023)
    - Model -
    ROMÂNIA
    Judeţul ..........................
    Primăria .........................
    SOLICITARE
    de sume necesare efectuării plăţilor potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022
    privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini
    sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
    Către
    Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului ......................./Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov
    În temeiul art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, solicit virarea sumei necesare efectuării plăţilor potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, în luna ...................., în cuantum de ........... lei, pentru un număr de ....... persoane singure/număr de familii .............. Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări şi îndeplinirea condiţiilor de către solicitanţi pentru a beneficia de sumele forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data
    ....................
    Semnătura ordonatorului principal de credite
    .......................................................................

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 368/2023)
    - Model -
    ROMÂNIA
    Judeţul ..........................
    Primăria .........................
    SOLICITARE
    de sume necesare efectuării decontării potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022
    privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini
    sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
    Către
    Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului .............../Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov
    În temeiul art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, solicit virarea sumei necesare efectuării plăţilor potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, în luna ..............., în cuantum de ............ lei, pentru un număr de ........ persoane singure/număr de familii .............. Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări şi îndeplinirea condiţiilor de către persoanele care au beneficiat de cazare şi hrană la unităţile care au asigurat cazare potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) coroborat cu art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data
    ....................
    Semnătura ordonatorului principal de credite
    .......................................................................

    ANEXA 5

    (Anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 368/2023)
    - Model -
    Primăria ............... din judeţul ....................
    Nr. ............... din ...............
    TABEL NOMINAL
    cu persoanele care beneficiază de sume forfetare
    În aplicarea art. 6 alin. (6^1) şi art. 10 alin. (1^1) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, ataşăm centralizatorul cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina care beneficiază de decontarea sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) sau la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

┌────┬──────────────┬─────────────┬────────────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Cazare/ │Cazare, │
│ │ │ │Codul numeric │Hrană, │conform │
│ │ │Codul numeric│personal, │conform │art. 1 │
│ │ │personal │atribuit de │art. 1 │alin. (11)│
│ │Numele şi │atribuit de │Inspectoratul │alin. (10)│din │
│Nr. │prenumele │Inspectoratul│General pentru │din │Ordonanţa │
│crt.│beneficiarilor│General │Imigrări, al │Ordonanţa │de urgenţă│
│ │^1 │pentru │reprezentantului│de urgenţă│a │
│ │ │Imigrări │major al │a │Guvernului│
│ │ │ │familiei │Guvernului│nr. 15/ │
│ │ │ │ │nr. 15/ │2022^2 │
│ │ │ │ │2022^2 │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴─────────────┴────────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┘


    Certific realitatea şi corectitudinea informaţiilor conţinute de prezentul tabel nominal.
    Data
    ....................
    Semnătura ordonatorului principal de credite
    .......................................................................
    Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679
    ^1 Atât titularii, cât şi membrii de familie, după caz, corespunzător cererilor depuse.
    ^2 Se bifează „1“ dacă beneficiază sau „0“ dacă nu beneficiază.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016