Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (10), (11),(17) şi (18), precum şi al art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta hotărâre stabileşte: a) cuantumul, condiţiile şi mecanismul de acordare a sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) şi art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare; b) autorităţile competente, tipurile de date care se introduc în aplicaţia informatică prevăzută la art. 1 alin. (17) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare aplicaţie informatică, precum şi măsurile administrative de organizare, funcţionare şi utilizare a acesteia. ART. 2 (1) Suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se compune dintr-o sumă pentru acoperirea cheltuielilor de cazare în cuantum diferenţiat, respectiv de 750 lei/lună pentru persoana singură şi 2.000 lei/lună pentru o familie, precum şi dintr-o sumă pentru acoperirea cheltuielilor de hrană în cuantum de 600 lei/lună pentru fiecare persoană. (2) Suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se compune dintr-o sumă pentru acoperirea cheltuielilor de cazare în cuantum diferenţiat, respectiv de 750 lei/lună pentru persoana singură şi 2.000 lei/lună pentru o familie. CAP. II Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumelor forfetare SECŢIUNEA 1 Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare ART. 3 (1) Pentru a putea beneficia, în prima lună din cele maximum 4 luni consecutive, de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, solicitanţii depun o cerere la autoritatea administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia optează să locuiască, însoţită de copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului din 4 martie 2022 de constatare a existenţei unui aflux masiv de persoane strămutate din Ucraina în înţelesul articolului 5 din Directiva 2001/55/CE şi având drept efect introducerea unei protecţii temporare, denumită în continuare Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/382, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări. Suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă integral indiferent de numărul de zile rămase de la data depunerii cererii până la finele lunii calendaristice respective. Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiei de beneficiar al Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382. (2) Pentru a beneficia pentru următoarele 3 luni din cele maximum 4 luni consecutive de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, solicitanţii depun în primele 5 zile lucrătoare ale fiecărei luni o cerere la autoritatea administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia optează să locuiască, însoţită de documentul/documentele de identitate prevăzut/e la alin. (1), cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: a) solicitantul şi membrii familiei acestuia care îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadraţi în muncă pe teritoriul României să fie înregistraţi la una din agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti sau, după caz, să fie încadraţi în muncă pe teritoriul României; b) să aibă înscrişi copiii minori care îndeplinesc condiţiile pentru a frecventa o formă de învăţământ preuniversitar, în grupe/clase/formaţiuni de studiu din unităţile de învăţământ preuniversitar: (i) în calitate de antepreşcolari, preşcolari sau elevi; sau (ii) în calitate de audienţi; sau (iii) care frecventează activităţi educaţionale din oferta altor instituţii/organizaţii, precum huburi sau centre educaţionale organizate în unităţi de învăţământ de către autorităţi ale administraţiei publice locale sau organizaţii neguvernamentale din zonele cu un număr mare de beneficiari ai Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382, centre Blue Dot, palate şi cluburi ale copiilor, centre comunitare de învăţare permanentă, centre educaţionale pentru preşcolari, şcoli de artă sau centre culturale. (3) Condiţia prevăzută la alin. (2) lit. a) nu se aplică în cazul următoarelor categorii de persoane, numai dacă prezintă documente care să facă dovada situaţiei de fapt: a) persoanele care urmează o formă de învăţământ superior acreditată la zi în România; b) persoanele cu dizabilităţi care prezintă certificate de încadrare în grad de handicap eliberate de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România; c) persoanele cu vârsta peste 65 de ani; d) persoana care are în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap. (4) Cererile prevăzute la alin. (1) depuse după primele 5 zile lucrătoare ale lunii se soluţionează în luna următoare. (5) Termenul de depunere a cererii prevăzute la alin. (2) reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. SECŢIUNEA a 2-a Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare ART. 4 (1) Pentru a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, solicitanţii depun în primele 5 zile lucrătoare ale fiecărei luni o cerere la autoritatea administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia optează să locuiască, însoţită de copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: a) solicitantul şi membrii de familie ai acestuia care îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadraţi în muncă pe teritoriul României să fie încadraţi în muncă; b) să aibă înscrişi copiii minori care îndeplinesc condiţiile pentru a frecventa o formă de învăţământ preuniversitar, în grupe/clase/formaţiuni de studiu din unităţile de învăţământ preuniversitar: (i) în calitate de antepreşcolari, preşcolari sau elevi; sau (ii) în calitate de audienţi; sau (iii) care frecventează