Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 336 din 12 aprilie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 336 din 12 aprilie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2016

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 328 din 19 aprilie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 422 din 6 iunie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În aplicarea art. 16 alin. (2) din Lege, entitatea contractantă are obligaţia ca, la alegerea procedurii de atribuire, să se raporteze, în funcţie de tipul contractului, la valoarea estimată a produselor, serviciilor şi lucrărilor destinate unor utilizări identice sau similare şi care fac parte din categoriile de produse/servicii/lucrări care sunt furnizate/prestate/executate de către operatori economici cu activitate constantă în sectorul respectiv."

    2. La articolul 22 alineatul (8), după litera g) se introduce o nouă literă, lit. h), cu următorul cuprins:
    "h) estimarea valorii maxime a acordului-cadru."

    3. La articolul 38, alineatele (1), (3) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 38
    (1) În cazul în care criteriul utilizat este criteriul «cel mai bun raport calitate-preţ» sau «cel mai bun raport calitate-cost», astfel cum este prevăzut la art. 209 alin. (3) lit. a) şi b) din Lege, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează prin aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative sau un algoritm specific de calcul.
    .....................................................
    (3) În aplicarea art. 209 alin. (3) lit. a) şi b) din Lege, în cazul în care calitatea personalului ce va realiza efectiv activităţile ce fac obiectul contractului sectorial/acordului-cadru ce urmează a fi atribuit poate să aibă/are un impact semnificativ asupra nivelului de executare şi a rezultatului acestuia, factorii de evaluare a ofertelor se vor referi şi la organizarea/calificarea şi/sau experienţa respectivului personal.
    ......................................................
    (6) Criteriile de atribuire prevăzute la alin. (1) se aplică în mod obligatoriu în cazul contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru prevăzute la art. 209 alin. (8) din Lege, iar ponderea alocată factorului preţ nu poate fi mai mare de 40%."

    4. La articolul 38, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Categoriile de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viaţă, sunt prevăzute în anexa nr. 2."

    5. La articolul 39, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 39
    (1) În cazul în care criteriul de atribuire utilizat este «costul cel mai scăzut», astfel cum este prevăzut la art. 209 alin. (3) lit. c) din Lege, acesta se calculează prin însumarea cuantificărilor în unitatea monetară, exprimate în valoare netă, a eforturilor entităţii contractante corespunzătoare elementelor ciclului de viaţă identificate de entitatea contractantă ca fiind relevante pentru obiectul contractului în fiecare an de utilizare a echipamentului, serviciului sau lucrării achiziţionate şi în plus faţă de costul de achiziţie. Moneda utilizată la cuantificarea unităţilor monetare în valoare netă este cea în care se exprimă preţul contractului."

    6. Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 40
    În cazul în care criteriul utilizat este «preţul cel mai scăzut», astfel cum este prevăzut la art. 209 alin. (3) lit. d) din Lege, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează numai prin compararea preţurilor prezentate în cadrul ofertelor admisibile, fără să fie cuantificate alte elemente de natură tehnică sau alte avantaje care rezultă din modul de îndeplinire a contractului sectorial/acordului-cadru de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire."

    7. La capitolul II secţiunea a 4-a, titlul paragrafului 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Paragraful 5
    Garanţia de participare"

    8. La articolul 41, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    9. La articolul 42, alineatele (1) şi (3) se abrogă.
    10. La articolul 42, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Instrumentele de garantare prevăzute la art. 164 alin. (4) lit. b) din Lege se transmit în SEAP împreună cu oferta şi celelalte documente ale acesteia, cel mai târziu la data şi ora-limită de depunere a ofertelor, şi trebuie să prevadă că plata garanţiei de participare se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.
(5) Entitatea contractantă nu are dreptul:
    a) de a impune sau de a interzice prezentarea unui instrument de garantare emis de către o anumită instituţie de credit bancară, instituţie financiară nebancară ori societate de asigurări, nominalizată în mod expres în documentaţia de atribuire;
    b) de a limita posibilitatea de prezentare a instrumentelor de garantare numai la cele care sunt emise de către instituţii de credit bancare, numai la cele care sunt emise de către instituţii financiare nebancare sau numai la cele care sunt emise de către societăţi de asigurări."

    11. La articolul 42, alineatul (6) se abrogă.
    12. La articolul 43 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, nu deschide un cont la dispoziţia entităţii contractante, la o instituţie de credit bancară agreată de ambele părţi, în cazul în care părţile convin ca garanţia de bună execuţie să se constituie prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale;"

    13. Articolul 44 se abrogă.
    14. La capitolul II secţiunea a 4-a, titlul paragrafului 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Paragraful 6
    Garanţia de bună execuţie"

    15. La articolul 45, alineatul (2) se abrogă.
    16. La articolul 45, alineatul (4) se abrogă.
    17. La articolul 46, alineatele (1), (2) şi (3) se abrogă.
    18. La articolul 46, alineatele (1^1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1^1) Garanţia de bună execuţie constituită conform prevederilor art. 164 alin. (4) din Lege devine anexă la contract, prevederile art. 42 alin. (5) aplicându-se în mod corespunzător.
    …................................................
(4) În cazul prevăzut la art. 164 alin. (4) lit. d) din Lege, contractantul are obligaţia de a deschide un cont la dispoziţia autorităţii contractante, la o instituţie de credit bancară agreată de ambele părţi."

