Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 35 din 23 aprilie 2025  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Europă mai simplă  şi mai rapidă: comunicare privind punerea în aplicare şi simplificarea - COM (2025) 47    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 35 din 23 aprilie 2025 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Europă mai simplă şi mai rapidă: comunicare privind punerea în aplicare şi simplificarea - COM (2025) 47

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 362 din 24 aprilie 2025
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 165-190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/244, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 15 aprilie 2025, Camera Deputaţilor:
    1. susţine agenda de simplificare şi punere în aplicare, promovată de Comisia Europeană, şi consideră că reducerea complexităţii cadrului normativ, prin raţionalizarea şi simplificarea sa, la nivelul Uniunii Europene (Uniunea) şi al statelor membre, trebuie urmărită ca obiectiv primordial al actualei Comisii Europene;
    2. solicită implicarea sporită a parlamentelor naţionale în formularea politicilor şi legislaţiei Uniunii, în acord cu principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii şi cu rolul pe care sunt chemate să îl exercite pentru buna funcţionare a Uniunii, în temeiul tratatelor Uniunii şi al protocoalelor anexate acestora;
    3. aminteşte relevanţa deosebită a respectării principiilor transparenţei şi echilibrului instituţional în procedurile decizionale ale Uniunii;
    4. cere realizarea evaluării impactului iniţiativelor legislative şi fără caracter legislativ, potrivit angajamentului precizat în Acordul interinstituţional între Parlamentul European, Consiliul Uniunii Europene şi Comisia Europeană din 13 aprilie 2016 privind o mai bună legiferare, îndeosebi pentru acele iniţiative noi susceptibile să atragă efecte semnificative de ordin economic, social sau de mediu şi pentru modificările importante aduse în cursul procesului legislativ;
    5. recomandă utilizarea instrumentelor inovatoare în domeniul elaborării politicilor publice şi legiferării, precum dispoziţii având caracter experimental şi spaţii de testare în materia reglementării;
    6. recomandă iniţierea unei reflecţii privind actualizarea instrumentelor şi practicilor pentru monitorizarea aplicării regulamentelor Uniunii;
    7. recunoaşte, în această privinţă, utilitatea considerabilă a elaborării, la nivelul Uniunii, a unor documente de planificare a punerii în aplicare, la nivelul statelor membre, a noilor instrumente legislative;
    8. salută anunţul revizuirii mecanismelor de adoptare de către Comisia Europeană a actelor delegate şi a celor de punere în aplicare, cu scopul simplificării normative, a eliminării costurilor inutile şi a asigurării coerenţei normative;
    9. recomandă consolidarea dreptului de petiţionare şi a dreptului de a se adresa instituţiilor şi organelor consultative ale Uniunii ca instrumente pentru detectarea încălcărilor dreptului Uniunii;
    10. subliniază importanţa utilizării instrumentelor digitale pentru aplicarea legislaţiei Uniunii, în special pentru cele care pot semnala şi soluţiona în mod rapid situaţii de neaplicare sau aplicare incompletă a dreptului Uniunii;
    11. consideră că organizarea unor dialoguri privind punerea în aplicare a dreptului Uniunii este de natură să identifice cauzele ineficienţei normelor dreptului Uniunii şi că dialogurile se pot constitui în exerciţii utile pentru schimburi de bune practici;
    12. atrage atenţia asupra suprareglementării la nivel naţional şi consideră că armonizarea exhaustivă nu trebuie să constituie o soluţie viabilă pentru contracararea acesteia;
    13. subliniază importanţa elaborării şi utilizării unor instrumente care să urmărească, în mod sistematic, eficacitatea dreptului Uniunii; evidenţiază, în această privinţă, contribuţia autorităţilor statelor membre, în particular a parlamentelor naţionale, în evaluarea ex post a aplicării legislaţiei;
    14. susţine acţiunile anunţate în direcţia reducerii sarcinilor administrative, în particular pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi pentru cele nou-înfiinţate, alături de măsuri care să vizeze verificarea eficienţei principiului numărului constant pentru cuantificarea tuturor costurilor de conformare cu care se confruntă întreprinderile, cetăţenii şi administraţiile, îndeosebi în contextul adoptării unui număr mare de acte ale Uniunii în ultimii ani, care au consecinţe semnificative asupra competitivităţii în cadrul Uniunii.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 23 aprilie 2025, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    CIPRIAN-CONSTANTIN ŞERBAN

    Bucureşti, 23 aprilie 2025.
    Nr. 35.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016