Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 4 din 23 martie 2022  privind radierea Societăţii PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A.  din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare şi, implicit,  interzicerea desfăşurării activităţii de creditare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 4 din 23 martie 2022 privind radierea Societăţii PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A. din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare

EMITENT: Banca Nationala a Romaniei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 372 din 14 aprilie 2022
    Luând în considerare aspectele consemnate în Nota nr. VI/5/2.890 din 24.02.2022 privind propunerea de radiere din Registrul general şi din Registrul special Instituţii Financiare Nebancare a Societăţii PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A. şi, implicit, interzicerea desfăşurării activităţii de creditare, întocmită în baza constatărilor consemnate în Raportul de supraveghere nr. VI/5/18.352 din 17.12.2021, încheiat în urma acţiunii de supraveghere desfăşurate în perioada 1.11.2021-5.11.2021,
    luând act de faptul că Societatea PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A. nu a respectat prevederile:
    - art. 6 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 22 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 31 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare; coroborate cu cele ale art. 52 alin. (1) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 31 alin. (3) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 45, coroborate cu prevederile art. 50 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – pct. 410 „Conţinutul conturilor prevăzute de Planul de conturi este următorul“, grupa 27 Operaţiuni între instituţii şi instituţiile de credit şi pct. 292 grupa 34 - „Decontări între instituţie şi subunităţi“ din anexa Reglementări contabile conforme cu directivele europene la Ordinul Băncii Naţionale a României nr. 6/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 6 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,

    pentru următoarele fapte:
    - înregistrarea în evidenţele contabile a unor operaţiuni economico-financiare fără a avea la bază documente justificative, constând în:
    a) efectuarea majorării capitalului social al instituţiei de la suma de 890.000 lei la suma de 70.840.400 lei, respectiv înregistrarea contractării de către societate a unui împrumut în sumă de 77.000.000 euro din surse provenite de la entităţi care funcţionează fără a avea autorizaţii pentru desfăşurarea de activităţi bancare din partea autorităţii competente din jurisdicţia în care îşi are sediul. De asemenea, contractele şi actele adiţionale prezentate conţin date şi informaţii eronate (creanţe cesionate care nu există între părţile respective, garanţii nu sunt semnatari ai contractelor);
    b) efectuarea de plăţi conform prevederilor a două contracte de asigurare încheiate cu entităţi a căror identitate este incertă (PRIME INSURANCE şi ROCHESTER INSURANCE AND REINSURACE PLC) şi, totodată, fără respectarea prevederilor contractuale;

    – înregistrarea unui grad înalt de incertitudine asupra solidităţii financiare a acţionarului din perspectiva capacităţii acestuia de a susţine participaţia sa, vehicularea unor sume semnificative, nedovedite ca fiind reale, prin conturi deschise la entităţi care nu sunt autorizate ca instituţii de credit pe baza unor contracte de împrumut, care nu prezintă elemente de autenticitate, fără realizarea transferului sumelor în cauză într-un cont bancar al instituţiei verificate, deschis de către aceasta la bănci din România, nefăcând astfel posibilă aplicarea procedurilor obligatorii în cadrul unei instituţii de credit pentru verificarea respectării cerinţelor referitoare la cunoaşterea clientelei şi a sursei fondurilor, potrivit cadrului legal în materia prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului;
    – instituţia financiară nebancară verificată nu are doi conducători;
    – instituţia verificată nu a pus la dispoziţia echipei de inspecţie documentele în baza cărora au fost deschise conturile la instituţiile de credit unde deţine disponibilităţi;
    – nepăstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor aflate la dispoziţia instituţiei financiare nebancare, care privesc persoana, patrimoniul, activitatea, relaţiile personale sau de afaceri ale clienţilor, contractele încheiate cu clienţii sau serviciile prestate pentru aceştia ca urmare a transferării către o societate cu răspundere limitată a drepturilor de încasare a deconturilor din emiterea scrisorilor de garantare şi altor încasări cuvenite, respectiv încasarea creanţelor de la debitori, plata salariilor angajaţilor, plata taxelor şi impozitelor, plata facturilor;
    – nerespectarea funcţiunii contului contabil 271 „Conturi curente deschise la instituţii de credit“ prin înregistrarea în conţinutul acestuia a unor tranzacţii efectuate prin intermediul unei societăţi cu răspundere limitată, şi nu al unei instituţii de credit;
    – deschiderea contului contabil 341 „Decontări între centrală şi subunităţi“ fără ca instituţia să dispună de puncte de lucru/sedii secundare prin care să fie efectuate operaţiuni care să implice existenţa acestui cont contabil şi, totodată, fără să fie puse la dispoziţie documente din care să rezulte componenţa soldului acestui cont;
    – informarea cu întârziere a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor de către instituţia verificată cu privire la informaţiile pe care aceasta le deţinea pentru a fi folosite la impunerea prevederilor legale, având în vedere contractarea unor împrumuturi de valoare mare, pe parcursul anilor 2019 şi 2021, de la entităţi care nu erau autorizate ca instituţii de credit, precum şi unele suspiciuni în legătură cu sursele de majorare a capitalului social şi ulterior de achiziţionare a pachetului de acţiuni, ce constau în credite primite de la entităţi care nu erau autorizate ca instituţii de credit în statele în care erau înregistrate, cesionarea unei creanţe efectuate în baza unui contract care nu poate fi considerat valabil, netransferarea în contul unei instituţii de credit din România a sumelor reprezentând capitalul social (prin aceasta fiind înlăturată posibilitatea aplicării, la nivelul unei instituţii de credit din România, a procedurilor obligatorii pentru verificarea respectării cerinţelor referitoare la cunoaşterea clientelei şi a sursei fondurilor, potrivit cadrului legal în materia prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului), efectuarea de plăţi reprezentând servicii, fără prezentarea de documente justificative din care să reiasă că acestea au fost prestate,

    fapte ce intră sub incidenţa prevederilor art. 59 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 27 alin. (7) lit. c) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în conformitate cu dispoziţiile art. 58 coroborate cu cele ale art. 59 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 27 alin. (1) lit. d) şi alin. (9) lit. d) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 59 alin. (6) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 27 alin. (13) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Parlamentului României nr. 19/2019 pentru numirea Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,
    Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în şedinţa din data de 11.03.2022, h o t ă r ă ş t e:
    ART. 1
    Se radiază din Registrul general şi Registrul special Instituţii Financiare Nebancare Societatea PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A., cu sediul social în Bucureşti, str. Gheorghe Ţiţeica nr. 121 C, etaj 2, sectorul 2, cod unic de înregistrare 13018662, înmatriculată la oficiul registrului comerţului cu nr. J40/13498/2019, înscrisă în Registrul general şi Registrul special Instituţii Financiare Nebancare, ţinute de către Banca Naţională a României, la secţiunea k) - Activităţi multiple de creditare cu nr. RG-PJR-41-110099 din 4.12.2019 şi, respectiv, cu nr. RS-PJR-41-110124 din 6.05.2020, şi, implicit, se interzice acestei societăţi desfăşurarea activităţii de creditare.

    ART. 2
    Societatea PROCAPITAL ALLIANCE IFN - S.A. are drept de contestaţie la Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României în termen de 15 zile de la data comunicării prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 60 din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Prezenta hotărâre îşi produce efectele începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,
                    Mugur Constantin Isărescu


    Bucureşti, 23 martie 2022.
    Nr. 4.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016