    19. Articolul 48 se abrogă.
    20. La capitolul III, titlul secţiunii 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA 1
    Cataloage electronice
"

    21. Articolul 49 se abrogă.
    22. La articolul 51, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În aplicarea prevederilor art. 12 alin. (7) lit. b) şi c) din Lege, consultarea operatorilor economici în vederea obţinerii ofertelor/ofertei se poate face atât prin intermediul catalogului electronic pus la dispoziţie de SEAP, cât şi prin orice alte modalităţi identificate de către entitatea contractantă."

    23. Articolul 52 se abrogă.
    24. La articolul 62, alineatul (1) şi partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 62
    (1) În cazul în care, după publicarea unui anunţ, intervin anumite modificări faţă de informaţiile deja existente în acesta, entitatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare un anunţ de tip erată la anunţul iniţial, care trebuie să fie publicat nu mai târziu de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor sau solicitărilor de participare.
    (2) În condiţiile art. 163 din Lege, entitatea contractantă are obligaţia de a prelungi termenul-limită de depunere a ofertelor în cazul în care modificările prevăzute la alin. (1) conduc la ajustări/completări ale documentaţiei de atribuire care presupun timp suplimentar pentru reacţia potenţialilor ofertanţi, cu excepţia modificărilor semnificative care conduc la anularea procedurii de atribuire deoarece:"

    25. La articolul 67, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 67
    (1) Operatorul economic are obligaţia de a transmite oferta numai în format electronic, precum şi de a completa DUAE prin intermediul SEAP până la data şi ora-limită de depunere a ofertelor, prevăzute în anunţul de participare.
    .................................................
    (4) Oferta va fi semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile legii, şi încărcată în SEAP în secţiunile specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de către operatorii economici înregistraţi."

    26. La articolul 71, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Entitatea contractantă are obligaţia de a transmite un exemplar al procesului-verbal tuturor operatorilor economici participanţi la procedura de atribuire, indiferent dacă aceştia au fost sau nu prezenţi la şedinţa respectivă."

    27. La articolul 76, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 76
    (1) Operatorul economic are obligaţia de a transmite solicitarea de participare numai în format electronic, precum şi de a completa DUAE prin intermediul SEAP până la data şi ora-limită de depunere a acestora, prevăzute în anunţul de participare.
    ....................................................
    (3) Solicitarea de participare prevăzută la alin. (1) va fi semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, şi încărcată în SEAP în secţiunile specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de către operatorii economici înregistraţi."

    28. La articolul 79 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) adresa la care se transmit ofertele în situaţia imposibilităţii utilizării mijloacelor electronice din motive tehnice imputabile operatorului SEAP."

    29. La articolul 79, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În cadrul etapei a doua, prevederile art. 69-71, art. 72 alin. (2) şi ale art. 73 se aplică în mod corespunzător."

    30. La articolul 98, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    31. La articolul 106, alineatul (1) se abrogă.
    32. La articolul 106 alineatul (4), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) adresa la care se transmit ofertele în situaţia imposibilităţii utilizării, pe întreaga perioadă de depunere a ofertelor, a mijloacelor electronice, din motive tehnice imputabile operatorului SEAP;"

    33. La articolul 109, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), entitatea contractantă nu utilizează mijloacele electronice pentru derularea procedurii de atribuire simplificate atunci când aplică prevederile art. 126 alin. (4) lit. b) din Lege, precum şi atunci când acest lucru nu este posibil din motive tehnice imputabile operatorului SEAP."

    34. Articolul 111 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 111
    Anunţurile prevăzute la art. 124 alin. (2) din Lege, inclusiv anunţurile corespunzătoare tip erată, se transmit spre publicare de către entitatea contractantă prin mijloace electronice şi se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, cu respectarea formatelor-standard stabilite de Comisia Europeană în temeiul dispoziţiilor art. 71 din Directiva 2014/25/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CΕ."

    35. Articolul 112 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 112
    (1) În situaţia în care fac obiectul contractului serviciile sociale reglementate prin Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, entitatea contractantă formulează criteriile de calitate prevăzute la art. 124 alin. (6) din Lege în conformitate cu standardele minime de calitate în baza cărora a fost eliberată licenţa de funcţionare şi, după caz, în conformitate cu indicatorii de performanţă prevăzuţi la art. 15 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Criteriile de sustenabilitate ale serviciilor sociale prevăzute la art. 124 alin. (6) din Lege pot avea în vedere: asigurarea continuităţii, efectele pe termen lung ale serviciilor sociale asupra beneficiarilor, familiei, comunităţii, implementarea principiului proximităţii în organizarea/acordarea serviciilor sociale, capacitatea de autosusţinere a acestora, soluţii inovatoare, inclusiv prin valorificarea potenţialului beneficiarilor şi/sau membrilor comunităţii de a participa şi de a se implica în acordarea serviciilor şi altele asemenea."

