Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3H din 10 octombrie 2024  privind interpretarea prevederilor art. 16 alin. (4) şi (6) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3H din 10 octombrie 2024 privind interpretarea prevederilor art. 16 alin. (4) şi (6) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1021 din 11 octombrie 2024
    Având în vedere dispoziţiile art. 16 alin. (4) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora, în prima etapă, în componenţa Biroului Electoral Central intră preşedintele, vicepreşedinţii Autorităţii Electorale Permanente şi câte un reprezentant al fiecărui partid politic parlamentar,
    văzând dispoziţiile art. 2 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost reconfigurate prin Decizia Curţii Constituţionale a României nr. 418/2020, stabilind, astfel, că prin partid politic parlamentar se înţelege partidul sau altă formaţiune politică care a obţinut în urma ultimelor alegeri generale pentru Parlamentul României mandate de deputaţi sau de senatori pentru candidaţii înscrişi pe listele acestuia/acesteia ori pe listele unei alianţe politice sau electorale din care a făcut parte partidul ori formaţiunea politică respectivă,
    observând dispoziţiile art. 16 alin. (6) din aceeaşi lege, care stabilesc că etapa a doua de completare a Biroului Electoral Central are loc în termen de cel mult 48 de ore de la rămânerea definitivă a candidaturilor, în baza comunicărilor fiecărei formaţiuni politice care nu este reprezentată în Parlament şi a propus candidat,
    luând în considerare că legea nu defineşte formaţiunile politice neparlamentare sau formaţiunile politice care nu sunt reprezentate în Parlament,
    interpretând sistematic dispoziţiile art. 16 alin. (4) şi (6) prin raportare la prevederile art. 2 alin. (1) lit. e), ale art. 17 alin. (1) lit. c), ale art. 18 alin. (3) şi ale art. 22 alin. (3) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora cele două categorii de formaţiuni politice care participă la operaţiunile prevăzute de respectivele dispoziţii sunt partidele politice parlamentare şi partidele politice neparlamentare,
    interpretând teleologic, astfel, că legiuitorul a urmărit, în cadrul operaţiunilor prevăzute la art. 16 alin. (4) şi (6) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să ofere posibilitatea de a fi reprezentate în cadrul principalului organism electoral şi altor formaţiuni politice decât cele care deja au intrat în componenţa acestuia,
    luând în considerare că nu se impune analizarea situaţiei alianţei electorale ca urmare a nedepunerii niciunui protocol de constituire a unei asemenea alianţe, în termenul legal, la Biroul Electoral Central,
    în temeiul art. 16 alin. (8) şi al art. 17 alin. (4) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Biroul Electoral Central hotărăşte:
    ART. 1
    Prin sintagma „formaţiuni politice neparlamentare care au propus candidaţi“ prevăzută la art. 16 alin. (4) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin sintagma „formaţiune politică care nu este reprezentată în Parlament şi a propus candidat“ prevăzută la art. 16 alin. (6) din aceeaşi lege se înţelege partidul sau altă formaţiune politică care nu a obţinut în urma ultimelor alegeri generale pentru Parlamentul României mandate de deputaţi sau de senatori pentru candidaţii înscrişi pe listele acestuia/acesteia ori pe listele unei alianţe politice sau electorale din care a făcut parte partidul ori formaţiunea politică respectivă şi a propus un candidat a cărui candidatură a rămas definitivă.

    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Ioana Bogdan

    Bucureşti, 10 octombrie 2024.
    Nr. 3H.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016