activităţi educaţionale din oferta altor instituţii/organizaţii, precum huburi sau centre educaţionale organizate în unităţi de învăţământ de către autorităţi ale administraţiei publice locale sau organizaţii neguvernamentale din zonele cu un număr mare de beneficiari ai Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382, centre Blue Dot, palate şi cluburi ale copiilor, centre comunitare de învăţare permanentă, centre educaţionale pentru preşcolari, şcoli de artă sau centre culturale. (2) Condiţia prevăzută la alin. (1) lit. a) nu se aplică în cazul următoarelor categorii de persoane, numai dacă prezintă documente care să facă dovada situaţiei de fapt: a) persoanele care urmează o formă de învăţământ superior acreditată la zi în România; b) persoanele cu dizabilităţi care prezintă certificate de încadrare în grad de handicap eliberate de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România; c) persoanele cu vârsta peste 65 de ani; d) persoana care are în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap. (3) Termenele de depunere a cererilor prevăzute la alin. (1) reprezintă termene de decădere din dreptul de a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 5 (1) Cererile prevăzute la art. 3 şi 4 se depun de un reprezentant major al familiei sau, după caz, de persoana singură majoră şi sunt însoţite de: a) extrasul de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele solicitantului; b) documentele doveditoare a îndeplinirii condiţiilor, în situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (3) şi la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (2). (2) Cererile prevăzute la art. 3 şi 4 cuprind următoarele: a) numele şi prenumele; b) numărul membrilor de familie, numele şi prenumele acestora; c) codul numeric personal al solicitantului şi, după caz, al membrilor de familie ai acestuia, astfel cum acesta a fost atribuit de Inspectoratul General pentru Imigrări, denumit în continuare CNP; d) luna pentru care se depune cererea; e) dacă persoanele sunt cazate sau optează să fie cazate în locaţii stabilite de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă. (3) Modelul cererilor prevăzute la art. 3 şi 4 este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2. SECŢIUNEA a 3-a Mecanismul şi condiţiile de decontare a sumelor forfetare aferente cheltuielilor prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare ART. 6 (1) În situaţia prevăzută la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă prin care sunt stabilite locaţiile unde poate fi asigurată atât cazarea, cât şi hrana, aparţinând instituţiilor sau autorităţilor publice centrale sau locale, operatorilor economici publici sau privaţi ori asociaţiilor sau fundaţiilor, sunt comunicate de îndată autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti. (2) În situaţia în care solicitanţii optează să fie cazaţi, în prima lună, în locaţii stabilite de comitetele judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru cazare, autorităţile administraţiei publice locale ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti verifică, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea cererii, prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiei de a fi persoană singură sau familie beneficiară a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 şi, ulterior, repartizează solicitanţii în aceste locaţii, în limita locurilor disponibile. Modelul cererii pentru cazarea în alte locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă este prevăzut în anexa nr. 6. (3) Pentru a se putea realiza decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, pe următoarele trei luni, familiile şi persoanele singure beneficiare ale Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 depun cererea potrivit art. 3 alin. (2) până la data de 20 a fiecărei luni pentru luna următoare în care urmează a fi cazate. Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) şi, ulterior, informează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, unitatea care asigură cazarea cu privire la îndeplinirea condiţiilor. (4) Pentru a se putea realiza decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, familiile şi persoanele singure beneficiare ale Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 depun cererea potrivit art. 3 alin. (2) până la data de 20 a fiecărei luni pentru luna următoare în care urmează a fi cazate. Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) şi, ulterior, informează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, unitatea care asigură cazarea cu privire la îndeplinirea condiţiilor. (5) Unităţile care asigură cazarea transmit autorităţilor administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din judeţ/a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii pentru luna anterioară, solicitarea de decontare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. Decontarea sumelor forfetare se realizează proporţional. Termenul de transmitere a solicitării de decontare reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale întocmesc solicitările de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5, pe care le comunică, până pe data de 15 a lunii în curs, inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov. (7) În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor de sume necesare efectuării plăţilor, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi, după caz, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov virează sumele respective în contul 50.06.10 „Sume de mandat cuvenite beneficiarilor, reprezentând cheltuielile cu hrana