    36. La articolul 113 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. g), cu următorul cuprins:
    "g) nu are dreptul de a depăşi cantitatea/valoarea maximă estimată indicată în anunţul de participare, cu excepţia modificărilor contractuale realizate în condiţiile prevăzute la art. 235-243 din Lege."

    37. La articolul 118, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
    "(3) În aplicarea dispoziţiilor alin. (2), entitatea contractantă nu are dreptul:
    a) de a combina sistemul dinamic de achiziţii cu parteneriate de inovare;
    b) de a decide organizarea unei etape de negociere a ofertelor;
    c) de a transmite o invitaţie de participare la etapa a doua a procedurii înainte de finalizarea atribuirii achiziţiei curente prin publicarea anunţului de atribuire;
    d) de a iniţia un sistem dinamic de achiziţii cu o valabilitate mai mare de 4 ani.
(4) În sensul art. 129 alin. (1) din Lege, sistemul dinamic de achiziţii nu poate fi utilizat pentru atribuirea contractelor de servicii şi de lucrări care au incluse în obiectul acestora prestaţii intelectuale şi/sau lucrări de investiţii."

    38. După articolul 119 se introduc patru noi articole, art. 119^1-119^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 119^1
    (1) În situaţia în care utilizează sistemul dinamic de achiziţii, entitatea contractantă are obligaţia de a include în cadrul informaţiilor şi al instrucţiunilor prevăzute în documentele achiziţiei şi următoarele precizări specifice:
    a) caracteristicile produselor/serviciilor/lucrărilor care urmează să fie achiziţionate şi cantităţile maxime estimative/ frecvenţa estimată a achiziţiilor specifice;
    b) criteriul de atribuire şi, după caz, factorii de evaluare care urmează să se aplice pentru atribuirea contractelor subsecvente, precum şi ponderile acestora;
    c) estimări ale cantităţilor minime şi maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmează să fie atribuite pe durata sistemului dinamic de achiziţii;
    d) estimarea valorii celui mai mare contract subsecvent care urmează să fie atribuit pe durata sistemului dinamic de achiziţii;
    e) după caz, formularele puse la dispoziţie ofertanţilor în cursul desfăşurării sistemului dinamic de achiziţii;
    f) modalitatea de finalizare/încetare a sistemului dinamic de achiziţii.
    (2) Entitatea contractantă are obligaţia de a impune criterii minime de calificare care să se raporteze cel mult la valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent care se anticipează a fi atribuit pe durata sistemului dinamic de achiziţii.
    ART. 119^2
    (1) În aplicarea prevederilor art. 134 din Lege, în cazul sistemului dinamic de achiziţii, procesul de selecţie a candidaţilor rămâne deschis pe toată durata desfăşurării acestuia.
    (2) După finalizarea selecţiei candidaţilor care au depus solicitări de participare pentru admiterea în sistem, entitatea contractantă are obligaţia de a elabora şi de a aproba un raport intermediar cu privire la rezultatul selecţiei. Rapoartele intermediare se elaborează în funcţie de datele la care se primesc solicitările de participare, ţinând cont de termenele prevăzute la art. 134 alin. (3) şi (4) din Lege.
    (3) Admiterea în sistem se face pe baza informaţiilor prezentate în DUAE transmis împreună cu solicitarea de participare pentru admiterea în sistem.
    (4) Operatorii economici calificaţi în sistemul de achiziţie dinamic după efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (3) vor păstra această calitate pe toată durata de valabilitate a sistemului.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), entitatea contractantă are obligaţia de a elimina din sistem operatorii economici care nu mai îndeplinesc criteriile de calificare, ca urmare a actualizării informaţiilor din DUAE, în baza art. 137 alin. (1) din Lege.
    (6) Operatorii economici pot depune solicitări de participare cu scopul de a fi admişi în sistem şi după expirarea termenului prevăzut în anunţul de participare, însă, în cazul admiterii, vor putea participa doar la achiziţiile iniţiate ulterior în cadrul sistemului dinamic de achiziţii.
    (7) Entitatea contractantă are obligaţia de a comunica prin SEAP decizia de admitere/respingere a solicitărilor de participare depuse, sistemul generând o notificare în acest sens operatorilor economici respectivi.
    (8) Prin notificarea prevăzută la alin. (7), operatorilor economici respinşi li se comunică şi motivele concrete care au stat la baza deciziei de respingere.
    (9) Pe întreaga perioadă de desfăşurare a sistemului dinamic de achiziţii, un operator economic respins are posibilitatea transmiterii de noi solicitări de participare îmbunătăţite pentru a fi admis în sistem.
    ART. 119^3
    (1) Entitatea contractantă transmite invitaţii de participare la achiziţiile specifice tuturor operatorilor economici admişi în sistem.
    (2) Invitaţia în vederea depunerii de solicitări de participare pentru fiecare achiziţie specifică trebuie să cuprindă cel puţin informaţii cu privire la:
    a) valoarea estimată a contractului;
    b) data-limită de depunere;
    c) termenul de valabilitate a ofertei;
    d) documentele solicitate pentru îndeplinirea criteriilor de clarificare, raportat la data transmiterii invitaţiei.
    ART. 119^4
    După transmiterea invitaţiilor în vederea depunerii solicitărilor de participare pentru fiecare achiziţie specifică, entitatea contractantă aplică regulile licitaţiei restrânse organizate exclusiv online, prevederile art. 74-79 fiind aplicabile în mod corespunzător."

