Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 330 din 11 aprilie 2024  privind aprobarea criteriilor de majorare a salariilor pentru personalul din cadrul Curţii de Conturi, cu excepţia personalului din cadrul Autorităţii de Audit, conform prevederilor Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 330 din 11 aprilie 2024 privind aprobarea criteriilor de majorare a salariilor pentru personalul din cadrul Curţii de Conturi, cu excepţia personalului din cadrul Autorităţii de Audit, conform prevederilor Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare

EMITENT: Curtea de Conturi
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 378 din 23 aprilie 2024
    Având în vedere:
    - faptul că resursele financiare ale statului, respectiv fondurile publice aferente bugetelor care intră în componenţa bugetului general consolidat, indicate la art. 2 lit. l) şi la art. 26 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt reprezentate de sumele alocate din: bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele instituţiilor publice autonome, bugetele instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, după caz, bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat şi ale căror rambursare, dobânzi şi alte costuri se asigură din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile, credite externe contractate sau garantate de autorităţile administraţiei publice locale, împrumuturi interne contractate de autorităţile administraţiei publice locale, precum şi din bugetele instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetele locale;
    – faptul că prin legile bugetare anuale sunt alocate fonduri publice care conţin atât componenta de cheltuieli alocate pentru realizarea proiectelor ce beneficiază de rambursare de la bugetul Uniunii Europene, cât şi componenta de venituri din fondurile externe nerambursabile, ambele componente intrând în calculul deficitului bugetului de stat, iar nerealizarea oricăreia dintre cele două componente are influenţe directe asupra deficitului bugetului general consolidat, care trebuie finanţat din împrumuturi guvernamentale;
    – faptul că în virtutea Standardelor internaţionale ale instituţiilor supreme de audit (ISSAI) Curtea de Conturi exprimă opinia sau concluzia auditului cu privire la respectarea legalităţii, regularităţii, eficienţei, economicităţii şi eficacităţii în cheltuirea fondurilor publice asupra situaţiilor financiare consolidate (inclusiv asupra fondurilor externe rambursabile şi nerambursabile) ale entităţilor auditate şi nu asupra unor componente ale acestora în funcţie de sursa de finanţare;
    – faptul că exprimarea opiniei de audit de către Curtea de Conturi în cazul ordonatorilor de credite care derulează proiecte finanţate din fondurile externe nerambursabile presupune analiza obligatorie a componentei bugetului fondurilor europene nerambursabile, indiferent dacă entitatea auditată a depus sau nu a depus cereri de rambursare, formulând, după caz, recomandări pentru eficientizarea derulării acestor proiecte, precum şi pentru îndeplinirea condiţiilor legale necesare completării cererilor de rambursare, în scopul accelerării procesului de atragere a fondurilor europene nerambursabile şi a reîntregirii veniturilor bugetului naţional;
    – dispoziţiile art. 1, art. 2 lit. l), art. 21 alin. (2), art. 22 şi 26 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – dispoziţiile art. 1^1 alin. (2) şi art. 2 alin. (2) din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 17 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Curţii de Conturi, actualizat, aprobat prin Hotărârea plenului Curţii de Conturi nr. 514 din 17 decembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 58 lit. t) şi ale art. 59 din Legea nr. 94/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 5 pct. 5.28 lit. t) şi art. 6 din Regulamentul propriu al plenului Curţii de Conturi, aprobat prin Hotărârea plenului Curţii de Conturi nr. 153 din 15 decembrie 2010, cu modificările ulterioare,
    plenul Curţii de Conturi, întrunit în şedinţa din data de 11 aprilie 2024, adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    În înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) gestionarea asistenţei financiare comunitare - totalitatea activităţilor din cadrul Curţii de Conturi, prin care se realizează funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, prin misiuni de audit financiar, audit al performanţei sau audit de conformitate efectuate inclusiv asupra componentei reprezentate de fondurile externe rambursabile şi nerambursabile, precum şi totalitatea activităţilor-suport care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a structurilor cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României;
    b) activităţi-suport - totalitatea activităţilor care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a structurilor cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României, desfăşurate de personalul încadrat în structurile-suport din cadrul Curţii de Conturi;
    c) personal de specialitate din cadrul structurilor cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României - totalitatea categoriilor de personal din cadrul Curţii de Conturi, altul decât funcţiile de demnitate publică şi cel încadrat pe funcţii comune din sectorul bugetar, definit potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2) din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) structuri cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României - structurile din cadrul Curţii de Conturi care realizează funcţia de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, prin misiuni de audit financiar, audit al performanţei sau audit de conformitate efectuate inclusiv asupra componentei reprezentate de fondurile externe rambursabile şi nerambursabile;
    e) structuri-suport pentru structurile cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României - structurile din cadrul aparatului central al Curţii de Conturi, altele decât cele prevăzute la lit. d), structurile al căror personal îndeplineşte şi alte atribuţii legate strict de funcţia de control, al căror personal este asimilat auditorilor publici externi, precum şi structurile din cadrul secretariatului general care desfăşoară activităţi-suport potrivit lit. b).