şi cazarea prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (8) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (7), autorităţile administraţiei publice locale/subdiviziunile administrativ-teritoriale efectuează, prin virament bancar, plata sumelor cuvenite către unităţile care asigură cazarea potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. SECŢIUNEA a 4-a Acordarea, refuzul acordării şi decontarea sumelor forfetare ART. 7 (1) Decizia cu privire la acordarea sau refuzul acordării sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv decizia cu privire la decontarea sau refuzul decontării sumelor forfetare prevăzute la art. 3 alin. (2) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă aparţin autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3, 4 şi 6, pe baza documentelor prezentate de solicitanţi, precum şi a verificărilor efectuate în aplicaţia informatică. (2) Decizia prevăzută la alin. (1) se introduce în aplicaţia informatică. ART. 8 Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3, 4 şi 6 pot efectua verificări, prin serviciile sociale, privind realitatea informaţiilor din cererile/ documentele justificative depuse de solicitanţi/unităţile care asigură cazarea. ART. 9 Până la data de 15 a lunii, autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 şi 4 verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) şi la art. 4 alin. (1) şi validează în aplicaţia informatică cererile de plată pentru suma forfetară. ART. 10 (1) În termen de 3 zile lucrătoare de la împlinirea termenului prevăzut la art. 9, autorităţile administraţiei publice locale/subdiviziunile administrativ-teritoriale transmit solicitările de sume necesare efectuării plăţilor, întocmite şi certificate pentru realitate, inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă sau Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4. (2) În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor de sume necesare efectuării plăţilor, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, virează sumele respective în contul 50.06.10 „Sume de mandat cuvenite beneficiarilor, reprezentând cheltuielile cu hrana şi cazarea prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (3) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (2), autorităţile administraţiei publice locale/subdiviziunile administrativ-teritoriale efectuează, prin virament bancar, plata sumelor cuvenite către beneficiarii prevăzuţi la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. CAP. III Constituirea şi funcţionarea aplicaţiei informatice SECŢIUNEA 1 Autorităţile competente şi informaţiile care se introduc în aplicaţia informatică ART. 11 (1) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale solicită Serviciului de Telecomunicaţii Speciale acces pe baza adresei de e-mail în aplicaţia informatică, prin intermediul unui formular de acces depus online şi semnat cu semnătură electronică calificată, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7. Solicitarea de acces se face ulterior primirii primei cereri potrivit art. 3 alin. (1) sau art. 6 alin. (2). (2) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 şi 4 completează CNP-urile persoanelor potrivit art. 5 alin. (2) lit. c), cu indicarea lunii pentru care se depune cererea, în aplicaţia informatică şi verifică corespondenţa datelor afişate cu cele din documentele anexate cererii. (3) CNP-urile persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. c) se transmit de către aplicaţia informatică, prin servicii web, către Sistemul informatic de management al străinilor, denumit în continuare SIMS, ca parte componentă a Sistemului naţional de evidenţă a străinilor organizat de către Inspectoratul General pentru Imigrări. SIMS furnizează numele şi prenumele corespunzătoare CNP-urilor transmise sau un mesaj de eroare, dacă este cazul. (4) Informaţiile privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi art. 4 alin. (1) lit. a) se preiau de către aplicaţia informatică din Registrul general de evidenţă a salariaţilor, denumit în continuare REVISAL, gestionat la nivelul Inspecţiei Muncii, precum şi din sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. (5) Informaţiile privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (i) şi art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (i) se preiau de către aplicaţia informatică, prin servicii web, din Sistemul informatic integrat al învăţământului din România, denumit în continuare SIIIR, gestionat la nivelul Ministerului Educaţiei. (6) În cazul persoanelor cazate în taberele temporare de cazare şi asistenţă umanitară, informaţiile prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. a) şi c) sunt introduse în aplicaţia informatică de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, utilizând conturi de e-mail transmise Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prin completarea formularului de acces al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7. SECŢIUNEA a 2-a Tipurile de verificări asigurate de aplicaţia informatică ART. 12 (1) Aplicaţia informatică asigură următoarele verificări: a) dacă CNP-ul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. c) se regăseşte în SIMS ca atribuit unui beneficiar al Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382; b) dacă CNP-ul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. c) se regăseşte pe alte cereri depuse pentru acordarea sumelor forfetare prevăzute de art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv modul în care acestea au fost soluţionate; c) dacă CNP-ul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. c) aparţine