    39. Articolul 120 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 120
    Categoriile de contracte pentru a căror atribuire nu poate fi utilizată licitaţia electronică sunt prevăzute în anexa nr. 1."

    40. Articolul 129 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 129
    (1) Ofertantul elaborează oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire, în condiţiile art. 70 alin. (4) din Lege.
    (2) Entitatea contractantă are dreptul să solicite în original orice document cu regim special a cărui valabilitate este condiţionată de prezentarea în această formă."

    41. La articolul 140, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 140
    (1) Comisia de evaluare are obligaţia de a stabili care sunt clarificările şi completările formale sau de confirmare, necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/ oferte, precum şi perioada de timp acordată pentru transmiterea acestora, termenul-limită neputând fi stabilit decât la nivel de zile lucrătoare, fără a fi precizată o anumită oră.
    (2) Comisia de evaluare va stabili termenul-limită în funcţie de volumul şi complexitatea clarificărilor şi completărilor formale sau de confirmare necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/oferte."

    42. La articolul 143, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 143
    (1) Comisia de evaluare are obligaţia de a respinge ofertele inacceptabile, neconforme şi neadecvate."

    43. La articolul 143 alineatul (3), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) oferta este depusă cu nerespectarea prevederilor art. 73 alin. (1) lit. d) şi e) din Lege, raportat la data-limită stabilită pentru depunerea solicitărilor de participare/ofertelor şi/sau oricând pe parcursul evaluării acestora;"

    44. La articolul 149, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    45. La articolul 150, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 150
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 219 alin. (2) din Lege, refuzul nemotivat al ofertantului declarat câştigător de a semna contractul sectorial/acordul-cadru este asimilabil situaţiei prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. g) din Lege."

    46. Articolul 158 se abrogă.
    47. Articolul 160^1 se abrogă.
    48. La articolul 161, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Documentele constatatoare care certifică îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor contractuale se publică de către entitatea contractantă în SEAP în termenele prevăzute la alin. (1)."

    49. La articolul 161, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Documentele constatatoare emise de către entitatea contractantă pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant/contractantul asociat şi, dacă este cazul, pentru eventualele prejudicii se publică în SEAP în termen de 60 de zile de la data emiterii, cu excepţia situaţiei în care efectele au fost suspendate prin hotărârea instanţei de judecată."

    50. La articolul 161, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:
    "(9) Entitatea contractantă publică în SEAP data la care contractul de achiziţie sectorială/acordul-cadru/contractul subsecvent a fost finalizat/a încetat, după caz."

    51. După articolul 173 se introduce un nou articol, art. 174, cu următorul cuprins:
    "ART. 174
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice."

    52. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 423 din 6 iunie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 16, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În aplicarea art. 11 alin. (1) din Lege, autoritatea contractantă calculează valoarea estimată a unei achiziţii având în vedere valoarea totală de plată, fără TVA, estimată de autoritatea contractantă, luând în considerare orice eventuale forme de opţiuni şi prelungiri ale contractului prevăzute în mod explicit în documentele achiziţiei."

    2. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În aplicarea art. 11 alin. (2) din Lege, autoritatea contractantă are obligaţia ca, la alegerea procedurii de atribuire, să se raporteze, în funcţie de tipul contractului/acordului-cadru, la valoarea estimată a produselor, serviciilor şi lucrărilor care sunt destinate unor utilizări identice sau similare şi care fac parte din categoriile de produse/servicii/lucrări care sunt furnizate/ prestate/executate de către operatori economici cu activitate constantă în sectorul respectiv."

    3. La articolul 17, alineatul (4) se abrogă.
    4. La articolul 20 alineatul (8), după litera g) se introduce o nouă literă, lit. h), cu următorul cuprins:
    "h) estimarea valorii maxime a acordului-cadru."