    ART. 2
    Prevederile prezentei hotărâri se aplică personalului angajat în cadrul Curţii de Conturi, definit potrivit art. 1 lit. c), cu excepţia celui din cadrul Autorităţii de Audit, care îndeplineşte cumulativ următoarele criterii:
    a) este încadrat în structurile prevăzute la art. 1 lit. d) şi e) din cadrul Curţii de Conturi;
    b) are prevăzute în fişa postului atribuţii specifice domeniului gestionării asistenţei financiare comunitare sau, după caz, atribuţii în legătură cu activităţile-suport desfăşurate pentru structurile cu competenţe în gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României.


    ART. 3
    (1) Personalul încadrat în una dintre structurile prevăzute la art. 1 lit. d) şi e) beneficiază de majorarea salariului de bază cu 50%, până la prima evaluare a activităţii/performanţelor profesionale individuale.
    (2) În funcţie de calificativul obţinut la evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului, majorarea prevăzută la alin. (1) se acordă după cum urmează:
    a) pentru calificativul „Foarte bine“, majorarea este de 50%;
    b) pentru calificativul „Bine“, majorarea este de 35%;
    c) pentru calificativele „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, nu se acordă majorarea.

    (3) Menţinerea, modificarea sau încetarea acordării majorării salariale prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2) are loc începând cu luna următoare perioadei pentru care a fost realizată evaluarea performanţelor profesionale individuale.
    (4) În cazul menţinerii calificativului după prima evaluare a activităţii/performanţelor profesionale individuale, se păstrează procentul deţinut anterior ca majorare salarială, până la următoarea evaluare a activităţii/performanţelor profesionale individuale.

    ART. 4
    (1) Salariul de bază pentru personalul nou-încadrat în cadrul Curţii de Conturi, cu excepţia celui prevăzut la art. 3 alin. (1), se majorează cu 35%, până la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale.
    (2) Prima evaluare a performanţelor profesionale individuale nu poate avea loc înainte de expirarea perioadei de probă stabilite prin contractul individual de muncă al persoanei în cauză.

    ART. 5
    (1) Verificarea îndeplinirii cumulative a criteriilor prevăzute la art. 2 de către personalul angajat în cadrul Curţii de Conturi, definit potrivit art. 1 lit. c), în vederea acordării majorării salariale, se face de către structura de resurse umane, care verifică completarea fişelor de post cu atribuţiile prevăzute la art. 2 lit. b), prin raportare la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii de Conturi, actualizat, aprobat prin Hotărârea plenului Curţii de Conturi nr. 514 din 17 decembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Lista nominală a persoanelor din cadrul Curţii de Conturi care beneficiază de majorarea salarială în condiţiile prezentei hotărâri se aprobă de către plenul Curţii de Conturi, la propunerea preşedintelui Curţii de Conturi, în baza notei de confirmare a îndeplinirii cumulative a criteriilor prevăzute la art. 2, înaintată de structura de resurse umane.

    ART. 6
    În conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, personalul beneficiar al prevederilor prezentei hotărâri, care este nominalizat, prin act administrativ, în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, nu beneficiază, cumulat, de prevederile art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    În anul 2024, prin excepţie de la prevederile art. 3 alin. (1), drepturile salariale prevăzute de prezenta hotărâre vor fi acordate etapizat, cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul în curs, astfel:
    a) începând cu drepturile salariale aferente lunii aprilie 2024, personalul din cadrul Curţii de Conturi care îndeplineşte criteriile prevăzute la art. 2 beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 35%;
    b) începând cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2024, personalul din cadrul Curţii de Conturi care îndeplineşte criteriile prevăzute la art. 2 beneficiază de majorarea maximă a salariului de bază cu 50%, aşa cum este prevăzută la art. 3 alin. (1).


    ART. 8
    Prevederile prezentei hotărâri se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 9
    Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii aprilie 2024.



                    Preşedintele Curţii de Conturi,
                    Mihai Busuioc

    Bucureşti, 11 aprilie 2024.
    Nr. 330.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016