unor persoane cazate în taberele temporare de cazare şi asistenţă umanitară; d) dacă solicitanţii, persoane singure şi membrii de familie ai acestora, îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi art. 4 alin. (1) lit. a) conform datelor înscrise în REVISAL, precum şi în sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă; e) dacă solicitanţii, persoane singure şi membrii de familie ai acestora, îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (i) şi art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (i) conform datelor înscrise în SIIIR. (2) Pe baza verificărilor prevăzute la alin. (1), aplicaţia informatică: a) asigură accesul autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 şi 4 să înregistreze informaţiile din documentele prevăzute la art. 5 alin. (1); b) evidenţiază dacă aceleaşi persoane au mai depus cereri/se regăsesc pe alte cereri pentru acordarea sumelor forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) şi art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare; c) asigură accesul autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 şi 4 pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2) şi art. 4 alin. (1). SECŢIUNEA a 3-a Aspecte legate de dezvoltarea, implementarea, administrarea şi gestionarea tehnică a aplicaţiei informatice, precum şi condiţiile tehnice de acces la aceasta ART. 13 (1) Aplicaţia informatică este dezvoltată, implementată, administrată şi gestionată, din punct de vedere tehnic, de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Cancelaria Prim-Ministrului şi Ministerul Afacerilor Interne furnizează Serviciului de Telecomunicaţii Speciale cerinţele operaţionale necesare dezvoltării şi implementării aplicaţiei informatice. (3) Condiţiile tehnice de acces, la nivel de reţele de comunicaţii, între SIMS şi aplicaţia informatică sunt stabilite de Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei. (4) Condiţiile tehnice de acces, la nivel de reţele de comunicaţii, între REVISAL/sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi aplicaţia informatică sunt stabilite de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale. (5) Condiţiile tehnice de acces, la nivel de reţele de comunicaţii, între SIIIR şi aplicaţia informatică sunt stabilite de Ministerul Educaţiei. (6) Condiţiile tehnice de acces prevăzute la alin. (3)-(5) vor fi prevăzute în acorduri de colaborare încheiate cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale de către administratorii bazelor de date, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. CAP. IV Prelucrarea datelor cu caracter personal ART. 14 (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit prevederilor prezentei hotărâri se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE(Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare. (2) Datele cu caracter personal colectate potrivit prezentei hotărâri se păstrează de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în mecanismul de acordare a sumelor forfetare pe teritoriul României, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data încetării aplicării Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382. (3) După parcurgerea perioadei prevăzute la alin. (2), datele se şterg ireversibil, prin procedură automată. (4) Autorităţile competente să utilizeze aplicaţia informatică sunt autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în acordarea/decontarea sumelor forfetare prevăzute de art. 1 alin. (10) şi (11) şi art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în acordarea/decontarea sumelor forfetare prevăzute de art. 1 alin. (10) şi (11) şi art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale sunt operatori asociaţi pentru prelucrările efectuate în vederea realizării scopurilor instituite de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Personalul din cadrul autorităţilor prevăzute la alin. (5), autorizat să acceseze aplicaţia informatică, beneficiază de instruire pe protecţia datelor personale la momentul acordării accesului la aceasta. (7) Datele cu caracter personal colectate în temeiul prezentei hotărâri nu pot fi prelucrate în alte scopuri şi de alte autorităţi, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate. CAP. V Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 15 La articolul 4 din Hotărârea Guvernului nr. 336/2022 privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov a cheltuielilor cu hrana şi cazarea cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiţi de persoane fizice, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 11 martie 2022, cu modificările ulterioare, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea situaţiilor centralizatoare certificate, virează sumele respective în contul 50.06.10 „Sume de mandat cuvenite beneficiarilor, reprezentând cheltuielile cu hrana şi cazarea prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale." ART. 16 La data de 31 decembrie 2023 se abrogă: a) Hotărârea Guvernului nr. 336/2022 privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov a cheltuielilor cu hrana şi cazarea cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiţi de persoane fizice, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 11 martie 2022, cu modificările ulterioare; b) Hotărârea Guvernului nr. 315/2022 pentru aprobarea valorii maxime a costurilor aferente cazării în locaţiile stabilite de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru cetăţenii străini sau apatrizii aflaţi în situaţii deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina şi care nu solicită o formă de protecţie potrivit Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 5 martie 2022, cu modificările ulterioare. ART. 17 Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ Contrasemnează: p. Ministrul afacerilor interne, Aneta Matei, secretar de stat p. Şeful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihnea Claudiu Drumea Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Marius-Constantin Budăi Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse, Gabriela Firea Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila-Zoltán p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Ministrul finanţelor, Adrian Câciu Bucureşti, 26 aprilie 2023. Nr. 368. ANEXA 1