    5. La articolul 32, alineatele (1), (3) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) În cazul în care criteriul utilizat este criteriul «cel mai bun raport calitate-preţ» sau «cel mai bun raport calitate-cost», astfel cum este prevăzut la art. 187 alin. (3) lit. a) şi b) din Lege, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează prin aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative sau un algoritm specific de calcul.
    ..................................................
    (3) În aplicarea art. 187 alin. (3) lit. a) şi b) din Lege, în cazul în care calitatea personalului ce va realiza efectiv activităţile care fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit are un impact semnificativ asupra nivelului de executare şi a rezultatului acestuia, factorii de evaluare a ofertelor se pot referi şi la organizarea/calificarea şi/sau experienţa respectivului personal.
    ......................................................
    (6) Criteriile de atribuire prevăzute la alin. (1) se aplică în mod obligatoriu în cazul contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru prevăzute la art. 187 alin. (8) din Lege, iar ponderea alocată factorului preţ nu poate fi mai mare de 40%."

    6. La articolul 32, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Categoriile de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viaţă, în sensul art. 187 alin. (8) lit. c) şi alin. (9^1) din Lege, sunt prevăzute în anexa nr. 2."

    7. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    În cazul în care criteriul utilizat este «preţul cel mai scăzut», astfel cum este prevăzut la art. 187 alin. (3) lit. d) din Lege, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează numai prin compararea preţurilor prezentate în cadrul ofertelor admisibile, fără să fie cuantificate alte elemente de natură tehnică sau alte avantaje care rezultă din modul de îndeplinire a contractului de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire."

    8. La capitolul II secţiunea a 4-a, titlul paragrafului 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Paragraful 4
    Garanţia de participare"

    9. La articolul 35, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    10. La articolul 36, alineatele (1) şi (3) se abrogă.
    11. La articolul 36, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Instrumentele de garantare prevăzute la art. 154 alin. (4) lit. b) din Lege se transmit în SEAP împreună cu oferta şi celelalte documente ale acesteia, cel mai târziu la data şi ora-limită de depunere a ofertelor, şi trebuie să prevadă că plata garanţiei de participare se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.
(5) Autoritatea contractantă nu are dreptul:
    a) de a impune sau de a interzice prezentarea unui instrument de garantare emis de către o anumită instituţie de credit bancară, instituţie financiară nebancară ori societate de asigurări, nominalizată în mod expres în documentaţia de atribuire;
    b) de a limita posibilitatea de prezentare a instrumentelor de garantare numai la cele care sunt emise de către instituţii de credit bancare, numai la cele care sunt emise de către instituţii financiare nebancare sau numai la cele care sunt emise de către societăţi de asigurări."

    12. La articolul 36, alineatul (6) se abrogă.
    13. La articolul 37 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, nu deschide un cont la dispoziţia autorităţii contractante, la o instituţie de credit bancară agreată de ambele părţi, în cazul în care părţile convin ca garanţia de bună execuţie să se constituie prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale;"

    14. Articolul 38 se abrogă.
    15. La capitolul II secţiunea a 4-a, titlul paragrafului 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Paragraful 5
    Garanţia de bună execuţie"

    16. La articolul 39, alineatul (2) se abrogă.
    17. La articolul 39, alineatul (4) se abrogă.
    18. La articolul 40, alineatele (1), (2) şi (3) se abrogă.
    19. La articolul 40, alineatele (1^1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1^1) Garanţia de bună execuţie constituită conform prevederilor art. 154 alin. (4) din Lege devine anexă la contract, prevederile art. 36 alin. (5) aplicându-se în mod corespunzător.
    …................................................
(4) În cazul prevăzut la art. 154 alin. (4) lit. d) din Lege, contractantul are obligaţia de a deschide un cont la dispoziţia autorităţii contractante la o instituţie de credit bancară agreată de ambele părţi."

    20. Articolul 42 se abrogă.
    21. La capitolul III, titlul secţiunii 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA 1
    Cataloage electronice
"

    22. Articolul 43 se abrogă.
    23. La articolul 45, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În aplicarea prevederilor art. 7 alin. (7) lit. b) şi c) din Lege, consultarea operatorilor economici în vederea obţinerii ofertelor/ofertei se poate face atât prin intermediul catalogului electronic pus la dispoziţie de SEAP, cât şi prin orice alte modalităţi identificate de către autoritatea contractantă."

    24. Articolul 46 se abrogă.
    25. La articolul 53, partea introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 53
    Instrumentele şi dispozitivele de recepţie electronică a ofertelor, a solicitărilor de participare, precum şi a planurilor şi proiectelor pentru concursul de soluţii trebuie să garanteze, prin mijloace tehnice şi proceduri adecvate, cel puţin că:
    a) data şi ora exacte de primire a ofertelor, a solicitărilor de participare, a planurilor şi a proiectelor pot fi determinate cu precizie;"

    26. La articolul 55, alineatul (1) şi partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 55
    (1) În cazul în care, după publicarea unui anunţ, intervin anumite modificări faţă de informaţiile deja existente în acesta, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare un anunţ de tip erată la anunţul iniţial, care trebuie să fie publicat nu mai târziu de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor sau solicitărilor de participare.
    (2) În condiţiile art. 153 din Lege, autoritatea contractantă are obligaţia de a prelungi termenul-limită de depunere a ofertelor în cazul în care modificările prevăzute la alin. (1) conduc la ajustări/completări ale documentaţiei de atribuire care presupun timp suplimentar pentru reacţia potenţialilor ofertanţi, cu excepţia modificărilor semnificative care conduc la anularea procedurii de atribuire deoarece:"

    27. La articolul 60, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 60
    (1) Operatorul economic are obligaţia de a transmite oferta numai în format electronic, precum şi de a completa DUAE prin intermediul SEAP până la data şi ora-limită de depunere a ofertelor prevăzute în anunţul de participare.
    ......................................
    (4) Oferta va fi semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile legii şi încărcată în SEAP în secţiunile specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de către operatorii economici înregistraţi."

