Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. 1 Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Baia Mare“, judeţul Maramureş, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 2 Finanţarea obiectivului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. ART. 3 Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., răspunde de modul de utilizare a sumelor prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marian Neacşu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor, Tánczos Barna p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Bogdan-Stelian Mîndrescu, secretar de stat Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila-Zoltan Bucureşti, 9 aprilie 2025. Nr. 357. ANEXA 1 CARACTERISTICILE PRINCIPALE ŞI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Baia Mare“
┌──────────────────────────────────────┐
│Ordonator principal de credite: │
│Ministerul Transporturilor şi │
│Infrastructurii │
├───────────┬──────────────────────────┤
│ │Compania Naţională de │
│ │Administrare a │
│Beneficiar:│Infrastructurii Rutiere - │
│ │S.A. │
│ │Consiliul Judeţean │
│ │Maramureş │
├───────────┴──────────────────────────┤
│Amplasament: judeţul Maramureş │
└──────────────────────────────────────┘
┌────────────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┐
│Valoarea │ │ │ │ │
│totală a │ │ │ │ │
│investiţiei │ │ │3.243.215 │mii lei │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│(în preţuri │ │ │ │ │
│la 2.12.2024│ │ │ │ │
│/1 euro = │ │ │ │ │
│4,9769 lei) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│din care C+M│ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │2.291.606 │ │
│TVA) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Durata de │ │ │ │ │
│execuţie a │ │ │ │ │
│obiectivului│ │ │24 │luni │
│de │ │ │ │ │
│investiţii: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Eşalonarea │ │ │ │ │
│investiţiei │ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│INV │ANUL│1.297.286│ANUL II │1.945.929│
│ │I │mii lei │ │mii lei │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│C+M │ │916.642 │ │1.374.964│
│ │ │mii lei │ │mii lei │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Din care: │ │ │ │ │
├────────────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┤
│Etapa I - „Varianta de ocolire Baia Mare“ - Etapa│
│1 - Sectoarele 1 şi 2 │
├────────────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┤
│Valoarea │ │ │ │ │
│totală a │ │ │ │ │
│investiţiei │ │ │1.717.627 │mii lei │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│(în preţuri │ │ │ │ │
│la 2.12.2024│ │ │ │ │
│/1 euro = │ │ │ │ │
│4,9769 lei) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│din care C+M│ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │1.212.659 │mii lei │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Valoare │ │ │ │ │
│investiţie │ │ │ │ │
│Sector 1 │ │ │1.093.778 │mii lei │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│(în preţuri │ │ │ │ │
│la 2.12.2024│ │ │ │ │
│/1 euro = │ │ │ │ │
│4,9769 lei) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│din care C+M│ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │771.161 │mii lei │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Valoare │ │ │ │ │
│investiţie │ │ │ │ │
│Sector 2 │ │ │623.849 │mii lei │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│(în preţuri │ │ │ │ │
│la 2.12.2024│ │ │ │ │
│/1 euro = │ │ │ │ │
│4,9769 lei) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│din care C+M│ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │441.498 │mii lei │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
├────────────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┤
│Etapa II - „Varianta de ocolire Baia Mare“ - │
│Etapa 2 - Sector 3 │
├────────────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┤
│Valoarea │ │ │ │ │
│totală a │ │ │ │ │
│investiţiei │ │ │1.525.588 │mii lei │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│(în preţuri │ │ │ │ │
│la 2.12.2024│ │ │ │ │
│/1 euro = │ │ │ │ │
│4,9769 lei) │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│din care C+M│ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │1.078.947 │mii lei │
│TVA): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Capacităţi: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lungime │ │ │31,872 │km │
│totală drum:│ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lăţime │ │ │10,00-19,00│m │
│platformă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care │ │ │ │ │
│parte │ │ │4 x 3,50 │m │
│carosabilă: │ │ │ │ │
├────────────┴────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care parte │ │ │ │
│carosabilă (între│ │2 x 3,50 │m │
│km 19 + 826 - km │ │ │ │
│31+872): │ │ │ │
├────────────┬────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- structuri │ │ │ │ │
│(poduri/ │ │ │39 │buc. │
│pasaje/ │ │ │ │ │
│viaducte): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Din care: │ │ │ │ │
├────────────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┤
│Etapa I - „Varianta de ocolire Baia Mare“ - Etapa│
│1 - Sectoarele 1 şi 2 │
├────────────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┤
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Capacităţi │ │ │ │ │
│Sector 1 │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lungime │ │ │11,50 │km │
│drum: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lăţime │ │ │19 │m │
│platformă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care │ │ │ │ │
│parte │ │ │4 x 3,50 │m │
│carosabilă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- structuri │ │ │ │ │
│(poduri/ │ │ │13 │buc. │
│pasaje/ │ │ │ │ │
│viaducte): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│Capacităţi │ │ │ │ │
│Sector 2: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lungime │ │ │8,18 │km │
│drum: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lăţime │ │ │19 │m │
│platformă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care │ │ │ │ │
│parte │ │ │4 x 3,50 │m │
│carosabilă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- structuri │ │ │ │ │
│(poduri/ │ │ │4 │buc. │
│pasaje/ │ │ │ │ │
│viaducte): │ │ │ │ │
├────────────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┤
│Etapa II - „Varianta de ocolire Baia Mare“ - │
│Etapa 2 - Sector 3 │
├────────────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┤
│Capacităţi │ │ │ │ │
│Sector 3: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lungime │ │ │12,192 │km │
│drum: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lăţime │ │ │ │ │
│platformă │ │ │ │ │
│(între km 19│ │ │19 │m │
│+ 680 - km │ │ │ │ │
│19 + 826): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care │ │ │ │ │
│parte │ │ │4 x 3,50 │m │
│carosabilă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- lăţime │ │ │ │ │
│platformă │ │ │ │ │
│(între km 19│ │ │10 │m │
│+ 826 - km │ │ │ │ │
│31 + 872): │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│• din care │ │ │ │ │
│parte │ │ │2 x 3,50 │m │
│carosabilă: │ │ │ │ │
├────────────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│- structuri │ │ │ │ │
│(poduri/ │ │ │22 │buc. │
│pasaje/ │ │ │ │ │
│viaducte): │ │ │ │ │
└────────────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┘
Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform prevederilor Normativului „Cod de proiectare seismică“ P 100-1/2013, cu modificările şi completările ulterioare. Finanţarea investiţiei Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.