- Model- Nr. ............... din ............... CERERE privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Subsemnatul/Subsemnata, ....................., cod numeric personal ............................, cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ................., sectorul ...., str. .......................... nr. .........., bl. ......., sc. ........., et. .........., ap. ..........., cunoscând prevederile articolului 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a-mi aproba acordarea sumei forfetare pentru luna .................., pentru subsemnatul/subsemnata şi următorii membri de familie:
┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘
Menţionez că suma forfetară se acordă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună; [ ] a 4-a lună. Sunt cazat în cadrul taberelor temporare de cazare şi asistenţă umanitară: [ ] da; [ ] nu. Anexez următoarele documente: [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 382/2022 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz; [ ] extras de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele subsemnatului; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. Data ....................... Semnătura ....................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 ANEXA 2
- Model - Nr. ............... din ............... Aprob. Primăria ............. CERERE privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Subsemnatul/Subsemnata, ........................., cod numeric personal ............................, cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ......................................, sectorul ...., str. ............................... nr. .........., bl. ......., sc. ........., et. .........., ap. ..........., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a-mi aproba acordarea sumei forfetare pentru luna .................., pentru subsemnatul/subsemnata şi următorii membri de familie:
┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘
Menţionez că suma forfetară se acordă după împlinirea perioadei de 4 luni consecutive în care am beneficiat de acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. Anexez următoarele documente: [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 382/2022 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz; [ ] extras de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele subsemnatului; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute de art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. Data ....................... Semnătura ....................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 ANEXA 3
- Model - Unitatea care a asigurat cazarea .................................................... SOLICITARE de decontare a sumelor forfetare pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Către Primăria ............... din judeţul .................... În temeiul art. 6 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, solicit decontarea sumei forfetare^1 pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, pentru luna ....................., în cuantum de ................ lei, pentru un număr de ....... solicitanţi, după cum urmează:
┌────┬──────────────┬─────────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │Codul numeric│ │ │Număr de│ │ │ │
│ │ │personal │ │Familie^2│zile │Număr de│Suma │Suma │
│ │Numele şi │atribuit de │Persoană│(se va │pentru │zile │forfetară│forfetară│
│Nr. │prenumele │Inspectoratul│singură │preciza │care s-a│pentru │pe │pe │
│crt.│solicitantului│General │(da/nu) │numărul │asigurat│care s-a│persoană │familie │
│ │ │pentru │ │de │cazare │asigurat│singură │(lei) │
│ │ │Imigrări │ │persoane)│şi hrană│cazare^4│(lei) │ │
│ │ │ │ │ │^3 │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │Total │Total │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┴─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │Total │
└────┴──────────────┴─────────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴───────────────────┘
Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări. Anexez prezentei următoarele documente justificative: Data ...................... Semnătură unitatea care asigură cazare ............................................................... ^1 Calculul sumelor solicitate se realizează prin împărţirea sumelor pentru cazare şi hrană/cazare la numărul de zile din luna pentru care se solicită decontarea, iar valoarea obţinută se înmulţeşte cu numărul de zile pentru care s-a asigurat cazare şi hrană/cazare (modalitate de calcul ca model: pentru luna mai 2023 - suma de 2.000 lei cazare: 31 de zile = 64,51 lei/cazare/zi; 64,51 lei x număr de zile pentru care s-a asigurat cazare = suma pentru care se solicită decontarea). ^2 Soţ/Soţie, părinte/părinţi şi/sau copiii minori ai acestora, precum şi persoana cu care este cazat copilul minor conform prevederilor art. 136 alin. (2) lit. a), b) şi d) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare, care are în creştere şi îngrijire unul sau mai mulţi copii minori. ^3 Se completează în situaţia în care luna pentru care s-a asigurat cazarea şi hrana este una din primele 4 luni consecutive. ^4 Se completează în situaţia în care luna pentru care s-a asigurat cazarea este ulterioară celor 4 luni consecutive. ANEXA 4