    28. La articolul 64, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite un exemplar al procesului-verbal tuturor operatorilor economici participanţi la procedura de atribuire, indiferent dacă aceştia au fost sau nu prezenţi la şedinţa respectivă."

    29. La articolul 69, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 69
    (1) Operatorul economic are obligaţia de a transmite solicitarea de participare numai în format electronic, precum şi de a completa DUAE prin intermediul SEAP până la data şi ora-limită de depunere a acestora, prevăzute în anunţul de participare.
    ....................................................
    (3) Solicitarea de participare prevăzută la alin. (1) va fi semnată cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, şi încărcată în SEAP în secţiunile specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de către operatorii economici înregistraţi."

    30. La articolul 72 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) adresa la care se transmit ofertele în situaţia imposibilităţii utilizării mijloacelor electronice din motive tehnice imputabile operatorului SEAP."

    31. La articolul 72, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În cadrul etapei a doua prevederile art. 62-64, art. 65 alin. (2) şi art. 66 se aplică în mod corespunzător."

    32. La articolul 93, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    33. La articolul 101, alineatul (1) se abrogă.
    34. La articolul 101 alineatul (4), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) adresa la care se transmit ofertele în situaţia imposibilităţii utilizării, pe întreaga perioadă de depunere a ofertelor, a mijloacelor electronice, din motive tehnice imputabile operatorului SEAP;"

    35. La articolul 104, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantă nu utilizează mijloacele electronice pentru derularea procedurii de atribuire simplificate atunci când aplică prevederile art. 113 alin. (4) lit. b) din Lege, precum şi atunci când acest lucru nu este posibil din motive tehnice imputabile operatorului SEAP."

    36. Articolul 106 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 106
    (1) Anunţurile prevăzute la art. 111 alin. (2) din Lege, inclusiv anunţurile corespunzătoare tip erată, se transmit spre publicare de către autoritatea contractantă prin mijloace electronice şi se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, cu respectarea formatelor standard stabilite de Comisia Europeană în temeiul dispoziţiilor art. 51 din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile publice şi de abrogare a Directivei 2004/18/CE.
    (2) Criteriile de atribuire prevăzute la art. 111 alin. (6) din Lege se aplică în mod obligatoriu în cazul achiziţiei de servicii sociale şi alte servicii specifice a căror valoare estimată este egală sau mai mare decât pragul valoric de la art. 7 alin. (1) lit. d) din Lege.
    (3) În situaţia în care fac obiectul contractului serviciile sociale reglementate prin Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea contractantă formulează criteriile de calitate prevăzute la art. 111 alin. (6) din Lege în conformitate cu standardele minime de calitate în baza cărora a fost eliberată licenţa de funcţionare şi, după caz, în conformitate cu indicatorii de performanţă prevăzuţi la art. 15 alin. (3) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Criteriile de sustenabilitate a serviciilor sociale prevăzute la art. 111 alin. (6) din Lege pot avea în vedere: asigurarea continuităţii, efectele pe termen lung ale serviciilor sociale asupra beneficiarilor, familiei, comunităţii, implementarea principiului proximităţii în organizarea/acordarea serviciilor sociale, capacitatea de autosusţinere a acestora, soluţii inovatoare, inclusiv prin valorificarea potenţialului beneficiarilor şi/sau membrilor comunităţii de a participa şi de a se implica în acordarea serviciilor şi altele asemenea."

    37. La articolul 107 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. g), cu următorul cuprins:
    "g) nu are dreptul de a depăşi cantitatea/valoarea maximă estimată indicată în anunţul de participare, cu excepţia modificărilor contractuale realizate în condiţiile prevăzute la art. 221 din Lege."

    38. La articolul 112, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
    "(3) În aplicarea dispoziţiilor alin. (2), autoritatea contractantă nu are dreptul:
    a) de a combina sistemul dinamic de achiziţii cu parteneriate de inovare;
    b) de a decide organizarea unei etape de negociere a ofertelor;
    c) de a transmite o invitaţie de participare la etapa a doua a procedurii înainte de finalizarea atribuirii achiziţiei curente, prin publicarea anunţului de atribuire;
    d) de a iniţia un sistem dinamic de achiziţii cu o valabilitate mai mare de 4 ani.
(4) În sensul art. 120 alin. (1) din Lege, sistemul dinamic de achiziţii nu poate fi utilizat pentru atribuirea contractelor de servicii şi de lucrări care au incluse în obiectul acestora prestaţii intelectuale şi/sau lucrări de investiţii."

    39. După articolul 113 se introduc patru noi articole, art. 113^1-113^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 113^1
    (1) În situaţia în care utilizează sistemul dinamic de achiziţie, autoritatea contractantă are obligaţia de a include în cadrul informaţiilor şi al instrucţiunilor prevăzute în documentele achiziţiei şi următoarele precizări specifice:
    a) caracteristicile produselor/serviciilor/lucrărilor care urmează să fie achiziţionate şi cantităţile maxime estimative/ frecvenţa estimată a achiziţiilor specifice;
    b) criteriul de atribuire şi, după caz, factorii de evaluare, care urmează să se aplice pentru atribuirea contractelor subsecvente, precum şi ponderile acestora;
    c) estimări ale cantităţilor minime şi maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmează să fie atribuite pe durata sistemului dinamic de achiziţii;
    d) estimarea valorii celui mai mare contract subsecvent care urmează să fie atribuit pe durata sistemului dinamic de achiziţii;
    e) după caz, formularele puse la dispoziţie ofertanţilor în cursul desfăşurării sistemului dinamic de achiziţii;
    f) modalitatea de finalizare/încetare a sistemului dinamic de achiziţii.
    (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a impune criterii minime de calificare care să se raporteze cel mult la valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent care se anticipează a fi atribuit pe durata sistemului dinamic de achiziţii;
    ART. 113^2
    (1) În aplicarea prevederilor art. 125 din Lege, în cazul sistemului dinamic de achiziţii, procesul de selecţie a candidaţilor rămâne deschis pe toată durata desfăşurării acestuia.
    (2) După finalizarea selecţiei candidaţilor care au depus solicitări de participare pentru admiterea în sistem, autoritatea contractantă are obligaţia de a elabora şi de a aproba un raport intermediar cu privire la rezultatul selecţiei. Rapoartele intermediare se elaborează în funcţie de datele la care se primesc solicitările de participare, ţinând cont de termenele prevăzute la art. 125 alin. (3) şi (4) din Lege.
    (3) Admiterea în sistem se face pe baza informaţiilor prezentate în DUAE transmis împreună cu solicitarea de participare pentru admiterea în sistem.
    (4) Operatorii economici calificaţi în sistemul de achiziţie dinamic după efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (3) vor păstra această calitate pe toată durata de valabilitate a sistemului.
    (5) Prin excepţie de la alin. (4), autoritatea contractantă are obligaţia de a elimina din sistem operatorii economici care nu mai îndeplinesc criteriile de calificare, ca urmare a actualizării informaţiilor din DUAE, în baza art. 128 alin. (1) din Lege.
    (6) Operatorii economici pot depune solicitări de participare cu scopul de a fi admişi în sistem şi după expirarea termenului prevăzut în anunţul de participare, însă, în cazul admiterii, vor putea participa doar la achiziţiile iniţiate ulterior în cadrul sistemului dinamic de achiziţie.
    (7) Autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica prin SEAP decizia de admitere/respingere a solicitărilor de participare depuse, sistemul generând o notificare în acest sens operatorilor economici respectivi.
    (8) Prin notificarea prevăzută la alin. (7), operatorilor economici respinşi li se comunică şi motivele concrete care au stat la baza deciziei de respingere.
    (9) Pe întreaga perioadă de desfăşurare a sistemului dinamic de achiziţii, un operator economic respins are posibilitatea transmiterii de noi solicitări de participare îmbunătăţite pentru a fi admis în sistem.
    ART. 113^3
    (1) Autoritatea contractantă transmite invitaţii de participare la achiziţiile specifice tuturor operatorilor economici admişi în sistem.
    (2) Invitaţia în vederea depunerii solicitării de participare pentru fiecare achiziţie specifică trebuie să cuprindă cel puţin informaţii cu privire la:
    a) valoarea estimată a contractului;
    b) data-limită de depunere;
    c) termenul de valabilitate a ofertei;
    d) documentele solicitate pentru îndeplinirea criteriilor de clarificare, raportat la data transmiterii invitaţiei.
    ART. 113^4
    După transmiterea invitaţiilor în vederea depunerii solicitărilor de participare pentru fiecare achiziţie specifică, autoritatea contractantă aplică regulile licitaţiei restrânse organizate exclusiv online, prevederile art. 67-72 fiind aplicabile în mod corespunzător."

    40. Articolul 114 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 114
    Categoriile de contracte pentru a căror atribuire nu poate fi utilizată licitaţia electronică sunt prevăzute în anexa nr. 1."

    41. Articolul 123 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 123
    (1) Ofertantul elaborează oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire, în condiţiile art. 57 alin. (4) din Lege.
    (2) Autoritatea contractantă are dreptul să solicite în original orice document cu regim special a cărui valabilitate este condiţionată de prezentarea în această formă."