- Model - ROMÂNIA JUDEŢUL .......................... PRIMĂRIA ......................... SOLICITARE de sume necesare efectuării plăţilor potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului ......................./Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov În temeiul art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, solicit virarea sumei necesare efectuării plăţilor potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, în luna .............., în cuantum de ........... lei, pentru un număr de ....... persoane singure/număr de familii ............ . Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări şi îndeplinirea condiţiilor de către solicitanţi pentru a beneficia de sumele forfetare prevăzute la art. 1 alin. (10) şi (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. Data .................... Semnătura ordonatorului principal de credite ....................................................................... ANEXA 5
- Model - ROMÂNIA JUDEŢUL .......................... PRIMĂRIA ......................... SOLICITARE de sume necesare efectuării decontării potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului .............../Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov În temeiul art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, solicit virarea sumei necesare efectuării plăţilor potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, în luna ............, în cuantum de ......... lei, pentru un număr de ....... persoane singure/număr de familii ............ . Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări şi îndeplinirea condiţiilor de către persoanele care au beneficiat de cazare şi hrană la unităţile care au asigurat cazare potrivit art. 1 alin. (10) şi (11) coroborat cu art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare. Data .................... Semnătura ordonatorului principal de credite ................................................... ANEXA 6
- Model - Nr. ............... din ............... Aprob. Primăria ........................ CERERE privind aprobarea cazării în alte locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă Subsemnatul/Subsemnata, ....................., cod numeric personal .................., posesor al Permisului de şedere pentru beneficiarii de protecţie temporară seria ......... nr. .................., cunoscând prevederile articolului 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a aproba cazarea în locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru luna .................., pentru subsemnatul/subsemnata şi următorii membri de familie:
┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘
Menţionez că optez pentru cazare în locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună; [ ] a 4-a lună; [ ] a 5-a lună şi următoarele. Anexez următoarele documente: [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 382/2022 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei după caz; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute de art. 3 alin. (2) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (3) şi art. 4 alin. (1) lit. b) pct. (ii) şi (iii) şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. Data .................... Semnătura .................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 ANEXA 7
FORMULAR DE ACCES ÎN APLICAŢIA INFORMATICĂ Semnat electronic angajator^1 .......... Judeţ: Unitate administrativ-teritorială: Nume: Prenume: Angajator: Funcţie: Adresă de e-mail: Telefon: [ ] Declar că am luat la cunoştinţă că datele cu caracter personal, indicate mai sus, sunt prelucrate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea generării şi gestionării contului de acces în aplicaţia informatică privind acordarea sumelor forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul roman cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, îmi asum responsabilitatea de a actualiza datele cu caracter personal menţionate mai sus, iar în cazul încetării raporturilor de muncă voi notifica de îndată dezactivarea contului de acces în aplicaţia informatică. [ ] Prin prezenta, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că am dreptul, în virtutea atribuţiilor de serviciu, să accesez aplicaţia informatică privind acordarea sumelor forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, şi să efectuez prelucrări asupra datelor din aplicaţie, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. [ ] Declar că am luat cunoştinţă de faptul că în aplicaţia informatică privind acordarea sumelor forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, sunt prelucrate date cu caracter personal (nume, prenume, adresă de reşedinţă, date privind sumele forfetare acordate/decontate), iar prelucrările de date din aplicaţie sunt jurnalizate, sens în care înţeleg că efectuarea căutărilor/exporturilor de date sau a capturilor de ecran în alte scopuri decât cele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 privind stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, este STRICT INTERZISĂ. ^1 Formularul se generează din aplicaţie şi se semnează electronic de angajator. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.