    42. La articolul 134, alineatul (2) se abrogă.
    43. La articolul 134, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Comisia de evaluare va stabili termenul-limită în funcţie de volumul şi complexitatea clarificărilor şi completărilor formale sau de confirmare necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/oferte."

    44. La articolul 137, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 137
    (1) Comisia de evaluare are obligaţia de a respinge ofertele inacceptabile, neconforme şi neadecvate."

    45. La articolul 137 alineatul (3), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) oferta este depusă cu nerespectarea prevederilor art. 60 alin. (1) lit. d) şi e) din Lege, raportat la data-limită stabilită pentru depunerea solicitărilor de participare/ofertelor şi/sau oricând pe parcursul evaluării acestora;"

    46. La articolul 143, alineatele (2) şi (3) se abrogă.
    47. La articolul 144, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 144
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 207 alin. (2) din Lege, refuzul nemotivat al ofertantului declarat câştigător de a semna contractul de achiziţie publică/acordul-cadru este asimilabil situaţiei prevăzute la art. 167 alin. (1) lit. g) din Lege. "

    48. Articolul 164 se abrogă.
    49. Articolul 165^1 se abrogă.
    50. La articolul 166, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Documentele constatatoare care certifică îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor contractuale se publică de către autoritatea contractantă în SEAP în termenele prevăzute la alin. (1)."

    51. La articolul 166, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Documentele constatatoare emise de către autoritatea contractantă în conformitate cu prevederile alin. (1) şi (2) pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) Documentele constatatoare emise de către autoritatea contractantă pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant/contractantul asociat şi, dacă este cazul, pentru eventualele prejudicii se publică în SEAP, în termen de 60 de zile de la data emiterii, cu excepţia situaţiei în care efectele au fost suspendate prin hotărârea instanţei de judecată."

    52. La articolul 166, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:
    "(9) Autoritatea contractantă publică în SEAP data la care contractul de achiziţie publică/acordul-cadru/contractul subsecvent a fost finalizat/a încetat, după caz."

    53. După articolul 171 se introduce un nou articol, art. 172, cu următorul cuprins:
    "ART. 172
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice."

    54. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.


    ART. III
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 985 din 7 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 53 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Entitatea contractantă are obligaţia de a prelungi termenul-limită de depunere a ofertelor în cazul în care modificările prevăzute la alin. (1) conduc la ajustări/completări ale documentaţiei de atribuire care presupun timp suplimentar pentru reacţia potenţialilor ofertanţi, cu excepţia modificărilor semnificative care conduc la anularea procedurii de atribuire deoarece:"

    2. La articolul 77, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 77
    (1) Ofertantul elaborează oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire, în condiţiile art. 41 alin. (4) din Lege."

    3. La articolul 107, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Documentele constatatoare care certifică îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor contractuale se publică de către entitatea contractantă în SEAP în termenele prevăzute la alin. (1)."

    4. La articolul 107, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:
    "(8) Entitatea contractantă publică în SEAP data la care contractul de concesiune a fost finalizat/a încetat, după caz."



    ART. IV
    (1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea pentru Digitalizarea României are obligaţia de a asigura implementarea prevederilor care presupun dezvoltări/modificări la nivelul fluxurilor deja dezvoltate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, cu excepţia prevederilor care presupun implementarea unei noi modalităţi de derulare a unei proceduri de atribuire, online sau offline, pentru care termenul de implementare este de 150 de zile.
    (2) Prevederile la care se referă alin. (1) devin aplicabile la momentul în care dezvoltările/modificările necesare vor deveni operaţionale în SEAP.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin Mihai Grindeanu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Iuliana Feclistov
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 12 aprilie 2023.
    Nr. 336.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    Categorii de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viaţă
    1. Computere, monitoare, tablete, smartphone-uri
    2. Hârtie de copiat şi hârtie grafică
    3. Echipamente de procesare a imaginii, consumabile pentru echipamente de procesare a imaginii
    4. Mobilier
    5. Produse de curăţenie interioară
    6. Alimente
    7. Produse textile
    8. Echipamente electrice şi electronice utilizate în sectorul asistenţei medicale
    9. Produse pentru amenajarea spaţiilor publice verzi
    10. Centrale termice cu apă
    11. Sistemele de iluminat rutier şi de semnalizare rutieră
    12. Autovehicule pentru transport rutier

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
    Categorii de produse care au impact asupra mediului, pe durata întregului ciclu de viaţă
    1. Computere, monitoare, tablete, smartphone-uri
    2. Hârtie de copiat şi hârtie grafică
    3. Echipamente de procesare a imaginii, consumabile pentru echipamente de procesare a imaginii
    4. Mobilier
    5. Produse de curăţenie interioară
    6. Alimente
    7. Produse textile
    8. Echipamente electrice şi electronice utilizate în sectorul asistenţei medicale
    9. Produse pentru amenajarea spaţiilor publice verzi
    10. Centrale termice cu apă
    11. Sistemele de iluminat rutier şi de semnalizare rutieră
    12. Autovehicule pentru transport rutier

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016